Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KLEMENS_SPADE
Fläktarna gör sig bäst i att dra ut luften. Blir extrem hetta med dem innåt. Med de två fläktarna håller sig 4870x2an sig på 27% fläkthastighet, konstigt nog.

De har ju knappt någonstans att blåsa luften? Förutom de små hålen i sidoplåten så kommer en stor del av luften att tvingas tillbaks genom fläktarna, vilket inte är bra för fläktarna. Borra lite fler hål i sidan eller vänd på fläktarna (eller båda, det ska vara övertryck i en dator).

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem

Sitter inte fläktarna vid grafikkorten åt fel håll? vet dock inte hur du har tänkt '_'

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Den där informationen lär ju klara av dom flesta spel. Fattas bara dx11
7/10 pga lite annorlunda kabeldragninen. Vet dock inte om det går att få bättre.

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk
Avstängd

Nu förstår jag inte riktigt, kan man använda ett radeon kort + ett physx kort för att åstakomma physx effekterna?!

Visa signatur

-| Intel I7-2600K Lapped | ASUS Sabertooth P67 | Corsair Vengeance 1600MHz 16gb | 2 x Sapphire 6970 2gb | EK Vattenkyl | 2 x Corsair Force GT 120gb SSD | WD Black 1TB | Corsair AX1200w | 3 x BenQ 22" LED |-
-| KRK RoKIT5 | AudioBOX | Maschine Mikro |- http://www.sweclockers.com/image/gallery/2011/12/28/Sdc15039....

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pissespann
Nu förstår jag inte riktigt, kan man använda ett radeon kort + ett physx kort för att åstakomma physx effekterna?!

Ja, med modifierade drivrutiner. Nvidia har låst ut PhysX-funktionen om konkurrentens kort återfinns i systemet, men någon har gjort en fix som lagar stödet då det inte finns något som faktiskt utesluter användandet av PhysX ihop med ett AMD-kort exempelvis. Fula metoder från Nvidia ligger troligen bakom.

Huruvida denna fix är legal eller inte vet jag dessvärre inte, men den ligger nog i en gråzon. Själv ser jag det som ett skyddande av konsumentens rättigheter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Ja, med modifierade drivrutiner. Nvidia har låst ut PhysX-funktionen om konkurrentens kort återfinns i systemet, men någon har gjort en fix som lagar stödet då det inte finns något som faktiskt utesluter användandet av PhysX ihop med ett AMD-kort exempelvis. Fula metoder från Nvidia ligger troligen bakom.

Huruvida denna fix är legal eller inte vet jag dessvärre inte, men den ligger nog i en gråzon. Själv ser jag det som ett skyddande av konsumentens rättigheter.

Jag tycker inte det borde anses som illegalt, man har ju trots allt betalat för Nvidia-kortet för att få tillgång till PhysX från första början.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chamezz
Jag tycker inte det borde anses som illegalt, man har ju trots allt betalat för Nvidia-kortet för att få tillgång till PhysX från första början.

Därav att det hela hamnar i någon slags gråzon. Jag vet inte vad exakt som modifierats men högst troligt så är det fullt legalt i vårat land att använda denna fix samt sprida den då vi inte fått exempelvis USA's hårda lagar gällande mjukvarupatent och liknande.

Jag tänker inte kommentera detta något mer då jag ogärna ser att även denna tråd blir ett slagfält pga PhysX.

Men TS, om du nu kör PhysX med ett GX2, används bägge kort i dubbelmackan för PhysX eller är det bara ena?

Permalänk

Lirar du Mirror's Edge hela dagen lång? Annars ser jag inte riktigt poängen med att ha ett GX2 som PhysX-kort, förutom som E-penisförlängare

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rymdvanilj
Lirar du Mirror's Edge hela dagen lång? Annars ser jag inte riktigt poängen med att ha ett GX2 som PhysX-kort, förutom som E-penisförlängare

och det finns ett syfte med att modifiera chassin med lysrör och specialkablar som lyser en specifik färg och minnen med inbyggda equalizers?
Lika mycket syfte som att en köra en ferrari på småvägarna skillnaden dock är att han säkerliggen får till det en aning oftare.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av emilsstat
och det finns ett syfte med att modifiera chassin med lysrör och specialkablar som lyser en specifik färg och minnen med inbyggda equalizers?
Lika mycket syfte som att en köra en ferrari på småvägarna skillnaden dock är att han säkerliggen får till det en aning oftare.

Du sköt lite i stolpen
Om vi tar Ferrari-jämförelsen (då jag gillar bilar): Att han har ett 9800GX2 också som inte gör någon nytta utom i Mirrors Edge vore som att ha en Porsche 997 Turbo utöver GT2:n... Lägg märke till bilvalet också - det är i grunden ganska lika bilar, som visst har smärre karaktärsskillnader, precis som HD4870X2 och 9800GX2.

Men i grund och botten (den inre sidan av stolpen du träffade, hehe) så har du rätt... allt behöver inte ha någon vettig grund. Det kan vara lika kul och nödvändigt i alla fall...

Permalänk

silken diskutering det blev nudå.
jag kan stå ut med att folk säger data, men jag stör mig lite på det.
men som en kommentar på forumet, data är en accepterad fras eftersom många säger fel.

Visa signatur

Jag tyckte att denna text räckte fint

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rickythemaniac
silken diskutering det blev nudå.
data är en accepterad fras eftersom många säger fel.

vi är ett deomkratisk samhäller och när de flesta har börjat säjja fel så blir det istället rätt.

jag känner att klemens inte har någon spade som han säger, gissa om jag fått data än?

Visa signatur

i7 o sånt

Så tycker de som handlat saker med mig: http://rec.elmor.se/review.php?user=Malmedahl&page=1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Malmedahl
vi är ett deomkratisk samhäller och när de flesta har börjat säjja fel så blir det istället rätt.

jag känner att klemens inte har någon spade som han säger, gissa om jag fått data än?

Tvivlar starkt på det.

Permalänk

Det tar lång tid att bygga snabba datasystem så du måste vänta

Permalänk

inge data än ändå. jag skickar pm men inget svar heller.

Visa signatur

i7 o sånt

Så tycker de som handlat saker med mig: http://rec.elmor.se/review.php?user=Malmedahl&page=1