Permalänk
Medlem

Mionix Saiph 3200

Visa signatur

Macbook Pro.
www.vardag.nu

Permalänk
Medlem

Razer Deathadder

Visa signatur

AMD FX 9590 Kyls med vatten || ASUS Formula Z || Corsair 32 GB 2400MHz Vengence Pro || Samsung 840 pro || 2xIntel x25-M G2 SSD raid 0 || AMD Asus 290 || Fractal Design Newton R2 1000W || Corsair 540 air ||

Permalänk
Medlem

Logitech G500

Permalänk
Medlem

Mionix Saiph 3200 i särklass den skönaste jag testat!

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk

Jag har fortfarande min logitech g5, och är lika kär i den fortfarande, svårt att slå denna mus tycker jag =), Fast måste nog byta ut den snart då "Glidplattorna" har börjat lossa ;(...Måste hitta en med ganska lik form :x. perfekt för mina stora händer.

Visa signatur

Macbook Pro 15" (late-2015)

Permalänk
Medlem

Logitech G5 <3

Visa signatur

Laptop: HP zBook Studio G5 (i7 8850H, 32gb, Quadro P1000)
eGPU: Razer Core X Chroma, Asus RTX 2080 Super Dual OC
Router: Fujitsu Futro S920, 2x4gb DDR3, 60gb mSata, OPNSense
Serverkluster: 4xLenovo M710Q (G4400T/16gb/120gb SSD), Proxmox VE

Permalänk
Medlem

Logitech Mouseman+, gammal hederlig sladdmus med seriell-kontakt hehe.. Hade den i några år runt början/mitten av 90-talet och har ännu inte klämt på en mus med lika bra känsla... Nu har jag beställt en Qpad 5k dock som tydligen ska ligga bra i handen..

Andra möss jag ägt:
Logitech MX500: Säkert bra men jag gillade aldrig hur den kändes i handen så gick tillbaka till min gamla kulmus MouseMan+ och MX500:an åkte i byrålådan...
Razer Boomslang v2: Bedrövlig känsla på knapparna och i handen, knapparna var alldeles för känsliga, åkte även denna i byrån..
Steelseries Ikari Laser(nuvarande): Bra känsla i knappar och scrollhjul men ligger inte riktigt bra i handen, den hamnar snett i min hand och då kommer jag inte åt den främre tumknappen, lägger jag handen så jag kommer åt båda tumknapparna känns det bara fel helt enkelt...

Har aldrig ägt en 3.0:a men klämt på den och gillade ej...

Visa signatur

/ Preed
[ Intel i7 13700K ] [ MSI MAG Z790 Tomahawk WIFI ] [ 2x32GB Kingston Fury Beast 6000MHz DDR5 ] [ Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB ] [ Noctua NH-D15 chromax ]

Permalänk
Medlem

G5 såklart!

Men kan inte vi ska en stor omröstning?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zalleswe
Men kan inte vi ska en stor omröstning?

Helt meningslöst, då skulle alla ha måste provat alla möss. Och eftersom MX518 är den vanligaste skulle såklart den få mest röster. period.

Visa signatur

7800X3D / 7900XTX

R.I.P PALE

Permalänk
Medlem

Xai

Kanske inte sitter klistrad i handen som deathadder eller 5k, men jag föredrar att kunna röra på musen när jag spelar. Beror på vad man gillar.

Permalänk
Medlem

5k lätt! Den sitter perfekt i handen efter några dagar när man vant sig med att ha lillfingret uppe

Visa signatur

▪ 2500K @ 3,3 GHz - Sabertooth p67 - 8 GB 1600Mhz - 8800gt (7970inc) - 120 GB intel 320 + 500 GB WD black
▪ HP Probook 6450

Permalänk
Medlem

Gillar min Razer Copperhead

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Den gamla Razer Diamondback (genomskinligt skal)

Visa signatur

Fractal DesignDefine R2| AMD Phenom 2 X4 9252,8Ghz | Asus M4785TD-V EVO | Corsair 2x2GB 1600MHz | XFX Hd 5770 O.C. | Corsair VX 550w 80+ |

Permalänk
Medlem

Ace edge sitter gott i handen och är inte allt för jätte dyr gillar en skarpt.

Permalänk
Medlem

Logitech G5 v.2.. eller ja , den blå/svarte

Permalänk

Min VX Nano är ett sånt där köp som man är riktigt nöjd med länge, passar mina små händer skrollar en sida på ett ögonblick, ett stort plus att man kan sätta in den trådlösa mottagaren i musen när man ska ta med den, och sen funkar den på i stort sett allt, ligger jag i sängen med laptopen kan jag köra den på täcket ell lakanet utan problem:)

Visa signatur

ASRock Z77 E4 | I7 3770K | 16Gb Vengeance | Sapphire TRI-X R9 290 OC | FD R2 | C TX650 | Samsung 250 SSD | Corsair H100 | LG 29EA93

Permalänk
Medlem

Gamla hederliga Logitech Dual Optical är den som legat bäst i handen.
Har en Logitech M500, den är inte dum den heller. Hyffsat snygg med.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk

MX518 för min del

Permalänk
Medlem

Roccat Kone
jag måste erkänna att det tog mig några dagar att bli van med den, men nu är den som en förlängd arm.

Visa signatur

Hej! Jag är som tagen ur Brokeback Mountain.

Permalänk

Lägger in min röst än en gång, QPAD 5K!
Haft den en vecka, hur nöjd som helst.

Visa signatur

7800X3D / 7900XTX

R.I.P PALE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fragdeath
Lägger in min röst än en gång, QPAD 5K!
Haft den en vecka, hur nöjd som helst.

Låter gott.. Hoppas min kommer idag..

Visa signatur

/ Preed
[ Intel i7 13700K ] [ MSI MAG Z790 Tomahawk WIFI ] [ 2x32GB Kingston Fury Beast 6000MHz DDR5 ] [ Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB ] [ Noctua NH-D15 chromax ]

Permalänk
Medlem

Den bästa jag har haft är helt klart min Mionix Naos 5000, jag är grymt nöjd med den...

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel Core i5 3570K | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3P | Minne: Corsair 16 GB | SSD: Corsair Force GT 128 GB | Lagring: 3,5 TB | Grafikkort: HIS HD7870 | Nätaggregat: Corsair AX750W | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem

Först hade jag en logitech mx518 som jag älskade, som blev utklassad av en steelseries ikari. Och nu när min ikari glappar och sviker beställde jag en qpad 5k... och den är gudomlig! Bara haft den några timmar, men jag älskar den som fan

Permalänk
Medlem

Razor Deathadder, jag kommer nog alltid att vara en trogen Razor användare!

Jag har aldrig förstått varför MX500/510 osv. är såpass populära, så sköna 'r dom inte.

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem

Vore bra om folk skrev vilka råttor dom haft tidigare och vad ni tyckte om dom, så ifall att man letar efter nytt köp har lite att gå på för alla gillar ju inte samma...

Visa signatur

/ Preed
[ Intel i7 13700K ] [ MSI MAG Z790 Tomahawk WIFI ] [ 2x32GB Kingston Fury Beast 6000MHz DDR5 ] [ Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB ] [ Noctua NH-D15 chromax ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BorN
Jag har aldrig förstått varför MX500/510 osv. är såpass populära, så sköna 'r dom inte. [/B]

Har alla exakt samma form på sin hand som dig? Din Deathadder är alldeles för liten för mina pianofingrar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Preed
Vore bra om folk skrev vilka råttor dom haft tidigare och vad ni tyckte om dom, så ifall att man letar efter nytt köp har lite att gå på för alla gillar ju inte samma...

Har testat Roccat Kone, Kova, Logitech G5, G9, Razer Deathadder, Lachesis... som jag kommer på på rak arm.

Kone är min favorit, följt av... G9 tror jag, sen Deathadder, sen G5, sen Kova, och sist Lachesis.

Visa signatur

Hej! Jag är som tagen ur Brokeback Mountain.

Permalänk
Medlem

Razer mamba wireless laser gaming mouse är helt klart den bästa ute just för gamers osv.

Här har du dens specifikationer

•Gaming Grade Wireless Technology
•Dual Mode Wired/Wireless Functionality
•Razer Synapse™ On-board Memory•Seven independently programmable Hyperesponse™ buttons
•5600DPI Razer Precision™ 3.5G Laser sensor
•1000Hz Ultrapolling™ / 1ms response rate
•Up to 200 inches per second*/ 50g acceleration•Approximate size: 128mm x 70mm x 42.5mm•Battery Life: 14hrs (continuous gaming); 72 hours (normal gaming usage) *Depends on surface used

Länk:http://www.razerzone.com/gaming-mice/razer-mamba

Tillsammans med musmattan Razer Destructor så är det en dröm, kan inte bli bättre
Länk: http://www.razerzone.com/gaming-mousing-surfaces/razer-destru...

Dock så är de två tillsammans ganska dyr 1695kr på inet för båda. Jag har använt de två nu i över en vecka och jag är inte missnöjd ett enda dugg verkligen värt pengarna:
Mamba 1295kr:http://www.inet.se/artikel/6101506/razer-mamba-wireless-gamin...
Destructor 395kr:http://www.inet.se/artikel/6900855/razer-destructor-mouse-pad

Permalänk
Medlem

gillar både mamban och deathaddern, det är iofs praktiskt taget samma mus:P Men den absolut bästa ergonomiskt är Naga:n dock får du inte ha för stora händer, min polare gillar sin imperator förövrigt

edit har även prövat: Orochi, Lachesis, G9 och 3.0.. av dem är g9:an bekvämast, orochin är bekväm men man får ont i handleden efter ett tag. 3.0 gillade jag inte alls och lachesis måste man ha "speciella" händer för att gilla

Permalänk
Medlem

Har både en Ikari laser och en Mionix Naos 5000.
Dessa två känns väldigt lika i greppet och är det enda typ av grepp jag kan tänka mig att spela med.

Köpte min Naos 5000 idag. Kostade 850 spänn, men då får man den förmodligen mest avancerade musen på marknaden.
Bland annat så är det såvitt jag vet bara denna mus som har en "surface analyzer" i mjukvaran där man kan testa olika underlag och få ett mått på hur bra musen läser av.
Något annat mycket bra är att "lift distance" för sensorn kan ändras så att man själv får avgöra hur långt upp man ska kunna lyfta musen innan den slutar att läsa av. Denna funktion börjar dyka upp i nya möss, tex också i Qpad 5K.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Min mx518 gaming grade mouse är bra, inga problem och lätt att ställa in. Dock skulle jag vilja ha en funktion som kunde lagra FLER spel så man kunde skifta mellan lägen på musen.