Paradise Desk finansieras på Kickstarter – datorskrivbord utan kabelhärvor

Permalänk
Melding Plague

Paradise Desk finansieras på Kickstarter – datorskrivbord utan kabelhärvor

För den som tröttnat på att trassla ut kabelhärvor finns en lösning på Kickstarter. Skrivbordet Paradise Desk integrerar det mesta och lite till inuti bänkskivan.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

2300 kr , inte så farligt!

Visa signatur

Intel i5 3570K @3.4GHz - ASUS P8Z77-V - Corsair Vengeance 16GB - GTX 670 2GB- TX750W - CM Storm Scout II Gaming

Permalänk

Synd att utskärningen sitter i mitten och inte längre bak. Själv hatar jag att inte ha något som helst stöd att vila handen/armen på när tangentbordet står precis vid kanten.

Permalänk
Medlem

Tyckte det var fult, varför skulle man dessutom vilja koppla in ljud och usb i toppen på skrivbordet om man vill slippa alla sladdar?

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Skulle aldrig klara av att sitta vid ett skrivbord som man inte kan lägga upp armarna på.

Tycker det var katastrofalt tråkigt att dom satte kabel hålet så kort ifrån kanten:/

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem

Den var faktiskt billigare än vad man kunde tro.

Permalänk
Medlem

Snyggt! Men jag flyttar runt mus, tangentbord och skärm på tok för mycket för att det ska funka.

Visa signatur

STRIX B550-E | 5600X | ASUS 3080 TUF
Define S | Noctua NH-D15 | SeaSonic Focus+ 750W | LG 32GP850
X2HR | ATH-50X | WH1000XM3 | iFi Zen DAC 2.0

Permalänk
Medlem

Hur är det för användare med 120hz skärmar, är det DUAL-LINK DVI uttag eller är det standard DVI.
Deal breaker för dessa användare misstänker jag

Permalänk
Medlem

Fult och ogenomtänkt?

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Hedersmedlem

På tok för tjock skiva för att det skulle kunna fungera för mig, gillar att rulla in under bordet med armstöden.

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Narcissisten:

Synd att utskärningen sitter i mitten och inte längre bak. Själv hatar jag att inte ha något som helst stöd att vila handen/armen på när tangentbordet står precis vid kanten.

Yes, en rejäl designmiss i mitt tycke. Om man vill använda det där bordet så måste man sitta som en T-rex och skriva.

Permalänk
Medlem

Inget för mig heller, men konceptet att integrera kontakter i själva bordet är inte dumt. Hade det varit tillräckligt angeläget hade jag nog valt att modda själv, så att allt hamnar precis där jag vill ha det och på precis det datorbordet jag vill ha.

Permalänk
Medlem

Svart, nej tack

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Ser ganska värdelöst ut.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Gillar tanken och konceptet men bygger hellre själv, eller specialbeställer, går genom mina egna idéer med ett företag som bygger såna här bord.

Permalänk

inget för mig en sak som är säkert. för djupt och luckan för sladdarna är för nära kanten bättre att ha en hylla där skärmarna står på och man har tangentbordet under då får man tangentbords belysning och man gömmer dem festa sladdarna sen gillar jag inte att ha datorn på golvet jag vill visa upp den och kolfiber look på saker som inte är kolfiber är inte OK. Red Harbinger skrivbordet är mycket snyggare och det har inbyggt skärm stöd och datorchassi

Visa signatur

CPU: Intel Core i9 11900K | GPU: EVGA RTX3080 FTW3 | Mobo: ASUS Maximus XIII HERO | RAM: Corsair Vengeance RGB PRO SL 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL18 | SSD: Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB Samsung 860 EVO 500GB | PSU: Corsair RM850X 850W v2 | Chassi: Phanteks Enthoo Evolv X Anthracite Grey

Permalänk
Medlem

Varför kunde inte jag titta på videon för? hörde bara rösten men ingen bild. #katastrof

Ja men 2 300 kr är ju perfekt för ett sådan datorskrivbord inget snack om saken just de priset, är ju totalt värt. Jag gilla designen förstås.

//Macke

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk

Tanken är god men en designmiss som förstör allt för mig, jag vill luta mina armar mot bordet och detta är ett MÅSTE. Förstår inte hur folk kan sitta med armarna utanför bordet när de ändå har massvis med plats för de, så sjukt synd. Hatar kabelhärvan som ligger runt skrivbordet och detta är en lösning

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem

Tror jag behåller min 15 år gamla skrivbord... som fortfarande är ett perfekt skrivbord, hela ytan utan kablar eller skit, tangentbord under skrivbordet, skärm på stativ på skrivbordet o.s.v så man har 1*2m skrivbordsyta helt fritt.

Kablar ser jag eller har jag heller inte problem med

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Bra tanke men helt feldesignat enligt mig. Ergonomi = 0 när tangentbordet måste vara precis vid kanten av bordet så man inte kan vila armarna på bordsskivan.

Permalänk
Skrivet av silentpower:

inget för mig en sak som är säkert. för djupt och luckan för sladdarna är för nära kanten bättre att ha en hylla där skärmarna står på och man har tangentbordet under då får man tangentbords belysning och man gömmer dem festa sladdarna sen gillar jag inte att ha datorn på golvet jag vill visa upp den och kolfiber look på saker som inte är kolfiber är inte OK. Red Harbinger skrivbordet är mycket snyggare och det har inbyggt skärm stöd och datorchassi

Problemet med Red Harbringer är priset, det kostar inte långt ifrån 10 gånger så mycket som detta skrivbordet gör.

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem

Gillar väl konceptet och så. Men tjockleken? Damn!

Permalänk
Skrivet av Jesper943:

Problemet med Red Harbringer är priset, det kostar inte långt ifrån 10 gånger så mycket som detta skrivbordet gör.

jaa det håller jag med om men jag har hellre mitt skivbord jag har nu och sparar i några år och köper ett Red Harbinger skrivbord när jag har pengarna och man slipper gö köpa ett dator chassi och när man skall ha ett med massa vattenkylnings val i så kostar dem endel och dem är endå inte perfekta och man tröttnar på dem efter ett tag

Visa signatur

CPU: Intel Core i9 11900K | GPU: EVGA RTX3080 FTW3 | Mobo: ASUS Maximus XIII HERO | RAM: Corsair Vengeance RGB PRO SL 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL18 | SSD: Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB Samsung 860 EVO 500GB | PSU: Corsair RM850X 850W v2 | Chassi: Phanteks Enthoo Evolv X Anthracite Grey

Permalänk
Medlem
Skrivet av DAoG:

Yes, en rejäl designmiss i mitt tycke. Om man vill använda det där bordet så måste man sitta som en T-rex och skriva.

Vem har sagt att man måste ha luckan öppen hela tiden?

Det jag saknar är Audio/mic uttag i lådan. Ifall man har ljud i tangentbordet.
Sen priset. Lägg till Skatt, Tull och Frakt och se om det fortfarande är lika kul.
Tullverket

Visa signatur

Fractal Design Arc Midi R2, 4670k, Sabertooth Z87, Gigabyte Gtx 780 Windforce, Samsung Evo 2x120gb Raid0, Seasonic X-650, A-data XPG 16gb Inet edition, Seagate-någonting 2tb

Permalänk
Entusiast

Vänta lite nu, en bordsskiva med mugghållare? Är inte det lite poängen med ett bord, att man kan ställa saker på det. Som till exempel kaffekoppar.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Skrivet av All3z:

Vem har sagt att man måste ha luckan öppen hela tiden?

Det jag saknar är Audio/mic uttag i lådan. Ifall man har ljud i tangentbordet.
Sen priset. Lägg till Skatt, Tull och Frakt och se om det fortfarande är lika kul.
Tullverket

stänga den kan man göra men det är gö skit fult att a en lucka mitt i skrivbordet man inte använder

Visa signatur

CPU: Intel Core i9 11900K | GPU: EVGA RTX3080 FTW3 | Mobo: ASUS Maximus XIII HERO | RAM: Corsair Vengeance RGB PRO SL 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL18 | SSD: Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB Samsung 860 EVO 500GB | PSU: Corsair RM850X 850W v2 | Chassi: Phanteks Enthoo Evolv X Anthracite Grey

Permalänk
Medlem

fungerar ju annars.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Skrivet av Zotamedu:

Vänta lite nu, en bordsskiva med mugghållare? Är inte det lite poängen med ett bord, att man kan ställa saker på det. Som till exempel kaffekoppar.

har du inte varit med om att man vält ett glas med cola över tangentbordet? en mugghållare hade varit skit bra

Visa signatur

CPU: Intel Core i9 11900K | GPU: EVGA RTX3080 FTW3 | Mobo: ASUS Maximus XIII HERO | RAM: Corsair Vengeance RGB PRO SL 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL18 | SSD: Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB Samsung 860 EVO 500GB | PSU: Corsair RM850X 850W v2 | Chassi: Phanteks Enthoo Evolv X Anthracite Grey

Permalänk
Medlem

Jag förstår mig inte helt på bordet, tanken är ju jävligt bra men hur det är implemerat...
Det är ju fotfarande sladdar exakt överallt bara att han skalat av 10cm som man inte behöver se längre.
När jag så nyheten ploppa upp i mitt twitter så tänkte jag att det var stora utskärningar utöver bordet och sedan sektioner man kunde plocka ut för att ha som sladdhål.

Tycker det hade passat in bättre istället för att ha ett jävla bord som förlängare åt alla sladdar.

Permalänk
Medlem

Jag tycker om idéen bakom bordet, men det där bordet som många andra redan säger tilltalar mig inte, för tjock bordsskiva, vill kunna rulla in under bordet och vila mina fötter på något vid bakändan. (för liten skiva för mig för att göra det också)

Sen så vill jag inte heller ha tangentbordet liggande vid kanten... finns det någon som egentligen kör på det sättet? har inte sett någon som använder det så

Visa signatur

| Ibland lättroad |