Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

RoS, första intrycket

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Ska man köra T1 för att få chansen på de bästa legendariska eller kan man köra vilken nivå som helst? Har för mig jag läst nått om T1 nämligen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Geckod:

Ska man köra T1 för att få chansen på de bästa legendariska eller kan man köra vilken nivå som helst? Har för mig jag läst nått om T1 nämligen?

Du kan köra vilken nivå som helst fördelen med högre nivåer är att chansen är större samt att du får mera xp

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

Du kan köra vilken nivå som helst fördelen med högre nivåer är att chansen är större samt att du får mera xp

Dessutom efter level 61 så droppas marquise gems på T1. Dessutom undrar jag om chansen till Legendary är större vid högre nivåer. Det var väl sagt att det skulle droppas en leg efter ungefär 2 timmars spel.

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Medlem

Jag kan inte ens starta skiten.. mina gtx480 överhettas och kraschar lagom till det är dags att välja karaktär

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Skrivet av Twoedge:

Dessutom efter level 61 så droppas marquise gems på T1. Dessutom undrar jag om chansen till Legendary är större vid högre nivåer. Det var väl sagt att det skulle droppas en leg efter ungefär 2 timmars spel.

Det är större chans, frågan är hur mycket. efter 2.0 patchen var det effektivaste för gear att köra normal men nu i ROS så kan class specifik set items bara droppa på torment så gissar att torment1 är bäst för gear nu.

Permalänk

Jag sammanfattar mitt intryck av ros såhär: Synd att man behövde betala för en expansion för att få ett spel som är var rtm borde varit.
Ska inte en expansion vara nytt innehåll och inte en omskrivning av mekaniken i grundspelet?
Men jag är nöjd Känns mer som diablo än d3 någonsin gjort i spelandet

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Medlem

Blev level 70 med min Crusader idag. Ligger nu på 300k DMG men jag har 9,5 miljoner i thoughness och 500k liv. MÅSTE hitta ett vettigt vapen snart.

Permalänk
Medlem

Körde också Crusader igår, blev 70 med den. Hade cirka 500k DMG och 9 miljoner toughness. Tyckte Crusader var jävligt sega, fick en känsla av att de är mer tanks och att de var beroende av sina CDs och deras CDs är ju inte så korta... Med CDs kunde man döda rätt så fort, men utan CDs kändes det jävligt segt. Kändes som att Crusadern var värdelös, förutom att den gav gruppen en buff. Gick tillbaka till min monk och det kändes mycket bättre direkt, och crusadern hade då bättre gear jämfört med min monk. Tycker expansionen är riktigt bra, jag visste att det skulle bli så här med Diablo 3. Diablo 2 blev ju som bäst efter expansionen Men jag är riktigt besviken på Crusadern, kanske inte är min spelstil helt enkelt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blaze84:

Låter som det är aldeles för enlelt å.dinga 70 så fort? Tog det inte fett lång tid på D2 å knata in på de sista lvls? Är ju mer utmanande de.

Skickades från m.sweclockers.com

Beror på svårighetsgrad. Jag spelade igenom Act V med 150-170k dmg som barb på Torment 2. Det tog inte 40min...

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem

Knäckte 1 miljon damage gränsen på min Wiz nyss (självbuffat) med 12 miljoner toughness (självbuffat), det börjar ta sig

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Jag gillar det nya D3. Men expansionen i sig ger jag inte mycket för. Det hela känns väldigt snålt. Storyn känns tråkig och innehållsfattigt utan något speciell mening, mer som en filler. Avslutningsscenen var nog ett av de värsta (negativt) jag har upplevt på länge. Hur kan man vara så snål att man inte göra en fin film som grädde på moset.

+ Adventure mode, loot 2.0, nya snygga miljöer och de nya funktioner så som enchant och transm.

- Tråkig story, inga filmsekvenser. Mycket har blivit "otradebart", just för att ingen ska tjäna pengar på spelet. Tar tyvärr bort en stor grundsten för Diabloserien.

Jag tror att spelet kommer hålla 3-4 månader för min del. Kör enbart HC eftersom SC ger ingen mening längre utan trading.
Det är värt de 40 euro jag gav när man räknar kostnad/underhållning per h. Men det är en väldig "fattig" expansion om man ser till priset och vad man egentligen får.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Knäckte 1 miljon damage gränsen på min Wiz nyss (självbuffat) med 12 miljoner toughness (självbuffat), det börjar ta sig

Profil?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dabman:

Ah, länkade den inte då jag fick för mig att den redan fanns på samma sida i tråden men den hamnade visst på föregående sida.
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Tias-2939/hero/8845368

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Kan någon för mig förklara om man tittar på någons gubbe så visar den en dmg och när man frågar inne i spelet så är dmg mycket högre oftast vad är det som gör skillnaden?

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

Kan någon för mig förklara om man tittar på någons gubbe så visar den en dmg och när man frågar inne i spelet så är dmg mycket högre oftast vad är det som gör skillnaden?

Profilen visar obuffade stats.

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Michaelo:

Profilen visar obuffade stats.

Samt att vissa stats kan vara påverkade av vilken follower du har.

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Medlem

Första sett craft blev ett belte utan primary stat. Jävlar vilken tur jag har...

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk

Tycker looten har blivit mycket bättre. Har börjat med crusader och hardmode. Är nu inne på början av ACT 2 och har fått redan 4 legendarys.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem

Jäklar vad skoj det är! Slutade spela för över ett halvår sedan men bestämde mig för att köpa RoS igår, ångrar det inte.

Började Act5 i T1 med några polare och det rullar på rätt bra. Gick upp till 65 på två timmar och jag hittade två legendarys, varav den ena hittade jag i en skräphög på backen (!)

Ni som kör wizards, vad kör ni för skills osv? Är crit dmg the way to go? Och slutligen, vilken nivå bör resistance ligga på?

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Jag tycker spelet går för fort :/ låg rankad nr2 i världen av alla monks på Diabloprogress igår (säkert runt 30 idag) på DPS och kunde spela torment 4 lätt...

jag hade hoppats på månader av samma gubbe innan den kändes "klar" så drog upp en DH och fan va kul de är att spela

Permalänk
Medlem

Jag spelar med min Demon hunter, och verkar att det droppar väldigt mycket Barbarian belts, och det verkar inte vara bara jag utan många i min clan. Dom är alltså rare i legendary är dom flesta som passar min klass.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk

Jag har nästan klarat exp nu men min wizard är så jävla kass. Gör fortfarande bara 170k dmg, fattar inte hur det kan vara så att jag alltid hittar sämst items. Får väl spela mer helt enkelt...

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem

Tycker att de har fått till det bra. Jag dock tycker att Act 5 i vissa delar kändes som en utfyllnad. Vissa bossfighter kändes jättetråkiga och fantasilösa. Det bästa är att looten är bra, om man jämför hur det var innan RoS är det som dag och natt. Nu känns D3 som man vill att Diablo ska kännas. Adventure mode är definitivt roligast eftersom Rifts är väldigt varierande hittills.

Permalänk
Skrivet av Haglund:

Tycker att de har fått till det bra. Jag dock tycker att Act 5 i vissa delar kändes som en utfyllnad. Vissa bossfighter kändes jättetråkiga och fantasilösa. Det bästa är att looten är bra, om man jämför hur det var innan RoS är det som dag och natt. Nu känns D3 som man vill att Diablo ska kännas. Adventure mode är definitivt roligast eftersom Rifts är väldigt varierande hittills.

Förutom fighten mot

Adria

Dold text

Så tycker jag att bossfighterna är klart bättre i expansionen än tidigare där bara sista bossen i acten hade något alls att komma med. Bara kolla på tex Spider queen, magdah, ghom, siegebreaker osv. Om något så har bossarna lite för mycket HP så det tar lite lång tid att döda dom alternativt för lite loot, det känns helt enkelt ineffektivt jämfört med eliter eller bountys.

Permalänk
Medlem

Alla bossfighter i Akt 5 är så sjukt mycket bättre än någon av de tidigare akterna, dock var alla bossarna riktiga pushovers när man körde i full grupp, när man körde solo och på en svårighetsgrad som faktiskt matchar ens gear så var de riktigt bra.

Hittade min första goblin rift igår också, sjukt kul å mejja sönder goblins, tror vi lyckades plocka 13 av de 15 gobbar som satt å häckade i ett rum.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Michaelo:

Profilen visar obuffade stats.

Tror faktiskt det är något fel, har inte några buffs som buffar min dmg på min monk. Har 700k Dmg och profilen visar 500k.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av rustax:

Tror faktiskt det är något fel, har inte några buffs som buffar min dmg på min monk. Har 700k Dmg och profilen visar 500k.

Skickades från m.sweclockers.com

Har du någon paragon level? min monk visar över miljonen ingame utan buffs men bara 856k i profilen. fullt party med vår setup 2 mille dps ingame.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xorph:

Har du någon paragon level? min monk visar över miljonen ingame utan buffs men bara 856k i profilen. fullt party med vår setup 2 mille dps ingame.

Ja... Det tänkte jag inte på. Trodde profilen räknade med det, det är ju fortfarande obuffad

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Ah, länkade den inte då jag fick för mig att den redan fanns på samma sida i tråden men den hamnade visst på föregående sida.
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Tias-2939/hero/8845368

http://i.imgur.com/JwPEcX2.jpg

Hehe samma här, fick en helt ok source igår så landade på ca 1.001m dps men bara 7m toughness då jag speccat alla paragonpoints på lifereg. Har dock väääärldens otur med drops, polaren får allt najs.

Dina ringar verkar vara sjuka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Knäckte 1 miljon damage gränsen på min Wiz nyss (självbuffat) med 12 miljoner toughness (självbuffat), det börjar ta sig

Låter som du sitter på för mkt toughness!

Sitter på 1.7 mil dmg och 6 k touhness självbuffat