Grand Theft Auto V till PC, PS4 och Xbox One

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Blir ett givet köp till PC! Ska bli skönt att få högre upplösning och högre FPS. Och bäst av allt, stöd för moddar!

Oja fast GTASA var väldigt knepigt med bilar kommer jag ihåg, dom flesta ordentliga modeller hade inte stöd för trimning/tuning och orsakade CTD vilket är mycket jobbigare på V då paynspray är inbakat i "trimshoppen".

Kommer nog hålla mig till ENB förutsatt att det lirar med MP och 8.1.

Skrivet av Cryostatic:

Hoppas bara man inte får med sina karaktärer från Xbox med tanke på att det finns flera som glitchat till sig miljoner

Hoppas på det motsatta. Struntar fullständigt i vad andra håller på med men med all nerfing av belöning för uppdrag och RP så vill jag inte slita för level +60 och två gubbar med fetaste lyorna/full garage=myyyycket pengar.

Visa signatur

Ω[sic] Sic (=thus, so), invariably bracketed and usually set in italics, is used to indicate that a preceding word or phrase in a quoted passage is reproduced as it appeared in the original passage. Sic at its best is intended to aid readers who might be confused about whether the quoter or the quoted writer is responsible for the spelling or grammatical anomaly.♠

Permalänk
Medlem

Synd att de inte avslöjade mer om PC-versionen. Enda de sa är "Grand Theft Auto V for PC will also feature a video editor designed for advanced movie-making." vilket förstås är trevligt.

Jag skulle vilja se officiell support för mods och helst Steam Workshop också. På PC kan något sånt öka intresset enormt och förlänga livslängden för spelet. Det är bara titta på GTA IV och Skyrim vilket intresse mods medfört.

Permalänk
Skrivet av GHARN:

Vet inte ifall jag skall skratta eller gråta. Jag har precis givit upp hoppet och för 2 veckor sedan så köpte jag mig ett xbox 360 enbart för gta v. Osså kommer det ändå till PC!

Du är inte ensam, har en bekant som gjorde precis samma sak för en månad sen, han uppgraderade tv:n samtidigt också.
Men köp till PC var tydligen obligatorisk i alla fall!

Permalänk
Medlem

Någon som vet vilken drm spelet kommer till? Steam?

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

I knew it!

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Någon som vet vilken drm spelet kommer till? Steam?

Jag förbokade mitt GTA V från fast2play, där kallades det "GTA steam version".

300kr, kändes som en rätt självklar deal

http://www.fast2play.se/category/3077/grand-theft-auto-v-stea...

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bakgrund:

Någon som vet vilken drm spelet kommer till? Steam?

Steam (då Valve mer eller mindre fått monopol) men spelet lär garanterat använda Rockstars egna DRM på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[sic:

;14659941']Oja fast GTASA var väldigt knepigt med bilar kommer jag ihåg, dom flesta ordentliga modeller hade inte stöd för trimning/tuning och orsakade CTD vilket är mycket jobbigare på V då paynspray är inbakat i "trimshoppen".

Kommer nog hålla mig till ENB förutsatt att det lirar med MP och 8.1.

Är mest ute efter iCEnhancer till 5an Återstår att se hur pass modvänligt det kommer bli, men en betydligt bättre upplevelse kommer det i alla fall att bli, med eller utan moddar.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

JAAAA! Underbart!
Jag vann GTA V till PS3, men har endast lirat högst en kvart pga kass grafik, dålig fps och allt. Längtar till PC version.
PC masterrace.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4dy:

Hmm... Undrar hur mkt VRAM man ska ha så man inte upplever stuttering problem.

Antar att det var sarkastiskt menat med WD i åtanke? Annars löste SSD till PS3 95% av all lagg.

Skrivet av Rosslan:

Nu är de inte ensamma om detta, men när de hela tiden säger att med next-gen konsolerna så kan de skapa fantastiska världar av spel, Grand Theft Auto V for PlayStation 4, Xbox One and PC will take full advantage of the power of new generation systems to deliver the ultimate open-world experience. Förstår att de väntar och sparar pengar för att göra spelet till Xbox One och PS4 för att porta till PC men det känns som ett svagt argument att "oo räddningen är här i form utav next-gen!"

Sa jag redan från början att det skulle bli så här, ganska givet val också. När de började utveckla fanns inte next-gen. Nu när next-gen är här så är det dessutom enklare med tanke på att alla tre plattformar kör med x86. När det väl släpps så kommer det DLC med så det kommer antagligen bli någon Deluxe-bundle att inhandla också.

Skrivet av Cryostatic:

Hoppas bara man inte får med sina karaktärer från Xbox med tanke på att det finns flera som glitchat till sig miljoner

Redan besvarat, men du kan överföra dina karaktärer från PS3 och 360 till PS4/XB1. Däremot får man nog starta om på nytt på PC skulle jag gissa?

Skrivet av SweSparky:

Förhoppningsvis så blir de mycket bättre portat än GTA IV va. De skulle ju underlätta och porta spelen från PS4/Xone till PC.
Men tills GTA V släpps ska jag byta ut mina 2 grafikkort mot 1 kraftfullt. De börjar bli dags för de ändå!

Jag tror faktiskt det kommer bli en ganska hygglig port. De har väl jobbat på portningen i över två år nu (har för mig första pc-relaterade jobbannonsen var för lite mer än två år sedan).

Skrivet av Buio:

Synd att de inte avslöjade mer om PC-versionen. Enda de sa är "Grand Theft Auto V for PC will also feature a video editor designed for advanced movie-making." vilket förstås är trevligt.

Jag skulle vilja se officiell support för mods och helst Steam Workshop också. På PC kan något sånt öka intresset enormt och förlänga livslängden för spelet. Det är bara titta på GTA IV och Skyrim vilket intresse mods medfört.

Ställer mig väldigt tveksam till steam mod support. Eftersom det kommer till XB1/PS4 också så vill de knappast ge en anledning till att inte köpa den dyra konsol-varianten. Med tanke på att det är online också så känns det svårare att de kommer tillåta så mycket mods för spelet, men det går säkert att köra en piratversion vid sidan av med mods, men då blir det inget spelande med polare tyvärr.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Hösten/vintern är räddad !

Permalänk
Medlem

Ska bli så jävla gott med mods till detta! kört moddat gta4 i många år utan att ha tröttnat.

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk
Livsnjutare 😎

Fyyy faaan va snyggt det äääärr!!

*drewl*

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Att det tog så här lång tid är verkligen dåligt av RockStar. Kommer bara köpa detta om det kostar under 300 kr p.g.a denna försening.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Jag hoppas att de också har fixat till multiplayen, då 16 spelare multiplayer bör ha grundat sig i förra generationens svaga konsoler. Annars hoppas man verkligen att spelet är tillräckligt öppet för en ny motsvarighet till MTA/SAMP.

Permalänk
Medlem

Äntligen! Kände på mig att detta skulle ske! Har fått vänta så sjukt länge på att spela GTA V och får vänta lite till, för det är det värt! PC!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design 7 Compact TG Moderkort: ROG STRIX B550-E GAMING Processor: Ryzen 9 5900X Processorkylare: Dark Rock Pro 4 Grafikkort: Reference Radeon RX 6800XT Minnen:G.Skill Trident Z RGB 2x16 3200/14.14.14.34 SSD: WD Blue SN550 1TB Lagringsenhet: Seagate Barracuda Q1 960GB Nätagg: EVGA Supernova G2 850W Ljudkort Sound BlasterX AE-5 Tangentbord: Logitech G413 Headset: DT 990 Pro + ModMic-V4 Mus: Logitech G PRO Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Ställer mig väldigt tveksam till steam mod support. Eftersom det kommer till XB1/PS4 också så vill de knappast ge en anledning till att inte köpa den dyra konsol-varianten. Med tanke på att det är online också så känns det svårare att de kommer tillåta så mycket mods för spelet, men det går säkert att köra en piratversion vid sidan av med mods, men då blir det inget spelande med polare tyvärr.

Var inget problem för Bethesda och Skyrim som släpptes samma dag till PC. Det dröjde visserligen ett tag innan de fick till Steamworks modsupport, eftersom på den tiden var inte workshopen etablerad.

Onlinedelen är förstås en annan anledning, men det finns flera spel som är online och det är löst där i alla fall. Ett jag har är Torchlight II, gjort av ett företag med typ 30 anställda.

Permalänk
Inaktiv

Släpps det inte till PC blir det [som sagt] inget köp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Var inget problem för Bethesda och Skyrim som släpptes samma dag till PC. Det dröjde visserligen ett tag innan de fick till Steamworks modsupport, eftersom på den tiden var inte workshopen etablerad.

Onlinedelen är förstås en annan anledning, men det finns flera spel som är online och det är löst där i alla fall. Ett jag har är Torchlight II, gjort av ett företag med typ 30 anställda.

Du kan ju inte jämföra Runic Games lilla pisspel (i jämförelse) med R* och GTA V. Små mindre utvecklare brukar ju fokusera just på sina användare och erbjuda något som mod support för att bygga upp eller stärka sin fan-base och replayability samt stärka Runic som varumärke. R* bryr sig inte ens om E3, slår alla möjliga rekord om och om igen.

Det vore kul med mod support, men jag tror knappast att vi kommer se det förrän de släppt de DLC de vill släppa. Kanske om ett år eller så, men tveksamt. Vore kul dock om de tillät grafiska enhancers så GTA V kan få samma livslängd som GTA IV! Men jag ställer mig tveksam...

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Majora:

Lyckan är ju extrem.
Oculus rift + GTA V, sen finns det ingen anledning till att lämna datorn förutom för naturliga behov.

Har du aldrig hört talas om en shit bucket?

Visa signatur

The game | Fraktfritt Inet

Ebolaexpressen är under uppbyggnad, sleeve och 240 rad i ett Silverstone SG05B

Permalänk
Medlem

JA! Nu fan blire ÖL och OSTKORV lindade i BACON inför den releasen.. Och en 24h Non-stop GAMING!
Kanske Daim tårta som efterrätt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

JA! Nu fan blire ÖL och OSTKORV lindade i BACON inför den releasen.. Och en 24h Non-stop GAMING!
Kanske Daim tårta som efterrätt..

Pisswasser it is!

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Snusfri

Istället för att kolla på sönderkomprimerad film på YouTube så ladda ner den i 1080p och 14Mbps här.

Helt underbar sida när det gäller kvalité på gametrailers, laddar man ner via torrent går det riktigt snabbt med.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk

Det blir ett köp till PS4 utan tvekan, PC skulle jag aldrig kunna spela GTA på, för mig så är det ett givet konsolspel att lira i soffan med.

Permalänk

Nuff said. Syns lite dåligt här, men gräs och växter är sjukt förbättrade - det går liksom inte att jämföra. Texturer likaså. GTA V till 360 hade verkligen väldigt lågupplösta texturer och sparsmakad flora. Ser fram emot ett spel som matchar Red Dead Redemptions naturmiljöer.

Visa signatur

Marknadsreferenser: 1 2
3
4

Permalänk
Medlem
Skrivet av segafreaktwo:

Riktigt skönt att veta! Bokade i början av 2013

Orderdatum: 2011-11-03

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av JagdKatzen:

http://i.imgur.com/hLYfnHG.jpg

Nuff said. Syns lite dåligt här, men gräs och växter är sjukt förbättrade - det går liksom inte att jämföra. Texturer likaså. GTA V till 360 hade verkligen väldigt lågupplösta texturer och sparsmakad flora. Ser fram emot ett spel som matchar Red Dead Redemptions naturmiljöer.

Hur man definerar en nörd. Det är 10:e juni, kalassommar utanför och här sitter man och längtar till hösten.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Du kan ju inte jämföra Runic Games lilla pisspel (i jämförelse) med R* och GTA V. Små mindre utvecklare brukar ju fokusera just på sina användare och erbjuda något som mod support för att bygga upp eller stärka sin fan-base och replayability samt stärka Runic som varumärke. R* bryr sig inte ens om E3, slår alla möjliga rekord om och om igen.

Det kan jag, eftersom jämförelsen handlade om online och modsupport i samma spel och inget annat. Vilket alltså är fullt möjlligt, och inte borde vara svårt för större utvecklare heller. Även stora utvecklare som Bethesda har modsupport och har märkt hur bra det fungerade för sitt spel på PC-marknaden. Visserligen är Skyrim enbart singleplayer. Vilket får mig att fundera, hur många köper egentligen GTA V för multiplayer? Läste lite kommentarer om GTA V online, och det verkar inte alls speciellt populärt eller bra gjort.

Permalänk
Skrivet av trickysaer:

Hur man definerar en nörd. Det är 10:e juni, kalassommar utanför och här sitter man och längtar till hösten.

n3rd 4 lyfe bitchez!!!!

Men seriöst, sommaren är överskattad. Kladdvarmt och kvavt. Hur som haver så blir det underbart att se när Rockstar släpper spelet som det är tänkt att se ut och spelas. Det var ganska bedrövligt att spela på 360, ingen AA, skittexturer och pop in ska bli skönt att slippa.

Men som vanligt så ställer open world-spel höga krav på CPUn, så det blir nog inga 120 fps om folk hoppas på det.

Visa signatur

Marknadsreferenser: 1 2
3
4

Permalänk
Medlem
Skrivet av JagdKatzen:

Men seriöst, sommaren är överskattad.

Sommaren är skön så länge det inte blir extremt varmt. Min lägenhet blir som en bastu då. Vill hellst inte sova utomhus.
Jag spelar året om, ser inte sommaren som något speciellt i det hänseendet. Men blir kanske mest ändå på resten av året, helt enkelt pga att det släpps fler bra spel då.