Permalänk

Bitfenix Prodigy

Har precis fått klart min andra mITX för den här gången. Inga modifikationer är gjorda. Vände bara på hdd-hållaren för att hålla så mycket som möjligt av kabeldragningen till en och samma sida. Planerar en liten fix för att få bort alla kablar och skit som sitter fast i luckan samt måla alla fläktfilter vita. Uppdaterar här när det är gjort, blir nog först efter semestern.

Bilderna är ju inte skitkul då datorn i sig ser ut som alla andra Bitfenix Phenom.

Chassi: Bitfenix Phenom (mITX)
Processor: Intel Core i5 4690K 3.5ghz
Moderkort: ASUS Z97i-Plus
Internminne: Corsair XMS3 8GB (Ska bytas till 16GB)
Processorkylare: Corsair H100i med 2 st Corsair SP120 PWM Quiet Ed. (push exhaust)
Grafikkort: Asus GTX780 DirectCUii
Nättaggregat: Corsair RM650 med Corsair Professional Sleeved Cable White
SSD: Samsung SSD 840 EVO 250GB
HDD: Seagate Barracuda 2TB
Fläktar: 2 st Corsair SP120 PWM Quiet Ed (front intake) och 1 st Corsair AF140 Quiet Ed. (back exhaust)

Bitfenix Prodigy

Permalänk
Medlem

Du är medveten om att ditt chassi är ett Bitfenix Phenom och inte ett Bitfenix Prodigy som du skrivit i titeln.

Annats snyggt galleri

Visa signatur

MOBO: MSI Gaming Pro Z270 CPU:Intel Core i7-7700K @ 4,20ghz
PSU:EVGA 750G2 Chassi:Fractal Design Meshify C
SSD1:Samsung 840 250GB SSD2:Samsung 850 500GB
RAM:Corsair 32GB@3200mhzGPU: GTX1080 Founders Ed 8GB

Permalänk
Skrivet av Scerio:

Du är medveten om att ditt chassi är ett Bitfenix Phenom och inte ett Bitfenix Prodigy som du skrivit i titeln.

Annats snyggt galleri

Haha! Så fel det kan bli. Tack för upplysningen, ska fixa direkt. Och tro det eller ej, hade faktiskt koll på chassits namn. Hjärnan och fingrarna ville bara olika saker.

Permalänk
Medlem

Gillar verkligen ditt bygge, fullkomligt cleant på alla sätt, det enda jag kritiserar är valet av nätagg (hehe)

5/5

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Bitfenix

Jag tycker ändå du har fått till en smakfull kombination, smart med att vända diskracket också för att få bort kablarna

// HP

Permalänk
ASUS Nordic

Mycket stiligt bygge! 5p

La upp en liten länkning här också: https://www.facebook.com/rognordic

Permalänk
Skrivet av kinc:

Mycket stiligt bygge! 5p

La upp en liten länkning här också: https://www.facebook.com/rognordic

Tack så mycket! Haha, vad kul... fantastiskt att se alla kommentarer och likes. Mycket uppskattat

Permalänk
Skrivet av BitFenix Sverige:

Jag tycker ändå du har fått till en smakfull kombination, smart med att vända diskracket också för att få bort kablarna

// HP

Tackar! Inte den svåraste fixen men gjorde väldigt mycket för slutresultatet. Gillar verkligen min Phenom, väldigt kul att bygga i.

Permalänk
Skrivet av YamahaDGX630:

Gillar verkligen ditt bygge, fullkomligt cleant på alla sätt, det enda jag kritiserar är valet av nätagg (hehe)

5/5

Tack så mycket... Ibland får man dock ta vad man har hemma.

Permalänk
Medlem

Du borde färga om det orangea på nätagget till vitt på något sätt för att få det att se så grymt ut som möjligt. Annars så får du 5/5, ser riktigt grymt ut

Visa signatur

Aorus Elite B550, Ryzen 7 5800X3D, Corsair Vengence cl16 32GB, Asus TUF 3080 Ti, Corsair RM850X, Arctic Liquid Freezer 280mm, Corsair 4000D Airflow

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matfer:

Du borde färga om det orangea på nätagget till vitt på något sätt för att få det att se så grymt ut som möjligt. Annars så får du 5/5, ser riktigt grymt ut

Håller med! Hade nätagget bara varit vitt hade det varit perfekt! 4/5 av mig

Permalänk
Skrivet av Jikz:

Håller med! Hade nätagget bara varit vitt hade det varit perfekt! 4/5 av mig

Skrivet av Matfer:

Du borde färga om det orangea på nätagget till vitt på något sätt för att få det att se så grymt ut som möjligt. Annars så får du 5/5, ser riktigt grymt ut

Bra idé, har ett annat nätagg samt lite annat kul på väg in. Ska definitivt ha det i åtanke. Kommer uppdatera här med alla ändringar som görs.

Permalänk
Medlem

Tycker själv inte att färgen på aggregatet stör över huvud taget, matchar snarare moderkortsflänsarna tycker jag.

Fint byggt f.ö. Kul att se folk som får till så fina datorer utan att behöva modifiera varenda liten detalj.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk

Fantastiskt snyggt bygge utan en massa discoljus!

Visa signatur

Core I7 7700k . Asus GTX 1080 . 32GB Corsair Vengeance . Asus Maximus IX . Corsair AX860 . Samsung 960 PRO Nvme ssd x2 raid0

Permalänk
Inaktiv

Jag hade lätt offrat min Macbook för den datorn, så jävla snyggt!

Permalänk
Medlem

sjukt snyggt! hur är luftflödet i datorn, hört att intake hålen där fram är mkt små..

Permalänk
Skrivet av luddee98:

sjukt snyggt! hur är luftflödet i datorn, hört att intake hålen där fram är mkt små..

Har inte haft några problem men kylning av varken grafikkort eller processor.