Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Gigabyte erbjuder fri uppgradering till nästa generation med Black Edition

Permalänk
Melding Plague

Gigabyte erbjuder fri uppgradering till nästa generation med Black Edition

Den som införskaffar ett moderkort i serien Black Edition kan utan kostnad uppgradera till nästa generation när Gigabyte drar igång en ny kampanj tillsammans med svenska återförsäljare.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Way to go, Gigabyte!

Permalänk
Medlem

Det är väldigt gulligt av Gigabyte c: sånt tycker man om att se företag göra

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem

Detta var ju sjukt bra. Många lär ju ta gigabyte just för detta.

Visa signatur

Hemmadator | Intel Core2Duo E8400 3GHz | 2048MB RAM 800MHz | ATI Radeon HD5750 512MB | ASUS P5QPL-AM | Corsair CX430 430W | Western Digital Caviar Blue 500GB | Seagate Barracuda 500GB | Intel 330 128GB |
Skoldator | Intel Core I7 950 3.06 GHz | Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL9 | ASUS GeForce GTX 465 1GB | ASUS P6T SE | OCZ MODXSTREAM PRO 700 WATT | CM Storm Scout |

Permalänk
Snusfri

Vill ha en Pink Edition där kortet är helt rosa!

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Men det förutsätter att resten så som cpu är kompatibelt....

/Z

Visa signatur

C2D E6300 @ 3.2HGz 1.2V | Thermalright 120 Extr. | Gainward 8800 GT Golden Sample |Samsung 2x500Gb | Corsair VX 550V | Antec P182 [img]http://valid.x86-secret.com/cache/banner/421648.png[/img]

Permalänk
Medlem

Jävlar, Gigabyte! Riktigt nice!

Visa signatur

In Aere Aedificare

Permalänk
Medlem
Skrivet av zonar:

Men det förutsätter att resten så som cpu är kompatibelt....

/Z

Rätt ovärt att byta moderkort om man ända ska behålla CPU, antar att detta främst är tänkt så man kan uppdatera till en ny generation utan att behöva betala för ett nytt moderkort

Visa signatur

Spelburken: Intel Core i5 3570k @ 4,4 Ghz, HD7870 Crossfire, 8GB RAM, Skärmar: 3x Dell U2312HM Eyefinity
Asus Zenbook UX32VD, Nexus 6P
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Grym initiativ, men hur blir det med ekonomin? Känns ju som att företagen som kommer köra med detta kommer gå med förlust mer eller mindre :/

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Medlem
Skrivet av vompen:

Grym initiativ, men hur blir det med ekonomin? Känns ju som att företagen som kommer köra med detta kommer gå med förlust mer eller mindre :/

tror jag inte. jag tror att långt ifrån alla som har möjlighet kommer att utnyttja erbjudandet.

Permalänk
Medlem
Citat:

får möjlighet att inom en treårsperiod uppgradera till motsvarande modell i nästa generation

Nästa generation, aka byta sockel? Nytt MB inte fel men ny CPU är rätt dyrt.

Visa signatur

Chassi: Define XL Titan Skärm: UltraSharp U2311H
MB: P8Z68-V PRO/GEN3 CPU: i5 2500K + Hyper 212 Evo RAM: Vengeance 1600MHz 16GB
GPU: Strix 980GTX SSD: SSDnow V300 120GB HDD: Barracuda ST1000 & ST2000

Permalänk
Medlem
Skrivet av webknut:

Nästa generation, aka byta sockel? Nytt MB inte fel men ny CPU är rätt dyrt.

blir inte så farligt dyrt om man säljer den gamla processorn.

Permalänk
Medlem

Sååå... det här är sista Black Edition som någonsin släpps då alltså?

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Avstängd

Kalasdeal!
Men tre ATX?
Hade det funnits med ett MATX hade jag köpt kortet först och klickat på kommentarer sedan.

Skrivet av backfeed:

Sååå... det här är sista Black Edition som någonsin släpps då alltså?

Haha!

Permalänk
Medlem

Låter konstigt, måste vara något lurt på gång.

>:\

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Inofficiell ambassadör

Låter ju alldeles fantastiskt fördelaktigt för konsumenten vid första anblick. Vad är haken eller är det faktiskt så bra som det låter?

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk

Känns ju lite udda detta. Vad här haken mer än att man måste köpa ny cpu. går ju att sälja gamla cpu:n och moderkortet eller måste man skicka in gamla moderkortet?

Synd att dom inte hade något matx.

Funderat på att gå ner i storlek på min låda från R4 Dock i för sig så är inte chassit i vägen, så känns lite onödigt

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Skalman:

Rätt ovärt att byta moderkort om man ända ska behålla CPU, antar att detta främst är tänkt så man kan uppdatera till en ny generation utan att behöva betala för ett nytt moderkort

På en treårsperiod så är ju detta faktiskt ett riktigt bra erbjudande eftersom det inte är ett ovanligt intervall att uppgradera komponenter på. Du kan alltså hoppa över en generation och ta "näst-nästa" vilket lär släppas inom 3 år.

Edit: Nej såklart inte. Samma sekund som jag klickade på skicka så insåg jag att det var "nästa generation" som var gratis.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Vist skulle detta vara intressant men helt fel formfaktor på moderkorten jag behöver inte större än Mitx/Matx
Stoppar bara i ett grafikkort och använder resten av dom funktioner som finns på moderkortet.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Haken är, snart kommer Steam-machines att lanseras och lösa moderkort till gaming-konsument blir mindre intressanta eftersom SM kommer att prissättas aggressivt?

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Det kanske är Intel som är med och betalar? Jag menar, vem skulle annars bytt från Haswell till Broadwell/Skylake? (Förresten, i vilka segment är det egentligen som Broadwell respektive Skylake kommer finnas?)

Sen är det väl så att detta lockar kunder att köpa ett extra dyrt moderkort från just Gigabyte, och att man sen inte vill betala dyra pengar för en ny CPU en generation senare. För de som vill göra det däremot så är detta väldigt fördelaktigt!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk
Medlem

Helt rätt! Detta borde vara standard för samtliga tillverkare. Förhoppningsvis följer fler efter.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Gigabyte
Skrivet av FredrikMH:

På en treårsperiod så är ju detta faktiskt ett riktigt bra erbjudande eftersom det inte är ett ovanligt intervall att uppgradera komponenter på. Du kan alltså hoppa över en generation och ta "näst-nästa" vilket lär släppas inom 3 år.

Edit: Nej såklart inte. Samma sekund som jag klickade på skicka så insåg jag att det var "nästa generation" som var gratis.

Hejsan

Du kan hoppa över en eller flera generationer så länge utbytet sker inom den treårsperiod.

Skrivet av Xyborg:

Låter ju alldeles fantastiskt fördelaktigt för konsumenten vid första anblick. Vad är haken eller är det faktiskt så bra som det låter?

Hej

Inga hållhakar

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Not in use.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gigabyte_Rasmus:

Hejsan

Du kan hoppa över en eller flera generationer så länge utbytet sker inom den treårsperiod.

Vad bra! Då blev detta helt plötsligt mycket mer intressant.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gigabyte_Rasmus:

Hejsan

Du kan hoppa över en eller flera generationer så länge utbytet sker inom den treårsperiod.

Hej

Inga hållhakar

Skickades från m.sweclockers.com

Hur kan Gigabyte ha råd med något som det här? Är marginalerna så enorma att ni har råd att dela ut moderkort till höger och vänster?

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Skrivet av Bakgrund:

Hur kan Gigabyte ha råd med något som det här? Är marginalerna så enorma att ni har råd att dela ut moderkort till höger och vänster?

Gissar på att de räknar med att en väldigt liten andel faktiskt kommer utnyttja erbjudandet då det kräver att de registrerar sitt kort nu och inte när det är aktuellt senare.

Ett litet citat från en annan sida

Citat:

Kampanjen innebär att om Gigabyte lanserar en ny serie Black Edition-moderkort inom tre år från köptillfället kan du gratis byta till ett nyare moderkort, exempelvis när Intel lanserar sina nya Skylake-processorer nästa år.

Nu tror jag inte de är så fula men en lite smårolig möjlighet att de lanserar moderkort i en annan serie nästa gång

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Hur kan Gigabyte ha råd med något som det här? Är marginalerna så enorma att ni har råd att dela ut moderkort till höger och vänster?

det är ju bara en reklamkampanj. det är ju inte så att alla moderkort de säljer kan och kommer bytas, utan snarare en liten del av deras produkter och sedan kommer förmodligen många som har möjlighet att inte utnyttja det ändå då de är nöjda med processorn, tycker att det blir för dyrt, vill ha en annan produkt eller rent utav glömmer av att erbjudandet existerar.

det är lite som att fråga hur företag har råd med giveaways.

Permalänk
Medlem

Hur blir det som tidigare skrevs. kommer ni kräva tillbaka det gamla moderkortet?

Visa signatur

Dator 1: i7 5960X | ASUS X99-E WS | EVGA Titan X + MSI Titan X SLI | 3x Qnix 2710| 1.2TB PCI-E SSD+120gb SSD | 64gb RAM | Seasonic X-1250
Dator 2: i5 4670k | 1x 780 | 256gb SSD | 16gb RAM | BeQuiet L8 650w
Laptop: Asus G551jm | GTX 860m | i7 4710HQ | 8gb RAM

Permalänk
Medlem

Låter bra som fan det här dock uppgraderar jag inte moderkort så ofta som var 3:e år.

Permalänk
Medlem

Kommer det någon mATX version?
Blir ett sådant vid julhandeln isåfall.

Skickades från m.sweclockers.com