Permalänk
Medlem

Kerbal Space Program

Någon annan på Sweclockers som testat detta spel? Verkar som om det kommer att explodera nästan på samma sätt som Minecraft har gjort.

Citat:

Kerbal Space Program is a multi-genre game where the player can create his own space program.

In KSP, you must build a space-worthy craft, capable of flying it's crew out into space, without killing them.At your disposal is a collection of parts, which must be assembled to create a functional ship. Each part has it's own function and will affect the way a ship flies (or doesn't).So strap yourself in, and get ready to try some Rocket Science!

Main Features:

  • The Vehicle Assembly Building. allows players to build spacecraft out of any imaginable combination of parts.

  • Fully-fledged, Physics-based Flight Simulation ensures everything will fly (and crash) as it should.

  • Procedural Terrain delivers detailed terrain at a vast scale. The Kerbal Planet is 600km in radius!

  • Mod-enabled, allows players to create new content and modify the game.

  • Ship systems. Keep an eye out for engine temperatures and fuel levels, and try not to explode.

  • Build ships with multiple stages, and jettison parts away as they burn out.

  • Full control over the staging sequence allows for complex ships and advanced functionality.

Planned Features:

  • Take on Missions to attract interest in your Space Program. Or use the Mission Planner to create your own missions.

  • Manage your Space Program. Hire astronauts, train them, research and improve parts.

  • Fly out to Moons and other Planets

  • Build Space Stations, and surface bases on other worlds.

  • And a whole lot more!

http://www.kerbalspaceprogram.com/

Jag har bara lirat lite igår kväll, men det är riktigt roligt! Jag hoppas det går bra för utvecklarna då jag absolut skulle vlija se detta spelet i sin fulla form.
Även communityn runt spelet verkar bra, mycket folk som använder sig av SDKn för att skapa nya delar till rakterna.

Hur ser eran ultimata Raket ut?

Permalänk
Medlem

Tråkigt att inte detta spel väckt mer uppmärksamhet. Jag tror också på att det kan expandera likt Minecraft så fort man faktiskt kan göra annat än att bara bygga raketer och skjuta upp. De skall ju ha ett system liknande Minecraft där man kan köpa tidigare versioner för mycket mindre pengar och så höjs det stegvis mot fullpris.

Permalänk
Medlem

Bumpar upp tråden lite granna

Hittade detta spela i helgen och har inte kunnat slita mig från det sen dess, så grymt kul!
Rekommenderar STARKT detta spel!

Spana in dessa videos
http://www.youtube.com/watch?v=kn1DhtMsHKM
http://www.youtube.com/watch?v=l5OhFnq_iKw

Permalänk
Medlem

Ser grymt kul ut! Tycker KSP är värd en bump. Laddar ner demot as we speak. Tror detta har potential

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk

Oj, grymt tidig tråd här. Den här har hajpats upp på podcasten Rebel FM bl a under början av 2012. Ska ta och skaffa det här och joina er i diskussionerna.

Visa signatur

Bloggen för dig med sjuk/egendomlig humor:
http://www.colinzeal.se

Permalänk
Medlem

Skojjar ni med mig!
Detta spelet har jag ju drömt om!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dz2:

Skojjar ni med mig!
Detta spelet har jag ju drömt om!

Samma här ^^
Har precis köpt spelet efter ca 3h lekande
112kr via PayPal

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Medlem

jävligt ballt... men jag kommer fan inte långt ut i rymden

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem
Skrivet av nidas:

jävligt ballt... men jag kommer fan inte långt ut i rymden

Jag köpte även det, spenderat säkert 10-15h på det nu!

Permalänk
Medlem

Har lyckats komma till månens omloppsbana med tillräckligt med bränsle att landa eller slunga mig hemåt efter typ 15h, är skitsvårt att sikta rätt

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Medlem
Skrivet av smacked:

Har lyckats komma till månens omloppsbana med tillräckligt med bränsle att landa eller slunga mig hemåt efter typ 15h, är skitsvårt att sikta rätt

Vad var din teknik för att ta dig till månen? Ren kännsla?

Eller du hade nån teknik

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dz2:

Vad var din teknik för att ta dig till månen? Ren kännsla?

Eller du hade nån teknik

Ren känsla, ja. Landningsstället är dock på tok för kort, så jag kommer nog få svårt att landa, utan att dö då dvs xD
Har för mig att det finns en tutorial på Youtube (surprise) som beskriver exakt hur man kan bygga och flyga (vilken höjd man ska göra vad, exakta gradantal etc) för att komma dit och hem

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Medlem

Har spelat det i lite över två månader. Det är grymt roligt och jag ser massor med potential i det. Längtar tills de inför att man kan koppla samman flera skepp i rymden. Har några kerbals ute i omloppsbana som inte har något bränsle. hehe

Några bilder:
Försökte slå rekord i hur långt jag kunde komma på så lite bränsle som möjligt.

Min första flygning till nordpolen.

Första gången jag var så här nära Minmus.

Omloppsbana kring Minmus

Landade på en backe =P

Inlägg av bilder
Permalänk
Medlem
Skrivet av Xclusiv8:

Har spelat det i lite över två månader. Det är grymt roligt och jag ser massor med potential i det. Längtar tills de inför att man kan koppla samman flera skepp i rymden. Har några kerbals ute i omloppsbana som inte har något bränsle. hehe

Några bilder:
Försökte slå rekord i hur långt jag kunde komma på så lite bränsle som möjligt.
http://dl.dropbox.com/u/11003858/KSP/NorthPole%20and%20Sailer...

Min första flygning till nordpolen.
http://dl.dropbox.com/u/11003858/KSP/NorthPole%20and%20Sailer...

http://dl.dropbox.com/u/11003858/KSP/NorthPole%20and%20Sailer...

http://dl.dropbox.com/u/11003858/KSP/NorthPole%20and%20Sailer...

http://dl.dropbox.com/u/11003858/KSP/SimHQ/screenshot18.png

Första gången jag var så här nära Minmus.
http://dl.dropbox.com/u/11003858/KSP/minmus%20(1).png

Omloppsbana kring Minmus
http://dl.dropbox.com/u/11003858/KSP/minmus%20(2).png

Landade på en backe =P
http://dl.dropbox.com/u/11003858/KSP/minmus%20(3).png

Awesome ^^ Mjo jag har väl typ 8 skepp i omloppsbana runt solen ^^
Edit: utan bränsle alltså
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Medlem
Skrivet av smacked:

Awesome ^^ Mjo jag har väl typ 8 skepp i omloppsbana runt solen ^^
Edit: utan bränsle alltså
Skickades från m.sweclockers.com

Det är värst. Omöjligt att få dem tillbaka. Kräver så mycket bränsle. Och att sedan fånga planeten är nästintill omöjligt. Jag har aldrig lyckats =P Har försökt men det har bara slutat illa.

Jag har däremot lyckats få tillbaka kerbals som varit fast i omloppsbana kring Kerbin genom att bygga ett skepp som fångar upp kapseln och "pushar" den under 70km. Därefter tar friktionen från atmosfären över

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xclusiv8:

Jag har däremot lyckats få tillbaka kerbals som varit fast i omloppsbana kring Kerbin genom att bygga ett skepp som fångar upp kapseln och "pushar" den under 70km. Därefter tar friktionen från atmosfären över

Haha awesome ^^ Hur gjorde du då om jag får fråga?
Vidare hoppas (och tror) jag att det kommer implementeras någon form av docknings-modul, kanske en lite starkare för att dra med sig ett skepp och en lite svagare med syftet att föra över kerbals till ett annat skepp

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Medlem
Skrivet av smacked:

Haha awesome ^^ Hur gjorde du då om jag får fråga?
Vidare hoppas (och tror) jag att det kommer implementeras någon form av docknings-modul, kanske en lite starkare för att dra med sig ett skepp och en lite svagare med syftet att föra över kerbals till ett annat skepp

Jag byggde en sorts korg med landningsbenen. Man lägger så många som det går i toppen eller botten av övre delen av raketen (aka stage 3 hos mig då jag har en 3-stegs raket). Sen får man positionera sig i samma omloppsbana som kapseln man försöker rädda och använda sig av "RCS thrusters" för att scoopa in den och ändra dess bana. Det är skitsvårt och tidskrävande =P

Finns några videos på youtube om just detta.
Dessa är bra:

Angående dockningsmodulen, den är på väg och förväntas släppas med 0.16 updaten EVAs är ocskå på väg.

Permalänk
Medlem

Sjukt kul spel... Överväger att köpa det

D: EDIT: Min Macbook (som är kass) har bestämt sig för att inte starta spelet längre... Har testat att installera om det, startat om "datorn" (knappt värd namnet, stenar har mer datorkraft).

Vet dock inte iOS motsvarighet till aktivitetshanteraren, ifall processen körs i bakgrunden.

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalSwede:

Sjukt kul spel... Överväger att köpa det

D: EDIT: Min Macbook (som är kass) har bestämt sig för att inte starta spelet längre... Har testat att installera om det, startat om "datorn" (knappt värd namnet, stenar har mer datorkraft).

Vet dock inte iOS motsvarighet till aktivitetshanteraren, ifall processen körs i bakgrunden.

Omg Macfag (:
Återställningspunkt?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Medlem
Skrivet av smacked:

Omg Macfag (:
Återställningspunkt?

Mer eller mindre påtvingad "macfag"... >.<

Ska ladda ner demon på min RIKTIGA dator näg jag kommer hem... mac är ju hopplöst...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk

Helt fantastiskt litet spel, slutade i princip spela BF3 och D3 för detta. Har kört ett tag med 0.15-versionen och bygger oftast varje dag. Har precis börjat med lite enkla live commentary-tutorials som jag ska lägga upp på youtube. Flera jag känner är också helt tokiga i det! Hoppas på 0.16 snart

Edit:
Här är videon

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk

Dödade jag tråden nu?

Hur som helst, jag tycker vi kunde ha en liten utmaningstråd/byggidéer om någon är intresserad. Jag har lite slut på idéer just nu, vore kul att ha något att göra.

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av CompassioN:

Dödade jag tråden nu?

Hur som helst, jag tycker vi kunde ha en liten utmaningstråd/byggidéer om någon är intresserad. Jag har lite slut på idéer just nu, vore kul att ha något att göra.

Låter kul! Ska börja lira lite igen hade jag tänkt

Någon som har nå tips på mods btw?

Permalänk
Skrivet av Meenaze:

Låter kul! Ska börja lira lite igen hade jag tänkt

Någon som har nå tips på mods btw?

Mitt tips vore isåfall att kopiera parts-mappen, lägga in alla moddar som verkar intressanta och sen ta bort allt bråte du inte använder...

Mitt nuvarande projekt är att bygga ett spaceplane som jag kan starta på banan, få upp i omloppsbana, landa på mun/minimus och sen få hem igen och landa som ett flygplan igen.

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av CompassioN:

Dödade jag tråden nu?

Hur som helst, jag tycker vi kunde ha en liten utmaningstråd/byggidéer om någon är intresserad. Jag har lite slut på idéer just nu, vore kul att ha något att göra.

Försökte skjuta iväg en raket byggt på ett flygplan. Tog mig nästan iväg ut i rymden

Ska testa med mods sen.

Permalänk
Skrivet av Robeliboban:

Försökte skjuta iväg en raket byggt på ett flygplan. Tog mig nästan iväg ut i rymden

Ska testa med mods sen.

Jag byggde bara två yttre motorer på mitt spaceplane, tog mig upp till typ 14000m med dom, dumpade och tände inre flyg-raket-motorerna. Kom till Mún med hjälp av MechJeb.(eftersom jag är en kratta på att flyga)

Här är min build iallafall:

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Medlem

Wow, tack för tipset! Det här verkar hur spännande som helst!

Permalänk
Skrivet av sodapop:

Wow, tack för tipset! Det här verkar hur spännande som helst!

Akta dig, man blir lätt beroende

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Medlem

Ohh coolt spel. Måste köpas och prova. Måste hålla mig undan alla youtube guider bara

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Skrivet av Hymer:

Ohh coolt spel. Måste köpas och prova. Måste hålla mig undan alla youtube guider bara

Ja förfan, håll dig också undan från MechJeb innan du själv kan flyga till Mún. Annars blir man lat och fuskig som jag

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3