Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av addy1995:

Har pratats mycket om det där på deras forum. Inget som är prioriterat idag eller de kommande månaderna.

Ett annat sätt som fungerar är att göra ett gemensamt save som syncas i t.ex Dropbox. Då kommer alla ändringarna som den ena personen gjort upp på den andra personens save och vice versa

Det är fan sant. Något bra förslag på hur man flyttar mappen för saves?

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Det är fan sant. Något bra förslag på hur man flyttar mappen för saves?

Du kan skapa en genväg i dropbox mappen som länkar till saves mappen

Visa signatur

Intel Core i7 4790k | ASUS STRIX GTX 980 OC | 1TB SAMSUNG 850 EVO

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av addy1995:

Du kan skapa en genväg i dropbox mappen som länkar till saves mappen

Genväg? mkjunktion eller bara vanlig genväg?
Hade gärna varit med på en liten Kollab universe.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Genväg? mkjunktion eller bara vanlig genväg?
Hade gärna varit med på en liten Kollab universe.

Vanlig genväg bara

Enda problemet jag kan tänka på är att det kanske blir problem om flera försöker spela samtidigt.

Visa signatur

Intel Core i7 4790k | ASUS STRIX GTX 980 OC | 1TB SAMSUNG 850 EVO

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av addy1995:

Vanlig genväg bara

Enda problemet jag kan tänka på är att det kanske blir problem om flera försöker spela samtidigt.

Ja det stämmer nog bra xD Köra flera olika universum och turas om varje dag?
Några fler som är sugna på att köra ett universum och bygga lite stationer kanske?

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Låter som en bra idé. Ett gemensamt stationsbygge t.ex. är ju inga större problem om man turas om att lägga till en modul var. Extra kul kanske om alla som bidrar lägger upp en liten video om sin del på tuben, samt naturligtvis bilder här på forumet.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av addy1995:

Vanlig genväg bara

Enda problemet jag kan tänka på är att det kanske blir problem om flera försöker spela samtidigt.

Skrivet av DavidtheDoom:

Ja det stämmer nog bra xD Köra flera olika universum och turas om varje dag?
Några fler som är sugna på att köra ett universum och bygga lite stationer kanske?

Skrivet av MaxWarp:

Låter som en bra idé. Ett gemensamt stationsbygge t.ex. är ju inga större problem om man turas om att lägga till en modul var. Extra kul kanske om alla som bidrar lägger upp en liten video om sin del på tuben, samt naturligtvis bilder här på forumet.

Simpelt att visa att sparfilen används. Bara att skapa en txt-fil och skriva UPPT - [NAMN] i filnamnet på txt filen. När man har stängt av Kerbal Space P så är det bara att ta bort filen.

Så vad säger ni? Ska vi köra?

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Simpelt att visa att sparfilen används. Bara att skapa en txt-fil och skriva UPPT - [NAMN] i filnamnet på txt filen. När man har stängt av Kerbal Space P så är det bara att ta bort filen.

Så vad säger ni? Ska vi köra?

Jag är på iallafall

Visa signatur

Intel Core i7 4790k | ASUS STRIX GTX 980 OC | 1TB SAMSUNG 850 EVO

Permalänk
Medlem

har provat spelet, men gillade det inte.
är dock ganska säker på att det var för att jag inte fattade ett jota... skulle behöva kolla på nån tutorial tror jag. (ja, jag körde tutorial i spelet. fattar fortfarande nada.)

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

har provat spelet, men gillade det inte.
är dock ganska säker på att det var för att jag inte fattade ett jota... skulle behöva kolla på nån tutorial tror jag. (ja, jag körde tutorial i spelet. fattar fortfarande nada.)

Kolla på Kurtjmacs videos

http://www.youtube.com/watch?v=xuww0F1fXiM&list=SPD603D8234AE51EF0

Visa signatur

Intel Core i7 4790k | ASUS STRIX GTX 980 OC | 1TB SAMSUNG 850 EVO

Permalänk
Medlem

Kurts videos är rätt bra. Jag hade stor hjälp av honom när jag började med spelet. Nu när jag kollar på hans senaste KSP-videos blir jag mest irriterad över hur klumpig han kan vara ibland men han är ju i alla fall väldigt sympatisk och försöker inte bara låta cool och visa hur duktig han är hela tiden.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av addy1995:

Jag är på iallafall

Okej ska vi köra med mods?
Personligen tycker jag väl att de som kan tänkas vara intressanta är:
MachJeb. - Ger ganska detaljerad information även om jag personligen inte använder verktygen för att flyga.
Kethane. - Varför inte bygga ett bränsleraffinaderi på månen.
Väldigt motstridig mot mods som ger 4ggr större raketer och sånna grejer. Blir så jobbigt att hitta i VAB när man ska bygga sig sin raket.

Skrivet av morxy49:

har provat spelet, men gillade det inte.
är dock ganska säker på att det var för att jag inte fattade ett jota... skulle behöva kolla på nån tutorial tror jag. (ja, jag körde tutorial i spelet. fattar fortfarande nada.)

Det tog mig minst 40h innan jag lyckades landa på månen helt själv

Skrivet av MaxWarp:

Kurts videos är rätt bra. Jag hade stor hjälp av honom när jag började med spelet. Nu när jag kollar på hans senaste KSP-videos blir jag mest irriterad över hur klumpig han kan vara ibland men han är ju i alla fall väldigt sympatisk och försöker inte bara låta cool och visa hur duktig han är hela tiden.

Kurt är inte jättelätt att lära sig i från på hur man ska tänka och aggera för de lite mer avancerade sakerna tycker jag. Dockning och siktade landningar och vidare. Även ganska jobbigt med 720p upplösning på videorna men jag kollar så klart även på han videos.

Jag skulle rekommendera Scott Manley men de är lite mer avancerade saker. Hans Reusable Space Program är en riktigt bra serie med mycket dockning. Men det är väl vad jag gillar
https://www.youtube.com/user/szyzyg

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Kurt är inte jättelätt att lära sig i från på hur man ska tänka och aggera för de lite mer avancerade sakerna tycker jag. Dockning och siktade landningar och vidare. Även ganska jobbigt med 720p upplösning på videorna men jag kollar så klart även på han videos.

Jag skulle rekommendera Scott Manley men de är lite mer avancerade saker. Hans Reusable Space Program är en riktigt bra serie med mycket dockning. Men det är väl vad jag gillar
https://www.youtube.com/user/szyzyg

Sant, fast Kurt är rätt bra ändå när man är helt färsk själv. Scott är mycket duktig och det är roligt att höra hans vetenskapliga utlägg, men som nybörjare är det nog svårt att lära sig något av honom då han pratar rätt fort och snabbspolar en massa.

Sen erkänner jag att nu när man varit på de flesta planeter och månar i spelet så kan det vara lite pinsamt att titta på Kurt när han subbar landningen för 58:e gången men när man själv var på den nivån så var det inte lika skrattretande. Ok, nu var jag elak. Så kass är han inte.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av MaxWarp:

Sant, fast Kurt är rätt bra ändå när man är helt färsk själv. Scott är mycket duktig och det är roligt att höra hans vetenskapliga utlägg, men som nybörjare är det nog svårt att lära sig något av honom då han pratar rätt fort och snabbspolar en massa.

Sen erkänner jag att nu när man varit på de flesta planeter och månar i spelet så kan det vara lite pinsamt att titta på Kurt när han subbar landningen för 58:e gången men när man själv var på den nivån så var det inte lika skrattretande. Ok, nu var jag elak. Så kass är han inte.

Haha nej jag instämmer att han är mycket bättre för nybörjare. Men underhållningsvärdet hos de andra Utubarna är högre anser jag.
Själv måste man nog installera Kethane modden och få nytta av min station kring Munen.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Okej ska vi köra med mods?

Vi måste ha med Quantum Struts och Quantum Fuel Lines.

Quantum struts gör så man kan sätta ut struts i rymden till kostnaden av lite el och Quantum fuel lines kan överföra bränsle "trådlöst" inom 100m om man har en mottagare och sändare. Smidigare för kethane utvinning.

Btw håller på att minar Kethane på Kerbin just nu

Visa signatur

Intel Core i7 4790k | ASUS STRIX GTX 980 OC | 1TB SAMSUNG 850 EVO

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av addy1995:

Vi måste ha med Quantum Struts och Quantum Fuel Lines.

Quantum struts gör så man kan sätta ut struts i rymden till kostnaden av lite el och Quantum fuel lines kan överföra bränsle "trådlöst" inom 100m om man har en mottagare och sändare. Smidigare för kethane utvinning.

Btw håller på att minar Kethane på Kerbin just nu

Quantum Struts + Quantum Fuel Lines + Kethane + Mach Jeb då?
Mining på Kerbin måste vara jäkligt ineffektivt

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Quantum Struts + Quantum Fuel Lines + Kethane + Mach Jeb då?
Mining på Kerbin måste vara jäkligt ineffektivt

Jo lite men man måste ju testa så allt fungerar innan man åker iväg till månen

Visa signatur

Intel Core i7 4790k | ASUS STRIX GTX 980 OC | 1TB SAMSUNG 850 EVO

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av addy1995:

Jo lite men man måste ju testa så allt fungerar innan man åker iväg till månen

Okej jag insåg att jag inte orkar skicka 5olika raketer till månen så ska strax docka mitt Cislunar Tåg vid min transit station. Kommer koppla en bränsletanker, en kethane skanner till min station, en kethane borr-rigg och sedan bege mig till min Månstation.

Kommer nog bli skit bra. Misslyckades med mina kethane satelliteter så skickar en stor skanner till stationen istället.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Okej jag insåg att jag inte orkar skicka 5olika raketer till månen så ska strax docka mitt Cislunar Tåg vid min transit station. Kommer koppla en bränsletanker, en kethane skanner till min station, en kethane borr-rigg och sedan bege mig till min Månstation.

Kommer nog bli skit bra. Misslyckades med mina kethane satelliteter så skickar en stor skanner till stationen istället.

Tänk på att du måste ligga i en "polar" orbit för att kunna täcka all yta med scannern. Annars ligger du bara och scannar på ett ställe.

Visa signatur

Intel Core i7 4790k | ASUS STRIX GTX 980 OC | 1TB SAMSUNG 850 EVO

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av addy1995:

Tänk på att du måste ligga i en "polar" orbit för att kunna täcka all yta med scannern. Annars ligger du bara och scannar på ett ställe.

Då får jag ta och bygga mig en liten sond i polar orbit kring månen. Lär inte vara för svårt. Har redan 3-4st extra fuel+enginepaket med en sond på sig. Självklart med dockingports. Så blir väl batteripaket+sond+dockingport som skickas över. Till månen.
Känns lite väl onödigt att flytta hela stationen.

Min tanke var att skanna av ekvatorn. Lär ta ett tag för mig att ta slut på de källorna ändå. Mina raketer plockar upp brutala mängder bränsle varje gång såvida jag inte skickar upp en gigantisk stationsdel xD

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Jaha?!
Ska vi köra en tävling om vem som kan få snyggast rover på Duna?

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Bra idé! Ska jobba på det i helgen.

Hade hoppats kunna skrota DEMV-5'an nu och köra helt omoddat men tyvärr finns det ännu ingen bra förarhytt man kan använda. Vill gärna ha en liten buggy som kan följa med en bemannad landare ner till ytan.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av MaxWarp:

Bra idé! Ska jobba på det i helgen.

Hade hoppats kunna skrota DEMV-5'an nu och köra helt omoddat men tyvärr finns det ännu ingen bra förarhytt man kan använda. Vill gärna ha en liten buggy som kan följa med en bemannad landare ner till ytan.

Instämmer, Verkar som Lander Can är den bästa Förarhytten dessvärre och den är enorm.

BTW, KSP on STEAM!!!!!!!!! =D

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Instämmer, Verkar som Lander Can är den bästa Förarhytten dessvärre och den är enorm.

BTW, KSP on STEAM!!!!!!!!! =D

Nu är det bara att vänta på en Steam nyckel.

Visa signatur

Intel Core i7 4790k | ASUS STRIX GTX 980 OC | 1TB SAMSUNG 850 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Instämmer, Verkar som Lander Can är den bästa Förarhytten dessvärre och den är enorm.

Mk1 Cockpit finns ju och ger en bra förarvy men har tyvärr bara en fästpunkt och är också rätt klumpig.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Vad tycker vi om 0.20V då?

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Vad tycker vi om 0.20V då?

Kul att flaggor blev tillagda, känns som att man lagt till symbolik på ett annat sätt än tidigare.

Det jag saknar mest från KSP är dock lite bättre optimering för att kunna bygga monsterstationer och skjuta upp stora farkoster utan lagg :).

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av smacked:

Kul att flaggor blev tillagda, känns som att man lagt till symbolik på ett annat sätt än tidigare.

Det jag saknar mest från KSP är dock lite bättre optimering för att kunna bygga monsterstationer och skjuta upp stora farkoster utan lagg :).

Jo fysikberäkningarna behöver verkligen arbetas med då KSP endast använder 1-2trådar.... Som dessutom har en limit på hur mycket fysiken kan beräknas.
Min i5:a ligger på 30% på två trådar....

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Lego Master

Hittade spelet i helgen, jävlar vad jag suger än så länge... ^^
Fått upp saker i rymden, när man begriper vilka delar som behövs och hur man sätter igång SAS så är det inte hela världen. Men att få till en stabil omloppsbana? Nänä. Måste sätta mig in i delta-v och allt det där känner jag. Just nu klämmer jag bara in så mycket kraft jag kan och skjuter skiten rakt ut i världsalltet. Inte så konstruktivt för de stackarna som sitter i command modulen... XD

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Shudnawz:

Hittade spelet i helgen, jävlar vad jag suger än så länge... ^^
Fått upp saker i rymden, när man begriper vilka delar som behövs och hur man sätter igång SAS så är det inte hela världen. Men att få till en stabil omloppsbana? Nänä. Måste sätta mig in i delta-v och allt det där känner jag. Just nu klämmer jag bara in så mycket kraft jag kan och skjuter skiten rakt ut i världsalltet. Inte så konstruktivt för de stackarna som sitter i command modulen... XD

Tänk på att du inte ska uppåt för att få en omloppsbana. Du ska falla runt planeten. Dvs bränn i sidled.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin