Permalänk

Woo! 0.16 är ute, någon som fått ner det och provat?

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av CompassioN:

Woo! 0.16 är ute, någon som fått ner det och provat?

Absolut var ute och gick på mun igår natt!

Byggde min skönaste raket någonsin, råkade släppa 2 stage med 18 bränsleceller var och kommer ändå till mun och hem utan problem, kan ladda upp bilder senare om det önskas.

Helt underbart spel och när man kollar på planned features så får man gåshud.

Bara alpha ännu!

Visa signatur

2013| GTX 780 TI SC 3GB
2012| Fractal Design Define R3 | ASRock Fatal1ty Z77 Professional | Corsair 1200W 80+Gold | GSkill 16GB 2133MHz | 2x GTX 680 2GB SLI | Intel Core i7 3770K | Asus Xonar DX | Plextor M3 Pro SSD 512GB | LaCie USB 3.0 2TB

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av fleng:

Absolut var ute och gick på mun igår natt!

Byggde min skönaste raket någonsin, råkade släppa 2 stage med 18 bränsleceller var och kommer ändå till mun och hem utan problem, kan ladda upp bilder senare om det önskas.

Helt underbart spel och när man kollar på planned features så får man gåshud.

Bara alpha ännu!

Jadå posta
Fan vilket grymt spel. Är beroende redan x)

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Skrivet av fleng:

Absolut var ute och gick på mun igår natt!

Byggde min skönaste raket någonsin, råkade släppa 2 stage med 18 bränsleceller var och kommer ändå till mun och hem utan problem, kan ladda upp bilder senare om det önskas.

Helt underbart spel och när man kollar på planned features så får man gåshud.

Bara alpha ännu!

Helt sjukt nice, men nu har jag gjort orbital rendezvous, landat på mun och minimus, crew transfers i rymden, obemannade missiler osv... har tyvärr spelat sönder de senaste dagarna, vilket man kan se på min youtube-kanal med typ elva videos a 30 min snitt... Nu längtar jag tills version 0.17

Skrivet av DavidtheDoom:

Jadå posta
Fan vilket grymt spel. Är beroende redan x)

Jopp, jag gav upp både BF3 och D3 för KSP

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk

Mina största bedrifter:

Rendezvous och crew transfer
http://youtu.be/dQrLSJcl64c?hd=1

Nästan lyckat dockningsförsök, inklusive rendezvous
http://youtu.be/u_ten1-yZXM?hd=1

Stackars strandad Kerbonaut på minumus, skickade upp ett räddningssuppdrag och plockade hem honom.
http://youtu.be/ramp6qfNuKk?hd=1

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av CompassioN:

Mina största bedrifter:

Rendezvous och crew transfer
http://youtu.be/dQrLSJcl64c?hd=1

Nästan lyckat dockningsförsök, inklusive rendezvous
http://youtu.be/u_ten1-yZXM?hd=1

Stackars strandad Kerbonaut på minumus, skickade upp ett räddningssuppdrag och plockade hem honom.
http://youtu.be/ramp6qfNuKk?hd=1

I approve.
Nu ser jag varför jag ska köpa det x)
Synd att swedbank e-kort och paypal inte går hand i hand xD

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Skrivet av DavidtheDoom:

I approve.
Nu ser jag varför jag ska köpa det x)
Synd att swedbank e-kort och paypal inte går hand i hand xD

Gillar du att bygga och är tekniskt intresserad är det ett helt fantastiskt spel, det finns dock inga givna utmaningar utan man får hitta på dom själv än så länge. Det finns dock oändligt med tekniska utmaningar

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av CompassioN:

Gillar du att bygga och är tekniskt intresserad är det ett helt fantastiskt spel, det finns dock inga givna utmaningar utan man får hitta på dom själv än så länge. Det finns dock oändligt med tekniska utmaningar

Kan ju säga att man har suttit med demot så mycket man kunnat sen man såg denna tråden x)

Har väl inte landat på månen men har lyckats lägga mig i omlopp once (by mistake/chance). x)

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Skrivet av DavidtheDoom:

Kan ju säga att man har suttit med demot så mycket man kunnat sen man såg denna tråden x)

Har väl inte landat på månen men har lyckats lägga mig i omlopp once (by mistake/chance). x)

Då vet du vad du får med fullversionen, det är ju demot med extra allt och sås på löken

Det finns sjukt många bra tutorials på forumet och youtube om du kör fast. Har du frågor så kan du också ställa dom här.

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av CompassioN:

Då vet du vad du får med fullversionen, det är ju demot med extra allt och sås på löken

Det finns sjukt många bra tutorials på forumet och youtube om du kör fast. Har du frågor så kan du också ställa dom här.

Lyckades precis med en näst in till helt cirkulär omloppsbana runt Kerbin x) Free hand =D
Fan vad gott det känns att lyckas med en cirkuläromloppsbana +/-8.000m free handed med en heklt ny raket
Tror visst man ska bygga vidare på den modellen (Y)

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Skrivet av DavidtheDoom:

Lyckades precis med en näst in till helt cirkulär omloppsbana runt Kerbin x) Free hand =D
Fan vad gott det känns att lyckas med en cirkuläromloppsbana +/-8.000m free handed med en heklt ny raket
Tror visst man ska bygga vidare på den modellen (Y)

Gött, då kan du göra finjusteringar med RCS för att få ner det till +/- 50 m

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av CompassioN:

Gött, då kan du göra finjusteringar med RCS för att få ner det till +/- 50 m

Har inte riktigt förstått hur RCS fungerar mer än att det underlättar vridning av farkosten och lite motkraft för att motverka ofrivillig rotation

Kan man göra små pushar med dem i en bestämd rikting eller?

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Skrivet av DavidtheDoom:

Har inte riktigt förstått hur RCS fungerar mer än att det underlättar vridning av farkosten och lite motkraft för att motverka ofrivillig rotation

Kan man göra små pushar med dem i en bestämd rikting eller?

Japp, dels använder Advanced SAS RCS för att korrigera riktning, dels underlättar det vid svängar. Men RCS kan även anvädas för att, som du säger, knuffa i specifika riktiningar. Knapparna H och N knuffar uppåt respektive nedåt, sen är I, J, K och L knuffar i olika riktningar

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Medlem

Någon som fortfarande spelar? Version 0.18.1 är ute med lite nytt godis.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem

Japp, började sätta ihop en rymdstation igår. Det gick hyfsat, tills jag tryckte på "end flight" av misstag. Bara att börja om ikväll!

Permalänk
Medlem

Har helt missat det här. Ännu ett spel man måste kolla upp. Jag gillar byggspel.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Det här asballt. Suttit nån timme med demon. Lite dåligt med komponenter att leka med dock. Gissar att det finns mer om man köper det?
Verkar finnas lite moddar och grejer också? Fungerar de med demoversionen?

För de som undrar så är det ungefär som pontifex/bridgebuilder fast lite mer komplicerat

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Ja, det finns fler komponenter i fullversionen (och mer kommer det, det är ju fortfarande under utveckling). Det finns moddar men jag tror att de bara funkar med fullversionen.

Någon borde verkligen göra en ny fräsch version av bridgebuilder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sodapop:

Japp, började sätta ihop en rymdstation igår. Det gick hyfsat, tills jag tryckte på "end flight" av misstag. Bara att börja om ikväll!

Haha! Känner igen det där. Satt häromdagen och försökte få upp en geostationär satellit i omloppsbana. Kämpade en kvart för att få banan perfekt och när jag sedan kopplar loss bärraketen så skickar decouplern iväg satelliten flera kilometer åt helskotta. Suck...

Har för övrigt kommit på ett sätt att göra dockning med rymdstationen lättare och roligare.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem

KSP är lätt att fastna vid!
Lyckades igår få upp en rymdstation i omloppsbana samt docka en mindre farkost till den!

Visa signatur

Spelburken: Intel Core i5 3570k @ 4,4 Ghz, HD7870 Crossfire, 8GB RAM, Skärmar: 3x Dell U2312HM Eyefinity
Asus Zenbook UX32VD, Nexus 6P
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Dockning är ett litet helvete i början tills man fått kläm på det. Underlättar dock väldigt om man kan använda cockpit view tycker jag.

Ännu en del till min geostationära station på plats.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem

Skaffade mig fullversionen. Har suttit och lekt med SSTO:s. De är lite av en annan utmaning - kul!

Hur gör ni för att bygga rymdstationer? Någon bra pedagogisk guide på tillvägagångssättet?

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightcrawl:

Hur gör ni för att bygga rymdstationer? Någon bra pedagogisk guide på tillvägagångssättet?

http://forum.kerbalspaceprogram.com/showthread.php/15652-Orbi...
http://forum.kerbalspaceprogram.com/showthread.php/34265-How-...

Jag började med den Space Station Core som utvecklarna skickar med spelet. Det kan vara en idé att lägga till en RSC-tank samt thrusters ifall man är gnällig med höjden på sin omloppsbana. Lätt att den rubbas när man lägger till nya moduler. De flesta verkar välja att lägga den på 100'000 meter. Själv har jag min på 2'868'400 m (geostationär). Fördelen med det är att stationen alltid ligger i rätt läge när man ska skicka upp nya moduler samt att man slipper se Kerbin snurra under en när man försöker docka. Nackdelen är att det krävs större raketer för att komma upp dit men så länge det inte kostar något så gör det ju inget.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem

Har ni fått något problem där raketen under uppskjutning helt plötsligt försvinner iväg ut från skärmen? Händer mig ibland, helt utan förvarning.
Det är den animationen som blir när det skiter sig och skeppet försvinner ut i rymden typ, fast skeppet är kvar och jag kan styra det...

Är det här en bugg eller vad? Jag misstäker att de är de nya motorerna som gör det, när jag kör med de vanliga så händer aldrig detta. Jag antar att det är någon info som de inte lagt till kanske?

/A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightcrawl:

Det här asballt. Suttit nån timme med demon. Lite dåligt med komponenter att leka med dock. Gissar att det finns mer om man köper det?
Verkar finnas lite moddar och grejer också? Fungerar de med demoversionen?

För de som undrar så är det ungefär som pontifex/bridgebuilder fast lite mer komplicerat

Moddarna fungerar fint med demot för mig iallafall

Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaxWarp:

http://forum.kerbalspaceprogram.com/showthread.php/15652-Orbi...
http://forum.kerbalspaceprogram.com/showthread.php/34265-How-...

Jag började med den Space Station Core som utvecklarna skickar med spelet. Det kan vara en idé att lägga till en RSC-tank samt thrusters ifall man är gnällig med höjden på sin omloppsbana. Lätt att den rubbas när man lägger till nya moduler. De flesta verkar välja att lägga den på 100'000 meter. Själv har jag min på 2'868'400 m (geostationär). Fördelen med det är att stationen alltid ligger i rätt läge när man ska skicka upp nya moduler samt att man slipper se Kerbin snurra under en när man försöker docka. Nackdelen är att det krävs större raketer för att komma upp dit men så länge det inte kostar något så gör det ju inget.

Tackar! På något vis hade jag lyckats missa den tråden. Får bli till att kika närmare på det där nästa gång det blir tillfälle. Timmarna kan ju verkligen flyga iväg...

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Itchago:

Har ni fått något problem där raketen under uppskjutning helt plötsligt försvinner iväg ut från skärmen? Händer mig ibland, helt utan förvarning.
Det är den animationen som blir när det skiter sig och skeppet försvinner ut i rymden typ, fast skeppet är kvar och jag kan styra det...

Är det här en bugg eller vad? Jag misstäker att de är de nya motorerna som gör det, när jag kör med de vanliga så händer aldrig detta. Jag antar att det är någon info som de inte lagt till kanske?

/A

Det var länge sedan jag hade något oförklarligt strul faktiskt. Om raketen ser instabil ut så kan det hjälpa med att lägga till några extra stag på lämpliga ställen för att förstärka konstruktionen.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem

Det dryga är att det händer mig väldigt ofta att raketen sticker iväg lite random sådär. Oberoende av hur mycket/lite struts jag använder eller om det är typ en pyttemotor eller 10 motorer :/

Funderar på om det är MechJeb som strular? Petade in pluginen å skulle se om det funkade men det gjorde det inte. Får pröva å ta bort MechJeb å se om det funkar nå bättre.

/A

Permalänk
Medlem

Låter märkligt. Kan du ladda upp någon av dina konstruktioner någonstans så ska jag kolla om jag hittar något galet.

Edit: Har aldrig haft mechJeb eller någon annan mod installerad så jag kan inte säga om det har någon inverkan eller ej.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk

detta är rätt kul... tar mycket tid och är väldigt pilligt.

nu söker jag efter en bra design på en fuel rocket.
så jag kan fylla på fuel till min station som är i orbit på ca 150km.

någon som har något bra tips... jag vill helst få upp så mycket som möjligt men har svårt att hitta en vettig design.