Helgläsning: SweClockers moderatorer leder satsning på spelservrar i forumet

Permalänk
Melding Plague

Helgläsning: SweClockers moderatorer leder satsning på spelservrar i forumet

Det ploppar upp spelservrar som aldrig förr i SweClockers forum. Bakom satsningen står ett gäng eldsjälar som samlas kring det gemensamma intresset för datorspel. SweClockers kollar läget med forumledaren Lars "Lannovar" Levin.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Det här är definitivt något jag ska testa när saker och ting lugnar ned sig nog att jag kan sitta och spela. Så man får hoppas att de håller sig uppe.

Permalänk
Moderator
Moderator

Nya uppdrag väntar för Special Forces med andra ord.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Permalänk

Det är kul med sån sammanhållning i SweClockers!! Bra gjort av Lan:)

Permalänk
Medlem

det blir fredagspanel också hoppas jag

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk

Vore ju kul om det spred sig till lite andra spel med, t,ex Blacklight Retribution
http://www.youtube.com/watch?v=M4w8tvNJURo&feature=youtu.be

Permalänk
Medlem

Skön helgläsning.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Ska hoppa på tåget nær den nya datorn kommer!

Permalänk
Hedersmedlem

Lan är sannerligen en riktig hjälte för forumet och alla dess spelande medlemmar! Vi är många som engagerat oss, men han har dragit det tyngsta lasset!

Jag får också passa på att tacka alla admins och alla sköna lirare som brukar sitta på Mumble, och även redaktionen för förtroendet!

Ni som aldrig har vågat er in på Mumble - testa! Det är riktigt trevligt! Man är ju trots allt ganska "anonym", så det är inget problem om du känner dig blyg!

Permalänk
Medlem

Länge leve sweclockers och dess medlemmas som förgyller var mans vardag! HURRA!

Visa signatur

Dator: P67 Extreme4, Intel Core i5 3570k, GTX 970, Corsair 8GB 1600Mhz Vengeance, Corsair HX 750W, 1TB WD HDD, Samsung 840 EVO 250GB.
Utrustning: Corsair K70 MX Blue, QPad 5k, Dell U2515H, Sennheiser PC360, PreSonus AudioBox 22VSL.
http://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers

Permalänk
Medlem

Riktigt bra satsning av Lan och alla andra medverkande! BF3 servern är riktigt go, mycket trevligt folk där!

Visa signatur

Intel Core i7 7700K delided @5.1 Noctua NH-D15 ROG MAXIMUS IX CODE RTX2080

Permalänk
Medlem

Kul att ni får lite välförtjänt uppmärksamhet! Känner att jag måste hoppa in i Mumble lite mer, det var ju kanoners att lira DayZ med SweC!

Visa signatur

Main rig: Z790-P / i5-13600K / 64GB RAM / RX 7900 XT / 42" LG C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

det blir fredagspanel också hoppas jag

Blir ingen fredagspanel denna fredagen tror jag... brukar ju bara vara varannan vecka... tyvärr
Har vi tur dyker det upp en Frågelåda)(

Visa signatur

Underskatta inte Citera-funktionen

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Lan är sannerligen en riktig hjälte för forumet och alla dess spelande medlemmar! Vi är många som engagerat oss, men han har dragit det tyngsta lasset!

Jag får också passa på att tacka alla admins och alla sköna lirare som brukar sitta på Mumble, och även redaktionen för förtroendet!

Ni som aldrig har vågat er in på Mumble - testa! Det är riktigt trevligt! Man är ju trots allt ganska "anonym", så det är inget problem om du känner dig blyg!

Ja Lan förtjänar en riktig medalj för hans insatser och engagemang, samtidigt så backas han upp av alla glada och trevliga personer på mumble

Permalänk
Medlem

Efter ha läst detta blir man nästan sugen på att hoppa in på servern...fast hardcore...tror inte det;)

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Medlem

Undra om man ska investera bf3... har inte tyckt att det verkat så roligt, men ett försök kan man ju allt ge det.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Ska se till att det doneras servrar när nya serverhallen står klar. Dock ej färdig förns 2013 =/

Visa signatur

Data Center Operator

Permalänk
Medlem

Denna gången har jag iaf bookmarkat servern Ska lätt joina oftare.

.. Och kanske också mumble men det känns sjukt pinsamt att snacka med fjortisar när man är 30+ men antagligen är de ingen som bryr sig

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Skrivet av ElonB:

Ska se till att det doneras servrar när nya serverhallen står klar. Dock ej färdig förns 2013 =/

Notis i kalendern 2013-01-01
Påminn ElonB på sweclockers att donera en slant

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

Får hoppa in på mumble nån kväll tror jag..har inte haft någon å lira bf3 med

Permalänk
Medlem

Dags att köpa BF3, med andra ord.

Visa signatur

"Is man merely a mistake of God's? Or God merely a mistake of man's?" ~Friedrich Nietzsche

Permalänk
Medlem

Gillar starkt att ni använder Mumble (open source FTW).

Kanske kommer joina för lite DayZ eller CS:GO någon gång

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av candyraver:

Denna gången har jag iaf bookmarkat servern Ska lätt joina oftare.

.. Och kanske också mumble men det känns sjukt pinsamt att snacka med fjortisar när man är 30+ men antagligen är de ingen som bryr sig

Det brukar vara avslappnad och ganska "mogen" stämning på Mumble tycker jag. Jag tänker inte ljuga för dig - det är inte många som är 30+, men väl ganska många 20+ i alla fall! Det finns dessutom många kanaler att välja mellan!

Permalänk
Medlem

Kan bara hålla med om att det är ett fantastiskt initiativ detta. Jag önskar jag hade mer tid till spelande men studier och flickvän tar ut sin rätt. Kommer dock försöka göra min debut på mumble någon gång i helgen och fortsätta titta in frekvent.

Tar med största glädje ett par matcher på Sweclockers server för Call of duty 4, även om intresset för denna klassiker verkar vara ganska svalt....

Permalänk
Medlem

Tycker swec ska fixa en egen DayZ server och bara ge ut lösenord till medlemmar så vi slipper fuskare och alt+f4 folk iaf..

Visa signatur

"De tillverkares komponenter som just jag råkar ha i min dator är bäst, det vet jag för jag var dum nog att betala för det" (:

Permalänk

Är gärna på och lira Dota 2 om någon är sugen?

Permalänk

Får ta och skaffa CQ och AK. Blev sjukt sugen att spela AK efter att ha sett hur gött det är i eran fina video :')

Visa signatur

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: AMD Ryzen 7 3700X ║ MB: ASUS X570-PLUS ║ RAM: 32GB ║ GPU: GeForce GTX 1080 ║ PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 ║ SSD: Samsung 970 EVO+ 500GB ║

Permalänk

Tråkigt spel men kul att sweclockers har server plus att det går bra !

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk

Jag blev sugen på att köpa BF3 efter att ha läst detta. Hur ska man gå tillväga, behöver man det där premium grejen med alla dlc etc eller räcker det med vanilla?

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560