Xbox Live Rea - Upp till 85% rabatt

Permalänk
Medlem

Xbox Live Rea - Upp till 85% rabatt

På tisdag börjar "Ultimate Xbox Live Game Sale" med rea upp till 85%. Kommer att vara nya "games on demand" spel på rea varje dag mellan 26:e februari till 4:e Mars

Bekräftade titlar i dagsläget:

• Assassin's Creed
• Assassin's Creed II
• Assassin's Creed: Brotherhood
• Assassin's Creed: Revelations
• Batman: Arkham Asylum
• Batman: Arkham City
• BioShock
• Borderlands
• Borderlands 2
• Call of Juarez
• Call of Duty 2
• Call of Duty 3
• Call of Duty: Black Ops
• Call of Duty: Black Ops II
• Call of Duty 4: Modern Warfare
• Call of Duty: Modern Warfare 2
• Call of Duty: Modern Warfare 3
• Dark Messiah of Might and Magic: Elements
• Dead Island
• DiRT 2
• Dishonored
• El Shaddai: Ascension of the Metatron
• Fable III
• Fallout 3
• Fallout: New Vegas
• GRID
• Halo 3
• Halo 4
• Halo Reach
• Halo Wars
• Kane & Lynch: Dead Men
• Left 4 Dead 2
• Max Payne 3
• Metal Gear Solid HD
• Metal Gear Solid: Peacewalker
• Mortal Kombat
• Mortal Kombat vs. DC Universe
• The Orange Box
• Portal 2
• Resident Evil: Operation Raccoon City
• Rainbow Six Vegas
• Rayman Raving Rabbids
• Resident Evil: Code Veronica X
• Resident Evil 4
• Resident Evil 5
• Resident Evil 6
• Red Dead Redemption
• Sid Meier’s Civilization Revolution
• Street Fighter IV
• Street Fighter X Tekken
• Super Street Fighter IV Arcade Edition
• TC’s H.A.W.X.
• Tekken 6
• Tekken Tag Tournament 2
• The Darkness
• The King of Fighters XIII
• Tom Clancy’s Ghost Recon: Advanced Warfighter
• Tom Clancy’s Ghost Recon: Advanced Warfighter 2
• Tomb Raider Legend
• Virtua Fighter 5
• World at War

Själv så blir det nog Halo 4 och kanske en handfull till

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem

Kan detta ha något att göra med att Xbox 720 lanseras snart?

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Kan detta ha något att göra med att Xbox 720 lanseras snart?

skulle tro en blandning av det och att dessa spel redan sålt " klart " så de lär ju sälja ett par exemplar extra nu när de inte kostar fullpris för flera år gamla spel ( vissa iaf )

Permalänk
Skrivet av Bakgrund:

Kan detta ha något att göra med att Xbox 720 lanseras snart?

Om snart är vid Jul så ja.

Permalänk
Medlem

Tyvärr har man ju ett skit internet och inte kan ladda ner någonting.

Permalänk
Skrivet av MicroTorrent:

Tyvärr har man ju ett skit internet och inte kan ladda ner någonting.

Ändå har du utorrent som avatar. (ironi)

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Inaktiv

"Upp till 85%", vilket säkert är spel som ingen vill ta i med tång ens. Men det ska bli intressant och se vad som släpps lite billigare.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Black Ops 2 och de andra spel som ens intresserar det minsta (beroende på priset) kommer säkert bara vara 10% off eller något

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

"Upp till 85%", vilket säkert är spel som ingen vill ta i med tång ens. Men det ska bli intressant och se vad som släpps lite billigare.

Skickades från m.sweclockers.com

Jo jag vet, men enligt källor hos MS ska de flesta spelen ligga runt 75% rabatt

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem

Vad säljer dem halo 4 för?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Hur är det man köper dessa spel? Är det inne i själva "market" i xboxet eller är det på deras hemsida? Någon som kan vara vänlig och förklara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

Jo jag vet, men enligt källor hos MS ska de flesta spelen ligga runt 75% rabatt

Källa på det? Det enda jag har sett är major nelson, och där står det bara att det ska finnas över 60 spel i rean, med upp till 75% rabatt. Plus några som kommer ligga på 85% rabatt (vilket inte lär vara några höjdarspel).
http://majornelson.com/2013/02/22/the-xbox-live-ultimate-game...

Citat:

... over 60 Xbox 360 Games on Demand titles will be on sale up to 75% off with some as much as 85% off for the ...

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Asus Xonar DX | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosen70:

Hur är det man köper dessa spel? Är det inne i själva "market" i xboxet eller är det på deras hemsida? Någon som kan vara vänlig och förklara?

Via antingen xbox.com eller via xboxen. Så vitt jag vet så ska denna deal dyka upp som "featured" när man går in på marketplace på sin xbox när den börjar. Det enda är att man måste hålla utkik då det enbast är en handfull titlar till salu varje dag så missar man att kolla kanske man missar spelet man vill ha mest.

Kan säga att just nu så är Halo 4 fysisk kopia på rea i princip samtliga butiker med 33% så som games on demand skulle jag tippa/hoppas på 40/50% rabatt

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

Via antingen xbox.com eller via xboxen. Så vitt jag vet så ska denna deal dyka upp som "featured" när man går in på marketplace på sin xbox när den börjar. Det enda är att man måste hålla utkik då det enbast är en handfull titlar till salu varje dag så missar man att kolla kanske man missar spelet man vill ha mest.

Kan säga att just nu så är Halo 4 fysisk kopia på rea i princip samtliga butiker med 33% så som games on demand skulle jag tippa/hoppas på 40/50% rabatt

Men hur köper man via xboxet? Är det via bankkort eller hur fungerar det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosen70:

Men hur köper man via xboxet? Är det via bankkort eller hur fungerar det?

Visa/Mastercard/American Express etc

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem

Hmm.. vet någon när det är tänkt att dra igång?

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shinjed:

Hmm.. vet någon när det är tänkt att dra igång?

Halo serien verkar vara ute.
http://feber.se/spel/art/265853/halorea_p_live/

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Medlem

Jahapp... alla Halo spel har man sen innan... väntar och ser om det kommer något mer intressant senare under veckan

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

• BioShock
• Call of Juarez $4.99
• Dark Messiah of Might and Magic: Elements $2.99
• DiRT 2 $4.99
• El Shaddai: Ascension of the Metatron $2.99
• GRID $4.99
• Halo 3 $9.99
• Halo 4 $39.99
• Halo Reach $9.99
• Halo Wars $9.99
• Kane & Lynch: Dead Men $4.99
• Rayman Raving Rabbids $4.99
• TC’s H.A.W.X. $4.99
• The Darkness $4.99
• Tom Clancy’s Ghost Recon: Advanced Warfighter $4.99
• Tom Clancy’s Ghost Recon: Advanced Warfighter 2 $4.99
• Tomb Raider Legend $4.99
• Virtua Fighter 5 $4.99

Dagens spelrea, med priser.

Edit: Samtliga spel på listan FÖRUTOM Halo serien kommer att vara på rea i en vecka. Halo är enbart för idag. El Shaddai för $2.99 är en grymt bra deal

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

Dagens spelrea, med priser.

Edit: Samtliga spel på listan FÖRUTOM Halo serien kommer att vara på rea i en vecka. Halo är enbart för idag. El Shaddai för $2.99 är en grymt bra deal

Synd att det ska skilja så förbaskat i pris från USA till Sverige

DiRT 2 99:- ~$15
GRID 49:50:- ~$8

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av cokeman 1337:

Ändå har du utorrent som avatar. (ironi)

Egen lägenhet, har inte fixat vanligt bredband än.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

Dagens spelrea, med priser.

Edit: Samtliga spel på listan FÖRUTOM Halo serien kommer att vara på rea i en vecka. Halo är enbart för idag. El Shaddai för $2.99 är en grymt bra deal

Var hittar du vilka spel som det är rea på per dag?

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Kan detta ha något att göra med att Xbox 720 lanseras snart?

Handlar nog mer om att ta lite PR från PS4. PS4 är allt som snackas om, vilket säkerligen har slagit negativt mot xbox360. I väntan på E3 och xbox720 så måste de göra någonting. Sedan så har flertalet spel redan 'sålt slut', med det inte sagt att det finns några fina deals kvar dock.

Skrivet av krrjon:

Synd att det ska skilja så förbaskat i pris från USA till Sverige

DiRT 2 99:- ~$15
GRID 49:50:- ~$8

Vi har en högre generell betalningsvillighet, vilket de utnyttjar till max. Inget konstigt med det... Bara att titta på Steam som har numera delat up Europa i olika segment, till trots vi har samma 'moms'.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Beaver:

Var hittar du vilka spel som det är rea på per dag?

Via min xbox när man går in på marketplace

Dagens 1dags rea

• Assassin's Creed
• Assassin's Creed II
• Assassin's Creed: Brotherhood
• Assassin's Creed: Revelations

$9.99 styck, Revelations kostar $14.99. Enbart 50% rabatt så ingen super deal direkt

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

Via min xbox när man går in på marketplace

Dagens 1dags rea

• Assassin's Creed
• Assassin's Creed II
• Assassin's Creed: Brotherhood
• Assassin's Creed: Revelations

$9.99 styck, Revelations kostar $14.99. Enbart 50% rabatt så ingen super deal direkt

Aha, typiskt, kommer inte vara hemma och ha tillgång till min xbox från och med imorgon. Kan man köpa dom via dator också?

Edit: Är det bara jag som har problem med att komma åt affären på xbox live? Kom in tidigare idag men nu står det bara och tuggar. Överbelastad antar jag...

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Beaver:

Aha, typiskt, kommer inte vara hemma och ha tillgång till min xbox från och med imorgon. Kan man köpa dom via dator också?

Edit: Är det bara jag som har problem med att komma åt affären på xbox live? Kom in tidigare idag men nu står det bara och tuggar. Överbelastad antar jag...

Går lika bra via xbox.com, köpte bioshock igår

Just nu kommer jag in(via Xbox.com alltså) inga problem, assassins creed II 99:- t.ex.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag köpte El Shaddai igår, idag blir det nog alla Assassins Creed på rea. Har enbart spelat den serien i kanske 1timme på fyllan

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem

Det verkar ju inte vara några nya erbjudanden idag?

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Beaver:

Det verkar ju inte vara några nya erbjudanden idag?

Dagens deal uppdateras inte vid midnatt utan mer vid lunch/tidig eftermiddag. Dagens 1dags rea är Resident Evil...ingen höjdare direkt

• Resident Evil: Operation Raccoon City $19.99
• Resident Evil: Code Veronica X $4.99
• Resident Evil 4 $9.99
• Resident Evil 5 $9.99
• Resident Evil 6 $19.99

Edit: För tillfället har Resident Evil 6 fel pris i europa, enbart 99kr istället för 199kr så snabba på innan det fixas

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

Dagens deal uppdateras inte vid midnatt utan mer vid lunch/tidig eftermiddag. Dagens 1dags rea är Resident Evil...ingen höjdare direkt

• Resident Evil: Operation Raccoon City $19.99
• Resident Evil: Code Veronica X $4.99
• Resident Evil 4 $9.99
• Resident Evil 5 $9.99
• Resident Evil 6 $19.99

Edit: För tillfället har Resident Evil 6 fel pris i europa, enbart 99kr istället för 199kr så snabba på innan det fixas

Köpte två spel igår Call of jarez och något mer men de finns idag också uppdateras inte alla spel varje dag? Och finns det någon plats där man ser vad som kommer vilken dag så man vet när det är viktigt att kika in på marknaden eller är det bara att gå in varje dag för att få reda på det?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb