Vi återupplivar TES III - Morrowind! [Nu med automatisk installation!]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Windir87:

Releasen för Morrowind Overhaul 2.0 dröjer ytterligare ett tag. Man har valt att slänga med MGE XE (bl.a. bättre skuggor) samt förbättrat den automatiska installationen ytterligare:

http://morrowindoverhaul.net/blog/?p=185

Jag väntar bara på denna, sen ska det banne mig liras

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Väntar på 2.0 också. Köpte precis morrowind via steam-rean så ska prova på det igen. Var längesen sist

Visa signatur

"If Violence doesn't solve your problem, you're not using enough"

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Jag väntar bara på denna, sen ska det banne mig liras

Sitter också och suktar efter en ny runda i Morrowind. Skyrim är förvisso underhållande men jag börjar redan tappa intresset

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem

Taggar lite med en ny video:

Morrowind Overhaul 2.0 beräknas vara klart om 1-2 veckor. Lagom till jul med andra ord

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem

Note to self: Håll koll på det här och installera så fort Skyrim är avklarat.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem

Naturen osv ser ju helt OK ut (bättre ljus än skyrim?).
MEN, hur ser karaktärerna ut? Samt animationer och liknande, är det något de lyckats modda?

Permalänk
Skrivet av Chimo:

Naturen osv ser ju helt OK ut (bättre ljus än skyrim?).
MEN, hur ser karaktärerna ut? Samt animationer och liknande, är det något de lyckats modda?

Jag hade overhaul 1.5 och då såg karaktärerna riktigt bra ut, animationerna är nog dock de samma, dvs relativt stela.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chimo:

Naturen osv ser ju helt OK ut (bättre ljus än skyrim?).
MEN, hur ser karaktärerna ut? Samt animationer och liknande, är det något de lyckats modda?

Kolla bilderna på första sidan. De är väldigt detaljerade men animationerna är en relik från förr. Kan inte påstå att det förstör spelupplevelsen överhuvudtaget dock

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Jag hade overhaul 1.5 och då såg karaktärerna riktigt bra ut, animationerna är nog dock de samma, dvs relativt stela.

Skrivet av Windir87:

Kolla bilderna på första sidan. De är väldigt detaljerade men animationerna är en relik från förr. Kan inte påstå att det förstör spelupplevelsen överhuvudtaget dock

Ja sedär, slarvigt av mej att inte kolla där först.

Måste ju nästan leta fram morrowind lagom tills 2.0 då

Permalänk

Köpte Morrowind GOTY Edition från Spelbutiken, den anlände idag.
Vilka moddar rekommenderar ni och ska jag patcha spelet innan jag moddar? Kanske i någon speciell ordning?

Undrar även om det finns något likt Morroblivion men tvärtom, alltså att man får Cyrodill i Morrowind.

Visa signatur

| Retina iMac - 2014 | Intel Core i7 Quad Core - 4,0 GHz | 32GB RAM (Crucial Ballistix Sport 1866 MHz SODIMM) | AMD Radeon R9 M295X 4GB GDDR5 | 1TB SSD | LaCie D2 Thunderbolt 4TB | ASUS BW-12D1S-U (Blu-ray-brännare) | Apple Time Capsule 3TB | Denon DA-300USB (DAC) | Denon AH-D7000 | Logitech Z2300 (2.1) |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sötpotatis:

Köpte Morrowind GOTY Edition från Spelbutiken, den anlände idag.
Vilka moddar rekommenderar ni och ska jag patcha spelet innan jag moddar? Kanske i någon speciell ordning?

Undrar även om det finns något likt Morroblivion men tvärtom, alltså att man får Cyrodill i Morrowind.

Det finns en del tips på första sidan i tråden. Jag skulle dock råda dig att vänta två veckor innan du börjar modda ordentligt. Då kommer nämligen den automatiserade installationen av Morrowind Overhaul 2.0. I samband med det kommer jag att uppdatera huvudinlägget med en del nödvändiga mods. Om du inte orkar vänta går det att installera Morrowind Overhaul 1.3 men då krävs det lite mer arbete.

Finns ingen mod som låter oss spela Cyrodill i Morrowind såvitt jag vet. Däremot lägger Tamriel Rebuilt till en väldigt stor landmassa och det slutliga målet är att återskapa hela Morrowind, och inte bara ön Vvardenfell som spelet utspelar sig på.

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Skrivet av Windir87:

Det finns en del tips på första sidan i tråden. Jag skulle dock råda dig att vänta två veckor innan du börjar modda ordentligt. Då kommer nämligen den automatiserade installationen av Morrowind Overhaul 2.0. I samband med det kommer jag att uppdatera huvudinlägget med en del nödvändiga mods. Om du inte orkar vänta går det att installera Morrowind Overhaul 1.3 men då krävs det lite mer arbete.

Finns ingen mod som låter oss spela Cyrodill i Morrowind såvitt jag vet. Däremot lägger Tamriel Rebuilt till en väldigt stor landmassa och det slutliga målet är att återskapa hela Morrowind, och inte bara ön Vvardenfell som spelet utspelar sig på.

Om jag nu börjar modda lite, går det bra sedan att installera Morrowind Overhaul 2.0 och fortsätta med samma sparning?

Finns det en mod som ger röster åt karaktärerna?

EDIT: Funkar spelet med 64 bit Windows?
Ska jag installera, patcha och köra?

Visa signatur

| Retina iMac - 2014 | Intel Core i7 Quad Core - 4,0 GHz | 32GB RAM (Crucial Ballistix Sport 1866 MHz SODIMM) | AMD Radeon R9 M295X 4GB GDDR5 | 1TB SSD | LaCie D2 Thunderbolt 4TB | ASUS BW-12D1S-U (Blu-ray-brännare) | Apple Time Capsule 3TB | Denon DA-300USB (DAC) | Denon AH-D7000 | Logitech Z2300 (2.1) |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sötpotatis:

Om jag nu börjar modda lite, går det bra sedan att installera Morrowind Overhaul 2.0 och fortsätta med samma sparning?

Finns det en mod som ger röster åt karaktärerna?

EDIT: Funkar spelet med 64 bit Windows?
Ska jag installera, patcha och köra?

Om du väljer att installera Morrowind Overhaul 1.3 nu så kommer du få vänta lite längre på att det släpps en manuell uppdatering till 2.0. Om du däremot väntar med att installera Morrowind Overhaul och istället använder en del andra moddar (som inte ändrar grafik/ljud) bör det inte vara några problem.

Finns ingen sådan mod såvitt jag vet. Däremot gör LGNPC-project (som finns länkat i huvudinlägget) att hundratals NPC's får skräddarsydda dialoger.

Jag kör på Windows 7 64-bit utan problem.

Ja, du följer installationsvideon till Morrowind Overhaul och läser sedan installationsanvisningarna till varje patch:

Morrowind GOTY -> Morrowind Overhaul 1.0 -> Patch 1.1 -> Patch 1.2 -> Patch 1.3 ---> Patch 2.0

eller

Morrowind GOTY -> Patch 2.0

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Skrivet av Windir87:

Om du väljer att installera Morrowind Overhaul 1.3 nu så kommer du få vänta lite längre på att det släpps en manuell uppdatering till 2.0. Om du däremot väntar med att installera Morrowind Overhaul och istället använder en del andra moddar (som inte ändrar grafik/ljud) bör det inte vara några problem.

Finns ingen sådan mod såvitt jag vet. Däremot gör LGNPC-project (som finns länkat i huvudinlägget) att hundratals NPC's får skräddarsydda dialoger.

Jag kör på Windows 7 64-bit utan problem.

Ja, du följer installationsvideon till Morrowind Overhaul och läser sedan installationsanvisningarna till varje patch:

Morrowind GOTY -> Morrowind Overhaul 1.0 -> Patch 1.1 -> Patch 1.2 -> Patch 1.3 ---> Patch 2.0

eller

Morrowind GOTY -> Patch 2.0

Finns det ett exakt datum för Overhaul 2.0?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Retina iMac - 2014 | Intel Core i7 Quad Core - 4,0 GHz | 32GB RAM (Crucial Ballistix Sport 1866 MHz SODIMM) | AMD Radeon R9 M295X 4GB GDDR5 | 1TB SSD | LaCie D2 Thunderbolt 4TB | ASUS BW-12D1S-U (Blu-ray-brännare) | Apple Time Capsule 3TB | Denon DA-300USB (DAC) | Denon AH-D7000 | Logitech Z2300 (2.1) |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sötpotatis:

Finns det ett exakt datum för Overhaul 2.0?

Skickades från m.sweclockers.com

Teamet har sagt att det ska komma innan jul. Troligtvis om c:a två veckor.

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk

Expansionerna, ska de installeras i någon speciell ordning?
Innan en patch eller så?

Visa signatur

| Retina iMac - 2014 | Intel Core i7 Quad Core - 4,0 GHz | 32GB RAM (Crucial Ballistix Sport 1866 MHz SODIMM) | AMD Radeon R9 M295X 4GB GDDR5 | 1TB SSD | LaCie D2 Thunderbolt 4TB | ASUS BW-12D1S-U (Blu-ray-brännare) | Apple Time Capsule 3TB | Denon DA-300USB (DAC) | Denon AH-D7000 | Logitech Z2300 (2.1) |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sötpotatis:

Expansionerna, ska de installeras i någon speciell ordning?
Innan en patch eller så?

Nej, det ska bara vara att installera Morrowind GOTY. Brukar vara Morrowind -> Tribunal -> Bloodmoon.

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem

Det går framåt för Morrowind Overhaul 2.0:

Citat:

As the title says, everything is going very well: the auto-installer works great and the auto-updater is almost done!
Morrowind Overhaul – S&G 2.0 will be out before Christmas, so we are almost there!

Stay tuned!

Kingpix

- http://morrowindoverhaul.rpgitalia.net/news/new-version-is-co...

Samt ett par citiat från en intervju med Kingpix:

Citat:

What can we expect to see completely different in version 2.0?

The most important thing is the installation. This new version has an advanced installer that will do most of the work automatically, avoiding annoying problems to the end users. I myself find it useful when I have to re-install the game for testing purposes. There is even an auto-updater, to update the mod every day!
Trust me, this program will make installing this mod-pack enjoyable.
Then there is the new version of the Morrowind Graphics Extender, that adds shadows in the game for every static (such as a tree, for example). It seems like another game!

Citat:

When can we roughly expect to see version 2.0 go live?

Before Christmas. Yes, Morrowind Overhaul is my Xmas present for you!

Citat:

Does the Morrowind Overhaul Project bump up the system requirements by much? Or can most PC’s that run Morrowind cope with the mod fine?

This mod can work on every PC. But if you want the detail shown in the videos or screenshots yes, the system requirements are really high. The auto-installer will automatically set the game to perform well your computer/hardware.

Citat:

What do you prefer in Skyrim to Morrowind and visa versa?

It’s really too early to say, at least for me. I played only a dozen hours, but from what I’ve seen it’s quite good! Definitely better than Oblivion (and who knows, maybe I’ll enjoy it like I did Morrowind!). Since I really know very little of Skyrim I can’t tell you about Morrowind vs. Skyrim, but for sure I prefer Morrowind’s ambiance and atmosphere over Skyrim. That’s simply because Morrowind under this prospective is unique, and Skyrim has a more common environment.

- Källa

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem

Mycket intressant, detta! Min sambo köpte Oblivion för några veckor sedan, varpå jag blev lockad till att göra samma sak. 90 timmars spelande senare så är jag fast, och nu när jag såg denna tråd så ökade intresset för Morrowind rejält. Måste köpas!

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

haha, jag köpte GOTY versionen och installerade allt, vanilla morrowind är inte "spelbart" på en moderna pc.
Jävlar i min låda vad det såg illa ut, blir till att vänta på overhaulen innan det blir spela av.
(det såg mycket bättre ut 02-03, tyckte jag )

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem

Vilken underbar tråd! Jag har redan spenderat hundratals timmar i Vvardenfell, och nu lär det väl bli fler. Köpte GOTY-utgåvan av Morrowind när jag såg den på Coop för ett par år sedan, då jag bara ägde originalet utan expansionerna, men har inte installerat det än. Ser ut som att det blir dags att göra det i samband med att Morrowind Overhaul 2.0 kommer.

Visa signatur

[AMD FX8350 BE @ 4GHz] - [Arctic Cooling Freezer 13] - [2 x 4096 MB 1600MHz Corsair] - [GA-970A-DSP3] - [Sapphire R9 390 Nitro 8GB] - [EVGA Supernova G2 750W] - [2TB Seagate Desktop + 3TB Toshiba + 2TB Samsung G3 Station + 480GB Toshiba SSD] - [BenQ MK 2442 23.6"] - [QPAD OM-75]

Permalänk
Medlem

Jag kan inte få det att fungera!
Jag har följt instruktionerna men hur jag än gör kommer det upp en massa grejer som säger att någonting saknas, Jag trycker på "continue running on executable" men då fungerar inte MGE alls!
Hjälp, någon?

Visa signatur

Med plutonium tvingar vi dansken på knä!

Permalänk
Medlem
Skrivet av petterus:

Jag kan inte få det att fungera!
Jag har följt instruktionerna men hur jag än gör kommer det upp en massa grejer som säger att någonting saknas, Jag trycker på "continue running on executable" men då fungerar inte MGE alls!
Hjälp, någon?

Vänta några dagar på Morrowind Overhaul 2.0 så slipper du oroa dig för att du har gjort fel.

Om du är sugen på att spela direkt kan du även läsa denna F.A.Q..

Uppdatering från Kingpix:

Citat:

Hey!

I’m so happy to say that both the auto-installer and the auto-updater (wow, how much autos!) are working properly. This means that the second version of MGSO only needs a cool documentation before the release.

Actually it isn’t the most enjoyable thing to do, but because I love you all I’ll do it for sure

PS: to answer to some common questions:
- Yes, updates can be downloaded manually too, for who doesn’t have internet connection.
- Yes, it works on Steam
- Yes, you can still install it automatically

See ya!

- Källa

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem

Saker att göra innan release:

Citat:

Hey!

Here are some steps that you should do while waiting for the release. This means that the new version is coming VERY soon! Be sure to follow these steps, so you wouldn’t have to do them in the future when installing the modpack.

Do a fresh install of Morowind + Tribunal + Bloodmoon (this is the exact installation order), updated to the lastest version. The English version of the game is the only one supported to run this modpack. Install morrowind OUTSIDE the program files folder (for example D:\Morrowind) to avoid problems, or even better disable UAC if you are using Windows7 or Vista. UAC causes a lot of problems with the tools included in Morrowind Overhaul.

If you are using steam disable the Steam In-Game Overlay from the options.

Install the following software:

The last revision of DirectX 9.0c
Please NOTE: because many users had this problem in the previous release, you have to install it even if you installed DirectX 10, 11 or an older version of DX 9. This because they are separate packages; you need them both!

Visual C++ 2008 Redist. (English)

.NET Framework 2.0 (This one may be a part of your system since you bought it, but please check).

.NET Framework 4.0

Java Runtime Envoirment (Needed for installer and autoupdater)
Launch the game and make sure that it runs correctly.

Wait the release of Morrowind Overhaul – Sounds & Graphics!
Kingpix

Länkar finns på följande sida:

http://morrowindoverhaul.rpgitalia.net/news/pre-release-steps

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk

Pre-release stegen är uppe på hemsidan.

Jag har följt instruktionerna och installerat spelet, men det stod: "updated to to the latest version".
Menar han att jag ska "patcha" spelet?
I så fall skulle jag bli väldigt glad om ni kunde länka till dem och visa i vilken ordning de ska installeras.

Visa signatur

| Retina iMac - 2014 | Intel Core i7 Quad Core - 4,0 GHz | 32GB RAM (Crucial Ballistix Sport 1866 MHz SODIMM) | AMD Radeon R9 M295X 4GB GDDR5 | 1TB SSD | LaCie D2 Thunderbolt 4TB | ASUS BW-12D1S-U (Blu-ray-brännare) | Apple Time Capsule 3TB | Denon DA-300USB (DAC) | Denon AH-D7000 | Logitech Z2300 (2.1) |

Permalänk
Medlem

Kanske en dum fråga, men vart ska DirectX End-User Runtimes (June 2010) installeras, den väljer ju inte en egen map där den "vill" installeras. så vart ska jag installera den. Använder Vista

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sötpotatis:

Pre-release stegen är uppe på hemsidan.

Jag har följt instruktionerna och installerat spelet, men det stod: "updated to to the latest version".
Menar han att jag ska "patcha" spelet?
I så fall skulle jag bli väldigt glad om ni kunde länka till dem och visa i vilken ordning de ska installeras.

http://www.bethsoft.com/eng/patches.php
"Tror" att det är bara bloodmoon patchen som är nödvändig, men du kan ju alltid lägga in tribunal patchen innan du installerar bloodmoon.
MAO: Morrowind > Tribunal + patch> Bloodmoon+patch.
Jag körde alla installationer som admin och kör morrowind.exe som admin via genväg(ingen launcher), fungerar smärtfritt än så länge, W7 64bit

Skrivet av ruppe55:

Kanske en dum fråga, men vart ska DirectX End-User Runtimes (June 2010) installeras, den väljer ju inte en egen map där den "vill" installeras. så vart ska jag installera den. Använder Vista

Packa upp filerna vart du vill, spelar ingen roll, sedan letar du upp setupfilen och kör den.

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem
Skrivet av frankof:

Packa upp filerna vart du vill, spelar ingen roll, sedan letar du upp setupfilen och kör den.

Tackar

Permalänk

Jag kunde inte höja upplösningen till 1920 X 1080.
Kommer man kunna göra det med "overhaulen"?

Hoppas den släpps snart!

Visa signatur

| Retina iMac - 2014 | Intel Core i7 Quad Core - 4,0 GHz | 32GB RAM (Crucial Ballistix Sport 1866 MHz SODIMM) | AMD Radeon R9 M295X 4GB GDDR5 | 1TB SSD | LaCie D2 Thunderbolt 4TB | ASUS BW-12D1S-U (Blu-ray-brännare) | Apple Time Capsule 3TB | Denon DA-300USB (DAC) | Denon AH-D7000 | Logitech Z2300 (2.1) |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sötpotatis:

Jag kunde inte höja upplösningen till 1920 X 1080.
Kommer man kunna göra det med "overhaulen"?

Ja, man kan välja vilken upplösning som helst med hjälp av ett program som ingår i Morrowind Overhaul.

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz