Vi återupplivar TES III - Morrowind! [Nu med automatisk installation!]

Permalänk

Den har släppts nu!

Visa signatur

| Retina iMac - 2014 | Intel Core i7 Quad Core - 4,0 GHz | 32GB RAM (Crucial Ballistix Sport 1866 MHz SODIMM) | AMD Radeon R9 M295X 4GB GDDR5 | 1TB SSD | LaCie D2 Thunderbolt 4TB | ASUS BW-12D1S-U (Blu-ray-brännare) | Apple Time Capsule 3TB | Denon DA-300USB (DAC) | Denon AH-D7000 | Logitech Z2300 (2.1) |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sötpotatis:

Den har släppts nu!

Inte helt enkelt att få det att gå utan problemer, mycket fram och tillbaka, "testa, nähä, testa igen"

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk

Måste man ladda ner alla fyra delar?

Visa signatur

| Retina iMac - 2014 | Intel Core i7 Quad Core - 4,0 GHz | 32GB RAM (Crucial Ballistix Sport 1866 MHz SODIMM) | AMD Radeon R9 M295X 4GB GDDR5 | 1TB SSD | LaCie D2 Thunderbolt 4TB | ASUS BW-12D1S-U (Blu-ray-brännare) | Apple Time Capsule 3TB | Denon DA-300USB (DAC) | Denon AH-D7000 | Logitech Z2300 (2.1) |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sötpotatis:

Måste man ladda ner alla fyra delar?

japp det måste du:)

Är det möjligt att bara köra pilbåge i det här spelet? känns som det är svårt:P

Permalänk
Medlem
Skrivet av ruppe55:

Är det möjligt att bara köra pilbåge i det här spelet? känns som det är svårt:P

Eftersom det är "slumpen" som avgör om du träffar eller inte är det lite jobbigt i början, krabbor och råttor är bra övningsmål, och som medlem i fighters guild har du "obegränsat" tillgång till (billiga) pilar, ut å jaga!

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem

Håller på att ladda hem Morrowind Overhaul 2.0 nu. Jag kommer att uppdatera huvudinlägget så fort jag har sett hur det fungerar.

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av frankof:

Eftersom det är "slumpen" som avgör om du träffar eller inte är det lite jobbigt i början, krabbor och råttor är bra övningsmål, och som medlem i fighters guild har du "obegränsat" tillgång till (billiga) pilar, ut å jaga!

jaha okej tackar:P

Någon som känner för att lägga upp vad man specar(heter det så i det här spelet:P) jag kan börja:)

Ras: redguard
birthsign: the lady
Major skills:
Long blade
Heavy armor
Restoration
Destruction
Marksman

Minor Skills:
Enchanting
Armorer
Athletics
Merchantile
Alchemy

Permalänk
Medlem

Första inlägget är uppdaterat med nya instruktioner, mods och bilder

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem

Min nya karaktär:

Ras - Dark Elf
Class - Malefactor
Birthsign - The Shadow

Attribut
- Agility
- Speed

Major skills
- Security
- Sneak
- Marksman
- Short Blade
- Light Armor

Minor Skills
- Alchemy
- Illusion
- Mysticism
- Enchant
- Athletics

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Hedersmedlem

*Rubrik redigerad*

Efter önskemål.

Permalänk
Skrivet av ruppe55:

japp det måste du:)

Är det möjligt att bara köra pilbåge i det här spelet? känns som det är svårt:P

nej det måste man väl inte? Alla delarna tar ju exakt lika mycket plats och heter exakt samma sak som försöker du packa upp dom i samma mapp så vill dom ersätta varann? Är det inte olika mirrors?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

nej det måste man väl inte? Alla delarna tar ju exakt lika mycket plats och heter exakt samma sak som försöker du packa upp dom i samma mapp så vill dom ersätta varann? Är det inte olika mirrors?

Nä, det är en splittad *.rar, ett vanligt sätt att distribuera stora filer, vet inte riktigt varför dom fortfarande gör på det sättet, antagligen någon teori om att om en del skall vara korrupt så hämtar du bara den delen igen.

packas med fördel upp med winrar.

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Skrivet av frankof:

Nä, det är en splittad *.rar, ett vanligt sätt att distribuera stora filer, vet inte riktigt varför dom fortfarande gör på det sättet, antagligen någon teori om att om en del skall vara korrupt så hämtar du bara den delen igen.

packas med fördel upp med winrar.

Fast varför heter då alla filerna exakt samma sak? om du packar upp dom på samma ställe så går det ju inte, dålig namngivning i så fall. Det är som upplagt för missförstånd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Fast varför heter då alla filerna exakt samma sak? om du packar upp dom på samma ställe så går det ju inte, dålig namngivning i så fall. Det är som upplagt för missförstånd.

Mina heter MGSO20Installer.part1.rar, MGSO20Installer.part2.rar osv.

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem
Skrivet av frankof:

Mina heter MGSO20Installer.part1.rar, MGSO20Installer.part2.rar osv.

du öppnar part1 med winrar och trycker på den enda filen som är där så packar den upp det den behöver av sig självt. Ibland är det för svårt när det är för lätt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hojte:

du öppnar part1 med winrar och trycker på den enda filen som är där så packar den upp det den behöver av sig självt. Ibland är det för svårt när det är för lätt

Eh, Ja? vad trode du att jag hade gjort?

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem

Huvudinlägget uppdaterat med förtydligande angående uppackning av filerna.

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem

Huvudinlägget uppdaterat med nya länkar till Morrowind Overhaul 2.0.1 som bland annat inbegriper avsevärt förbättrad prestanda med MGE XE (i snitt +15FPS med ett GTX 580!).

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem

Efter att ha letat efter goty skivorna av Morrowind så har jag bestämt mig för att köpa det igen på steam istället då jag ej kunde hitta de.

Min fråga är då, kommer jag kunna använda de här modsen ifall jag köper det på steam?

EDIT: Det är ju jävligt billigt på steam, bara 10 euro!

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzor:

Efter att ha letat efter goty skivorna av Morrowind så har jag bestämt mig för att köpa det igen på steam istället då jag ej kunde hitta de.

Min fråga är då, kommer jag kunna använda de här modsen ifall jag köper det på steam?

EDIT: Det är ju jävligt billigt på steam, bara 10 euro!

Ja, så länge som du följer instruktionsanvisningarna för Steam-användare. Du är tvungen att inaktivera "Steam In-game Overlay" för att det ska fungera ordentligt.

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Windir87:

Ja, så länge som du följer instruktionsanvisningarna för Steam-användare. Du är tvungen att inaktivera "Steam In-game Overlay" för att det ska fungera ordentligt.

Tack så mycket, får passa på och köpa spelet då

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzor:

Tack så mycket, får passa på och köpa spelet då

Inte mycket dyrare på retrospelbutiken(frakt tillkommer dock)

http://retrospelbutiken.se/store/produkt.php?produkt=745

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk

Jisses vad bra det är. Får mitt 5770 på knäna, men 20fps känns typ som 40 så det går bra ändå! Blir att njuta med 7950 sen.

Postar screens sen

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Avstängd

Är jag ensam om att tycka illa om de nya strids systemen efter Arena och Morrowind mfl?
Tycker ärligt talat striderna suger fett när man inte kan -delkontrollera slagen-. Dessutom stör jag mig på att armour är indestructable och in one piece, samt att man inte kan kombinera cloths och armour mm mm Känns simpelt och inte lika realistiskt.
Hade verkligen hoppas man skulle fixa en del av detta i skyrim då det i mitt tycke sög hårt i Oblivion om ni ursäktar språket... och förtog merparten av spelkänslan (eller så hade jag bara mycket höga förväntningar...) Men smaken är väl som r** klöven antar jag...

Sammantaget var det nog om man medräknar alla detaljer som gick förlorade vid övergåpngen till de nya strukturen ihop med att detaljerna inte känndes lika genuint unika som i tex Morrowind det som gjorde att Oblivion aldrig fick samma kultstatus som föregångarna och att morrowind fortfarande lever.
Men Morrowind är en gammal trotjänare som vägrar dö vad det verkar, plockade själv fram det med alla exp. så sent som förra året... Dock med en del mindre moddar som Better Bodies, mm. Men ville i övrigt ha kvar känslan i originalet som jag tycker ofta går förlorad i moddar tyverr.

Har dock ej testat denna ännu.

-

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk

Tja, här kommer lite fina bilder jag tagit. Notera den ohärliga FPSen man fick med ett 5770.

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Permalänk
Skrivet av Mizzarrogh:

Är jag ensam om att tycka illa om de nya strids systemen efter Arena och Morrowind mfl?
Tycker ärligt talat striderna suger fett när man inte kan -delkontrollera slagen-. Dessutom stör jag mig på att armour är indestructable och in one piece, samt att man inte kan kombinera cloths och armour mm mm Känns simpelt och inte lika realistiskt.
Hade verkligen hoppas man skulle fixa en del av detta i skyrim då det i mitt tycke sög hårt i Oblivion om ni ursäktar språket... och förtog merparten av spelkänslan (eller så hade jag bara mycket höga förväntningar...) Men smaken är väl som r** klöven antar jag...

Sammantaget var det nog om man medräknar alla detaljer som gick förlorade vid övergåpngen till de nya strukturen ihop med att detaljerna inte känndes lika genuint unika som i tex Morrowind det som gjorde att Oblivion aldrig fick samma kultstatus som föregångarna och att morrowind fortfarande lever.
Men Morrowind är en gammal trotjänare som vägrar dö vad det verkar, plockade själv fram det med alla exp. så sent som förra året... Dock med en del mindre moddar som Better Bodies, mm. Men ville i övrigt ha kvar känslan i originalet som jag tycker ofta går förlorad i moddar tyverr.

Har dock ej testat denna ännu.

-

Jag installerade en always hit mod som tog bort 1/3 av skadan man gjorde, höjde svårighetsgraden och det känns helt plötsligt som skyrim.

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Avstängd

Jag vet inte, tänkte mer på individuellt styrda slag osv (vilket ger mer realistiska slag och mycket bättre kontroll), men har bortsett från det ärligt talat inte tänkt så mycket på systemet som sådant för träffar mm mer specifikt mot skyrim ännu, dock tyckte jag persönlig att det känndes markant sämre i oblivion, men jag vet inte hur själva träffsystemets bedömnings system verkligen är vid en direkt jämförelse. Morrowind är ju som sagt ganska close to bords spelen tärnings system somj någon sade, antagligen mest pga att originalspelet har några år på nacken och aqtt mycket hänt sedan dess, men vad jag ville komma åt vad gäller oblivion var att jag antar man velat göra spelet mer lätthanterligt för en bredare massa men istället förlorat en del av känslan för detaljer (vilket även gäller en lång rad andra saker) som gjorde att mycket av den förväntade spelkänslan dog i oblivion jämfört med morrowind, övergången mellan Arena och morrowind som exempel var "mjukare" och man lyckades behålla känslan för det fina detaljearbetet även i morrowind. Förefaller som man lärt av läxan och fförsökt återskapa det mesta i skyrim, men många detaljer är jag persönlisch långt ifrån nöjd med. Dock är det ju bra att tex potions och schit är mer balanserat i efterföljarna till MW.

Om jag skall säga mina spontana tankar i allmänhet så har jag åtminstone tidigare tyckt att många moddar, oavsett hur välgjorda de var ofta förtod en stor del av känslan i originalet. Undantaget projekt som tex Nehrim till oblivion som jag tyckte snarast förbättrade spelet och gjorde folk motiverade att fortsätta.

Har tidigare kört en "hybrid" med en massa plug´z för förbättra grafik för enskilda delar, mm så att det blir en mix av original och nya mod´z.
Men Jag skall absolut prova denna overhaul, skall bli väldigt spännande att se om den håller måttet!

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Råkat ut för en bug(?) i raven rock(bloodmoon).
Nästan alla hus jag går in i laddar spelaren 50m bakom huset och ute i tomma intet.
Så det blir till att traska tillbaka, stänga av kollision å ta sig in på det viset, cellen är laddat, det är bara en ruggig missmatch mellan spelare och object.

Någon som råkat ut för detta och har en ev lösning?

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem
Skrivet av frankof:

Råkat ut för en bug(?) i raven rock(bloodmoon).
Nästan alla hus jag går in i laddar spelaren 50m bakom huset och ute i tomma intet.
Så det blir till att traska tillbaka, stänga av kollision å ta sig in på det viset, cellen är laddat, det är bara en ruggig missmatch mellan spelare och object.

Någon som råkat ut för detta och har en ev lösning?

Har du provat att köra "Create Distant Land" igen i MGE?

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz