Domstol ger Samsung Galaxy Tab 10.1 säljförbud

Permalänk
Melding Plague

Domstol ger Samsung Galaxy Tab 10.1 säljförbud

Apple anklagar den koreanska elektronikjätten Samsung för att göra intrång på företagets intellektuella egendom och får tysk domstol att stoppa försäljningen av surfplattan Galaxy Tab 10.1 i ett beslut som påverkar nästintill alla EU-länder.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ouch, detta måste svida för Samsung!

Visa signatur

Stationär: i7 6700k, GTX1060, Xonar Essence STX, mm.
Laptop: Asus UX32vd, 10GB RAM & 250GB SSD.
Högtalare: Dynavoice Dynamite 12. Förstärkare: Atoll. Slutsteg: Atoll, Hörlurar: Sennheiser HD650, Sennheiser Momentum Wireless.
<<Amatör Audiofil // Musikälskare>>

Permalänk
Medlem

På vilket sätt liknar tab 10.1 ipaden? Inte ens touchwiz på taben liknar iOS!!!!

Permalänk
Medlem

är det för att den skulle vara lik ipad?
Isåfall är dom ju inte ett piss lika!

jag tycker beslutet var helt fel jag.

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk

SGT är bättre, snyggare och billigare. Apple kan juh inte bara sänka priset på sin egna, så plan B får gå ^^

Permalänk
Medlem

Känns som det är ganska meningslöst att Apple stämmer Samsung då både iPhone och iPad säljer betydligt mer än Samsungs motsvarigheter, vilket är ganska logiskt då de helt enkelt är överlägsna.

Visa signatur

Tänker inte skryta om alla mina prylar, så det får bli att framföra faktan att jag lagar godare köttbullar än dig.

Permalänk
Medlem

Löjligt är ordet. Samsung kan sluta att tillverka alla minnen till Apple då.

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrikfotograf:

Löjligt är ordet. Samsung kan sluta att tillverka alla minnen till Apple då.

Kan inte annat än att instämma, Apple biter handen som föder dem. Detta kommer inte sluta bra.

Visa signatur

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.

Permalänk
Medlem

Konstig att det inte var i USA.

Visa signatur

Main dator| Define R3|i7 930|Asus P6X58D-E|1TB Western Digital Caviar Black SATA III|Corsair TX 950W|Creative Sound Blaster Audigy SE|Samsung SH-S223C|GTX 480|Corsair 6 gb ram 1600 Mhz|Windows 7 64 bit| Dell Ultrasharp U2311h|Logitech G700|Logitech G110
Ljud|Denon Avr-1311|Elac FS 57.2|Elac CC 51.2|Dynavoice dynamite S-61|Proson rumble R-8|AKG K 242 HD|AKG K550

Permalänk
Medlem
Skrivet av zwete:

Känns som det är ganska meningslöst att Apple stämmer Samsung då både iPhone och iPad säljer betydligt mer än Samsungs motsvarigheter, vilket är ganska logiskt då de helt enkelt är överlägsna.

SGS2 är snart den mest säljande mobilen, går om iphone 4 vilket innebär att det säljs 2 SGS2=1 iphone 4 om man räknar med tiden på marknaden. Tänk då på att SGS2 började nyligen säljas i delar av Amerika, och inte ännu i USA!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eltarion:

Kan inte annat än att instämma, Apple biter handen som föder dem. Detta kommer inte sluta bra.

Rätt kul att Apple stämmer alla som tillverkar delar till dom;)

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem

löjligt, tycker den har samma design som samsung grejer brukar ha. det som är likt ar att ramen runt skärmen är svart och har avrundade kanter men det är standard bland telefoner och tablets idag.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Henrikfotograf:

Rätt kul att Apple stämmer alla som tillverkar delar till dom;)

de tjänar ju rätt bra när apple "stor handlar" så de bryr sej inte

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

Håller med ovanstående, den är inte på något sätt lik iPad. Det här har gått sinnessjukt långt till överdrift, kan de inte bara lägga ner?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

de tjänar ju rätt bra när apple "stor handlar" så de bryr sej inte

Men Samsung är gigantiska på krets (gör alla kretsar/minnen till alla grafikkort exp) marknaden. Så om jag vore VD för Samsung så skulle jag sluta tillverka till Apple

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk

Men, isåfall kan vi väl förbjuda alla elektroniska apparater med en touchscreen då...

Permalänk
Medlem

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/31/Nokia_3310...
Också lik apple?
Skämt o sido:)

Ontopic: kan någon förklara vart dom är lika varann?

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

Som VD på samsung hade jag fan slutat göra affärer med apple.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Skrivet av Nagel:

Som VD på samsung hade jag fan slutat göra affärer med apple.

Och låta nåt annat företag tjäna massa pengar på att sälja miljontals kretsar till Apple?

Visa signatur

Mina inlägg kan innehålla spår av ironi och/eller sarkasm.
加油!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Watertrue:

Och låta nåt annat företag tjäna massa pengar på att sälja miljontals kretsar till Apple?

Som exp Hynix?

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Henrikfotograf:

Men Samsung är gigantiska på krets (gör alla kretsar/minnen till alla grafikkort exp) marknaden. Så om jag vore VD för Samsung så skulle jag sluta tillverka till Apple

Då använder apple nåt annat företags kretsar as simple as that :/

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Skrivet av Rådström:

Håller med ovanstående, den är inte på något sätt lik iPad. Det här har gått sinnessjukt långt till överdrift, kan de inte bara lägga ner?

I sådana här tvister så verkar ni helt klart ha missuppfattat vad som är likt och inte...

Samsungs surfplatta kanske inte har samma symboler som ipaden men själva sättet den fungerar på liknar till viss del iPad vilket får Apple att reagera.

På sättet ni uttrycker er så är samsung plattan och iPad inte ett dugg lika pga "bild" appen inte ser identisk ut på de båda eller att bakgrunden inte har den minsta likhet,
Nej såklart inte för det är inte riktigt det man dömer efter.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Watertrue:

Och låta nåt annat företag tjäna massa pengar på att sälja miljontals kretsar till Apple?

produktionen skulle stanna upp och de skulle inte kunna leverera ut tillräckligt med produkter till oss konsumenter då efterfrågan på apple produkter är rätt höga. De skulle förlora en massa pengar själv med vilket jag inte tror de vill.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Nagel:

produktionen skulle stanna upp och de skulle inte kunna leverera ut tillräckligt med produkter till oss konsumenter då efterfrågan på apple produkter är rätt höga. De skulle förlora en massa pengar själv med vilket jag inte tror de vill.

Kan man inte misstänka att de har ganska långsiktiga avtal (och att det förmodligen inte är särskilt lyckat att göra sig kända för att vara småsinta så fort man stöter på motstånd (särskilt när apple till och med fick rätt))? Då är det nog mera fördelaktigt att ändra sig, betala eller försöka stämma apple för något.

Permalänk
Medlem

Störtlöjligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Då använder apple nåt annat företags kretsar as simple as that :/

Som Hynix exp om dom orkar dvs.

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem

Ta patent på design är som att uppfinna hjulet och säga "App! app! app!, inte titta på mitt runda hjul, du kan få tillverka 8-kantigt, men inte runt, för det är för likt min design".

Hit vill Apples advokater komma: http://www.imdb.com/title/tt0387808/

Permalänk

De behöver ju inte se likadana ut, det kan vara en funktion som Apple har patent på. -_-

Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nagel:

produktionen skulle stanna upp och de skulle inte kunna leverera ut tillräckligt med produkter till oss konsumenter då efterfrågan på apple produkter är rätt höga. De skulle förlora en massa pengar själv med vilket jag inte tror de vill.

Tror det har en del med företagets uppbyggnad att göra också.. Samsung är självklart uppdelat i koncerner och dotter bolag mm som opererar fritt från varandra dvs ett för tex komponenter ett för hem elektronik osv osv. Dessa köper även av varandra internt (dvs att produkt sidan köper från komponent sidan osv). på detta sättet fungerar de flesta företag och därför stämmer apple förmodligen samsungs koncern för tillverkning av hem elektronik eller nått sånt, alltså inte komponent delen som kan tänkas vara fristående från detta och som levererar komponenter till apple. detta är dock vilda spekulationer av MIG men utifrån vad jag sett i större företag men ungefär såhär fungerar det i större företag och så länge inte högsta hönset säger ifrån försäljning till apple kommer komponent sidan att fortsätta leverera...För att det är som ovanstånde säger good for business.

Visa signatur

-Corsair graphite 600T | intel i7 950 (kyld med EK 360 rad system) | EVGA GTX 460 SLI | ASUS Sabertooth x58 | 6gb Corsair xms3 @1600mhz | Corsair HX 750 | SteelSeries v6 v2 | Sennheiser HD558-

Permalänk
Medlem

Ibland känns det som om patent borde tas bort då det kan hämma utvecklingen. Men det skulle nog å andra sidan göra det orättvist mot vissa företag och framförallt missgynna små uppstickarföretag!

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650