Domstol ger Samsung Galaxy Tab 10.1 säljförbud

Permalänk
Medlem
Skrivet av TokigaSmurfeN:

Apple försöker inte konkurrera med hårdvaran i första hand, märks inte de när imac 27" kostar 16'000 och prestandanässigt inte bättre än en annan laptop för 8000

Apple tänker mer på användarvänligheten än grym hårdvara, trots allt så är huvudsakligen inte imac avsett för spel.

Samma sak går igen i deras iphone telefoner, poängen är inte att köra in massiv hårdvara för att spela häftiga spel från AppStore utan skapa en lättanvänd telefon till alla målgrupper.

Skickades från m.sweclockers.com

Vad syftade den som kom och påstod att "grattis den har gått om efter ett år". Var väl knappast användarvänlighet som det syftades på för den har varit densamma för bägge telefoner under hela tidsperioden.

Förövrigt så tycker jag inte att den är särskilt användarvänlig och jag struntar i om den eller min Android telefon är det eller inte, man måste ta fram sin haxx0r sida ibland

Permalänk
Medlem
Skrivet av Massy:

Det här då? Oracle har skriftligt skrivit att Google får använda java MEN nu är den bloggposten spårlöst försvunnen en bit in i rättegången.

http://www.swedroid.se/40878/oracle-undanhaller-bevis-google-...

Hade jag missat. Man får väl hoppas att det slår tillbaka på dem ordentligt.

Permalänk
Medlem

Om vi tar som exempel att den mobila it-världen är en stor flod där kunsumenterna är vattnet och it-företagen organismer. I den här floden finns det trevliga fiskar, oftast väldigt små och därmed ganska svaga, sen finns det de större som är lite otrevligare och äter upp de små fiskarna, sen så finns det ytterligare en organism. Nu måste vi gräva oss ner i gyttjan och där hittar vi den lille Apple-igeln, som gladeligen suger åt sig allt den kan!

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Massy:

Det handlar inte om att gå om, det handlar om att gå ifrån. Samsungs gamla modell från 2010 har samma/bättre prestanda än iPhone 4. Qualcomm är på gång med en dubbelkärning 1,7 Ghz processor som definitivt inte kommer sitta i iPhone 5. Med tanke på att dagens telefoner från Samsung, HTC mfl är så pass hög som finns att tillgå så finns det inga vidare chanser att iPhone 5 "som det ryktas så om" kommer ha någon bättre hårdvara.

Apple hamnar hela tiden steget efter då de släpper en telefon/året eller mindre istället för att släppa en när ny, bättre hårdvara finns tillgänglig.

Jag bryr mig inte det minsta lilla hur många kärnor som sitter i min telefon eller vilken klockfrekvens den håller. Den upplevda prestandan är det som räknas och där kommer Apple leda ett bra tag till.

Innan den upplevda prestandan från Android förbättras avsevärt kommer många stanna på äppelsidan oavsett om motståndet har 48 kärnor i 700GHz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xyllian:

Jag bryr mig inte det minsta lilla hur många kärnor som sitter i min telefon eller vilken klockfrekvens den håller. Den upplevda prestandan är det som räknas och där kommer Apple leda ett bra tag till.

Innan den upplevda prestandan från Android förbättras avsevärt kommer många stanna på äppelsidan oavsett om motståndet har 48 kärnor i 700GHz.

Har personligen den billigaste Android telefonen som det går att få tag på från ZTE kallad Blade. Jag köpte den för 999kr för ett par månader sedan och har sedan dess slängt in x antal "ROM's" och kan sammanfattningsvis säga att den inte är mycket slöare än vilken 3GS som helst.

Med detta i åtanke har jag svårt att se hur de nyare modellerna med dualcore processorer inte kan slå iPhone på fingrarna även när det gäller upplevd prestanda, vad nu skillnaden på upplevd prestana och prestanda är. Prestanda är prestanda.

Permalänk
Medlem

Förstår tyvärr inte allt detta hat. Stämningar förkommer mycket mer än vad ni tror. Samsung skulle gjort EXAKT samma sak... Ni måste bara ta ut er händer från röven och förstå att detta är en affärsvärld...

Många "Apple-haters" har kommenterat här. Och jag tycker ni måste hålla personliga åsikter för er själva. Ni bara får er er själva att verka dumma med saker som "Apple är själva skamlösa pirater av andras uppfinningar, men det är väl inget som slutkunden, som köper allt som är blankt och har ett äpple på baksidan, bryr sig om." för såna saker har ni ingen fakta bakom.
Jag och många andra som håller mycket på med "studio-arbete" väljer en mac före en pc lätt! Och det är inte pga ett äpple på baksidan. Ni underskattar deras produkter för mycket. Bara för man inte kan köra "Crysis" på en Mac betyder inte den är dålig. Dom är inte gjorda för spel. Och ja, Apple har sämre hårdvara för priset, Men dom utnyttjar prestanda i hårdvaran på ett helt annat sätt än Windows.

Jag blir bara så jävla trött på alla olika fanboys. Jag tycker ni måste bara lära er och lägga ner om ni inte har något vettigt att säga som ni har fakta bakom. Och Nej, jag är inte ett Apple fanboy. Men jag tål inte att massa hat samlas på en tråd (jag vet att tråden handlar om detta) fast ni måste se från mer än 1 perspektiv.

Nu hoppas jag någon orkade läsa detta, och jag vill tacka dig som gjorde det med.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem

Aldrig köpt något som har i närheten med Apple att göra, och kommer aldrig att göra det..

Hoppas Samsung ger tillbaka en vacker dag

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem

Jag hoppas på en asiatisk bojkott av Apple, sen får vi se hur Apple överlever utan sina kinesiska gratisarbetare...

Visa signatur

PC:

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av yorii:

Jag hoppas på en asiatisk bojkott av Apple, sen får vi se hur Apple överlever utan sina kinesiska gratisarbetare...

Så arbetarna skulle sluta jobba på banden och bli utan pengar och överleva?

Permalänk
Medlem
Skrivet av frozrr:

Många "Apple-haters" har kommenterat här. Och jag tycker ni måste hålla personliga åsikter för er själva...

Vems åsikter skall man framföra då hade du tänkt?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Så arbetarna skulle sluta jobba på banden och bli utan pengar och överleva?

Eller skaffa en ny kund, jag tror asiatiska företag lever längre än vad apple håller.
Och när apple fallerar frodas alla andra tillverkare och marknaden växer

Jag tror helt ärligt världen skulle vara en bättre plats om Apple inte existerade.

Visa signatur

PC:

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av yorii:

Eller skaffa en ny kund, jag tror asiatiska företag lever längre än vad apple håller.
Och när apple fallerar frodas alla andra tillverkare och marknaden växer

Jag tror helt ärligt världen skulle vara en bättre plats om Apple inte existerade.

Jag tror du lever lite i utopi och missar vilken stor kund Apple är för många av dessa företag.

Sen tror jag inte "världen" hade varit en bättre plats utan Apple med tanke på hur många innovationer som har kommit från företaget ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av frozrr:

Förstår tyvärr inte allt detta hat. Stämningar förkommer mycket mer än vad ni tror. Samsung skulle gjort EXAKT samma sak... Ni måste bara ta ut er händer från röven och förstå att detta är en affärsvärld...

Många "Apple-haters" har kommenterat här. Och jag tycker ni måste hålla personliga åsikter för er själva. Ni bara får er er själva att verka dumma med saker som "Apple är själva skamlösa pirater av andras uppfinningar, men det är väl inget som slutkunden, som köper allt som är blankt och har ett äpple på baksidan, bryr sig om." för såna saker har ni ingen fakta bakom.
Jag och många andra som håller mycket på med "studio-arbete" väljer en mac före en pc lätt! Och det är inte pga ett äpple på baksidan. Ni underskattar deras produkter för mycket. Bara för man inte kan köra "Crysis" på en Mac betyder inte den är dålig. Dom är inte gjorda för spel. Och ja, Apple har sämre hårdvara för priset, Men dom utnyttjar prestanda i hårdvaran på ett helt annat sätt än Windows.

Jag blir bara så jävla trött på alla olika fanboys. Jag tycker ni måste bara lära er och lägga ner om ni inte har något vettigt att säga som ni har fakta bakom. Och Nej, jag är inte ett Apple fanboy. Men jag tål inte att massa hat samlas på en tråd (jag vet att tråden handlar om detta) fast ni måste se från mer än 1 perspektiv.

Nu hoppas jag någon orkade läsa detta, och jag vill tacka dig som gjorde det med.

Ser ingen anledning till att köra mac i studio sammanhang såvida du inte tvunget måste köra Logic. Eller du påstår att t.ex Cubase fungerar bättre till Mac än PC? Mac är för personer som måste jobba framför en dator men som inte vill göra det. Så förklara gärna vilket studioarbete du gör som gör mac till en solklar vinnare? Mer än hjärntvätt då dvs?

Skrivet av m0rk:

Jag tror du lever lite i utopi och missar vilken stor kund Apple är för många av dessa företag.

Sen tror jag inte "världen" hade varit en bättre plats utan Apple med tanke på hur många innovationer som har kommit från företaget ...

Vilka fantastiska inovationer då? Kolla bara in vilka enorma rikedomar de besitter men sysslar i princip inte med någon välgörenhet överhuvudtaget såvida det inte drar kunder till deras iTunes eller något. Steve Jobs är ett jävla Creep.

Visa signatur

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 32GB Corsair @ 3200mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Medlem
Skrivet av yorii:

Eller skaffa en ny kund, jag tror asiatiska företag lever längre än vad apple håller.
Och när apple fallerar frodas alla andra tillverkare och marknaden växer

Jag tror helt ärligt världen skulle vara en bättre plats om Apple inte existerade.

Det är komiskt att läsa dessa kommentarer av folk som fått för sig att Apple är djävulen själv

Det är inte Apple som på egen hand beslutat att Samsung inte får sälja sin Galaxy Tab, utan det är en domstol som uppenbarligen anser att Apple har tillräckligt med kött på benen i sitt case mot Samsung. Om det vore upp till företagen skulle HTC, Samsung och S3 för att nämna några stoppat försäljningen av iPhone/iPad men till skillnad från Apple har dessa inte (än allafall) fått stöd för sina krav. Som sagt i denna bransch stämmer alla varandra...

Permalänk
Medlem

Riktigt komiskt att läsa kommentarerna här. Som vanligt kommer lösryckta kommentarer som egentligen inte har med saken att göra. Det handlar om att Samsung kopierade iPad 2's design, dvs inkräktade på det mönsterskydd som Apple har beviljats och innehar.

Ta och titta på hur Samsung Galaxy Tab 10.1 såg ut på bild innan iPad 2 lanserades.
Titta på samma produkt efter att iPad 2 lanserades.

Alltså, för att förtydliga: Det handlar om mönsterskydd. Inte patent.

Visa signatur

Dual XP1900+ & Radeon 9700Pro - När hårdvaran och vattenkylning var spännande! Dubbla XP processorer upplåsta till MP med ledande silverfärg...

Permalänk

Skulle någon kunna sätta ihop en liten bild som visar just hur lika dessa produkter är?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TokigaSmurfeN:

Apple försöker inte konkurrera med hårdvaran i första hand, märks inte de när imac 27" kostar 16'000 och prestandanässigt inte bättre än en annan laptop för 8000

Apple tänker mer på användarvänligheten än grym hårdvara, trots allt så är huvudsakligen inte imac avsett för spel.

Samma sak går igen i deras iphone telefoner, poängen är inte att köra in massiv hårdvara för att spela häftiga spel från AppStore utan skapa en lättanvänd telefon till alla målgrupper.

Skickades från m.sweclockers.com

Snarare att de var först med att släppa en acceptabel smartphone sedan Msoft i princip lagt ner utvecklingen på denna marknad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[SvK:

Rogue;11248974']Riktigt komiskt att läsa kommentarerna här. Som vanligt kommer lösryckta kommentarer som egentligen inte har med saken att göra. Det handlar om att Samsung kopierade iPad 2's design, dvs inkräktade på det mönsterskydd som Apple har beviljats och innehar.

Ta och titta på hur Samsung Galaxy Tab 10.1 såg ut på bild innan iPad 2 lanserades.
Titta på samma produkt efter att iPad 2 lanserades.

Alltså, för att förtydliga: Det handlar om mönsterskydd. Inte patent.

Nja inte direkt Samsung har äldre protyper och dylikt vilket är daterade tidigare än "iphone" designen vilket är riktigt lika så jag tycker att det är rätt mycket mygel. Inte direkt som att man kan designa en smartphone/tablet i princip utanknappar och andra funktioner bortsätt från touchscreenen så jävla annorlunda. Bara spyr galla över att något som detta går igenom. Mjukvaran är väl KEY ändå....

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[SvK:

Rogue;11248974']Alltså, för att förtydliga: Det handlar om mönsterskydd. Inte patent.

För att förtydliga: "Apple is suing Samsung, alleging the Galaxy line of phones and tablets infringe on a number of the company’s patents and trademarks." Patentintrånget gäller alltså immateriella tillgångar: "Apple wirft Samsung vor, mit dem Galaxy Tab sein iPad zu kopieren und Schutzrechte zu verletzen."
Källa: länkar i artiklen.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Galaxy s + tablets

Well jag kan se att Apple har en viss poäng när de stämmer Samsung:

Det är ju inte så att Samsung sticker under stolen med var de får sina designidéer från
Gällande stämningen i usa:

Citat:

“The lawsuit, filed on April 15 in the Northern District of California, alleged that Samsung’s smartphones, such as the ‘Galaxy S 4G,’ ‘Epic 4G,’ ‘Nexus S’ and its ‘Galaxy Tab’ touchscreen tablet, violated Apple’s intellectual property,” Sherr reports. “‘Rather than innovate and develop its own technology and a unique Samsung style for its smart phone products and computer tablets, Samsung chose to copy Apple’s technology, user interface and innovative style in these infringing products,’ the lawsuit said.”

For the record: patentlagstiftningen är keiko

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Avstängd

Inte ens likt på något sätt, pinsamt.

Permalänk
Medlem

Inte för att det är samma företag,Men operativsystemet är ju i alla fall i samma ämne! Jag hade velat se Google stämma Apple för deras "Notification Bar" i nya iOS5 som dom verkligen kopierat ifrån Android.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

För att förtydliga: "Apple is suing Samsung, alleging the Galaxy line of phones and tablets infringe on a number of the company’s patents and trademarks." Patentintrånget gäller alltså immateriella tillgångar: "Apple wirft Samsung vor, mit dem Galaxy Tab sein iPad zu kopieren und Schutzrechte zu verletzen."
Källa: länkar i artiklen.

http://fosspatents.blogspot.com/2011/08/preliminary-injunctio...

http://translate.google.com/translate?js=n&prev=_t&hl=en&ie=UTF-8&layout=2&eotf=1&sl=de&tl=en&u=http%3A%2F%2Fwww.financial-informer.de%2Finfos%2Fkreise_apple_stoppt_vertrieb_von_samsungs_ipad_konkurrent_in_europa_1646557

Visa signatur

Dual XP1900+ & Radeon 9700Pro - När hårdvaran och vattenkylning var spännande! Dubbla XP processorer upplåsta till MP med ledande silverfärg...

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrfisse:

Vilka fantastiska inovationer då? Kolla bara in vilka enorma rikedomar de besitter men sysslar i princip inte med någon välgörenhet överhuvudtaget såvida det inte drar kunder till deras iTunes eller något. Steve Jobs är ett jävla Creep.

Apple innovationer?
- Första kommersiella grafiska gränssnittet
- Firewire (i huvudsak)
- Webkit (Safari/chrome)
- Open CL
- Kommersiellt säljande Unix-OS
- NeXT, detta är ifs ett fristående arbete i Jobs andra företag, som inspirerade många andra företag gällande objektorienterade programmering och användande av GUI.
- Apple Powerbook, designen och utformning blev mer eller mindre stilbildande för hur en laptop skulle se ut, trackpaden framförallt.
m.m.

Sen får du ha i åtanke att Apple har varit pionjärer och drivande i utveckling att standardisera användandet av bla mös, displayport, usb, och touch-baserade skärmar.

http://www.apple.com/opensource/

Vad har välgörenhet för övrigt med innovationer att göra?

Permalänk
Medlem

Om det där är Apples "Community Design" så ser jag ju fler surfplattor komma i apples skottlinje. Var ju fruktansvärt generic och kan ju vara i stortsett vilken surfplatta som helst.

Visa signatur

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.

Permalänk
Medlem

Som sagt (från samma källa): "Apple accuses Samsung, with the Galaxy Tab copy to be violating intellectual property rights and iPad.". Den immateriella delen handlar om själva designen av gränssnittet, bl.a om swipe-funktionen som Apple har lyckats patentera.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Jag kan inte annat mer än att hålla med om att samsung copycata Apple. Men dock tycker jag inte att det borde vara olagligt att göra det. Synd för Samsung :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Som sagt (från samma källa): "Apple accuses Samsung, with the Galaxy Tab copy to be violating intellectual property rights and iPad.". Den immateriella delen handlar om själva designen av gränssnittet, bl.a om swipe-funktionen som Apple har lyckats patentera.

"Note that this preliminary injunction is all about a design-related intellectual property right, not about hardware or software patents."

http://fosspatents.blogspot.com/2011/08/preliminary-injunctio...

Visa signatur

Dual XP1900+ & Radeon 9700Pro - När hårdvaran och vattenkylning var spännande! Dubbla XP processorer upplåsta till MP med ledande silverfärg...

Permalänk
Inaktiv

Alla pads kommer ju vara lika IPAD? Man har en stor pekskärm och under ligger hårdvaran...

nokias designers ritade ju på futuristiska mobiler som dessa många många år sedan, så egentligen är det nokia som har ensamrätten?

Permalänk

Men jag skulle ju köpa denna :S
kan man beställa dem från holland till sverige :D?

Visa signatur

En dator