BattleField 3 Leverans???

Permalänk
Avstängd
Skrivet av helmius:

Hämtade precis mitt paket från komplett på posten! Någon som vet om jag kan spela idag eller om jag får vänta tills imorgon.

17onde gången jag skriver det här

Officiellt BF3 släpp i natt kl 01:00!

så där nu borde folk se vad som gäller

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aboya:

Du måste nog vänta till inatt kl.1 om jag inte har fel.

Lite idioti varför man just ska behöva vänta till 01.01. Borde ju vara 00.01 istället! Eller 25e som alla andra vore ännu bättre

Visa signatur

Cooler Master MasterBox 5 Pro | AMD Ryzen 5 2600 | Cryorig H7 | ASUS TUF B450-PLUS GAMING | ASUS ROG Strix RX580 8GB | Corsair 16GB @ 3000Mhz | Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomtelol:

Fick just mitt exemplar i brevlådan.
Beställt ifrån GAME.se, packades i Fredags, jag bor i Skellefteå. så inte så farligt lång leveranstid. Bara installera och vänta antar jag! (:

Samma här, det verkar bara vara Webhallen som totalt missat tåget...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tomtelol:

Lite idioti varför man just ska behöva vänta till 01.01. Borde ju vara 00.01 istället! Eller 25e som alla andra vore ännu bättre

dom går efter GMT

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem

Köpte mitt från origin, nerladdat, installerat och behöver bara trycka på en knapp kl 00:01:) förstår inte varför folk bekymras med att beställa en skiva från NOrway

Permalänk
Skrivet av Tomtelol:

Lite idioti varför man just ska behöva vänta till 01.01. Borde ju vara 00.01 istället! Eller 25e som alla andra vore ännu bättre

00.01 Brittisk sommartid, vilket är konstigt eftersom det släpps i Storbritannien först på fredag...

Visa signatur

Ryzen 7 3700 | 32 Gb RAM | Geforce 2070 Super

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceddan93:

Varför vill folk har spelet dagen innan? Man ju inte spela det förens den 27:e ändå.. Ska ni sitta o kolla på fodralet? Rama in det eller likande? Löjligt...

Release 01:00 27:e - dvs inatt. När ploppar skiten ner i brevlådan - runt 14:00 (om det nu ens kommer fram imorgon!). Det är inte leverans lagom till release - det är leverans EFTER release. Förbokat i 3 månader och likförbannat så skulle det vara snabbare att plocka upp skiten från Game på lunchen. Helt absurt. Inga fler förbeställningar från Webhallen -- avbokar faktiskt Skyrim och The Old Republic därifrån. Nu blir det direkt download hela vägen.

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Medlem

Fick mitt nu från game så nu är de bara vänta tills man får hämta ut alla datordelar så man har lite bygg projekt ikväll så kan man lira inatt

Visa signatur

PS4: Xnetium (Street fighter V, Diablo 3 etc...)
Citera för svar

Permalänk
Medlem

Någon fler som tycker att fodralen luktar extremt konstigt? Möttes av en lukt som mest kan liknas med bränd plast när jag öppnade upp allt för första gången. xD

Visa signatur

Cooler Master MasterBox 5 Pro | AMD Ryzen 5 2600 | Cryorig H7 | ASUS TUF B450-PLUS GAMING | ASUS ROG Strix RX580 8GB | Corsair 16GB @ 3000Mhz | Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juggernawt:

Release 01:00 27:e - dvs inatt. När ploppar skiten ner i brevlådan - runt 14:00 (om det nu ens kommer fram imorgon!). Det är inte leverans lagom till release - det är leverans EFTER release. Förbokat i 3 månader och likförbannat så skulle det vara snabbare att plocka upp skiten från Game på lunchen. Helt absurt. Inga fler förbeställningar från Webhallen -- avbokar faktiskt Skyrim och The Old Republic därifrån. Nu blir det direkt download hela vägen.

Är det så svårt att förstå datumet?

RELEASE DATUM ÄR DEN 27DE, Du skrev detta själv och på något sätt missade du hela poängen med att ha ett datum, det har aldrig med tid att göra utan vilket datum releasen är på, får du ditt spel den 27de så är det på release dagen, inte efter utan på.

Att du förhandsbokade för 3 månader sedan spelar så lite roll som går, du kunde förhandsbokat det i fredags och det hade ändå vart packat i söndags.

Permalänk
Medlem

Gaah får inte mitt spel förrän på fredag! 28:e är releasedatum för Limited på spelbutiken.se, varför släpps det en dag senare än vanliga?? Hoppas bara att de skickar det till releasedagen så man inte hela helgen är förstörd!

Visa signatur

Fractal Design R3 | Corsair HX850 | i5 2500k 3,3 GHz | ASUS Sabertooth Z77| GTX 970 | 16GB RAM Corsair | 120GB SSD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aboya:

Men du när släpptes det nu igen? Jag har glömt.

lol

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tomtelol:

Någon fler som tycker att fodralen luktar extremt konstigt? Möttes av en lukt som mest kan liknas med bränd plast när jag öppnade upp allt för första gången. xD

det luktar nytryckt om papprerna i fodralet
luktar nästan som det var tryckt för några timmar sen och att färgen håller på och torka.

klaga hos dice annars.
luktar fan om fodralet...kommer ni att fixa det i en patch?

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

det luktar nytryckt om papprerna i fodralet
luktar nästan som det var tryckt för några timmar sen annars är det ingen kina lukt

klaga hos dice annars.
luktar fan om fodralet...kommer ni att fixa det i en patch?

Hhahaha underbart!

Mjo vid närmare undersökning så är det papperet som luktar, inget som stör egentligen bara något jag noterade :).

Väntade mig lite av den härliga lukten från nyinköpt hårdvara istället!

Visa signatur

Cooler Master MasterBox 5 Pro | AMD Ryzen 5 2600 | Cryorig H7 | ASUS TUF B450-PLUS GAMING | ASUS ROG Strix RX580 8GB | Corsair 16GB @ 3000Mhz | Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jyyhan:

Är det så svårt att förstå datumet?

RELEASE DATUM ÄR DEN 27DE, Du skrev detta själv och på något sätt missade du hela poängen med att ha ett datum, det har aldrig med tid att göra utan vilket datum releasen är på, får du ditt spel den 27de så är det på release dagen, inte efter utan på.

Att du förhandsbokade för 3 månader sedan spelar så lite roll som går, du kunde förhandsbokat det i fredags och det hade ändå vart packat i söndags.

Det är du som verkar ha svårt med det här med datum. RELEASE som pg_ice så trevligt nämner är 01:01 27:e -- För att kunna spela vid RELEASE bör spelet vara i hand den 26:e - dvs idag - då Postverket inte levererar under natten. Så har inte skett (än iallafall - kan ju iochförsig vara posten som nallat brevet för att värma arschelt med - eller vad dom nu gör med våra försändelser ibland när de sitter fast i sorteringen).

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juggernawt:

Release 01:00 27:e - dvs inatt. När ploppar skiten ner i brevlådan - runt 14:00 (om det nu ens kommer fram imorgon!). Det är inte leverans lagom till release - det är leverans EFTER release. Förbokat i 3 månader och likförbannat så skulle det vara snabbare att plocka upp skiten från Game på lunchen. Helt absurt. Inga fler förbeställningar från Webhallen -- avbokar faktiskt Skyrim och The Old Republic därifrån. Nu blir det direkt download hela vägen.

I hear ya!

Har väl att göra med Webbhallens event på natten.

Ja ja, man kan i alla fall glädjas åt att de tappar kunder med denna idioti.

Suggföretag.

Permalänk
Medlem

jag förstår inte hur folk vågar beställa och lite på att spelet kommer till brevlådan i tid, vilket det inte gör för alla...
bättre att förhandsboka på en butik i närheten eller origin!

Permalänk
Medlem

fick mitt från Game.se nu, installerar för fullt )

Visa signatur

| CPU i7-13700KF | Mobo Asus PRIME Z790 D4 | Ram 32Gb 3600Mhz cl17 DDR4 | GFX RTX 3080 | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Medlem
Skrivet av xarl:

jag förstår inte hur folk vågar beställa och lite på att spelet kommer till brevlådan i tid, vilket det inte gör för alla...
bättre att förhandsboka på en butik i närheten eller origin!

Eller så skickar man spelet några dagar tidigare.

Kommer ALDRIG mer att förhandsboka något från webhallen, otroligt besviken och arg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xarl:

jag förstår inte hur folk vågar beställa och lite på att spelet kommer till brevlådan i tid, vilket det inte gör för alla...
bättre att förhandsboka på en butik i närheten eller origin!

Sant, får bli Origin/Steam/Direct2drive hela vägen nu - även om det kostar nån 50-lapp extra. Man slipper iallafall allt detta tjafsande. Ringde Webhallen och de hade satanisk kö, nissen säger att de gjort nån miss.

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juggernawt:

Det är du som verkar ha svårt med det här med datum. RELEASE som pg_ice så trevligt nämner är 01:01 27:e -- För att kunna spela vid RELEASE bör spelet vara i hand den 26:e - dvs idag - då Postverket inte levererar under natten. Så har inte skett (än iallafall - kan ju iochförsig vara posten som nallat brevet för att värma arschelt med - eller vad dom nu gör med våra försändelser ibland när de sitter fast i sorteringen).

Gå in på närmaste Elgiganten och försök köp spelet idag, den 26e, de kommer säga att du får komma tillbaka imorgon för att release dagen är då, releaser har aldrig något med vad klockan är, utan vilket datum det är.

Sluta gnäll på Webhallen för att dem gör rätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jyyhan:

Gå in på närmaste Elgiganten och försök köp spelet idag, den 26e, de kommer säga att du får komma tillbaka imorgon för att release dagen är då, releaser har aldrig något med vad klockan är, utan vilket datum det är.

Sluta gnäll på Webhallen för att dem gör rätt.

Vad jag förstått det som är väl att Elgiganten samt GAME har skickat ut sina kopior ett par dagar sedan och att folk fått sina spel idag i brevinkastet och kan då preloada spelet , något Webhallen inte gjort? Utan dom väljer att leverera det så man har det den 27 istället.

Rätta mig om jag har fel? Men en hel del posts handlar om att andra bolag har valt att skicka ut sina tidigare.

Visa signatur

Citera för snabbare svar.

Permalänk
Medlem

Fick mitt spel idag och jag bor uppe i Kiruna.
Beställde från Webhallen.

Permalänk
Medlem

Men snälla ni.
Klaga inte på Webhallen, spelet skickas så att ni ska ha det på releasedagen.
Vilket betyder att ni endast borde klaga om ni får det på fredag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eaz:

Fick mitt spel idag och jag bor uppe i Kiruna.
Beställde från Webhallen.

Grattis! Bra gjort Webhallen!

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Medlem

Himla konstigt att man kan skicka till Kiruna men inte till en stockholmsförort. Väldigt konstigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eaz:

Fick mitt spel idag och jag bor uppe i Kiruna.
Beställde från Webhallen.

Okej, nu vart de hela bara ännu mer screwed ?! så vissa som beställde ifrån Webhallen får sitt idag, medans andra får vänta tills imorgon ?
Njae Webhallen det här är riktigt dåligt! får bli nedladdnings istället!

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orio:

Vad jag förstått det som är väl att Elgiganten samt GAME har skickat ut sina kopior ett par dagar sedan och att folk fått sina spel idag i brevinkastet och kan då preloada spelet , något Webhallen inte gjort? Utan dom väljer att leverera det så man har det den 27 istället.

Rätta mig om jag har fel? Men en hel del posts handlar om att andra bolag har valt att skicka ut sina tidigare.

Du har rätt där, dock vet jag inte hur de gör alls, för om man går in på ett Game, Elgiganten, Siba eller MM så får man inte köpa det alls innan release dagen, men skickar ut gör dem, vet inte varför de gör detta.

Permalänk
Medlem

Webhallen är förhoppningsvis medvetna om "Ånge fenomenet" och skickar därför ut produkten tidigare för att användaren inte ska få sin produkt efter att releasedagen inträffat.

Visa signatur

Cooler Master MasterBox 5 Pro | AMD Ryzen 5 2600 | Cryorig H7 | ASUS TUF B450-PLUS GAMING | ASUS ROG Strix RX580 8GB | Corsair 16GB @ 3000Mhz | Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

Tycker väl att releasedagen är då man ska vänta sig om man beställer från butik. Det är ju ändå då spelet släpps.
Vill man ha det innan så får man spotta upp de där extra tiorna för att få det digitalt. Jag tycker att webbhallen har gjort rätt, att de andra butikerna väljer att slänga iväg spelet tidigare kan väl ses som en bonus men verkligen inget man borde förvänta sig att de ska göra.