BattleField 3 Leverans???

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jyyhan:

Klart, gör det så slipper vi höra gnället, men med tanke på att du inte har gjort något alls förutom att suttit och gnällt här så säger det mig att du inte kommer göra något alls ändå, vilket betyder att du kommer vänta tills imorgon och få ditt spel från Webhallen.

Tankar från Origin as we speak. Webhallens exemplar går i retur med vändande post om jag nu inte hittar på nått mera kreativt att göra med den - katten behöver nytt underlägg i bajslådan.

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juggernawt:

Tankar från Origin as we speak. Webhallens exemplar går i retur med vändande post om jag nu inte hittar på nått mera kreativt att göra med den - katten behöver nytt underlägg i bajslådan.

Ah, tänkte göra som dig faktiskt också, dock tänkte jag att det spelade inte så stor roll alls för mig, orkar inte gå igenom det, eller om det skulle bli krångel (av någon anledning) tänkte detta igår, men nu är det lite sent. Anyway, hoppas du får det roligt inatt då

Permalänk

Får bli en retur till webhallen och tanka från origin. Första och sista gången jag beställer från dem i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flIpz0R:

Beställde från Megastore och fick mitt på realesedagen i brevlådan

den har inte varit än...

Permalänk
Skrivet av id_hunter:

Får bli en retur till webhallen och tanka från origin. Första och sista gången jag beställer från dem i alla fall.

köp på greenmangaming.com. Gjorde jag, ska också skicka tillbaka min kopia som jag beställde från game. 320kr kostar det typ

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rhedlnd:

Gaah får inte mitt spel förrän på fredag! 28:e är releasedatum för Limited på spelbutiken.se, varför släpps det en dag senare än vanliga?? Hoppas bara att de skickar det till releasedagen så man inte hela helgen är förstörd!

du har beställt den brittiska versionen som släpps på fredag, fanns även en som hade 27e som släppdatum vilket är den svenska versionen

Permalänk

Inte nog med att webhallen är nästan 100kr dyare och att dem inte kan levera i tid.

Jag beställde från elgigaten och jag är ingen bf nörd men kul att jag fick mitt idag iafall... Hade inte varit sur om jag fått det imorrn.. En polare beställde från ett annat ställe än elgiganten bara för att få det på "dagen" men har inte fått sitt idag..

När jag och en annan skulle beställa boxee box så beställde jag från webhallen och han från inet för att vi skulle se vilka som va snabbast. Hans paket skickades redan samma dag och leverades nästa dag jag fick vänta en dag extra. Vi beställde exakt samtidigt och samma betalsätt osv..

Annars kan jag tillägga att webhallen är schysst då jag reklamerat 3 st gtx 480 där utan ett enda problem hos dem så jag är nöjd iafall. Visst vill man ha snabb frakttid men bra service är bättre...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

köp på greenmangaming.com. Gjorde jag, ska också skicka tillbaka min kopia som jag beställde från game. 320kr kostar det typ

Hur snabbt får man nyckeln därifrån?

Permalänk
Medlem

Fick mitt från Megastore jag med! Nyss till och med!

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

vilka gnällspikar.."aldrig mer webhallen"..men jisses små pojkar..release dagen är imorgon..vad spelar det för roll om ni får spelet då?..ni har tusentals timmar speltid framför er! men oj dom öppar mitt i natten..so? inte så att ni missar nått förutom en jävligt seg start när ALLA ska in samtidigt..jippiiii..

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

har också förhandsbokat mitt exemplar av bf3 från webhallen och trodde till 100% att jag skulle få det idag, men det fick jag inte tyvärr så jag hoppas verkligen det dyker upp i brevlådan imorgon

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyah:

vilka gnällspikar.."aldrig mer webhallen"..men jisses små pojkar..release dagen är imorgon..vad spelar det för roll om ni får spelet då?..ni har tusentals timmar speltid framför er! men oj dom öppar mitt i natten..so? inte så att ni missar nått förutom en jävligt seg start när ALLA ska in samtidigt..jippiiii..

Folk har spelat sen i måndags.

Permalänk
Medlem

Hmm... Min förbokade Limited Edition står som "Varorna packas" nu ikväll hos cdon så med min vanliga tur hakar det upp sig och sen dyker den upp i brevlådan nån gång efter helgen...

Optimist javisst!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyah:

vilka gnällspikar.."aldrig mer webhallen"..men jisses små pojkar..release dagen är imorgon..vad spelar det för roll om ni får spelet då?..ni har tusentals timmar speltid framför er! men oj dom öppar mitt i natten..so? inte så att ni missar nått förutom en jävligt seg start när ALLA ska in samtidigt..jippiiii..

Herrejävlar. Ta och läs tråden så förstår du varför vi har problem med Webhallen.
Jag kan t.o.m. säga det igen.
På våra orderstatusar så står det att spelet har skickats den 23e när dom i verkliga fallet bara har packat ner spelen.

Visa signatur

LAIN\Asus Maximus VI Gene, Intel Core i5 4670K, HyperX Savage 16GB 1866MHz, Asus GTX 1070 FE, Corsair AX760, SilverStone Sugo SG10B, NZXT Kraken X31, Samsung 850 Evo 500GB\
Beyerdynamic DT990 600Ω, O2+ODAC, AntLion ModMic V4 Uni + Creative SB Play! 2, Asus VG248QE, Zowie EC1, Filco Majestouch-2 TKL (MX Brown)

Permalänk
Medlem

Aldrig mer beställa från webhallen, ljuger rakt upp i ansiktet på folk.
Mailade och fråga om de skulle skicka iväg spelet så man hade det innan release dagen, och det skulle dem göra..
Står tom under beställningar att de skickade spelet den 23Okt. Men är rena jävla skitsnack. SÅ JÄVLA dålig stil av dem.

Så missnöjd med dem. Hade avbeställt från gameshop, men det fick jag idag..

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av JacL:

Herrejävlar. Ta och läs tråden så förstår du varför vi har problem med Webhallen.
Jag kan t.o.m. säga det igen.
På våra orderstatusar så står det att spelet har skickats den 23e när dom i verkliga fallet bara har packat ner spelen.
http://i.imgur.com/DUUny.png

oj vad dyrt ditt var! jag betalade bara 359kr ink frakt från elgiganten för LE.

OT
Fick mitt i morse!

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Or0s:

Folk har spelat sen i måndags.

ja för dom har fuskat sig fram med proxy ja?..

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Sitter och väntar på mitt från CDON , enligt dom skulle jag ha det idag men de har inte ens skickats ..

Visa signatur

Corsair Carbide 500r | Intel i7 2600k 3,8 Ghz | Asus P8P67 Pro | Corsair Vengeance CL9 1600Mhz 16 GB|Asus GeForce GTX 580 DirectCU II 1,5 Gb | Corsair Gameing 800 W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av JacL:

Herrejävlar. Ta och läs tråden så förstår du varför vi har problem med Webhallen.
Jag kan t.o.m. säga det igen.
På våra orderstatusar så står det att spelet har skickats den 23e när dom i verkliga fallet bara har packat ner spelen.
http://i.imgur.com/DUUny.png

fortfarande..vad gör det om man får spelet på RELEASE DAGEN?.......du har ju inte fått den för sent? visst tråkigt att dom skriver en sak o en annan sker..men dom skickar ju ut dom till release dagen precis som det ska vara..

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Beställde från Komplett, fick sms avi strax efter jag blev utskriven från sjukhuset så bara att hämta upp och installera. Nu får man snällt vänta på att klockan blir 01:00 så "release controllen" släpper online en..

Surt att höra att det strular för så många, hoppas se er alla online snart.

Permalänk

Hur många är det egentligen som har blivit drabbade av electroworld/elgigantens "felskick" som beror på att att de bytte varukod från PCCDBF3 till PCCDBF3LE? Vilket, som det verkar som, gör så att alla som förbokade innan ett visst datum får vanliga BF3 istället för LE. Jag och en polare bokade i början av augusti och vi har fått vanliga BF3. Trots att jag påpekade felet med varukoden i slutet på augusti och fick till svar att allt var i sin ordning.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Andyah:

fortfarande..vad gör det om man får spelet på RELEASE DAGEN?

jag tror inte det gör så mycket men många har väl räknat med att dom skulle fått det idag.

7 timmar kvar
wow!

2 anledningar att bli förbannade alltså
först räknar man med att få spelet idag sen blir man avundsjuk på dom som redan fått det.
vi kan ju spela på den exakta tiden det släpps,det kan inte ni som beställt från webhallen.

Eldgiganten FTW!

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyah:

fortfarande..vad gör det om man får spelet på RELEASE DAGEN?.......du har ju inte fått den för sent? visst tråkigt att dom skriver en sak o en annan sker..men dom skickar ju ut dom till release dagen precis som det ska vara..

Du verkar inte riktigt förstå varför vi är arga. Dem ljuger nämligen rakt upp i ansiktet på oss. Jag själv bryr mig inte om jag får det "en dag försent" men när dem ljuger en rätt upp i ansiktet så blir man väldigt besviken.

Det andra problemet är att vi kommer få trängas med hela Europa som håller på o tankar day1 patchen under eftermiddagen/kvällen imorgon när vi likväl kunde ha tankat patchen under natten.

När man dessutom kan köpa spelet via Origin, och andra butiker som t.ex. Game och Elgiganten, och bara kunna trycka på Play kl 01:00 så blir det också en väldigt sur smak i munnen när Webhallen säger att "alla ska få spelet samtidigt" när vi egentligen får spelet nästan ett halvt dygn senare än dem som är där på deras nattöppet event.

Edit: För att förtydliga lite; de flesta av oss, inkl. mig, som har beställt från Webhallen är inte avundsjuka på dem som kan spela redan vid release och vi vet att vi har all tid i världen till att spela BF3 efter att vi har fått spelen, men vi blir sura eftersom Webhallen går ut och säger att dem bara har packat spelen när det står på våra ordrar att dem är skickade.

Visa signatur

LAIN\Asus Maximus VI Gene, Intel Core i5 4670K, HyperX Savage 16GB 1866MHz, Asus GTX 1070 FE, Corsair AX760, SilverStone Sugo SG10B, NZXT Kraken X31, Samsung 850 Evo 500GB\
Beyerdynamic DT990 600Ω, O2+ODAC, AntLion ModMic V4 Uni + Creative SB Play! 2, Asus VG248QE, Zowie EC1, Filco Majestouch-2 TKL (MX Brown)

Permalänk
Legendary RiceClocker

Fattar inte riktigt hur ni tänker, releasedagen är ju imorgon och ni är sura för att ni inte fick det idag? De får ju inte börja ge ut spelet förränns imorgon och om man då beställer med posten så betyder det ju att man får det när posten kommer imorgon. Om de då inte blir något fel så man får det fredag eller ännu senare. Då kan man bli sur men man kan ju inte bli arg på Webhallen för att de inte bryter "street date" och följer reglerna som de ska.

Att EA öppnar så att man kan registrera sin produkt vid 01:01 har ingenting med releasedagen att göra, du kommer ju till exempel kunna köpa spelet redan 00:00 om du står i kö till någon butik som har nattöppet. Men som sagt releasedagen är imorgon vilket betyder att det är då man ska få ha sin produkt i hand inte innan dess och om man då har beställt det på ett sådant sätt att man får det med posten så får man snällt (eller inte så snällt) vänta tills posten har levererat sitt paket.

Det har ju alltid fungerat så här, jag fattar inte hur det kan bli en sådan hysteri över något så vanligt som att man får sitt spel på releasedagen.

EDIT: Har också beställt från Webhallen och jag har också sett att det stog "skickad" redan i söndags men det var ju inte så svårt att räkna ut att det betyder att det har packat ner det lite i förtid och inte skickat iväg det. Fortfarande, kan ju inte blir sur för att någon INTE bryter mot "street date".

Visa signatur

| Fractal Design Define R5 | Ryzen 3600 | MSI Tomahawk Max b450 | 4x8GB 3200MHz Corsair Vengance LPX | XFX 6950 XT | Intel 660p 1TB | Corsair RM750X 750W v2 |

Permalänk
Medlem

jag kommer fan börja gråta om jag inte får mitt BF3 imorgon för på fredag / helgen är jag borta, F*N om jag inte får det jag kommer slå sönder något

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DaveMcGroin:

De får ju inte börja ge ut spelet förränns imorgon

ok så Elgiganten mfl bröt mot reglerna menar du?

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

den har inte varit än...

Herr petig har talat ser jag, kanske bäst att jag förklarar för dig vad jag ville ha sagt. Jag har fått spelet i brevlådan och kan börja spela imorn.

Visa signatur

Citera för svar!
Har jag hjälpt dig? Klicka på Gilla!
[Galleri]XBMC på Raspberry Pi [GUIDE] XBMC på Raspberry Pi
i7 930 @ 4GHz, 6950, Asus P6X58D-E, Corsair HX750W, 2st Corsair SSD 60 gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iskalla:

Sitter och väntar på mitt från CDON , enligt dom skulle jag ha det idag men de har inte ens skickats ..

Jag beställde också mitt från CDON. Hittills står det bara "Varorna Packas". Hoppas verkligen jag får det imorgon!

Permalänk
Legendary RiceClocker
Skrivet av pg_ice:

ok så Elgiganten mfl bröt mot reglerna menar du?

Ja

Visa signatur

| Fractal Design Define R5 | Ryzen 3600 | MSI Tomahawk Max b450 | 4x8GB 3200MHz Corsair Vengance LPX | XFX 6950 XT | Intel 660p 1TB | Corsair RM750X 750W v2 |

Permalänk
Medlem

Första och sista gången från webhallen.