BF3 förstörs av fuskare, vad gör EA/Dice?

Permalänk
Medlem

Bra fuskare märker man knappt! De ställer ner aimbot 90 grader och vet hur man döljer det snyggt.

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem

Jag förstår verkligen inte vad allt detta tjat om fuskare handlar om, jag möter sällan några fuskare när jag lirar. Visst, det händer då och då men då blir de banade från servern ganska omgående.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 16000 Moderkort: ASUS PRIME B350-PLUS Grafikkort: Gigabyte GeForce GTX 1060 Ram: 16GB PSU: Corsair HX750W Chassi: Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem
Skrivet av milo_:

Ibland bevittnar man en spelare som tar sig fram med endast huvudet över marken, som om det vore i vatten, för att stunden senare poppa upp och springa som vanligt. Dessutom rör de sig mycket snabbare på det sättet. Upplever det oftast under TDM. Någon som vet om det är en bugg eller möjligtvis ett fusk?

Sådant har jag också sett. Har även sett gubbar som ligger ner eller sitter på knä som rör sig fram jätte snabbt.

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk
Skrivet av Thewiruz:

Någon som tycker det här ser skumt ut? Titta riktigt noga!
Sen att det inte går att söka efter killen är ännu skummare!.
Fick vänta matchen ut för att kunna se profilen

http://i39.tinypic.com/2lv03gh.jpg

haha fränt den där matchen lirade jag med. Tyckte det var något skumt där med.

Visa signatur

Chassi - M01 Trä | MB Gigabyte GA-990FXA-UD3 | CPU AMD FX-6100 | GPU 2 x XFX Radeon HD 6950 2GB CF| RAM Corsair XMS3 1600MHz 8GB (2x4GB) | SSD Samsung SSD 830 Series 128GB | HDD Seagate Barracuda 500GB 7200RPM | Nätagg XFX ProSeries Pro Edition 750W |Skärm 3 x BenQ 24" G2420HBDE | Mus Microsoft SideWinder X8 | Tangetbord Logitech G110| Headset SteelSeries 5H V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av milo_:

Ibland bevittnar man en spelare som tar sig fram med endast huvudet över marken, som om det vore i vatten, för att stunden senare poppa upp och springa som vanligt. Dessutom rör de sig mycket snabbare på det sättet. Upplever det oftast under TDM. Någon som vet om det är en bugg eller möjligtvis ett fusk?

Det är en bugg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thewiruz:

Någon som tycker det här ser skumt ut? Titta riktigt noga!
Sen att det inte går att söka efter killen är ännu skummare!.
Fick vänta matchen ut för att kunna se profilen

http://i39.tinypic.com/2lv03gh.jpg

Ser inget skumt med hans stats förutom hur han bara orkat lira Recon...
(Dessutom är L'et i hans nick ett stort "i".)

Killen verkar kunna sin grej som sniper och håller sig till det. Man kan finna HS/K ration på hans sniper lite misstänksam men om nu nissen lagt ner 370+ timmar på den så skulle det nog vara konstigare om han inte bemästrat den än.

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk
Medlem

Hmm, från början när BF 3 Kom ut så var det inte alls många som fuskar, men efter uppdateringen som förstörde rekylen IR siktet och mycket mer. Så märkte man en stor jävla skillnad att fusk började bli mycket mer populärt.
Personligen så sakna jag hehe gamla BF 3 stilen mer än nu pga folk kunde faktiskt njuta av spelet då.
Vette fan om jag är så insatt med att allt ska vara så realistiskt men att det ska vara roligt att spela helt enkelt.
Fan folk campar bara nu och står uppe på en kulle och campar en hel jäkla karta hehe och naturligtvis, folk har blivit less på spelet och har börjat fuskat.
Varför ska man annars börja fuska om inte är less på spelet?
Battlefield 3 kommer förmodligen i min åsikt dö ut tidigt, hoppas DICE/EA kan åtgärda detta och göra spelet/Fusk/hackers whatever... lite roligare.

Visa signatur

MODERKORT: Asus ROG MAXIMUS Z690 EXTREME CPU: Intel I9 12900k CPU Kylare: Corsair H170i
RAM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 5600MHz CL36 Dominator Platinum RGB Hårddisk: Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB GPU:ASUS ROG Strix GeForce RTX 4090 OC Edition PSU: Corsair AX1200i | Chassi: Corsair 7000X Monitor: ASUS PG27AQN Mus: Microsoft Pro Intellimouse Tangentbord: SteelSeries Apex Pro Headset:
Razer Blackshark V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av eXim:

jo ser ju rätt upenbart att han fuskar 98% accuracy finns ingen som klarar.

Man kan bl.a. få över 200% har jag sett och det har inte alltid med fusk att göra.
Om du skjuter med ett hagelgevär och du träffar 4 spelare på 2 skott, då räknar det ut att du får mer än 100% i träffsäkerhet. Lite buggigt kan man tycka, men att man har en träffsäkerhet på över 100% i BF3 är inget ovanligt.

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thewiruz:

Någon som tycker det här ser skumt ut? Titta riktigt noga!
Sen att det inte går att söka efter killen är ännu skummare!.
Fick vänta matchen ut för att kunna se profilen

Med tanke på att kontot BARA kört sniper, så är det nog inte hans första konto. Efter 600 timmar som sniper (plus x antal timmar på andra konton), så har jag inte så svårt att tro att han kan sätta 37 headshots under en runda, och med marksman bonus poängen så behöver han bara ett medelsnittsavstånd på ~330 meter för att nå upp till den poängen. Efter att ha tränat så extremt mycket så ser jag det som tänkbart.

Skrivet av Blackie:

Man kan bl.a. få över 200% har jag sett och det har inte alltid med fusk att göra.
Om du skjuter med ett hagelgevär och du träffar 4 spelare på 2 skott, då räknar det ut att du får mer än 100% i träffsäkerhet. Lite buggigt kan man tycka, men att man har en träffsäkerhet på över 100% i BF3 är inget ovanligt.

Det, eller om du använder någon typ av explosiva vapen, och det finns det ju gott om. Handgranater, RPGs, granatkastare, massor av olika fordonsvapen, hagelgevär (speciellt med den explosiva hagel typen) osv.

Visa signatur

Intel i7 2600k, 4x4GB DDR3, Asus P8Z68-V Pro/GEN3, EVGA GTX570, Intel 320 160GB OS disk, WD Caviar Black 2TB lagringsdisk, Antec Kühler 620 med Noctua NF-F12-PWM, Corsair AX850 och Fractal Design Define XL

Permalänk
Medlem
Skrivet av eXim:

jo ser ju rätt upenbart att han fuskar 98% accuracy finns ingen som klarar.

Du är medveten om att personen som "fuskar" har 4-7 i stats? Han fuskar garanterat.

Permalänk
Medlem

Går ju knappt att spela BF3 längre, det vimlar ju av folk som kör med aimbot/no spread/no recoil. I samma ögonblick man ser vissa spelare så är man död, de siktar på en halv sekund och missar inte ett enda skott.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Går ju knappt att spela BF3 längre, det vimlar ju av folk som kör med aimbot/no spread/no recoil. I samma ögonblick man ser vissa spelare så är man död, de siktar på en halv sekund och missar inte ett enda skott.

Det kan kännas så ibland.

Beroende på karta. I stads miljöer och med recon och sensor kan det bli att man kan se vart fienden är på mini kartan sånt måste man också ha förståelse på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Går ju knappt att spela BF3 längre, det vimlar ju av folk som kör med aimbot/no spread/no recoil. I samma ögonblick man ser vissa spelare så är man död, de siktar på en halv sekund och missar inte ett enda skott.

Behöver inte va fusk bara för det. Kan va att du var spotted, möter bra spelare eller BF3's nätkod som spökar. Testa dra 'Network Smoothing' slidern så långt vänster det går i options, fiendernas positionering brukar bli mer rapp och korrekt synkat men kan leda till hackigare animationer, speciellt när man knivar så brukar det se ut som ett bildspel.

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk
Medlem

Råkade ut för en här killen , jag anmälde han , inte ett skit har hänt fast ja la med en film slutade filma när han hade 252-0 i kills http://www.youtube.com/watch?v=EPJGM605RKo&feature=youtu.be byt till bättre kvalite ,jag brukar inte gnälla på sk, fuskare för dom flesta är skillade och inte fuskar. även om man kan tro det, det gnälls som fan på servrarna och chaters men dom är inte så många som tur är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GLoNkA:

Råkade ut för en här killen , jag anmälde han , inte ett skit har hänt fast ja la med en film slutade filma när han hade 252-0 i kills http://www.youtube.com/watch?v=EPJGM605RKo&feature=youtu.be byt till bättre kvalite ,jag brukar inte gnälla på sk, fuskare för dom flesta är skillade och inte fuskar. även om man kan tro det, det gnälls som fan på servrarna och chaters men dom är inte så många som tur är.

Skön baserape, där hade man inte spawnat igen..

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk
SpelClockers

Det räcker med offtopics nu.

Permalänk
Medlem

hur kan man tycka att det är roligt att spela om man är en fuskare spelet blir ju så lätt om man använder t.ex. aimbot. det finns många spel som jag har slutat spela på grund av att dom är förstörda av hackers. jag saknar spel som CoD 4 som är omöjligt att spela på grund av hackers det är tråkigt att dom ska förstöra en massa bra spel.

Visa signatur

Fractal Design Define S || ASUS PRIME Z390-A || Intel Core i7-9700K || ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO || Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 16GB || Corsair Hydro H100i RGB Platinum || Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Kan ni inte ta er diskussion om era irl-vapen i ett pm i stället, det har inget med denna tråden att göra?

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Det räcker med offtopic, starta en egen tråd så flyttar jag era inlägg dit om ni måste fortsätta er ammunitionsdebatt. Det är inte denna trådens ämne.

Det är uppfattat.

Ontopic: Tror inte att det går att skydda sig mot fuskare och det har nog också DICE insett. Det bäst är nog att spela på servrar med aktiva admins. Det DICE skulle kunna göra är någon att lägga till spectator camera så att admins lättare kan granska misstänkta spelare.

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av nsky|sct:

Det är uppfattat.

Ontopic: Tror inte att det går att skydda sig mot fuskare och det har nog också DICE insett. Det bäst är nog att spela på servrar med aktiva admins. Det DICE skulle kunna göra är någon att lägga till spectator camera så att admins lättare kan granska misstänkta spelare.

En fungerande Punkbuster, ie screenshot lösning vore inte dumt. Lite bättre weapon kill codes till Procon. Avatar koordinater och mapgrids skulle också hjälpa för att fånga omöjliga kills. Eller porta baserapers.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

En fungerande Punkbuster är nog tyvärr en dröm, funka inte i bf2. Problemet med pb är väl att den bara känner av kända fusk program? Borde de inte göra tvärt om att bara godkända att kända program får köras samtidigt som bf3 körs. Hittar pb ett program som inte finns med i deras vita lista så ber pb att man stänger av det innan man kan fortsätta lira bf3.

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk
Medlem

Vad de skulle kunna göra ganska enkelt med nått script? eller liknande är att en spelare som dödar 10-15 pers på 15 sekunder automatiskt blir kickad eller "flaggad" för utredning eller motsvarande. Jag vet inte vad fusket kallas men minst 4 gånger har det kommit in nån på servern jag spelat på som bara står i uncap och dödar en motståndare automatiskt en gång i sekunden.

Roger Lan.

Edit:

Skrivet av Zibbit:

Vi ska sluta med offtopic om det här nu. Men avslutningsvis då så har jag åkt med skytte på I19 och P4. Tillhör I19. Men känner en hel del på Träng/P4.

Visa signatur

NZXT Phantom ° P8Z68-V PRO GEN3 ° i5 2500K @ 4.5 + Corsair H80 & Schyte GT ° Gigabyte 7970 Windforce OC 3GB ° G.Skill 8GB Ripjaws 1600Mhz ° Samsung SSD 830-Series 128GB ° Seagate Barracuda 1TB ° NZXT HALE90 850W ° Asus Xonar D1 ° SideWinder X4 Gaming Keyboard + Logitech G400 + AKG GHS1 Gaming Headset ° Dell 2209wa ° STEELSERIES 4HD

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Blesk:

Vad de skulle kunna göra ganska enkelt med nått script? eller liknande är att en spelare som dödar 10-15 pers på 15 sekunder automatiskt blir kickad eller "flaggad" för utredning eller motsvarande. Jag vet inte vad fusket kallas men minst 4 gånger har det kommit in nån på servern jag spelat på som bara står i uncap och dödar en motståndare automatiskt en gång i sekunden.

Roger Lan.

Edit:

Vi ska sluta med offtopic om det här nu. Men avslutningsvis då så har jag åkt med skytte på I19 och P4. Tillhör I19. Men känner en hel del på Träng/P4.

Det finns scripts som mäter KDR, typ av kill och med vilket vapen men det är upp till serverägaren att installera sådana och konfigurera dem bra (det är rätt lätt att ställa dem för hårt). Vi har flera fall på forumet där folk blivit "Banned by admin" då det i själva verket är någon server som har kört en statistical analyser lite för hårt. Det är inte helt lätt att ställa upp gränsvärdena för en sådan kan jag lova!

Här är ett sådant script: http://www.phogue.net/forumvb/showthread.php?3400-Insane-Limits-0-0-0-8-patch-3-%28beta-BF3%29

Det är alltså Insane Limits, man får själv konfigurera upp vad som ska mätas och vilka gränsvärden, till exempel (nr 38): http://www.phogue.net/forumvb/showthread.php?3448-Insane-Limits-Examples

Tyvärr talar inte BF3 om ingame koordinat för Procon som kör scripten, då skulle man kunna kicka/banna för baserape/spawnkills/uncap kills etc.

Angående er offtopic, kanske tog i lite men ni får gärna fortsätta det spåret i en ny tråd så lyfter jag alla inlägg dit.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosenknopp:

OM man påstår att man kan mycket om vapen för att man varit där så är det inte så sannolikt, man blir ingen vapenexpert för att man tjänstgjort i FM vilket många tror.

Jag har själv gjort lumpen som jägare och spanare på I22 i Kiruna på 80-talet och skjutit med en ganska många vapen inom FM, dock inte .338 som inte finns inom FM och jag har träffat många som tjänstgjort utomlands och ingen har resonerat som någon i denna tråd.
Jag har lärt mig känna igen äkta vara och wannabees.

Tiil topic, jag tror inte att det finns fuskare för att många dödar mig mer än jag dödar dom vilket verkar vara en vanlig orsak till att anklaga någon, däremot så är det så att många fuskar om man kan göra det utan att åka fast för att så fungerar det på åänga håll i världen och även i Sverige för den delen.

Ha ha ha detta är nästan skratt retande! Du/ni ger er inte om frågan om irl-vapen fast det är off topic! Ni rättfärdigar det till ----> Tiil topic sen kommer ni till trådämnet!

Starta en en tråd om ämnet som Lan uppmanade er till istället och ta det där! Fattar inte varför ni ska ta det här?

Forumvett är att inte sabba trådar om oftopic! Då många går in här får att läsa om exakt det tråden handlar om....

Ja jag vet om att jag inte tillför tråden om ämnet själv, men jag gick in här för att läsa om ämnet! Och möter detta Därav mitt sura citat.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Moderator
Moderator

*tråd rensad - igen*

Tog bort offtopic spåret.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Jag har inte spelat BF3 men bannas inte Origin-kontot för de som fuskar?
Det är väl "vad EA/Dice gör" mot fuskare. Vad kan de göra annars?
De kan ju kanske skapa cheater-only servers där de kan gå in och hållas kanske.. Lite som en skola för speciella barn

Visa signatur

Beställ aldrig soppa från en enbent servitör.

Permalänk
Skrivet av Asken:

Jag har inte spelat BF3 men bannas inte Origin-kontot för de som fuskar?
Det är väl "vad EA/Dice gör" mot fuskare. Vad kan de göra annars?
De kan ju kanske skapa cheater-only servers där de kan gå in och hållas kanske.. Lite som en skola för speciella barn

Vad jag vet resetas bara deras stats så dem kan spela och fuska igen, rätt meningslöst. Dem verkar inte bryr sig om när man reportar heller. Har reportad en kille 5-6 gånger, första gången för 2 månader sen och han spelar och fuskar som det inte finns någon morgondag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nsky|sct:

En fungerande Punkbuster är nog tyvärr en dröm, funka inte i bf2. Problemet med pb är väl att den bara känner av kända fusk program? Borde de inte göra tvärt om att bara godkända att kända program får köras samtidigt som bf3 körs. Hittar pb ett program som inte finns med i deras vita lista så ber pb att man stänger av det innan man kan fortsätta lira bf3.

Det är väl så man hade önskat att det skulle fungera, men problemet är att det förmodligen skulle gå att dölja sitt fuskprogram bakom ett godkänt. Eller om man är riktigt seriös så blir det en ganska stor grej att köra med signerad kod och utkräva detta från alla programmakar. Tänk vid uppdateringar vilket strul, och kanske även prestandaförlust. För att inte tala om den eventuella integritetskränkande aspekten med ett program som bestämmer vad du får använda och inte, och vad det gör för att kontrollera det. Historik, databas..?

Anledningen att folk inte bannas och tas bort i den utsträckningen som kanske skulle behövas är väl dels fegheten och nedprioritering av den frågan, men kanske mest att det är svårt att bevisa att det försigkommer fusk. Jag skulle gissa att hundratals personer anmäls dagligen och det kräver säkert en längre utredning för att man skall kunna ta ett slutgiltigt beslut om att det inte bara är gnäll från dåliga förlorare.
Men ja, PB är uppenbarligen helt verkningslöst och någon förändring av antifusk måste göras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asken:

Jag har inte spelat BF3 men bannas inte Origin-kontot för de som fuskar?
Det är väl "vad EA/Dice gör" mot fuskare. Vad kan de göra annars?
De kan ju kanske skapa cheater-only servers där de kan gå in och hållas kanske.. Lite som en skola för speciella barn

Lite konstigt att dom inte har ett system likt Valves VAC. Blir du VAC bannad kan du enbart köra på servrar som inte är anti-fusk skyddade, det vill säga servrar fullkomligt fyllda av fuskare. Lite som en särskola, ja. De skulle ju kunna göra så att du blir bannad från servrar skyddade av PunkBuster, och enbart kan spela på dem utan det.

Visa signatur

AMD R9 5900X | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk

Dem kanske skulle fixa view cam.. fanns i quake för ja 10 år sedan? lol .....

kan dem inte fixa så dem läser av mouse inputen och jämför med rörelse ingame också.