BF3 förstörs av fuskare, vad gör EA/Dice?

Permalänk

om battlefield bara kunde stoppa in spec-view från första person så skulle iaf en hel del kanske dra sig för att köra med wallhacks/aimbots/triggerbots/younameit.

kan för allt i världen inte förstå varför dom inte har den funktionen, borde dom inte ha lärt sig efter alla år?

Visa signatur

Some a look fi paradise in a physical form, paradise it is a state of mind.

Permalänk
Medlem

EA/Dice förstörde Battlefield.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av cracko:

*tråd rensad*

Använd "gilla" knappen istället.

Saxat från forumsreglerna,

Citat:

1.6 Meningslösa inlägg som inte för diskussionen framåt är förbjudna.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av davyp3:

Vi snackade ju förut i nån av fuskartrådarna om att man inte kunde banna folk från ett visst land. Det var ju ryssarna vi ville porta för att de ändå bara var fuskare.

Well, jag lattjade runt och skulle joina en sydafrikansk server när jag möttes av ett felmeddelande:

You have been kicked because you are from Sweden.

Så, det borde ju gå att porta alla ryssar om sydafrikanerna portar alla svenskar.

1. Det är inte alla ryssar som fuskar.
2. Klart det går att bannlysa med script om ip som spelaren använder är från ett visst land.
3. Det är inte svårt att köra tex en anslutning via ett annat land och maskera sin nationalitet lite ytligt.

Nettovinst: Diskriminering gentemot ett helt lands befolkning och mer arbete/trafik (vet inte exakt hur jobbigt det är för servern) med att kolla ip. Man kanske får bort de mest ytliga fuskarna så men bara de som är latast.

Långt bättre att köra votekicks, Insane Limiter scripten också...och ja, aktiva admins förstås.

Fotnot: Låt inte fördomarna gå för långt.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk

Dice består av ett gäng idioter, inte nog med att BF3 suger som det gör men dom bannar folk som
skriver fula ord i battlelog medans fuskare får sin statistik nollställ på sin höjd

EA-fail

Permalänk

Jag har inte stött på någon fuskare på ett antal veckor nu och jag spelar nästan varje dag..

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Medlem

Fuskare finns, hade en min squad häromdagen som åkte med i min apc. Han knivade inne ifrån apc. Hur kan man vara så knäpp att fuska så?

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Diablo_Lino:

Jag har inte stött på någon fuskare på ett antal veckor nu och jag spelar nästan varje dag..

Bara för att du inte har märkt av någon misstänkt innebär inte att det har funnits någon.

Jag har stött på vissa extremt duktiga fuskare som döljer det väldigt bra. Men med hjälp av några vänner kan oftast dra slutsatsen om fusk eller inte

Kom ihåg att statsen inte visar alltid om någon fuskar eller inet.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Skrivet av nsky|sct:

Fuskare finns, hade en min squad häromdagen som åkte med i min apc. Han knivade inne ifrån apc. Hur kan man vara så knäpp att fuska så?

Många av fuskarna försöker inte dölja fusket, dom fuskar för att göra reklam för fusket så att
dom kan sälja det och tjäna mer pengar.

Permalänk
Medlem

Visst finns det mycket fuskare, men det är betydligt fler, inte bara i BF3 som anklagar folk för fusk bara för att dom råkar bli dödad. Dom anser sig själva som super duper uber mega spelare och skall inte kunna bli dödade, blir dom det så måste den andra ha fuskat..såklart..

Jag hoppas att i framtiden så bannar man folk via person nummer, ta korea som ett exempel. folk måste ange sitt person nummer för att kunna skapa konton.

Hoppas även att folk kanske växer upp och inser att dom inte är terminator och dom kan bli dödad, förlora eller what ever utan att folk för den delen fuskar.

Menar inte att fusk inte förekommer, för det gör det, i för stor utsträckning. 1 fuskare är en för mycket i min mening.

Visa signatur

ASUS PRIME X570-P - Ryzen 3600x - Gigabyte 5700xt gaming OC - 16gb G.skill 3200MHz CL 16

Permalänk

Trots deras satsning så finns det ganska många fuskare. Som någon nämnde så döljer de det bra. Spelade för 2 dagar sen på en server där killen hade 0.9 k/d , men sköt mig gång på gång i huvudet med en m249 från alla möjliga avstånd.. Enl hans battlelog har han accuracy på 8% med m249. Kollar man vidare hade han av 470 kills, 430kills headshot ehhehe. Jag börjar tappa respekten för DICE och deras sätt att göra sig av med fuskare. Har rapporterat hur många som helst, men det händer inte så mycket. De borde hitta på något sätt där spelarna själva kan lättare se fuskare. Punkbuster fungerar tydligen inte då man kan se på Youtube en kille kniva alla DICE anställda i en match.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk

har kört 80 timmar nu på bf3 och har aldrig sett en fuskare än iallefall dock blir jag sur på admins på TDM som kickar och bannar och skriver aimbot warning http://imageshack.us/f/62/loluh.jpg/ när man har rampage med sniper på headshoot,
Jag hoppas man inte blir bannad på cdkeyn bara för att noob admins bannar en hela tiden på tdm.

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Medlem
Skrivet av wingman92:

har kört 80 timmar nu på bf3 och har aldrig sett en fuskare än iallefall dock blir jag sur på admins på TDM som kickar och bannar och skriver aimbot warning http://imageshack.us/f/62/loluh.jpg/ när man har rampage med sniper på headshoot,
Jag hoppas man inte blir bannad på cdkeyn bara för att noob admins bannar en hela tiden på tdm.

Jag har ett par timmar mer än dig i BF3 och jag har stött på två fuskare.
Man märker ganska lätt att något är skumt eftersom man "direktdör" fastän motståndaren är på andra sidan banan.
Och det händer gång efter annan.

Det enklaste sättet att slippa folk med akut låg självkänsla är att spela på servrar med admins.

Permalänk

Det som jag hatar är när man förlorar en omgång pga en smygfuskare. Man kommer 2:a bara för att någon har fuskat tilll sig en seger.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Trots deras satsning så finns det ganska många fuskare. Som någon nämnde så döljer de det bra. Spelade för 2 dagar sen på en server där killen hade 0.9 k/d , men sköt mig gång på gång i huvudet med en m249 från alla möjliga avstånd.. Enl hans battlelog har han accuracy på 8% med m249. Kollar man vidare hade han av 470 kills, 430kills headshot ehhehe. Jag börjar tappa respekten för DICE och deras sätt att göra sig av med fuskare. Har rapporterat hur många som helst, men det händer inte så mycket. De borde hitta på något sätt där spelarna själva kan lättare se fuskare. Punkbuster fungerar tydligen inte då man kan se på Youtube en kille kniva alla DICE anställda i en match.

Då jag är lite allergisk mot denna typen av inlägg så måste jag svara.
Jag har spelat 100h eller så på BF3, och är barnsligt förtjust i min pecheng, Har väl 6291 kills med den.
Totalt gjort 2600 headshots eller så. 1700 med pecheng
Närmsta bössa jag använt är inte uppe i 1000kills med än.

Har en total accuracy på 10% var av 9% med pecheng.

Har inte sett många fuskare på mina dryga 100h, men visst har jag sett fuskare.
Men jag gillar inte man ropar cheater så fort man får ett headshot, eller hur fan visste han jag kom där ..osv.
Tycker killcam är underskattad, följ han som död dig och spawna där han är och smyg på bakifrån ?
Perfekt sätt för få din hämd.

Lovar dig att jag inte fuskar på något vis alls då jag inte finner någon mening i det.
Skulle jag ta bort mitt konto och skapa ett annat med nytt användarnamn, så jag börjar om så att säga.
Då hade mina stats antagligen sett betydligt bättre ut andra gången än första, accuracy är bättre, fler träffar bättre K/d osv osv.

Visa signatur

Chassi Obsidian 800D Aggregat Corsair TX V2 850W Processorer Intel® Core i7-2600K Moderkort MSI Z68A-GD65 (Gen3) Minne Kingston DDR3 4X4GBGrafikkort ZOTAC GeForce GTX 590 3072MB Hårddisk SSD Corsair 120GB Hårddisk,Seagate Barracuda® XT 2TB Tillbehör Razer BlackWidow, Mus Logitech G400 Bildskärm Samsung 23" 120hz

Permalänk
Skrivet av Frodda:

Då jag är lite allergisk mot denna typen av inlägg så måste jag svara.
Jag har spelat 100h eller så på BF3, och är barnsligt förtjust i min pecheng, Har väl 6291 kills med den.
Totalt gjort 2600 headshots eller så. 1700 med pecheng
Närmsta bössa jag använt är inte uppe i 1000kills med än.

Har en total accuracy på 10% var av 9% med pecheng.

Har inte sett många fuskare på mina dryga 100h, men visst har jag sett fuskare.
Men jag gillar inte man ropar cheater så fort man får ett headshot, eller hur fan visste han jag kom där ..osv.
Tycker killcam är underskattad, följ han som död dig och spawna där han är och smyg på bakifrån ?
Perfekt sätt för få din hämd.

Lovar dig att jag inte fuskar på något vis alls då jag inte finner någon mening i det.
Skulle jag ta bort mitt konto och skapa ett annat med nytt användarnamn, så jag börjar om så att säga.
Då hade mina stats antagligen sett betydligt bättre ut andra gången än första, accuracy är bättre, fler träffar bättre K/d osv osv.

Jag fattar vad du menar , men jag är ingen nybörjare på support och vet varifrån och hur bra man kan spela med alla vapen. Att ha dödat 470 pers och ha 430 headshots är varken rimligt eller möjligt. Jag vet att man kan vara träffsäker med pecheng och suppresor , men avståndet han sköt mig och andra är helt omöjligt. Tro mig han fick sig en omgång , men det är ändå tråkigt och det tar bort lusten att spela.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem

Har mött otaliga fuskare med M249 på PC, lirade på en Ryss server där en snubbe fick typ 80-10 4 rundor i rad och 90% av hans kills var HS med M249an! Gled förbi med en Venom i fullfart och han HSade alla i choppern med M249an. Det hände ca 3 ggr den matchen på samma sätt och blev kan bannad för det? Nix

Permalänk
Medlem

Vet ej om någon annan skrivit ett liknande inlägg tidigare, men jag tycker i alla fall inte att fuskare är ett problem i BF3. Har under mina drygt 150 timmar inte spelat varken med eller mot en uppenbar fuskare. Känns som att de som klagar bara inte förstår att det faktiskt finns folk som är bättre än en själv. Jag hamnar ofta numera högst upp med runt 2 i K/D, när jag började spela låg jag under ett. Det är inte pga att jag fuskar, utan att jag har blivit bättre. Fortsätt spela själva så inser ni att ni kommer att utvecklas och inte bli dödade hela tiden!

Visa signatur

"Att installera AMD-drivrutiner är lite som en Svensson-variant av rysk roulette.." //Kazuo

Permalänk
Skrivet av felxi:

Vet ej om någon annan skrivit ett liknande inlägg tidigare, men jag tycker i alla fall inte att fuskare är ett problem i BF3. Har under mina drygt 150 timmar inte spelat varken med eller mot en uppenbar fuskare. Känns som att de som klagar bara inte förstår att det faktiskt finns folk som är bättre än en själv. Jag hamnar ofta numera högst upp med runt 2 i K/D, när jag började spela låg jag under ett. Det är inte pga att jag fuskar, utan att jag har blivit bättre. Fortsätt spela själva så inser ni att ni kommer att utvecklas och inte bli dödade hela tiden!

LoL att de bättre. Jag ligger ofta på mellan 2.6-4.0 i k/d och detta har inget med att någon är bättre en mig. Kan också vara så att ni andra spelar mer Conq och Rush och då kanske det inte märks lika mycket. Jag spelar enbart TD och då blir det att man möter samma personer oftare och hinner bli misstänksam. Nu spelar jag sällan själv och har kompisar med mig som märker samma sak när de har mött en viss person och blivit dödade. En clan medlem har en kd på 2.9 och har spelat över 400 tim och enbart TD , tror han vet vad han pratar om. De så kallade bättre ligger ofta på en urusel k/d och har knappt spelat något.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

LoL att de bättre. Jag ligger ofta på mellan 2.6-4.0 i k/d och detta har inget med att någon är bättre en mig. Kan också vara så att ni andra spelar mer Conq och Rush och då kanske det inte märks lika mycket. Jag spelar enbart TD och då blir det att man möter samma personer oftare och hinner bli misstänksam. Nu spelar jag sällan själv och har kompisar med mig som märker samma sak när de har mött en viss person och blivit dödade. En clan medlem har en kd på 2.9 och har spelat över 400 tim och enbart TD , tror han vet vad han pratar om. De så kallade bättre ligger ofta på en urusel k/d och har knappt spelat något.

Varför citerade du mig? För att du ville skratta åt min KD eller för att du ville förlänga din e-penis lite grand?
Förstår över huvud taget inte meningen med ditt inlägg, var god förtydliga lite...

Visa signatur

"Att installera AMD-drivrutiner är lite som en Svensson-variant av rysk roulette.." //Kazuo

Permalänk
Medlem

möter ytterst sällan på fuskare i BF3, någon enstaka gång har jag gjort det. Men det kanske bara är jag som har tur verkar ju vara ett problem ^^

Kan för övrigt inte alls förstå charmen i att fuska, i min värld låter det som något man tar till när man märker att man är värdelös och inte orkar lära sig.

Visa signatur

-||-Asus P8Z68-V/GEN3-||- Intel Core i5 2500K @ 4,5 Ghz -||-XFX Radeon HD 7970||- Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 8GB CL8 -||-Corsair H50 -||- 4x Samsung F3-||- Corsair SSD Force Series 120GB -||- Corsair HX 750W -||- FD define R2 -||- Creative X-fi Music -||

Permalänk
Medlem

Haha, om ni tycket att det är många fuskare i BF3 borde ni testa Ground War i MW3. Jag har försökt ett antal gånger, ville se hur det är med flera spelare, men lyckats aldrig hitta en lobby utan fuskare.

Har bara sett 2-3 fuskare hittils i BF3. (efter 123 timmar)

Permalänk
Medlem

ja tänk om de kunde lägga ut lika mycket tid på banna /kolla upp folk som man rapporterar som att söka efter poster i Battlelogs forum och banna användare där för de svurit eller nåt... det är jus faktiskt större chans man får en 72h ban om man upprepade ggr startar "cheaters trådar" än att fuska då händer inte ett skit

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem

De fuskas bara mer och mer tack vara Dice/Ea's obeslutsamhet och inaktivitet. Det började med några fuskare trollade runt.. tråkigt men ingen jag bryr mig om. _MEN_ va vi nu har tack vare förutnämda inaktivitet är att folk benägda till fusk blir allt smartare och djärvare, dom förstår att dom lätt kan äga sönder 3, 4 personer på servern utan några som helst reprisialer. Hur många ggr har du sett en "exposed" fuskare i bf3 som inte instant dödat hela lag som om de var eftertexter?

Många gånger när jag av någon anledning har dödat en person många ggr i rad blir jag plötsligt instant dödad direkt efter jag fragat förutnamnda person och det finns inte ett skit jag kan göra åt saken eftersom han fuskar "smart", när det behövs. Och mörkertalet är stort, även de fuskare som använder instant kill fusket är vårslössa. De finns säkerligen många fler som endast använder "visuella" fusk så som wallhack/radar hack, helt omöjligt att avslöja och Dice gör inget för att stoppa det. Mycket tråkigt bra tråd f.ö, hoppas några dice anställda kollar här då och då.

nu mera spelar jag endast bf3 som ett flyg spel, på grund av alla fusk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av OlSom:

Haha, om ni tycket att det är många fuskare i BF3 borde ni testa Ground War i MW3. Jag har försökt ett antal gånger, ville se hur det är med flera spelare, men lyckats aldrig hitta en lobby utan fuskare.

Har bara sett 2-3 fuskare hittils i BF3. (efter 123 timmar)

Jag tror inte du spelar bf3 på pc då.

Permalänk
Skrivet av felxi:

Varför citerade du mig? För att du ville skratta åt min KD eller för att du ville förlänga din e-penis lite grand?
Förstår över huvud taget inte meningen med ditt inlägg, var god förtydliga lite...

Jag lol för att du menar att mina inlägg beror på att jag är någon nybörjare och dör pga av att jag är för dålig. Tycker bara att det är tråkigt att man inte kan skriva något utan att folk tror att problemet ligger hos den som skriver. Ni som inte upplever så mycket fusk kan väl hänga med o lira lite med mig så får ni se att det är en stor del av folk som fuskar.

Många har tom kommit åt recoil, vapen effektivitet och kan modda för att få stabilare vapen med noll recoil osv. Som jag nämnde tidigare märks fusket mer på TD servers, speciellt de ryska och tyska.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Skrivet av tomten51:

Många gånger när jag av någon anledning har dödat en person många ggr i rad blir jag plötsligt instant dödad direkt efter jag fragat förutnamnda person och det finns inte ett skit jag kan göra åt saken eftersom han fuskar "smart", när det behövs. Och mörkertalet är stort, även de fuskare som använder instant kill fusket är vårslössa. De finns säkerligen många fler som endast använder "visuella" fusk så som wallhack/radar hack, helt omöjligt att avslöja och Dice gör inget för att stoppa det. Mycket tråkigt bra tråd f.ö, hoppas några dice anställda kollar här då och då.

nu mera spelar jag endast bf3 som ett flyg spel, på grund av alla fusk.

Jag kör utan fusk och har både lyckats med att döda efter att jag dött och att dö direkt efter jag dödat någon. Det har att göra med hur spelet är programmerat, och behöver inte nödvändigtvis vara fusk. Hade "sniperduell" med en kille på bazaar och vi lyckades med konststycket att HSa varandra samtidigt...

Permalänk

Någon som hört talas om att fuskare fått sin BF3-licens bannad så att de tvingas köpa ett nytt spel?

Eller tramsar de bara runt och nollar folks konton?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ninjaidiot:

Jag kör utan fusk och har både lyckats med att döda efter att jag dött och att dö direkt efter jag dödat någon. Det har att göra med hur spelet är programmerat, och behöver inte nödvändigtvis vara fusk. Hade "sniperduell" med en kille på bazaar och vi lyckades med konststycket att HSa varandra samtidigt...

Nej, det var inte så jag menade, jag menar dödad direkt efter jag dödat någon i form av att de de spawnar och jag dör 5sec senare av te.x ett medkit när de är borta i deras spawn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sambuccashake:

Någon som hört talas om att fuskare fått sin BF3-licens bannad så att de tvingas köpa ett nytt spel?

Eller tramsar de bara runt och nollar folks konton?

De bara tramsar runt som jag förstår det, vilket jag har svårt att förstå då fusk definitivt bör straffas med 100% ban av cd nyckeln i multiplayer om fusket är bekräftat av PB utan någon tvekan. Mycket som inte är rätt med Dice fusk hantering.