BF3 förstörs av fuskare, vad gör EA/Dice?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomten51:

Jag tror inte du spelar bf3 på pc då.

jag har samma erfarenhet själv.
enbart påträffat en handfull solklara fuskare.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

En endaste gång har jag stött på en solklar fuskare, han stod längst bak i spawn-båten på Nohshar Canals och sköt 1 skott i huvudet på folk över hela banan. Jag dog bland annat direkt jag spawnade i deployment. Han hade väl 56-0 i stats efter mindre än 5 minuter

Permalänk
Medlem

Jag spela nyss men jag såg han fick 49 av 6 men måste han har fuska nåt . så kolla här

http://battlelog.battlefield.com/bf3/servers/favourites/#!/bf...

men han är fuska eller ? men jag är inte så säker av det .

om stämmer ? vad ni ser honom o bedöme ?

Visa signatur

Min Dator 1 Intel i7 7820x Asus X299 TUF MARK 1 Corsair Dominator 32GB, ASUS GTX 1060 6GB Strix Gaming OC ,Corsair RM1000X Rhantek EHTROO PRO M SAMSUNG 960 EVO 500GB M.2 SSHD 2TB WD GREEN 2TB FD Celsius s36.
min fästmös Dator 2 Gigabyte Z170 Gaming K3 Intel Core i5 6600K 3.5 GHz 6MB be quiet Pure Rock Corsair VENGEANCE LPX 16GB WD 500 gb & WD Green 2TB Gigabyte GeForce GTX 970 4GB G1 CM HAF 922 Corsair HX620.

Permalänk
Skrivet av Quadcore:

Jag spela nyss men jag såg han fick 49 av 6 men måste han har fuska nåt . så kolla här

http://battlelog.battlefield.com/bf3/servers/favourites/#!/bf...

men han är fuska eller ? men jag är inte så säker av det .

om stämmer ? vad ni ser honom o bedöme ?

Inga onormala stats, att få bra KD med M98B är inte så svårt, .338 Lapua Magnum är bästa ammon även IRL.

Visa signatur

i5 2300
8 GB 1333
XFX HD 6870 1 GB
Cooler master silent pro 500w
Cooler master 690 II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosenknopp:

Inga onormala stats, att få bra KD med M98B är inte så svårt, .338 Lapua Magnum är bästa ammon även IRL.

Ja okej då jag vet nu men tack även .

Visa signatur

Min Dator 1 Intel i7 7820x Asus X299 TUF MARK 1 Corsair Dominator 32GB, ASUS GTX 1060 6GB Strix Gaming OC ,Corsair RM1000X Rhantek EHTROO PRO M SAMSUNG 960 EVO 500GB M.2 SSHD 2TB WD GREEN 2TB FD Celsius s36.
min fästmös Dator 2 Gigabyte Z170 Gaming K3 Intel Core i5 6600K 3.5 GHz 6MB be quiet Pure Rock Corsair VENGEANCE LPX 16GB WD 500 gb & WD Green 2TB Gigabyte GeForce GTX 970 4GB G1 CM HAF 922 Corsair HX620.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devildoll:

jag har samma erfarenhet själv.
enbart påträffat en handfull solklara fuskare.

Skrivet av lunkas:

En endaste gång har jag stött på en solklar fuskare, han stod längst bak i spawn-båten på Nohshar Canals och sköt 1 skott i huvudet på folk över hela banan. Jag dog bland annat direkt jag spawnade i deployment. Han hade väl 56-0 i stats efter mindre än 5 minuter

ok, jag har stött på ca 10st solklara fall där ena lagget inte kan spawna och alla jämrar sig i chaten, dvs, ca 10st troll, snarare än fuskare. Men det intresanta är inte hur många solklara fuskare ni stöt på, det intresanta är hur många ni stöt på som ingen märker, som inte avsöljar sig själva. Som bf3 ser ut idag så är fusket risk fritt för fuskarna bara dom inte trollar runt, och även då får dom endast en "slap on the wrist" av dice. PROBLEMATISKT.

Permalänk
Medlem

80 timmar. En fuskare. ...och en j**la massa bra spelare som utklassar mig om och om igen! Life sucks.
EDIT: Men! En sak är klar. Fuskare skall dö.

Visa signatur

En sann moddare blir aldrig klar.MBY är SWEC SSD Kung!
Har hängt här sedan 2002. Började modda vid P200. Har gröna datafingrar. -Och du undrar hur jag kan veta allt?!?!?

|4700K|HD7970matrix|16Gb|Seasonic x-650|WaterC DDC BIP120+MP-05|

Permalänk

Har själv spelat 23 timmar nu. Har inte stött på någon uppenbar fuskare men ibland blir man misstänksam. Jag spelade på någon webhallen-server med massa ryssar nyss där det fanns några med misstänkta stats. Går det verkligen få 44/0 K/D utan att fuska? En gång låg jag och prone:ade i kranen på Sharqi Penisula och blev skjuten av en snubbe som stod på marken 100 meter mitt under mig, han sköt alltså rakt igenom golvet. En annan gång blev jag skjuten av en snubbe bakom ett hörn, rakt genom väggen.

Förövrigt förstår jag inte hur man får en positiv W/L-ratio i BF3, man måste ju alltid hoppa in på ett lag som blir slaktat 5 rundor i rad.

Permalänk

inte orkat spelat detta på över 2månader, har mest tid på nätter att spela och då är det vilda vestern ordentligt!

Visa signatur

i5 2500K, coolit alc, Gigabyte Z68X-UD3P, cougar 700w, 8gig kingston hyper x 1600mhz, OCZ vertex3 240gb, intel x25 g2 80gb, MSI Lightning 770gtx, w7, LG Flatron W2363D, QPad 5K

Permalänk
Medlem

Ja jag ser att börja bugg o lagg igen nu men hur ni då ? Kharg island .

Visa signatur

Min Dator 1 Intel i7 7820x Asus X299 TUF MARK 1 Corsair Dominator 32GB, ASUS GTX 1060 6GB Strix Gaming OC ,Corsair RM1000X Rhantek EHTROO PRO M SAMSUNG 960 EVO 500GB M.2 SSHD 2TB WD GREEN 2TB FD Celsius s36.
min fästmös Dator 2 Gigabyte Z170 Gaming K3 Intel Core i5 6600K 3.5 GHz 6MB be quiet Pure Rock Corsair VENGEANCE LPX 16GB WD 500 gb & WD Green 2TB Gigabyte GeForce GTX 970 4GB G1 CM HAF 922 Corsair HX620.

Permalänk
Inaktiv

här är en skojare
http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/Azraelify/stats/...

körde på en TD server, han stog på ett tak och så fort jag spawna på 3olika platser så "dead", samma o komma i hans sight... borde kunna reporta folk, eller göra nån "notification" till punkbuster att bevaka spelarens stats

Permalänk
Medlem

Denna tråden påminner mig verkligen om varför jag slutade spela BF3 innan BtK ens kom ut..

Visa signatur

mvh eller nått

Permalänk
Skrivet av anon190792:

här är en skojare
http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/Azraelify/stats/...

körde på en TD server, han stog på ett tak och så fort jag spawna på 3olika platser så "dead", samma o komma i hans sight... borde kunna reporta folk, eller göra nån "notification" till punkbuster att bevaka spelarens stats

Du har väl anmält? Tryck på den lilla varningstriangeln uppe till höger på den här sidan: http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/Helllo-men/

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av alexbriss:

Du har väl anmält? Tryck på den lilla varningstriangeln uppe till höger på den här sidan: http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/Helllo-men/

aha! de va nå nytt. tackar (reported)

Permalänk
Medlem
Skrivet av alexbriss:

Har själv spelat 23 timmar nu. Har inte stött på någon uppenbar fuskare men ibland blir man misstänksam. Jag spelade på någon webhallen-server med massa ryssar nyss där det fanns några med misstänkta stats. Går det verkligen få 44/0 K/D utan att fuska? En gång låg jag och prone:ade i kranen på Sharqi Penisula och blev skjuten av en snubbe som stod på marken 100 meter mitt under mig, han sköt alltså rakt igenom golvet. En annan gång blev jag skjuten av en snubbe bakom ett hörn, rakt genom väggen.

Förövrigt förstår jag inte hur man får en positiv W/L-ratio i BF3, man måste ju alltid hoppa in på ett lag som blir slaktat 5 rundor i rad.

Nu har jag spelat en del mer än 23 timmar men så svårt är det väl inte att få positiv w/l? Jag är uppe i över 3 w/l, närmare 3.15 tror jag det är nu. K/D på runt 2.15 tror jag, är en medioker spelare men spelar på många olika servrar, inkl min egen så man inte fastnar i ett mönster där man blir "farmad" flera omgångar.

Skrivet av Franzoa:

här är en skojare
http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/Azraelify/stats/...

körde på en TD server, han stog på ett tak och så fort jag spawna på 3olika platser så "dead", samma o komma i hans sight... borde kunna reporta folk, eller göra nån "notification" till punkbuster att bevaka spelarens stats

Min battlelog visar att hans stats är nollade, är det så för er också? Jag sitter på jobb nu så kanske inte stämmer helt då jag inte loggat in. Fuskare borde helt klart få sin nyckel avstängd.

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk
Medlem
Skrivet av frillan125:

Min battlelog visar att hans stats är nollade, är det så för er också? Jag sitter på jobb nu så kanske inte stämmer helt då jag inte loggat in. Fuskare borde helt klart få sin nyckel avstängd.

Ja han har blivit reportad, undersökt och påkommen fuskare och har fått sina stats nollade.

Visa signatur

http://e-sim.org/lan.96619/ | Hjälp Svergie!!!

Permalänk
Avstängd

ännu efter 3 månader sen när man slutade spela dyngan så måste man raportera fuskarna?
fortfarande inget punkbuster som känner av Aimbot ?
fy fan vad lågt haha

vad gör dårarna som utvecklar punkbuster?
jag ska skicka ett mail och fråga föresten,kan vara intressant att veta.

sen är det så här att dom som får sina stats nollade lägger bara på en siffra eller bokstav på sina namn sen är dom igång igen.
möjligen med nollade stats men ingen vet då om att dom fuskar eftersom dom har ett nytt användarnamn.

att ni orkar hålla på och spela det här skiten.
ni vet väl att ni spelar på fuskarnas villkor.
dom har övertaget och ni är bara ett gäng fjollor som följer med hahaha

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

ännu efter 3 månader sen när man slutade spela dyngan så måste man raportera fuskarna?
fortfarande inget punkbuster som känner av Aimbot ?
fy fan vad lågt haha

vad gör dårarna som utvecklar punkbuster?
jag ska skicka ett mail och fråga föresten,kan vara intressant att veta.

sen är det så här att dom som får sina stats nollade lägger bara på en siffra eller bokstav på sina namn sen är dom igång igen.
möjligen med nollade stats men ingen vet då om att dom fuskar eftersom dom har ett nytt användarnamn.

att ni orkar hålla på och spela det här skiten.
ni vet väl att ni spelar på fuskarnas villkor.
dom har övertaget och ni är bara ett gäng fjollor som följer med hahaha

haha, ja du har rätt haha.

hahaha.

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk
Skrivet av Nompario:

Det råder blandade meningar, så vart kan man räkna med minst fusk?

Sen en undran. Känner servrarna av nånting om hur du ligger till i stats och gör matcher med något sånär lika motståndare eller blir det smörkniv och soft-air gun från Statoil mot Navy Seals senaste kärnvapen-armborst?

Om du väljer Quick play eller vad det det nu heter så blir du matchad mot folk med samma skill.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Raikiri:

Ja han har blivit reportad, undersökt och påkommen fuskare och har fått sina stats nollade.

Ouch! Där fick han sig. Svider nog.

Permalänk

Det verkar som att de har tagit bort en del smygfuskare som man har rapporterat.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Det verkar som att de har tagit bort en del smygfuskare som man har rapporterat.

Smygfuskare finns nog, vad många svenskar inte fattar är att fusk är normalt på många andra håll i världen.

Visa signatur

i5 2300
8 GB 1333
XFX HD 6870 1 GB
Cooler master silent pro 500w
Cooler master 690 II

Permalänk
Medlem

jag hittar som han fuska använda cheater idag på kharg island 86 kills o 5 dead . här är han http://battlelog.battlefield.com/bf3/#!/bf3/soldier/McCelroy5...

jag såg det .

Visa signatur

Min Dator 1 Intel i7 7820x Asus X299 TUF MARK 1 Corsair Dominator 32GB, ASUS GTX 1060 6GB Strix Gaming OC ,Corsair RM1000X Rhantek EHTROO PRO M SAMSUNG 960 EVO 500GB M.2 SSHD 2TB WD GREEN 2TB FD Celsius s36.
min fästmös Dator 2 Gigabyte Z170 Gaming K3 Intel Core i5 6600K 3.5 GHz 6MB be quiet Pure Rock Corsair VENGEANCE LPX 16GB WD 500 gb & WD Green 2TB Gigabyte GeForce GTX 970 4GB G1 CM HAF 922 Corsair HX620.

Permalänk
Medlem

Ja det är inte lätt att hålla koll på vilka som fuskar alltid..
Vissa fuskare spelar ju smart så man inte ser att de fuskar tyvärr. Jag är admin på några servrar och ibland blir man suspekt mot vissa spelare, då får man hoppas att punkbuster gör sitt jobb, vilket fungerar si och sådär. Däremot finns det plugin script som man kan köra på servern, vilket läser av om spelare får en ovanligt snabb killstreak, då kickas/banas spelaren. Det jag skulle önska är att DICE skyndar sig med att släppa ett spectator mode för admins så man kan undersöka spelare live som blir raporterade på ens server.

Men bara för att någon spelare är bra, innebär det inte automatiskt att han fuskar. Tänk de som skaffar flera profiler bara för att få bra publicerade stats. T.ex det kan vara nån som nött BF3 i 800 timmar, sen skaffar han en ny profil från scratch, då kommer han att få grymma scores i början typ 85-6 i K/D på en runda, vilket inte alls är ovanligt för en duktig spelare.
Det är skillnad på en som spelat 100 timmar mot en som spelat 600...

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Avstängd

Någon som tycker det här ser skumt ut? Titta riktigt noga!
Sen att det inte går att söka efter killen är ännu skummare!.
Fick vänta matchen ut för att kunna se profilen

Visa signatur

Core I7 920,Cosair 12gb ddr3,GA-ex58-UD5,Gigabyte GTX580,Corsair HX 850W,Intel X25MG2 160GB,2st WS 2TB@7200,Wacom Intous4 medium.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thewiruz:

Någon som tycker det här ser skumt ut? Titta riktigt noga!
Sen att det inte går att söka efter killen är ännu skummare!.
Fick vänta matchen ut för att kunna se profilen

http://i39.tinypic.com/2lv03gh.jpg

jo ser ju rätt upenbart att han fuskar 98% accuracy finns ingen som klarar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eXim:

jo ser ju rätt upenbart att han fuskar 98% accuracy finns ingen som klarar.

Du vet att du kollar på en annan spelare än den postaren menar? Jag ser inget misstänkt med Erza_Scarlet som var den han misstänkte för fusk. Han med 98% accuracy är RazinHaze.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Marcusk:

Du vet att du kollar på en annan spelare än den postaren menar? Jag ser inget misstänkt med Erza_Scarlet som var den han misstänkte för fusk. Han med 98% accuracy är RazinHaze.

Du tycker inte det ser ut som han fuskar? Ja man kanske måste se han själv då!

Visa signatur

Core I7 920,Cosair 12gb ddr3,GA-ex58-UD5,Gigabyte GTX580,Corsair HX 850W,Intel X25MG2 160GB,2st WS 2TB@7200,Wacom Intous4 medium.

Permalänk
Skrivet av cracko:

Fan vad rätt. Folk som ska skriva noob och retard till höger och vänster hela tiden är 10år mentalt och 100 gånger värre än fuskare.

Värre än fuskare? Ta inte i så du spricker.
En fuskare förstör för alla när han dödar dig och alla snabbt och enkelt utan ansträngning, det drabbar dig oavsett du vill det eller inte.

Om någon skriver noob och retard och du stör dig på det så finns det en enkelt lösning, läs inte - eller bry dig inte.
Hur svårt är det att rycka på axlarna och inte bry sig?

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

Ibland bevittnar man en spelare som tar sig fram med endast huvudet över marken, som om det vore i vatten, för att stunden senare poppa upp och springa som vanligt. Dessutom rör de sig mycket snabbare på det sättet. Upplever det oftast under TDM. Någon som vet om det är en bugg eller möjligtvis ett fusk?