Retro Nintendo-tråden

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Härlig tråd!
Jag hade både NES, SNES, N64, Gamecube samt en Gameboy när jag var yngre. Nog blir man sugen att samla igen när man ser bilderna i tråden.

Aww... min Super Mario World 2: Yoshis Island har skadad ytter- och innerkartong. Tyvärr det enda spel från Super Nintendo-eran jag har kvar, allt annat såldes för runt 10 år sedan.

Jag vill helst inte ens prata om SNES spel... Det gör mig bara deprimerad av tanken att vissa spel fanns tillgängliga för en i affären för normala priser när man var liten. Tänk om man hade fått tag i Mega Man X2 i helt nytt inplastat kartong, det kostar idag 70 000 kr, eller om man faktiskt hade köpt Super Metroid.. Det är många saker man ångrar i livet, och detta är en av dem XD Men just nu känner jag att jag har större lust att spela spelen vid deras ursprungliga och traditionella konsol än att samla på dem.. De spelen jag verkligen skulle vilja spela framför en Super Nintendo är faktiskt bland annat SMW2: Yoshi's Island, Super Metroid, Chrono Trigger och Earthbound. Det är inte samma känsla på en Wii eller Wii U, särskilt utan widescreen

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av CrazyBlueberry:

Jag vill helst inte ens prata om SNES spel... Det gör mig bara deprimerad av tanken att vissa spel fanns tillgängliga för en i affären för normala priser när man var liten. Tänk om man hade fått tag i Mega Man X2 i helt nytt inplastat kartong, det kostar idag 70 000 kr, eller om man faktiskt hade köpt Super Metroid.. Det är många saker man ångrar i livet, och detta är en av dem XD Men just nu känner jag att jag har större lust att spela spelen vid deras ursprungliga och traditionella konsol än att samla på dem.. De spelen jag verkligen skulle vilja spela framför en Super Nintendo är faktiskt bland annat SMW2: Yoshi's Island, Super Metroid, Chrono Trigger och Earthbound. Det är inte samma känsla på en Wii eller Wii U, särskilt utan widescreen

Hehe sant det. Sjukt vad vissa spel drar iväg ändå.

Själv har jag samlat till och från men tycker nog mest om att göra de där fynden, speciellt om det är ett för en själv eftertraktat spel. Inte lika kul att redan ha spelen i min samling. I dagsläget har jag inte så mycket kvar själv, utöver relativt nya spel då.

Snes och Gamecube intresserar mig mest men priserna har dragit iväg för mycket. Speciellt snes då.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag köpte ett Super Nintendo (pal) för nån månad sen och köpte med Super Mario World. Allt tipp topp!
Sen beställde jag hem Mario All-Stars. När jag sätter igång spelet så kommer introt igång o det. Men då verkar det som att kontrollen blir helt disconeted för det händer inget när jag trycker.
Tog t-sprit o rengjorde alla kontaktytor utan resultat. Beställde ännu ett Mario All-Stars. Samma fel.
Alla spelen är pal.
Någon som känner igen mitt problem?

Permalänk
Medlem

*Necro-bump* Med Super NT precis släppt så blev jag lite motiverad att se om man kan leta upp lite SNES-kassetter. Är det någon som har tips på bra förvaringslösningar, typ en sån här fast för EU/JP-kassetter:

Har hittat lite 3D-print mallar men har tyvärr inte tillgång till någon 3D-printer och kan inte hitta nån som säljer på ebay heller :/

Permalänk
Medlem

Dum fråga kanske men hur får man en rättvis värdering av gamla NES grejer, plockade precis hem en kasse med grejer som stått hos syrran. Verkar ju finnas en del webbsidor som visar värde och så men vad är att förlita sig på?

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlashTec:

Dum fråga kanske men hur får man en rättvis värdering av gamla NES grejer, plockade precis hem en kasse med grejer som stått hos syrran. Verkar ju finnas en del webbsidor som visar värde och så men vad är att förlita sig på?

RetroSpelsInfo Värdering på Facebook.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlashTec:

Dum fråga kanske men hur får man en rättvis värdering av gamla NES grejer, plockade precis hem en kasse med grejer som stått hos syrran. Verkar ju finnas en del webbsidor som visar värde och så men vad är att förlita sig på?

Du kan även gå in på Tradera och kolla avslutade auktioner för att få ett ungefär värde.