Bästa Ultrabook till sommaren?

Permalänk
Medlem

Ge mig en 14-tummare med ett gt640, i7:a, SSD, full-HD IPS och ett trevligt tangentbord! Då köper jag den direkt!

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChipZ:

Ge mig en 14-tummare med ett gt640, i7:a, SSD, full-HD IPS och ett trevligt tangentbord! Då köper jag den direkt!

Later intressant!

Undrar dock vad som hant med Gigabyte datorn, ar ju helt dott pa nyhetsfronten.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk

liten titt på asus ux med 1080ips 11" skärm http://www.engadget.com/2012/05/22/asus-zenbook-prime-ux21a-r...

ser intressant ut även om jag skulle köpa 13" varianten.
Verkar ha helt annars tangentbord och styrplatta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Later intressant!

Undrar dock vad som hant med Gigabyte datorn, ar ju helt dott pa nyhetsfronten.

Finns inte så mycket att säga antar jag, den är annonserad och det finns inga CPU, så den bör komma när Intel offentliggjort processerna. Dock är ju frågan om den kommer till Sverige, men varför inte. Går väl att köpa datorkomponenter från Gigabyte, allt som krävs är ett svenskt tangentbord.

Lite frågetecken för materialet, i "värsta" fall kan locket vara i aluminium och botten i plast, precis som Acer S3.

Annars den mest intressanta ultrabooken som offentliggjorts hittills, utan tvekan.

"The Gigabyte U2442V Ultrabook has a stunning 1600×900 13.3" screen. SSD options up to 512GB (HDD to 1TB) Ivy BridgeCore i5-3320 in 17W or 24W TDP modes (2.6Ghz for the 'mobile' version and we suspect 1.8Ghz for the ultra-mobile version) and discreet GPU -- the Nvidia GT640. There's also a back-lit keyboard, 4 USB ports (2xUSB3.0) HDMI, mini display port and VGA. Full SD card slot of also provided and there's a Centrino 2xxx series wifi module inside which should provide Wi-Di capability.

The design will be ready for Ivy Bridge in May but release obviously depends on CPU availability."

Rikligt med expansions och anslutningsmöjligheter, inklusive Mini-display port.

Lite kul att lyssna på dom två länkarna, ena säger att tangentbordet känns bra och den andra är väl lite mer tveksam, om jag hör rätt.

http://www.youtube.com/watch?v=dpPbMos9rfg
http://www.engadget.com/2012/03/06/gigabyte-u2442-ultrabook-h...

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem

Och här har vi ett tidigt test med UX31A:

http://www.laptopmag.com/review/laptops/asus_zenbook_prime_ux...

Verkar inte som om grafiken i IB presterar jättebra i dessa något strömsnålare upplagor. Visst, ~3000 poäng i 3DMark Vantage är helt okej, men man kanske kan få lite nytta av GT620M som lär hamna i modellen UX32VX (lär börja på $1299).

Permalänk
Medlem

För oss som huvudsakligen spelar enklare spel som D3, HON, LOL m.m. verkar det onekligen som att HD4000 kommer att duga alldeles utmärkt. Min beställning av UX31A får stå tills vidare

Permalänk
Medlem
Skrivet av nordlic:

För oss som huvudsakligen spelar enklare spel som D3, HON, LOL m.m. verkar det onekligen som att HD4000 kommer att duga alldeles utmärkt. Min beställning av UX31A får stå tills vidare

Som jag har fattat det så kommer u-processorerna (ultra low voltage) med en ganska kraftigt nerclockad version av HD4000. Någon får gärna rätta mig ifall jag har fel. Tänkte bara så att du inte kollade på benchmarks från någon av de stationära modellerna när du tog ditt beslut

Permalänk
Medlem
Skrivet av nordlic:

För oss som huvudsakligen spelar enklare spel som D3, HON, LOL m.m. verkar det onekligen som att HD4000 kommer att duga alldeles utmärkt. Min beställning av UX31A får stå tills vidare

Är det så alltså? (Har ingen som helst koll på 3dmark-siffror etc.)

Har haft en baffig Acer-dator som börjar klappa ihop och har väl som det ser ut nu tänkt mig att nästa köp blir någon av de nya Zenböckerna. Huvudsyftet är surfning, film, "vanligt användande", men vill även kunna lira spel som Civilization samt det nya Sim City som ju ska komma under '13.

Är det rimligt att överhuvudtaget förvänta sig att någon av dessa datorer klarar av sådana spel?

Får väl vänta lite på tester av UX32VD också, antar jag, och hoppas på att den kommer i ett utförande med SSD och GT640 istället för 620

Permalänk
Medlem
Skrivet av fek09:

Som jag har fattat det så kommer u-processorerna (ultra low voltage) med en ganska kraftigt nerclockad version av HD4000. Någon får gärna rätta mig ifall jag har fel. Tänkte bara så att du inte kollade på benchmarks från någon av de stationära modellerna när du tog ditt beslut

Tror jag är inne på ditt spår där också med min förra post. De första testerna med HD4000 visade på ca 4000 3D Mark Vantage-poäng. I testet med UX31A så blev resultatet ca 3000 poäng, vilket måste innebära att de är lägre klockade. Tror dock fortfarande att det kommer att fungera att spela typ D3, men det är tveksamt hur bra det kommer flyta med många mobs på skärmen om man kör på native-upplösning. Har läst att HD3000 driver D3 precis på gränsen och HD4000 blir ändå bra mycket kraftigare trots (den eventuella) nedklockningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DJHogi:

Tror jag är inne på ditt spår där också med min förra post. De första testerna med HD4000 visade på ca 4000 3D Mark Vantage-poäng. I testet med UX31A så blev resultatet ca 3000 poäng, vilket måste innebära att de är lägre klockade. Tror dock fortfarande att det kommer att fungera att spela typ D3, men det är tveksamt hur bra det kommer flyta med många mobs på skärmen om man kör på native-upplösning. Har läst att HD3000 driver D3 precis på gränsen och HD4000 blir ändå bra mycket kraftigare trots (den eventuella) nedklockningen.

Ja men då kommer vi ju till "native resolution"-problemet och anledningen till varför jag GILLAR 720p skärmen Acer sätter in i sin M5. Native är ju 1080 på
UX31an vilket borde vara katastrof ifall man vill kunna spela med en nerclockad HD4000 med native res. Alternativt får man sänka till 720p och få svarta kanter uppe och nere vilket inte heller är vidare kul. 1080 är grymt för allt annat, men gör en redan dålig spelmaskin ännu sämre tyvärr :/

Permalänk
Medlem

Om man nu över huvudtaget ska kalla den dålig spelmaskin. Den har inget med spel att göra egentligen. Bättre att se sig om efter en bärbar avsedd att kunna spela på om det är huvudsyftet. Den är totalt anpassade för spel skulle jag säga. Min nästa bärbara kommer har IB och HD4000 och visst lär D3 spelas någon gång då jag inte är hemma och kan använda min stationära. Men mina förväntningar är mycket låga på det visuella!! Får jag bara 40fps med några inställningar är jag nöjd! Därav anser jag att det är fel att använda ordet spelmaskin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DJHogi:

Min nästa bärbara kommer har IB och HD4000 och visst lär D3 spelas någon gång då jag inte är hemma och kan använda min stationära.

Jag hoppas du har stabil uppkoppling för D3 då när du inte är hemma

Det finns recensioner ute på den mindre modellen nu, för de som är intresserade . UX21A. Spelprestandan gissar jag på att den kommer vara densamma som för UX31A http://www.anandtech.com/show/5843/asus-zenbook-prime-ux21a-r...

Permalänk
Medlem
Skrivet av shogun-r:

Finns inte så mycket att säga antar jag, den är annonserad och det finns inga CPU, så den bör komma när Intel offentliggjort processerna. Dock är ju frågan om den kommer till Sverige, men varför inte. Går väl att köpa datorkomponenter från Gigabyte, allt som krävs är ett svenskt tangentbord.

Lite frågetecken för materialet, i "värsta" fall kan locket vara i aluminium och botten i plast, precis som Acer S3.

Annars den mest intressanta ultrabooken som offentliggjorts hittills, utan tvekan.

"The Gigabyte U2442V Ultrabook has a stunning 1600×900 13.3" screen. SSD options up to 512GB (HDD to 1TB) Ivy BridgeCore i5-3320 in 17W or 24W TDP modes (2.6Ghz for the 'mobile' version and we suspect 1.8Ghz for the ultra-mobile version) and discreet GPU -- the Nvidia GT640. There's also a back-lit keyboard, 4 USB ports (2xUSB3.0) HDMI, mini display port and VGA. Full SD card slot of also provided and there's a Centrino 2xxx series wifi module inside which should provide Wi-Di capability.

The design will be ready for Ivy Bridge in May but release obviously depends on CPU availability."

Rikligt med expansions och anslutningsmöjligheter, inklusive Mini-display port.

Lite kul att lyssna på dom två länkarna, ena säger att tangentbordet känns bra och den andra är väl lite mer tveksam, om jag hör rätt.

http://www.youtube.com/watch?v=dpPbMos9rfg
http://www.engadget.com/2012/03/06/gigabyte-u2442-ultrabook-h...

Thunderbolt är det som kittlar mig mest. Sedan sá fár vi se... Tycker dock de kan slänga in en 3610QM och releasa den... Men man kan alltid drömma.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem
Skrivet av DJHogi:

Om man nu över huvudtaget ska kalla den dålig spelmaskin. Den har inget med spel att göra egentligen. Bättre att se sig om efter en bärbar avsedd att kunna spela på om det är huvudsyftet. Den är totalt anpassade för spel skulle jag säga. Min nästa bärbara kommer har IB och HD4000 och visst lär D3 spelas någon gång då jag inte är hemma och kan använda min stationära. Men mina förväntningar är mycket låga på det visuella!! Får jag bara 40fps med några inställningar är jag nöjd! Därav anser jag att det är fel att använda ordet spelmaskin.

Helt rätt. Menade inte spelmaskin utan mer: En maskin som är dålig på spel blir ännu sämre på just spel. Men för allt annat så verkar UX31a bli en helt fantastisk ultrabook så har man inga krav på att spela spel från 2012 så lär man inte bli besviken.

Permalänk
Skrivet av solenn:

Vad tror ni om denna? Känns som den är väldigt prisvärd, eller har jag fel uppfattning?

http://www.inet.se/produkt/1970158/acer-aspire-timeline-ultra...

Sitter också och kikar lite på den, känns dock som allt är lite i underkant, inget som är riktigt bra, skärmen är 768, endast Sandy Bridge på 1,6 GHz och grafikkortet är okej men finns fortfarande lite mer att önska! Stort plus för att det är SSD och batteritiden, men frågan är om den är värd det? Kommer en sån här dator att klara av att spela t.ex. D3 på high?

Visa signatur

Ljudsystem: Dali Concept 6, Dali Concept Center, Dali Concept 1, XTZ W10.16, Denon AVR 1312
Dator: Acer Aspire TimeLine M3
Kringutr: Netgear ReadyNAS Ultra 2, 2 x WD BLUE 3.5" 1TB 7200RPM, PS3, Ipad 3, Iphone 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoonasNiilsson:

Sitter också och kikar lite på den, känns dock som allt är lite i underkant, inget som är riktigt bra, skärmen är 768, endast Sandy Bridge på 1,6 GHz och grafikkortet är okej men finns fortfarande lite mer att önska! Stort plus för att det är SSD och batteritiden, men frågan är om den är värd det? Kommer en sån här dator att klara av att spela t.ex. D3 på high?

vänta en månad så ska M3 bli uppdaterad till IB istället för SB och M5 kommer med bättre grafikkort också om du vill ha det istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fek09:

Som jag har fattat det så kommer u-processorerna (ultra low voltage) med en ganska kraftigt nerclockad version av HD4000. Någon får gärna rätta mig ifall jag har fel. Tänkte bara så att du inte kollade på benchmarks från någon av de stationära modellerna när du tog ditt beslut

Jag baserar mitt beslut på att min sambo har en UX31E med i7:an - och den klarar HON och LOL. Däremot är en kylplatta tillrådigt Att HD4000 klarar D3 är delvis spekulation - men som jag har uppfattat det så gäller 30% ökningen i GPU-prestanda även ULV-processorerna, d.v.s. från ULV HD3000 till ULV HD4000.

Native är inte så viktigt då jag spelar såpass sällan nuförtiden. Spelar i 720p med ganska låga detaljnivåer - men det flyter på bra nog att det ska vara njutbart, även med mycket på skärmen samtidigt.

Permalänk
Medlem

Angående frekvensen på HD4000 så stämmer det faktiskt att ULV har lägre frekvens, dock har dom samma frekvens i turbo-mode. Troligen är den lägre frekvensen i vanlig-mode för att få ned effektförbrukningen. Vad det gör i prestanda har jag ingen aning om.

Syns en bit ner i specen

http://www.cpu-world.com/CPUs/Core_i7/Intel-Core%20i7-3610QM%...
http://www.cpu-world.com/CPUs/Core_i7/Intel-Core%20i7-3517U%2...

Det säkraste om man vet med sig att man kan tänka sig att spela och vill ha datorn ett tag är att vänta på en med kepler. Viktigt är att Zenbooks variant med 620M är ett långsamt grafikkort som i t ex VIDEOBENCHMARK får lägre än HD4000. Dvs definitivt ingen wow-upplevelse. Minst 640M skall det vara, som skall vara snabbare än 555M.

Vet man med sig att man aldrig vill spela så kan man strunta i dedikerad grafik.

Intel kommer säkerligen komma med grafiken, dom är ju duktiga på så mycket annat. Men dom är inte där än.

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Thunderbolt är det som kittlar mig mest. Sedan sá fár vi se... Tycker dock de kan slänga in en 3610QM och releasa den... Men man kan alltid drömma.

Gigabyte ultrabooken som jag länkade till kommer ha mobila processorer som tillval, enligt vad som står. Processorn i testet är en mobil i5. Kommer säkert finnas i7or också. Dock blir ju batteritiden sämre. Processorn idag är nog inte den stora flaskhalsen i en dator, om min Pentium M Centrino från 2003 hänger med hyfsat. På denna videon ser du att det är en mobil i5, lyssna på han som testar datorn http://www.engadget.com/2012/03/06/gigabyte-u2442-ultrabook-h...

Varför är Thunderbolt så viktigt? Mini-display port 1.2 klarar av att spela upp 4K, dock vet jag inte om Gigabyte U2442 (som har en sån port) klarar av det och om GT640M klarar av det. Vet inte heller om Thunderbolt också klarar det eller hur det funkar.

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem

Det ska bli riktigt kul att se hur Gigabyte och Acer löser värmeproblem i sina prestanda "ultrabook" med 640m i. Dom ser så himla tunna ut att jag vill vänta in recensionerna innan jag tar ett beslut.

Permalänk
Skrivet av fek09:

vänta en månad så ska M3 bli uppdaterad till IB istället för SB och M5 kommer med bättre grafikkort också om du vill ha det istället.

Okej, låter precis som det lilla extra jag behöver för att köpa en sån! Tack för infon!

Visa signatur

Ljudsystem: Dali Concept 6, Dali Concept Center, Dali Concept 1, XTZ W10.16, Denon AVR 1312
Dator: Acer Aspire TimeLine M3
Kringutr: Netgear ReadyNAS Ultra 2, 2 x WD BLUE 3.5" 1TB 7200RPM, PS3, Ipad 3, Iphone 5

Permalänk
Medlem

Fick precis mail om ändrat preliminärt leveransdatum från Dustin om UX31A. 13/6 står nu som preliminärt nytt leveransdatum. Om ni ville veta när den troligtvis kommer!

Permalänk
Medlem
Skrivet av shogun-r:

Gigabyte ultrabooken som jag länkade till kommer ha mobila processorer som tillval, enligt vad som står. Processorn i testet är en mobil i5. Kommer säkert finnas i7or också. Dock blir ju batteritiden sämre. Processorn idag är nog inte den stora flaskhalsen i en dator, om min Pentium M Centrino från 2003 hänger med hyfsat. På denna videon ser du att det är en mobil i5, lyssna på han som testar datorn http://www.engadget.com/2012/03/06/gigabyte-u2442-ultrabook-h...

Varför är Thunderbolt så viktigt? Mini-display port 1.2 klarar av att spela upp 4K, dock vet jag inte om Gigabyte U2442 (som har en sån port) klarar av det och om GT640M klarar av det. Vet inte heller om Thunderbolt också klarar det eller hur det funkar.

Anledningen varför jag slänge ut 3610QM som alternativ var att den säljs och finns därför redan i lager hos de flesta... Emedan i5orna har blivit försenade! Thunderbolt är jag het pá för det skulle ge möjlighet till externa grafikkort, samtidigt som det gör den framtidssäker.

Skrivet av fek09:

Det ska bli riktigt kul att se hur Gigabyte och Acer löser värmeproblem i sina prestanda "ultrabook" med 640m i. Dom ser så himla tunna ut att jag vill vänta in recensionerna innan jag tar ett beslut.

Gigabyten har 2st 'exhausts' pá baksidan. Sá blir intressant att se hur den klarar sig... Acer har ju alltid haft stora problem med värme, därav är det intressant att se ifall de lärt sig av sina misstag.

Skrivet av JoonasNiilsson:

Okej, låter precis som det lilla extra jag behöver för att köpa en sån! Tack för infon!

är ocksá lite intresserad av Acern, men pá grund av deras dáliga track record sá lär det behövas nágot speciellt för mig att köpa en Acer... Min gamla TG3820 hade n[gra sjuka värmeproblem... Och delar gick isönder titt som tätt...

Skrivet av nordlic:

Fick precis mail om ändrat preliminärt leveransdatum från Dustin om UX31A. 13/6 står nu som preliminärt nytt leveransdatum. Om ni ville veta när den troligtvis kommer!

Tackar för informationen. Gör nog flera glada med en uppdatering om deras Zenbook. Synd bara att Asus inte stoppar in ett grafikkort i dem...

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem
Skrivet av nordlic:

Fick precis mail om ändrat preliminärt leveransdatum från Dustin om UX31A. 13/6 står nu som preliminärt nytt leveransdatum. Om ni ville veta när den troligtvis kommer!

Hur kunde du ens beställa den? Kan inte se att den ligger ute på deras hemsida nepotism?

Permalänk
Skrivet av DJHogi:

Och här har vi ett tidigt test med UX31A:

http://www.laptopmag.com/review/laptops/asus_zenbook_prime_ux...

Verkar inte som om grafiken i IB presterar jättebra i dessa något strömsnålare upplagor. Visst, ~3000 poäng i 3DMark Vantage är helt okej, men man kanske kan få lite nytta av GT620M som lär hamna i modellen UX32VX (lär börja på $1299).

Digitalversus har testat enbart skärmen
http://www.digitalversus.com/laptop/asus-zenbook-prime-ux31a-...

Nu har detta kanske inte så mycket att göra med de nya Ultrabooks som kommer nu, men ändå intressant

Citat:

- Contrast: the contrast ratio is the ratio between the readings for brightness on an all white screen and an all black screen (ideally 0). The average contrast ratio reading for laptop panels in 2011 on 10'' to 14'' screens was 345: 1.

For comparison, monitors have an average in the order of 850:1, thanks to deeper blacks.

från artikeln jag länkar

Citat:

Although we didn't have time to run all our usual tests on this upcoming ultrabook, we managed to get a closer look at the one thing that really sets it apart from other models—the matte Full HD IPS screen.

The matte IPS panel is sure to appeal to users who are sick and tired of the reflections caused by glossy screens, not to mention the tight vertical viewing angles associated with the commonly used TN technology. However, the IPS display will prove a whole lot less impressive if colour reproduction is all over the place and contrast is low ...

We couldn't believe our eyes when we unleashed our sensor! This laptop screen is actually good! We measured a Delta E of just 3.4, which is pretty impressive for a notebook (Delta E measures the difference between perfect colours and those displayed onscreen, it should be 3 or under for colours to be considered accurate).

Better still—we measured the contrast at 1000:1. If we compare those results with the average readings from all the 10-inch to 14-inch laptops we've tested to date (Delta E = 12.1, contrast = 345:1), they're quite simply excellent!

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem
Skrivet av fek09:

Hur kunde du ens beställa den? Kan inte se att den ligger ute på deras hemsida nepotism?

De lade upp den av misstag i mitten av maj. Högg en beställning innan de insåg sitt misstag och tog ner den

Permalänk
Medlem
Skrivet av nordlic:

De lade upp den av misstag i mitten av maj. Högg en beställning innan de insåg sitt misstag och tog ner den

haha hoppas att de råkade lägga in den med ett lägre pris då också så att du fick den billigare

Permalänk
Medlem
Skrivet av fek09:

Det ska bli riktigt kul att se hur Gigabyte och Acer löser värmeproblem i sina prestanda "ultrabook" med 640m i. Dom ser så himla tunna ut att jag vill vänta in recensionerna innan jag tar ett beslut.

Dessa ultrabooks från Acer och Gigabyte ligger dock inte i samma division. M5 är ingen riktig ultrabook utan ett mellanting, den borde ju rimligtvis ha lättare att lösa dessa problem.

Gigabyten 2442 är ca 1.6 cm hög och väger runt 1.6 kg fan hoppas den kommer till Sverige. Skall försöka känna på en Acer S3 som har plast i botten och aluminium ovantill (även M3 tror jag har det).

Skrivet av Hzup:

Anledningen varför jag slänge ut 3610QM som alternativ var att den säljs och finns därför redan i lager hos de flesta... Emedan i5orna har blivit försenade! Thunderbolt är jag het pá för det skulle ge möjlighet till externa grafikkort, samtidigt som det gör den framtidssäker.

Gigabyten har 2st 'exhausts' pá baksidan. Sá blir intressant att se hur den klarar sig... Acer har ju alltid haft stora problem med värme, därav är det intressant att se ifall de lärt sig av sina misstag.

är ocksá lite intresserad av Acern, men pá grund av deras dáliga track record sá lär det behövas nágot speciellt för mig att köpa en Acer... Min gamla TG3820 hade n[gra sjuka värmeproblem... Och delar gick isönder titt som tätt...

Tackar för informationen. Gör nog flera glada med en uppdatering om deras Zenbook. Synd bara att Asus inte stoppar in ett grafikkort i dem...

Jaså har du spanat in dom. På videorna?

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem
Skrivet av fek09:

haha hoppas att de råkade lägga in den med ett lägre pris då också så att du fick den billigare

11 999 kostade den, dvs samma som Inet. Däremot verkar de ha lagt en "för stor" studentrabatt på - 800 kr - medans de flesta datorerna i den prisklassen får nöja sig med 200 kr. Så lite billigare blev den förhoppningsvis.

Permalänk

bra bilder som visar skärmen http://www.anandtech.com/show/5843/asus-zenbook-prime-ux21a-r...
och i siffror http://www.anandtech.com/show/5843/asus-zenbook-prime-ux21a-r...

men att windows 7 inte fixar skala upp på ett bra sätt är ju inte så kul men kanske inte behövs på en 13" som är vad jag tänkte mig.

Läste någonstans att win8 ska bli bättre på skala upp för höga upplösningar.... var det bara i metro gränssnittet?

edit: Verkar bara vara metro tyvärr http://blogs.msdn.com/b/b8/archive/2012/03/21/scaling-to-diff...