Bästa Ultrabook till sommaren?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mysiskatten:

bra bilder som visar skärmen http://www.anandtech.com/show/5843/asus-zenbook-prime-ux21a-r...
och i siffror http://www.anandtech.com/show/5843/asus-zenbook-prime-ux21a-r...

men att windows 7 inte fixar skala upp på ett bra sätt är ju inte så kul men kanske inte behövs på en 13" som är vad jag tänkte mig.

Läste någonstans att win8 ska bli bättre på skala upp för höga upplösningar.... var det bara i metro gränssnittet?

edit: Verkar bara vara metro tyvärr http://blogs.msdn.com/b/b8/archive/2012/03/21/scaling-to-diff...

Satan i gatan vilken display! Tror dock att de tog det ett steg för långt när de satte 1080 i 11" men för 13" så bådar det ju gott.

Permalänk
Medlem

Sjukt fin display!

Permalänk

verkar reflektera mycket mindre också än förra som var en spegel enligt mig
http://images.anandtech.com/reviews/mobile/ASUS/ZenbookPrime/... (se tangentbordet reflektion)

Permalänk
Medlem
Skrivet av mysiskatten:

verkar reflektera mycket mindre också än förra som var en spegel enligt mig
http://images.anandtech.com/reviews/mobile/ASUS/ZenbookPrime/... (se tangentbordet reflektion)

Asså nu när jag kollar på den igen. Visst den är riktigt bra, men den gamla skärmen till höger är ju SKIT. Så kanske det som lurar en lite. Verkar också som att de höjt ljusstyrkan/gamman eller något till max på skärmen brevid också. Min gamla Acer visar ju färger bättre än så....

Permalänk
Medlem

fick pilla på en ASUS Zenbook Prime (UX21A) idag via jobbet, helt fantastisk maskin, den skulle tydligen släppas så snabbt lagret på generation 1 börjar ta slut

Permalänk
Medlem
Skrivet av aptjack:

fick pilla på en ASUS Zenbook Prime (UX21A) idag via jobbet, helt fantastisk maskin, den skulle tydligen släppas så snabbt lagret på generation 1 börjar ta slut

Hur var touchpaden? Det verkar ju vara det enda som fortfarande är "sådär". Är tangentbordet så fantastiskt som det ryktas om?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nordlic:

Hur var touchpaden? Det verkar ju vara det enda som fortfarande är "sådär". Är tangentbordet så fantastiskt som det ryktas om?

jag tyckte allt var fantastiskt, mycket bättre än air och mina skit hps

Permalänk
Skrivet av mysiskatten:

bra bilder som visar skärmen http://www.anandtech.com/show/5843/asus-zenbook-prime-ux21a-r...
och i siffror http://www.anandtech.com/show/5843/asus-zenbook-prime-ux21a-r...

men att windows 7 inte fixar skala upp på ett bra sätt är ju inte så kul men kanske inte behövs på en 13" som är vad jag tänkte mig.

.....

När det gäller surfande så är det inga problem alls tycker jag, kör i princip alltid förstorat med både Opera, Firefox och ibland IE, tycker alla skalar om bra.
Just nu sitter jag i Opera och det är Asusannonser som går, den ena Intelloggan, chipset Z77, blir konstig, men allt annat ser perfekt ut.

Men webbläsarna kanske inte är det du oroar dig för heller

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

Per vilket datum var det man fick delta i Win8-uppgraderingsprogrammet? Början av juni? 13/6 som leveransdatum borde ju kvalificera sig då.

Permalänk
Medlem

Gigabyte verkar trots allt vara på gång och kanske på hugget när det gäller ultrabooks.

Gigabyte lanserar världens lättaste notebook den 31 maj - X11 http://www.nordichardware.se/nyheter/77-notebooks-mobility/45...

Skrivet av nordlic:

Per vilket datum var det man fick delta i Win8-uppgraderingsprogrammet? Början av juni? 13/6 som leveransdatum borde ju kvalificera sig då.

Början av Juni till slutet av året vad jag förstått.

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem

Den första (vad jag sett) Acer aspire M5 ligger uppe på dustinhome nu: http://www.dustinhome.se/product/5010638500/acer-aspire-timel...

15" i5 med hybridlösning (hdd/ssd), geforce 640m (ddr5), 6gb RAM för 9000kr. Inte illa. En liten positiv överraskning är att den har en anti-glare screen (låg upplösning dock men detta visste vi ju redan).

Undrar vad 14" i7 kommer ligga på och undrar om man kan klara sig på en 128gb SSD eller om man borde ta hybridlösningen ifall man bestämmer sig för M5an? :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av fek09:

Den första (vad jag sett) Acer aspire M5 ligger uppe på dustinhome nu: http://www.dustinhome.se/product/5010638500/acer-aspire-timel...

15" i5 med hybridlösning (hdd/ssd), geforce 640m (ddr5), 6gb RAM för 9000kr. Inte illa. En liten positiv överraskning är att den har en anti-glare screen (låg upplösning dock men detta visste vi ju redan).

Undrar vad 14" i7 kommer ligga på och undrar om man kan klara sig på en 128gb SSD eller om man borde ta hybridlösningen ifall man bestämmer sig för M5an? :S

Acer brukar ju vara lite tidigare och med lite billigare pris... Antar att de andra märkena kommer hamna runt 10-12kkr... Aja, blir nog fint... Undviker dock Acer pga av erfarenheter.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem
Skrivet av fek09:

Den första (vad jag sett) Acer aspire M5 ligger uppe på dustinhome nu: http://www.dustinhome.se/product/5010638500/acer-aspire-timel...

15" i5 med hybridlösning (hdd/ssd), geforce 640m (ddr5), 6gb RAM för 9000kr. Inte illa. En liten positiv överraskning är att den har en anti-glare screen (låg upplösning dock men detta visste vi ju redan).

Undrar vad 14" i7 kommer ligga på och undrar om man kan klara sig på en 128gb SSD eller om man borde ta hybridlösningen ifall man bestämmer sig för M5an? :S

Skrivet av Hzup:

Acer brukar ju vara lite tidigare och med lite billigare pris... Antar att de andra märkena kommer hamna runt 10-12kkr... Aja, blir nog fint... Undviker dock Acer pga av erfarenheter.

Är 9000:- billigt för en i5a med hybriddisk och kommer dom andra att hamna på upp mot 12000:-?

Asus Zenbook kostar 12000:- med i7a och 256Gb SSD. Nu går det naturligt inte att jämföra rakt av och grafikkortet kostar, men anser att 9000:- är varken billigt eller dyrt.

Kan bara säga också att jag aldrig skulle köpa en dator med hybriddisk, har jag inte missuppfattat så används den för uppstarten bara. När du väl arbetar med datorn sitter du i princip på en "segdisk". Kanske någon kan bekräfta eller dementera.

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem
Skrivet av shogun-r:

Är 9000:- billigt för en i5a med hybriddisk och kommer dom andra att hamna på upp mot 12000:-?

Asus Zenbook kostar 12000:- med i7a och 256Gb SSD. Nu går det naturligt inte att jämföra rakt av och grafikkortet kostar, men anser att 9000:- är varken billigt eller dyrt.

Kan bara säga också att jag aldrig skulle köpa en dator med hybriddisk, har jag inte missuppfattat så används den för uppstarten bara. När du väl arbetar med datorn sitter du i princip på en "segdisk". Kanske någon kan bekräfta eller dementera.

Du har rätt om hybriddisk, men det var just det jag tänkte på "klarar man sig på en 128gb SSD eller ska man ta en gammal segdisk?". Att gå upp till 256gb SSD kostar ju så jävla mycket så det har jag inte råd med. Ang 9000 billigt, ja zenbook ligger på det priset för en 13" (=mindre skärm) som inte har något grafikkort. Ett kepler är ju knappast gratis och 640m med gddr5 minne är ju inte direkt det billigaste kepler heller. Sedan så tror jag att du för i7 varianten med 240gb SSD får gå något högre än 12000kr då redan 128gb modellen som låg uppe på dustin home låg på 11500kr om jag inte minns fel. Zenbooken har inte heller 6gb RAM utan 4.

Så för de innehållet så tycker jag M5an låg ganska billigt till då Samsung/Asus/Sony lär ta ut mer för sina liknande/kommande produkter (vad jag tror). Sedan finns det ju alltid anledningar till varför Acer kan ligga i den prisklassen (exempelvis låg upplösning på skärmen).

Permalänk
Medlem
Skrivet av shogun-r:

Är 9000:- billigt för en i5a med hybriddisk och kommer dom andra att hamna på upp mot 12000:-?

Asus Zenbook kostar 12000:- med i7a och 256Gb SSD. Nu går det naturligt inte att jämföra rakt av och grafikkortet kostar, men anser att 9000:- är varken billigt eller dyrt.

Kan bara säga också att jag aldrig skulle köpa en dator med hybriddisk, har jag inte missuppfattat så används den för uppstarten bara. När du väl arbetar med datorn sitter du i princip på en "segdisk". Kanske någon kan bekräfta eller dementera.

Självklart blir inte en dator med hybriddisk lika snabb som en med SSD. Dock lagrars filer och programdelar som används frekvent på flash-delen vilket gör att dator lär sig vad som behöver mer prestanda. Alltså vad man antagligen vill ska gå fortare. Här är ett exempel på test med Samsung Serie 5:

http://www.youtube.com/watch?v=TrKUnttOGT8&feature=results_ma...

Helt okej om du frågar mig. Ungefär dubbelt så snabbt som min stationära med 7,2k rpm eller ca 1/3 av tiden min bärbrar HP DM1 med 7,2k rpm disk startar på. Har dock inte själv testat en hybriddisk i verkligheten så har svårt att uttala mig om hur datorn skulle kännas.

Permalänk
Medlem

Asså starttiden för windows skiter jag i om det tar 10 eller 30 sekunder. Spelar liksom ingen roll för mig (+ att med hybriddisk så ska ju den vara snabb ändå).

Vad jag tänker på är laddningstider i spel. Exempelvis vissa MMOs och FPS har ju ganska mycket laddningstider mellan banor/områden som är rätt så segt. Men då blir ju frågan om det är värt att lägga 1000/2000kr för att detta ska ladda snabbare eller om man ska lägga in en i7a istället för de pengarna (något som faktiskt ökar spelprestanda). Vad skulle ni gjort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fek09:

Asså starttiden för windows skiter jag i om det tar 10 eller 30 sekunder. Spelar liksom ingen roll för mig (+ att med hybriddisk så ska ju den vara snabb ändå).

Vad jag tänker på är laddningstider i spel. Exempelvis vissa MMOs och FPS har ju ganska mycket laddningstider mellan banor/områden som är rätt så segt. Men då blir ju frågan om det är värt att lägga 1000/2000kr för att detta ska ladda snabbare eller om man ska lägga in en i7a istället för de pengarna (något som faktiskt ökar spelprestanda). Vad skulle ni gjort?

Uppstartstiden på dom nya datorerna med SSD-lösningar ligger på ca 5-6 sek uppstart från scratch och 1-2 sek från viloläge, alltså när datorn "sover".

Nu har jag som sagt inte så mycket praktisk erfarenhet men dom som uttalat sig i frågan brukar säga att SSD är överlägset bästa sättet att öka prestandan på en dator. Vill man lägga pengar på något för att öka prestandan så är det SSD man skall köpa inget annat.

Lite dålig på hur mycket snabbare en i7 är än en i5 i verkligheten. Går ju alltid att gå in i cpu-bench och jämföra, för teoretiska tester. Svaret på din fråga är alltså att ett spel med långa laddningstider bör få väldigt korta laddningstider om man lägger dom på SSD

Angående pris så måste jag bara påpeka att när t ex Dustin lägger in en dator som inte ens finns, så hamnar ofta priset för högt först. Man kan också räkna med att dom som köper Ultrabook först får betala ett högre pris. Intel har lite lägre pris på IB än SB-processorerna. Visst skall du ha ett grafikkort så kostar det lite, men ingen förmögenhet. Det är ju trots allt inte GTX690 vi snackar om

Från min erfarenhet när jag köpte bärbar Pentium M Centrino (alltså när trådlöst nätverk var nytt i CPUn) så sjönk priserna väldigt mycket på bara ca 3 månader. Tror priserna kommer sjunka några tusen bara över sommaren på Ultrabooks.

Kan även säga om min dator och generell prestanda att min processor som är 7 år hänger med ganska bra idag. Tror att den egentliga flaskhalsen är minnet och hårddisken som gör att datorn beter sig grymt seg efter ett tag. Med det vill jag säga att jag tror alla CPUer idag är snabba. En CPU kan aldrig dra ner laddningstiderna och datorn laddar mer än man tror mellan varven, vid surf etc etc. (kan ju också bero på minnesbristen att min dator laddar så mycket)

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem
Skrivet av shogun-r:

Angående pris så måste jag bara påpeka att när t ex Dustin lägger in en dator som inte ens finns, så hamnar ofta priset för högt först. Man kan också räkna med att dom som köper Ultrabook först får betala ett högre pris. Intel har lite lägre pris på IB än SB-processorerna.

UX31E med i7 och 128 GB ssd lanserades av Dustin för 9999 kr i tidig november av Dustin. Med studentkonto låg den på 9426 kr inkl frakt.

I mellandagarna när jag tänkte köpa ytterligare en (som present) så låg i5 & 128 gb SSD på 9999kr. Med studentkonto kostade den då 9780 kr.

Den enda som i7 som fanns var med 256 GB HDD, och kostade då 12499 kr - dock är den största prisökningen där helt klart den större SSDn.

Om den skulle sjunka i pris fram tills release (för oss som beställt för 11-12k beroende på rabattsituation) har man alltid möjlighet att ångra sin order och beställa på nytt, upp till 14 dagar efter att paketet hämtats ut från posten.

För mobiltelefoner är det du säger helt sant, d.v.s. high end-lurar som HTC One X läggs ut för 6300 kr förbokning, och sjunker sedan redan inom ett par veckor till ~5500. För datorer är det dock ofta tvärtom, även om undantag finns.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nordlic:

UX31E med i7 och 128 GB ssd lanserades av Dustin för 9999 kr i tidig november av Dustin. Med studentkonto låg den på 9426 kr inkl frakt.

I mellandagarna när jag tänkte köpa ytterligare en (som present) så låg i5 & 128 gb SSD på 9999kr. Med studentkonto kostade den då 9780 kr.

Den enda som i7 som fanns var med 256 GB HDD, och kostade då 12499 kr - dock är den största prisökningen där helt klart den större SSDn.

Om den skulle sjunka i pris fram tills release (för oss som beställt för 11-12k beroende på rabattsituation) har man alltid möjlighet att ångra sin order och beställa på nytt, upp till 14 dagar efter att paketet hämtats ut från posten.

För mobiltelefoner är det du säger helt sant, d.v.s. high end-lurar som HTC One X läggs ut för 6300 kr förbokning, och sjunker sedan redan inom ett par veckor till ~5500. För datorer är det dock ofta tvärtom, även om undantag finns.

Inte omöjligt att du har rätt, det har du säkert. Det är nog mobiltelefoner som jag utgått ifrån när det gäller prissänkning. Sen beror det ju på om man vill köpa på billigast tänkbara ställe som är bra eller att man har sitt favoritställe typ. Dustin brukar väl inte vara billigaste stället att köpa på.

Tycker ändå att 9000 för Acer M5 med hybrid 15" och i5 ändå är okej för att vara ett första pris. Man får nog räkna med +2000:- för i7 och +2000 för en 256 GB SSD (styckpriset är nog lite högre men det sitter ju i en hybrid i denna som vi vill "byta" ut). En dator med 13.3 eller 14" skärm borde väl ge lägre pris än denna med 15.6". Men säg att vi kostar på oss högre upplösning istället. Grafikkort sitter redan i och 6 GB RAM. Så 13000:- för 256 GB SSD och i7.

I länken på tidlinjen som jag postade tidigare så trodde att priserna gått ner 5-10% i Aug redan och att höst/vinter modellerna kommer att annonseras ut Sep/Okt, dessa har bland annat pekskärm. Pekskärm vill jag helst undvika att betala extra för nu. Något mer onödigt på en laptop har jag svårt att hitta. Snacka om musarm gånger 10.

Hur som helst så räknar jag med att kunna köpa en 13-14" med minst 900p, i7, 256 GB SSD, minst 6 GB RAM, GT640M för 12000:- senast månadsskiftet Sep/Okt. Frågan är om det kommer en sån modell tills dess där dom kombinerar allt detta i en ultrabook. Lång tid kvar och som jag vet nu så är det en dator som har dom specen för det priset, Gigabyte 2442.

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem
Skrivet av shogun-r:

Tycker ändå att 9000 för Acer M5 med hybrid 15" och i5 ändå är okej för att vara ett första pris. Man får nog räkna med +2000:- för i7 och +2000 för en 256 GB SSD (styckpriset är nog lite högre men det sitter ju i en hybrid i denna som vi vill "byta" ut). En dator med 13.3 eller 14" skärm borde väl ge lägre pris än denna med 15.6". Men säg att vi kostar på oss högre upplösning istället. Grafikkort sitter redan i och 6 GB RAM. Så 13000:- för 256 GB SSD och i7.

Det är omöjligt att säga vilka priser som är bra och inte ännu tycker jag. Vi har ju bara sett ett par exempel ännu i svenska butiker.
Generellt så vill jag dock säga att av två likvärdiga datorer i olika storlek så är oftast den mindre dyrare. Det krävs dyrare lösningar för att klämma in och kyla samma komponenter i ett mindre utrymme. Mindre skärmpaneler är också ofta dyrare än större skärmpaneler med samma upplösning, vad jag har förstått.

Visa signatur

Sapphire Pure Innovation/ Athlon X2 4400+@2.7GHz/ 2GB OCZ/ X1800XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av nilsrock:

Det är omöjligt att säga vilka priser som är bra och inte ännu tycker jag. Vi har ju bara sett ett par exempel ännu i svenska butiker.
Generellt så vill jag dock säga att av två likvärdiga datorer i olika storlek så är oftast den mindre dyrare. Det krävs dyrare lösningar för att klämma in och kyla samma komponenter i ett mindre utrymme. Mindre skärmpaneler är också ofta dyrare än större skärmpaneler med samma upplösning, vad jag har förstått.

Fullt möjligt att det är så men om man kollar runt lite så får jag känslan av att mindre brukar vara billigare exemeplvis UX21 (11") mot UX31 (13"). Fast det är klart jämför man en "tjockdator" exempelvis Asus N56 mot UX31 så kommer nog UX31 vara dyrare.

Permalänk

Diskuterar ni AMD Ultrathin i denna tråden också?

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Diskuterar ni AMD Ultrathin i denna tråden också?

Inte hittills vad jag sett men borde ju funka elr?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fek09:

Inte hittills vad jag sett men borde ju funka elr?

Har ju skrivit innan att Acer M5 inte verkar vara så dum. Verkar som även grafikdelen är riktigt trevlig. Tydligen har Acer M5 GT640M med 1 Gb GDRAM5, vilket är en snabbare version. Denna skall vara så gott som lika snabb som GT650M med det vanliga GDRAM3. Så en M5 är nog inte så dum med i7 och en riktigt stor SSD. Kan hoppas att det kommer liknande som sagt närmaste 3 månaderna. Acers stora akkileshäl är skärmen, undra om skärmen kan ha bkivit bättre, syftar främst på betrakningsvinklarna men även färgåtergivningen.

Angående skärmen så fattar jag inte hetsen kring 1080p. Folk sitter ju på 23" och 27" skärmar med 1080p, pixeltätheten blir betydligt tätare med 768p på en 13.3 eller 14" skärm. Mycket viktigare verkar betraktningsvinklarna vara då, dom är riktigt kassa på Acer S3 och dom flesta andra verkar det som.

Min bärbara som är 7 år verkar ha en helt annan teknik, där kan man sitta hur snett som helst utan att bilden blir konstig. Gäller inte dom jag nya jag såg i affären, blev snabbt förvrängd bild.

Sedan snackar folk om Glare och non-glare, vet inte vilken som är bäst men jag gissar på att det är Non-glare. Kan tydligen också ha betydelse.

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Skrivet av fek09:

Inte hittills vad jag sett men borde ju funka elr?

Jag undrade mest. Annars kan man alltid göra en ny tråd.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av shogun-r:

Har ju skrivit innan att Acer M5 inte verkar vara så dum. Verkar som även grafikdelen är riktigt trevlig. Tydligen har Acer M5 GT640M med 1 Gb GDRAM5, vilket är en snabbare version. Denna skall vara så gott som lika snabb som GT650M med det vanliga GDRAM3. Så en M5 är nog inte så dum med i7 och en riktigt stor SSD. Kan hoppas att det kommer liknande som sagt närmaste 3 månaderna. Acers stora akkileshäl är skärmen, undra om skärmen kan ha bkivit bättre, syftar främst på betrakningsvinklarna men även färgåtergivningen.

Angående skärmen så fattar jag inte hetsen kring 1080p. Folk sitter ju på 23" och 27" skärmar med 1080p, pixeltätheten blir betydligt tätare med 768p på en 13.3 eller 14" skärm. Mycket viktigare verkar betraktningsvinklarna vara då, dom är riktigt kassa på Acer S3 och dom flesta andra verkar det som.

Min bärbara som är 7 år verkar ha en helt annan teknik, där kan man sitta hur snett som helst utan att bilden blir konstig. Gäller inte dom jag nya jag såg i affären, blev snabbt förvrängd bild.

Sedan snackar folk om Glare och non-glare, vet inte vilken som är bäst men jag gissar på att det är Non-glare. Kan tydligen också ha betydelse.

På dustinhome så står det att M5 ska ha en anti-glare screen så då är det inte samma skärm som i M3 iallafall (fått kritik om just betrakningsvinklar ect).

Permalänk
Medlem
Skrivet av fek09:

På dustinhome så står det att M5 ska ha en anti-glare screen så då är det inte samma skärm som i M3 iallafall (fått kritik om just betrakningsvinklar ect).

Låter ju i alla fall lite hoppfullt om att dom kanske gjort någon förbättring på deras skärmar.

Vore konstigt om dom inte tagit åt sig av den kritiken då alla recensioner som troligen existerar av M3 säger samma sak. "Skärmen duger inte!"

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem
Skrivet av shogun-r:

Låter ju i alla fall lite hoppfullt om att dom kanske gjort någon förbättring på deras skärmar.

Vore konstigt om dom inte tagit åt sig av den kritiken då alla recensioner som troligen existerar av M3 säger samma sak. "Skärmen duger inte!"

haha ja men det känns som att M5 är lite av det som M3 borde ha varit. Lite mer premiumstil på chassit, GDDR5 istället för 3, IB-processor, (möjligen) bättre skärm.

Permalänk
Medlem

är det inte nágon dator-event-konferens-mässa nu nästa vecka? Kanske fár lite bättre informaiton dá...
Tycker annars att det är lite knappt med info.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

är det inte nágon dator-event-konferens-mässa nu nästa vecka? Kanske fár lite bättre informaiton dá...
Tycker annars att det är lite knappt med info.

Computex är om 1,5 veckor och då ska Intel "avslöja" sina nya u-processorer vilket betyder att att alla tillverkare äntligen kan släppa sina nya ultrabooks