CDON 20% rabatt på hårdiskar

Permalänk
Skrivet av Mr_Flash:

Jag tycker man ska ta all kritik ang hårddiskar med en nypa salt. Det är ju bara de med problem som kommer orka ge feedback. Fungerar hårddisken som den ska orkar man ju inte direkt skriva ett omdöme på prisjakt om den...

Det är självklart sant, men lite tråkigt när man läser om väldigt många som har haft en sån hårddisk som dött helt och hållet efter bara en månad:/

Permalänk
Skrivet av JohanLoveNilsson:

Suck... vad är det för fel på hårddiskar nuförtiden? De hårddiskar jag har nu och haft innan har aldrig strulat, är det något med de nya storlekarna som gör att kvaliten blir sämre? Kanske borde nöja mig med den jag har, köpte ju ändå en SSD som jag kan spara.

Skrivet av Mr_Flash:

Jag tycker man ska ta all kritik ang hårddiskar med en nypa salt. Det är ju bara de med problem som kommer orka ge feedback. Fungerar hårddisken som den ska orkar man ju inte direkt skriva ett omdöme på prisjakt om den...

Skrivet av JohanLoveNilsson:

Det är självklart sant, men lite tråkigt när man läser om väldigt många som har haft en sån hårddisk som dött helt och hållet efter bara en månad:/

De senaste modellerna verkar ha allmänt många och vanliga problem och då oftast de på eller över 1.5TB, WD har ett par stabila modeller på 1.5TB, äger själv 3st på 1.5TB från WD(WD1502FAEX & 1st RE4) som köptes för 400kr styck förra året..(när WD skickade ut batchar med externa "elements" hdd's med dessa i som reades ut för 400kr styck! ) Tysta är dem inte men håller gör dem! har även en black hdd på 1tb och ett antal green diskar på 1tb, flera av dem har jag haft i 2-3+ år, har även en mindre hög med hårddiskar i garderoben på allt från 160gb upp till 750gb som alla har 20 000+ timmar i drifttid, alla från WD och de fungerar fortfarande!

Syns kanske att jag är lite av en fanboy när det gäller WD..

Jag är själv i behov av en ny hårddisk, hoppas på att priserna sänks en del inom ett halvår då jag inte orkar betala 1400kr för något som för bara ett år sedan kostade 500-600kr..

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk
Skrivet av edasvangen:

Jag är själv i behov av en ny hårddisk, hoppas på att priserna sänks en del inom ett halvår då jag inte orkar betala 1400kr för något som för bara ett år sedan kostade 500-600kr..

Precis, jag vägrar köpa en ny HDD tills priserna sänks. När tillverkarna väl kommer ikapp kommer priserna att sjunka som en sten.

Permalänk
Skrivet av Hyperträd:

Precis, jag vägrar köpa en ny HDD tills priserna sänks. När tillverkarna väl kommer ikapp kommer priserna att sjunka som en sten.

Ja hoppas på att det kommer att hända. Kommer nog faktiskt skicka tillbaka denna EARS jag köpte och vänta på prissänkning. Jag läste att FAEX 2TB är stabil, men precis som edasvangen skrev, 1400... Nåja.

Permalänk

CDON har höjt priset på den externa wd 2TB till 1149kr, kostade tidigare 990kr.

Den jag beställde, är under packning just nu, och är ju redan betald, till gamla priset.

Visa signatur

Cooler Master HAF932 | Gigabyte GA770T-USB3 | AMD Phenom II X4 3.2 GHz | Zalman Extreme | 1600MHz 12GB Corsair| Gigabyte HD7950 3GB | Corsair TX850M | Fujitsu 26" SL3260 1920x1200 | Windows 10 Pro.

Permalänk

Fortfarande för dyrt tänka på att en extern 3.5 med 64mb cache kostade 650kr förr i tiden med chassit till.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem

Om man skulle ta och investera en ssd då.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hyperträd:

Precis, jag vägrar köpa en ny HDD tills priserna sänks. När tillverkarna väl kommer ikapp kommer priserna att sjunka som en sten.

Det behöver inte vara sant, företagen tjänar massvis av pengar nu när produktionen sägs vara tillbaka. Varför sänka priset om man inte måste?

Permalänk
Medlem

bara jag som köpte 2TB för 600kr innan hårddiskarna tog slut och blev våta?

Visa signatur

RTX 3070 || Ryzen 5600X || 32GB 3600MHz || PCIe SSD goes BRRRRR

Permalänk
Medlem
Skrivet av excepto:

bara jag som köpte 2TB för 600kr innan hårddiskarna tog slut och blev våta?

Nej, jag köpte 8 TB någon vecka innan.

Visa signatur

ΛVOИ 2022
AMD Ryzen 7 3700X AMD Radeon RX 6900 XT
Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI Samsung 970 EVO Plus 1TB
Cooler Master NR200P MAX Corsair Vengeance 16GB 3200Mhz

Permalänk
Inaktiv

Se där, ja. Köpte 2 stycken 120GB 520. Får se vad det blir för speed bump i RAID 0 mot min gamla Vertex 2

Tack för tipset!

Permalänk

Funderar starkt på att köpa Intel 520 120gb och sälja min Corsair F120, känns dock som pengar i sjön vet inte riktigt om jag kommer märka någon skillnad egentligen.

Permalänk
Inaktiv

Såg det diskuterades tidigare i tråden att OEM skulle innebära disk + klistermärke enbart. Blev själv förvånad när jag fick hem följande på posten idag, det vill säga riktiga lådor med bracket + skruv osv.

Permalänk

Har nu fått den 2TB externa Western Digital jag beställde, och jag är mycket nöjd.
Satt en WD20EARX i den, och den är tyst och sval.

Har kopierat filer till den i flera timmar, och den blir knappt ljummen, och så tyst så om inte lampan på den lyste och blinkade skulle man inte veta om den var på eller av.
Hastigheten är visserligen bara USB2.0, men för att lagra div filer duger den gott för mig.

Visa signatur

Cooler Master HAF932 | Gigabyte GA770T-USB3 | AMD Phenom II X4 3.2 GHz | Zalman Extreme | 1600MHz 12GB Corsair| Gigabyte HD7950 3GB | Corsair TX850M | Fujitsu 26" SL3260 1920x1200 | Windows 10 Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon46732:

Såg det diskuterades tidigare i tråden att OEM skulle innebära disk + klistermärke enbart. Blev själv förvånad när jag fick hem följande på posten idag, det vill säga riktiga lådor med bracket + skruv osv.

http://dl.dropbox.com/u/33595106/intel-520.jpg

Du har nog inte fått OEM
Dessa brukar levereras i en liten brun låda med ett klistermärke.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SUMITOMO:

Du har nog inte fått OEM
Dessa brukar levereras i en liten brun låda med ett klistermärke.

Det verkar inte så nej. Det konstiga är att den säljs som OEM på deras site.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon46732:

Det verkar inte så nej. Det konstiga är att den säljs som OEM på deras site.

Antagligen har de skickat den eftersom de bara haft den i lager.
Det är inte ovanligt. Skillnaden i inköp är kanske 50 spänn.

Permalänk
Medlem

Någon får gärna rätta mig men produkt ur box har 3-5 års garanti medans oem bara har 1 år.
Edit: menar självklart Intels garanti mot kunden.

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig fattat vart man slår in rabattkoden hos CDON, någon som kan hjälpa ?

EDIT: Hittade.

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av XrOo:

Någon får gärna rätta mig men produkt ur box har 3-5 års garanti medans oem bara har 1 år.
Edit: menar självklart Intels garanti mot kunden.

Efter vad butiker anger så är garantitiden samma.

Permalänk
Medlem

Är det värt att köpa Intel 520 120GB för 1200kr+frakt när man har Sata 3.0Gbit/s och har redan denna : 80GB Intel X25-M G2? Och hur är det egentligen med Sandforce nu för tiden? Är det lugnt så länge man kör på senaste firmware?

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk

240 gb ssdn har blivit borttagen ur reasortimentet suck....

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M