JME Data lägger ned verksamheten

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blixa_Bargeld:

Bitter? Nej det är nog snarare JME´s kunder som kommer vara bittra när deras garanti nu är helt värdelösa.
20år sen? Dom sålde PIRATKOPIOR helt öppet och kom undan med det tydligen, hur seriöst är det? LOL

Du kan inte ha mer fel min vän....
Här har du några exempel på några som har världsgaranti.
Intel
Corsair
XFX
ASUS
EVGA
Listan kan göras lång, och oftast vill producenterna att man ska vända sig direkt till dom vid garanti ärenden.

Visa signatur

"quod est pretiosa hodie,cras sit questus magis pretiosa"
#positive thinking

Permalänk
Medlem
Skrivet av bandite:

Garantiansvaret går upp ett steg, till distributören. Konsumenten är alltid väl skyddad.

Ja det är ju så det funkar med CE-märkning osv, men tror inte det gäller när det handlar om garanti-frågor.
Går företaget i konkurs som du handlat produkten av så är garantin borta.
Köparen hänvisas då först till konkursförvaltaren, som efter 6-12mån kommer fram till att dom inte har några pengar, och sen hänvisar till
tillverkaren/kina/taiwain/osv, som i sin tur aldrig svarar. Och om dom svarar så har redan garantin gått ut.
Men fortsätt hoppas ni, och hylla JME som blåst er på garantin, hehe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blixa_Bargeld:

Men fortsätt hoppas ni, och hylla JME som blåst er på garantin, hehe

Vad är du för sorts människa som verkar må bra över andras olycka?
Först och främst är vi alla som råkat handla på JMEData oturliga konsumenter och förtjänar inte ditt HÅN, dessa personer skriver att dom har haft bra erfarenheter men har nu haft oturen att bli drabbad på detta vis..
sen kan du faktiskt läsa på lite om konsumentskydd innan du spyr ur dig en massa här i forumet.
Du drar skam över dig "Blixa_Bargeld" för framtida foruminlägg, vem ska kunna ta dig på allvar eller för den skull vilja hjälpa dig framöver som du beter dig.
(Detta var min mening i några meningar över folk som mår bra över andras olycka.)

Visa signatur

"quod est pretiosa hodie,cras sit questus magis pretiosa"
#positive thinking

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rogga67:

Vad är du för sorts människa som verkar må bra över andras olycka?
Först och främst är vi alla som råkat handla på JMEData oturliga konsumenter och förtjänar inte ditt HÅN, dessa personer skriver att dom har haft bra erfarenheter men har nu haft oturen att bli drabbad på detta vis..
sen kan du faktiskt läsa på lite om konsumentskydd innan du spyr ur dig en massa här i forumet.
Du drar skam över dig "Blixa_Bargeld" för framtida foruminlägg, vem ska kunna ta dig på allvar eller för den skull vilja hjälpa dig framöver som du beter dig.
(Detta var min mening i några meningar över folk som mår bra över andras olycka.)

Om du hade lagt lite tid med att läsa mina tidigare inlägg i samma tråd så ser du att det är jag som tagit fram all fakta om företaget och personen som verkar bakom.
Hela historiken om företaget, vem som ligger bakom, och hur de sålde PIRATKOPIOR.
Jag kan copy/paste:a företagsuppgifterna / Jacob Mårtenssons uppgifter igen om du vill, men scrolla tillbaks istället så slipper vi upprepa.
Det är ingen som försöker göra sig rolig eller håna. Snarare uppmuntra att välja rätt till nästa gång.
Det står i nästan alla mina inlägg. Och om du orkar läsa istället för att slänga dig ur massa strunt, så kommer du se det också.
Gör RÄTT, och köp FRÅN rätt, inga GENVÄGAR (även fast Themepark kostade från JME 199:- istället för 399:- som det borde ha kostat då 1994) och då sålde dom piratkopior istället.

Permalänk
Antielefant
Skrivet av wounds:

Flera vettiga punkter vill dock rätta några saker. Dustin är absolut ingen distributör även om flera mindre åf:ar och konsultfirmor handlar av dem ibland och när det gäller företagsmarknaden är Atea större, de är ju dock mer inriktade på high-end lösningar men skeppar ändå stora mängder volymprodukter som tex pc. Dustin är dock outstanding på kringutrustning och it-produkter för företag i de lägre prisklasserna. Dock skulle jag fortfarande inte gå så långt som monopol.

Skickades från m.sweclockers.com

Mjo, du har rätt i att de i ordets rätta bemärkelse inte är en distributör. Grossist är nog närmare sanningen.

Vad gäller företagsmarknaden är Atea stora, ja, men Ateas sortiment är väldigt begränsat utanför gränserna för hela datorsystem och skärmar.

De allra flesta har någon form av ramavtal med dem och på vår IT-avdelning (kommun) handlar vi i princip all kringutrustning förutom skärmar av dem.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blixa_Bargeld:

Om du hade lagt lite tid med att läsa mina tidigare inlägg i samma tråd så ser du att det är jag som tagit fram all fakta om företaget och personen som verkar bakom.
Hela historiken om företaget, vem som ligger bakom, och hur de sålde PIRATKOPIOR.
Jag kan copy/paste:a företagsuppgifterna / Jacob Mårtenssons uppgifter igen om du vill, men scrolla tillbaks istället så slipper vi upprepa.
Det är ingen som försöker göra sig rolig eller håna. Snarare uppmuntra att välja rätt till nästa gång.
Det står i nästan alla mina inlägg. Och om du orkar läsa istället för att slänga dig ur massa strunt, så kommer du se det också.
Gör RÄTT, och köp FRÅN rätt, inga GENVÄGAR (även fast Themepark kostade från JME 199:- istället för 399:- som det borde ha kostat då 1994) och då sålde dom piratkopior istället.

Jag har läst dina inlägg.
Du gjorde ett bra jobb som faktasökare, men du som är duktig varför fortsätter du inte och gör faktacheck på hur vi konsumenter är skyddade vid just ett sådant här ärende.
Vi är bättre skyddad än dom flesta vet om, men vägarna för att nytja garantirätten blir lite omständigare.
Sen har du en hånfull attityd . (PUNKT) i några av dina inlägg, det vidhåller jag, speciellt det jag citerade i förra inlägget.

Visa signatur

"quod est pretiosa hodie,cras sit questus magis pretiosa"
#positive thinking

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rogga67:

Jag har läst dina inlägg.
Du gjorde ett bra jobb som faktasökare, men du som är duktig varför fortsätter du inte och gör faktacheck på hur vi konsumenter är skyddade vid just ett sådant här ärende.
Vi är bättre skyddad än dom flesta vet om, men vägarna för att nytja garantirätten blir lite omständigare.
Sen har du en hånfull attityd . (PUNKT) i några av dina inlägg, det vidhåller jag, speciellt det jag citerade i förra inlägget.

Hur du uppfattar mina inlägg är upp till dig.
Hur en konsument är skyddad mot ett konkursbo. Varför tar du inte reda på det då? Varför gör du inte det? Hur svårt kan det vara?
Hade jag handlat något från JME, så hade jag gjort det, ringt konkursförvaltaren, och tagit reda på hur allt fungerar.
Men eftersom jag nu INTE drabbats, så hoppas jag att du "ROGGA67" tar över uppgiften och gör arbetet åt oss alla och rapporterar i tråden hur vi alla ska bete oss, tack.

Permalänk
Medlem

Tråkigt. Bra butik!

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Jubileumsmästare

Tråkigt att en aktör går i graven, men jag personligen kommer inte sörja dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blixa_Bargeld:

Hur du uppfattar mina inlägg är upp till dig.
Hur en konsument är skyddad mot ett konkursbo. Varför tar du inte reda på det då? Varför gör du inte det? Hur svårt kan det vara?
Hade jag handlat något från JME, så hade jag gjort det, ringt konkursförvaltaren, och tagit reda på hur allt fungerar.
Men eftersom jag nu INTE drabbats, så hoppas jag att du "ROGGA67" tar över uppgiften och gör arbetet åt oss alla och rapporterar i tråden hur vi alla ska bete oss, tack.

Lägger gärna upp vad som gäller vid konkurs.

Garanti
Har du köpt en vara hos JMEData som har garanti kvar upphör garantin att gälla. Däremot gäller fortfarande tillverkarens garanti i 3 år. Om din vara skulle gå sönder vänder du dig alltså direkt till tillverkaren enligt Konsumentköplagen. Om du har köpt varor på kredit kan du även vända dig till kreditgivaren.

Reklamation
Vill du reklamera en vara och få pengarna tillbaka måste du kontakta konkursförvaltaren. Konkursförvaltaren har hand om ett företag som gått i konkurs och ser till att varor säljs och att fodringsägare (de som har krav på företaget) får ut sin del av tillgångarna. I detta fall skulle du tillsammans med andra företag och privatpersoner sättas upp på en fodringsägarlista. När konkursboet inte finns kvar längre kontaktar du leverantören eller producenten direkt. Allt enligt Konsumentköplagen.

Presentkort
Presentkort upphör att gälla när ett företag går i konkurs. I de flesta fall blir pengarna förlorade. Innestående pengar blir en del av konkursboet. Du kan kontakta konkursförvaltaren och be om att få sättas upp på fodringsägarlistan.

Visa signatur

"quod est pretiosa hodie,cras sit questus magis pretiosa"
#positive thinking

Permalänk
Medlem

Finns de fortfarande kvar? Synd oavsett.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Rogga67:

Lägger gärna upp vad som gäller vid konkurs.

Garanti
Har du köpt en vara hos JMEData som har garanti kvar upphör garantin att gälla. Däremot gäller fortfarande tillverkarens garanti i 3 år. Om din vara skulle gå sönder vänder du dig alltså direkt till tillverkaren enligt Konsumentköplagen. Om du har köpt varor på kredit kan du även vända dig till kreditgivaren.

Reklamation
Vill du reklamera en vara och få pengarna tillbaka måste du kontakta konkursförvaltaren. Konkursförvaltaren har hand om ett företag som gått i konkurs och ser till att varor säljs och att fodringsägare (de som har krav på företaget) får ut sin del av tillgångarna. I detta fall skulle du tillsammans med andra företag och privatpersoner sättas upp på en fodringsägarlista. När konkursboet inte finns kvar längre kontaktar du leverantören eller producenten direkt. Allt enligt Konsumentköplagen.

Presentkort
Presentkort upphör att gälla när ett företag går i konkurs. I de flesta fall blir pengarna förlorade. Innestående pengar blir en del av konkursboet. Du kan kontakta konkursförvaltaren och be om att få sättas upp på fodringsägarlistan.

Det första där: "Tillverkarens garanti i 3år". Vad exakt försöker du påstå? Det låter som ren lögn.
Reklamation: Det är ju knappast någon som kommer kontakta ett redan konkurs-bolag och vilja reklamera något? Wtf? Vart copy/pastea du det där ifrån?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ArtMan:

JME data har ju inte hängt med alls de senaste åren. Konstigt att de överlevt så länge.
Förr i tiden så var de ju en av favoriterna. Sedan byte de ledning som körde företaget i botten.
Så visst är det tråkigt för de anställda samt folk som kan få problem med garantier men detta gynnar nog alla konsumenter om ett bättre företag öppnar i Malmö istället.

JME Data kördes i botten när Datorbutiken köpte upp butikerna och varumärket. Den förre ägaren, och grundaren av JME Data, köpte sedan tillbaka allt och tog upp varumärket till toppen igen. Tyvärr ser marknaden annorlunda ut i dag och konkurrensen är stenhård på alla plan. Därför överlevde vi tyvärr inte, trots att vi haft genomgående bra kundbetyg, bra priser och service/support i toppklass sedan grundaren tagit tillbaka varumärket.

Jag är en utav de som förlorade jobbet i dag och jag kan säga att ägaren/chefen/grundaren är en mycket duktig, kundinriktad och bra människa på alla sätt och vis. Har aldrig tidigare haft en chef som känns mer som en vän än en chef. Han är en mycket jordnära person som alltid gjort allt för att kunden ska bli nöjd.

Tyvärr kan man dock inte alltid göra alla nöjda. Vi har i alla fall alltid gjort vårt bästa och strävat efter att göra kunder nöjda.

I det stora hela tycker jag att vi lyckats bra med det. Våra omdömen på Prisjakt säger det mesta och det kan vi i alla fall vara stolta över tycker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blixa_Bargeld:

Det första där: "Tillverkarens garanti i 3år". Vad exakt försöker du påstå? Det låter som ren lögn.
Reklamation: Det är ju knappast någon som kommer kontakta ett redan konkurs-bolag och vilja reklamera något? Wtf? Vart copy/pastea du det där ifrån?

"Utöver garanti så gäller konsumentköplagen enligt vilken du har tre år på dig att reklamera ett ursprungligt fel på en vara. Ett ursprungligt fel kan vara ett fabrikationsfel eller något annat fel som varan hade innan du fick den. Sådana fel kan visa sig ganska lång tid efter köpet. Att du får en garanti med kortare giltighetstid betyder inte att reklamationstiden förkortas. Skillnaden är att när garantin gått ut är det du som måste bevisa att felet fanns där från början."

Detta copy/paste som du säger, från Konsumentverkets hemsida.
http://www.konsumentverket.se/sv/Lag-ratt/Din-ratt-som-konsum...

Hörru Blixa_Bargeld det är bra att kunna Copy/Paste, det underlättar ganska mycket.

Visa signatur

"quod est pretiosa hodie,cras sit questus magis pretiosa"
#positive thinking

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Blixa_Bargeld:

Diverse faktafel, svammel och allmän brist på medkänsla/empati...

Jacob Mårtensson har förlorat åtskilliga miljoner på att försöka rädda sitt företag som han brinner för och 14 personer har förlorat sina jobb. Du förlorade 199 kr för 20 år sedan, mest troligt på grund av ett misstag.

Bu hu... Synd om dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sensuella Sven:

JME Data kördes i botten när Datorbutiken köpte upp butikerna och varumärket. Den förre ägaren, och grundaren av JME Data, köpte sedan tillbaka allt och tog upp varumärket till toppen igen. Tyvärr ser marknaden annorlunda ut i dag och konkurrensen är stenhård på alla plan. Därför överlevde vi tyvärr inte, trots att vi haft genomgående bra kundbetyg, bra priser och service/support i toppklass sedan grundaren tagit tillbaka varumärket.

Jag är en utav de som förlorade jobbet i dag och jag kan säga att ägaren/chefen/grundaren är en mycket duktig, kundinriktad och bra människa på alla sätt och vis. Har aldrig tidigare haft en chef som känns mer som en vän än en chef. Han är en mycket jordnära person som alltid gjort allt för att kunden ska bli nöjd.

Tyvärr kan man dock inte alltid göra alla nöjda. Vi har i alla fall alltid gjort vårt bästa och strävat efter att göra kunder nöjda.

I det stora hela tycker jag att vi lyckats bra med det. Våra omdömen på Prisjakt säger det mesta och det kan vi i alla fall vara stolta över tycker jag.

Hoppas det ordnar sig för er alla som jobbade på JMEData

Visa signatur

"quod est pretiosa hodie,cras sit questus magis pretiosa"
#positive thinking

Permalänk
Inaktiv

Väntar på en accesspunkt från dem. Förbetald och allt. Den SKA dock vara skickad redan, så bör vara safe.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rogga67:

Hoppas det ordnar sig för er alla som jobbade på JMEData

Tack för omtanken. De flesta kommer att klara sig utmärkt. En del har redan fått nya jobb då det varit på känn ett tag nu. Det tråkigaste med det hela är trots allt de få kunder, en handfull, som kommit i kläm på grund av det som inträffat. Det viktigaste för oss på sistone har varit att se till att så lite kunder som möjligt blivit påverkade utav detta. Tyvärr är det i princip helt omöjligt att lyckas med det fullt ut.

Tack vare vårt hårda arbete den senaste tiden har vi dock hunnit ställa i princip allt, utom några enstaka fall som dessvärre är bortom vår kontroll, till rätta innan konkursen blev officiell.

Skrivet av Dannie:

Väntar på en accesspunkt från dem. Förbetald och allt. Den SKA dock vara skickad redan, så bör vara safe.

Ge mig ditt ordernummer så kan jag kolla om vi lyckats få iväg din order eller ej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sensuella Sven:

Tack för omtanken. De flesta kommer att klara sig utmärkt. En del har redan fått nya jobb då det varit på känn ett tag nu. Det tråkigaste med det hela är trots allt de få kunder, en handfull, som kommit i kläm på grund av det som inträffat. Det viktigaste för oss på sistone har varit att se till att så lite kunder som möjligt blivit påverkade utav detta. Tyvärr är det i princip helt omöjligt att lyckas med det fullt ut.

Tack vare vårt hårda arbete den senaste tiden har vi dock hunnit ställa i princip allt, utom några enstaka fall som dessvärre är bortom vår kontroll, till rätta innan konkursen blev officiell.

Ge mig ditt ordernummer så kan jag kolla om vi lyckats få iväg din order eller ej.

Hej! Hur blir det med garanti? Har köpt ett Gigabyte moderkort och Sapphire grafikkort av er, och båda deras hemsidor säger att jag ska vända mig till butiken jag köpte produkten hos.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Speldator: i5-6600K | 16GB RAM | Nvidia GTX 1070 | Fractal Design Define R5 | 512GB SSD + 256GB SSD
Laptop: Huawei Matebook X Pro | i7-10510U | 16GB RAM | 1TB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blixa_Bargeld:

Försök få igenom din garanti till asiatiska fabriker, lycka till, och kom tillbaks i tråden och skriv hur det gick.
Att du ens beställer en PC från ett företag som är på väg att gå i konkurs, så får du skylla dig själv. Handla från större/bättre företag i fortsättningen.
Bolaget har gått i konkurs, så din garanti är helt borta. Du kan ge dig på konkursförvaltaren, lycka till, skriv tillbaks i tråden dina resultat.
(du kommer inte komma någonstans alls, men visst, försök, och fortsätt hylla jme som just snodde dig på din garanti)

Törs lova att en REJÄL majoritet av alla Asiatiska bolag som har produkter på reputabla marknader i Europa har MINST 1 års garanti och ofta även 3 års garanti. Dessutom så föredrar flertalet bolag att hantera garantiärenden själv istället för att butikerna gör det. Skulle förvåna mig oerhört om en enda kund blir lurad på garantin i slutändan, skulle möjligtvis vara de datorer som JME själv satte ihop, dock bör komponenterna i datorerna fortfarande omfattas av garantier.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sambal:

Hej! Hur blir det med garanti? Har köpt ett Gigabyte moderkort och Sapphire grafikkort av er, och båda deras hemsidor säger att jag ska vända mig till butiken jag köpte produkten hos.

Skickades från m.sweclockers.com

De tar över garantiärendena om du meddelar att återförsäljaren är satt i konkurs. De är skyldiga att ta över garantiärenden i såna fall.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sambal:

Hej! Hur blir det med garanti? Har köpt ett Gigabyte moderkort och Sapphire grafikkort av er, och båda deras hemsidor säger att jag ska vända mig till butiken jag köpte produkten hos.

Förklara för tillverkaren att återförsäljaren, JME Data, gått i konkurs. De kommer då att hjälpa dig istället. Tyvärr kan de dock, om de vill, kräva att du som kund får stå för frakten till och från deras reparationsverkstad. Det är den enda nackdelen gentemot att ta det via återförsäljaren.

Permalänk
Medlem

Hur fungerar det med garantiärenden mm nu?

ont: riktigt tråkigt att höra, snabba leveranser, trevlig support och bra utbud!

Permalänk
Medlem

Är inte speciellt glad på JME då de ljög mig rakt i ansiktet. Beställde nya delar från dem inkl ett GTX680 som aldrig kommer dyka upp och enligt konkursförvaltaren så blir det ingen eller bara en lite ekonomisk kompensation eftersom jag är företagskund. När jag dessutom ringde och var orolig och frågade varför det var många av delarna jag beställt som utgått ur sortimentet svarade dem att de skulle byta leverantör och skulle hålla färre artiklar i lager ( detta var 4dagar innan konkursen ) Jag bad dem även skicka mina prylar asap då jag inte vill vänta på alla delar tills ett 680 trillar in. Så jag han iaf få hem alla delar utom GTX680, som jag inte kommer bli kompenserad för eller få då jag betalade med företags kortet =(

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk
Medlem

Tråkigt för alla anställda.

Jag har under årens lopp handlat mycket från JME data och alltid fått bra service. Sen till dej som gnäller på ett spel du köpte för 20-år sedan det är bara patetiskt att ta upp en sån sak nu.
Alla ni som gnäller på servicen titta på denna tråden så ser ni trots att de gått i konkurs så sitter en av de som varit anställda där och försöker hjälpa de som handlat där. det är service det, är övertygad om att skulle någon av de stora drakarna kursa så skulle inte deras anställda sitta i ett forum och försöka hjälpa kunder.

Visa signatur

det jag inte vet vill jag lära mej

Permalänk
Medlem
Skrivet av iizhuuez:

Hur fungerar det med garantiärenden mm nu?

ont: riktigt tråkigt att höra, snabba leveranser, trevlig support och bra utbud!

står här:
http://www.jmedata.se/info.aspx?q=sk:229

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zcenicx:

Mjo, du har rätt i att de i ordets rätta bemärkelse inte är en distributör. Grossist är nog närmare sanningen.

Vad gäller företagsmarknaden är Atea stora, ja, men Ateas sortiment är väldigt begränsat utanför gränserna för hela datorsystem och skärmar.

De allra flesta har någon form av ramavtal med dem och på vår IT-avdelning (kommun) handlar vi i princip all kringutrustning förutom skärmar av dem.

Jag skulle nog säga att grossist och distributör är samma sak, men det spelar ingen roll. Det jag menar är att Dustin säljer i 95% till slutkund och de handlar själva i stort sett bara från de stora distributörerna tex. ingram och techdata (förutom dell som tas direkt från dell).

Ja, det är sant när det gäller Atea, min erfarenhet är den att många större företag och kommuner ofta tar sin större grejer + konsulthjälp från Atea medan saker som måste gå snabbt plockas från Dustin, fast Atea kan lösa allt om man vill det men de brukar inte vara lika snabba som Dustin.

Jag hänger inte med på om det är Atea eller Dustin du menar med det sista men det stämmer väl in på Dustin, nästan alla företag har handlat där någon gång å andra sidan är det väldigt få företag (i förhållande till hur många som handlar av dem) som är beredda att lägga någon större del av sin budget hos dem.

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Skrivet av LinusNeuman:

NEEEEE!
MIN FAVORIT BUTIK !!!!!

VAR I TROLLSKOGEN SKA JAG NU KÖPA SKIT IFRÅN?

Dataprince? dom har massor av skit (bokstavligen) fast dom har säkert konkat med..

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av quattro-2.6:

Dataprince? dom har massor av skit (bokstavligen) fast dom har säkert konkat med..

Hahaha ja dom är/var ungefär i samma klass som JME.
Hoppas det löser sig för er alla som nu har trasiga saker från JME och ska försöka få det på garanti
Kommer ta mycket tid och pengar, återkom gärna i tråden och berätta hur det gick.