Blir ni arga när ni spelar?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av StabTheDrama:

Folk som skriver "Jag blir aldrig sur" spelar bara harpan eller är så jävla dåliga att de förväntar sig att förlora från början.

Det är ju tur att du kom in hit och levererar den ultimata sanningen.. Eller inte..

Vissa, oavsett hur bra eller dåliga de är och oavsett om det är Harpan eller BF3 kan ta förluster på ett moget sett utan att bli förbannad eller peka fingrar på sina lagkamrater.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Skrivet av €lysian:

Ja, tonåren kan ju vara väldigt besvärliga för alla, men har man problem att kontrollera sina impulser blir det definitivt inte lättare. Du kommer säkerligen lära dig att hantera mycket av din ilska när du blir äldre, men vägen dit är ofta lång och krokig. Jag hamnade ofta i trubbel i skolan och fick massa jävla veckorapporter från lärare där de kritiserade mitt beteende. Mina reaktioner var alltid befogade, men jag gjorde fel.

Det är lite så jag tänker idag när jag spelar också. Man kan bli riktigt förbannad när det är mycket som krånglar och ilskan är mycket enklare att utagera än att dämpa. Det är klart att det är dumt att förstöra sina grejer så man måste köpa nytt långt tidigare än nödvändigt, men det finns inte så mycket att göra åt att man reagerar som man gör. Jag tycker att det är okej så länge det inte drabbar någon annan än sig själv.

ja men det är det man får ta. vi är födda så och kommer förbli så men kmr att lära oss hur vi behärskar ilskan bättre

Visa signatur

OKEJ, JA KANSKE ÄR ARG? VEM FAN BRYR SEJ??!!

Permalänk
Medlem

När jag var liten så sulade jag en microsoft optical 1.1 mouse så att den gick sönder.
Generellt sett så är jag mycket försiktig med mina ägodelar.

För ungefär ett halvår sedan hade jag dock en väldigt dålig dag, följt av ett antal rundor med riktigt korkade får som teammates i BF3.
Det som fick bägarn att rinna över var att jag inte kunde klå en polares varvtid i forza motorsport 4 den dagen. ( jag är alltid bäst på min friendslist annars ).

Det berodde delvis på att personen i fråga är skicklig, men också på att kontrollen ibland drar lite till höger.

Det slutade såhär, efter ett 80-tal varv utan framgång.

jag hade dock skaffat en till kontroll, för att få med wireless pc kittet, den var splitterny och drog inte till höger, så när jag var tvungen att börja använda den, av förklarliga skäl
så lyckades jag bräcka polarens varvtid.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Skrivet av skog1s:

Nä jag dömer ingen, skriver bara min åsikt i en tråd som heter "utbrott i spel"

Vill varken få mig själv att vara bättre än nån annan, eller på något vis trolla. Du ska inte ta åt dig så.

Men fast jag har haft en dålig dag, gått igenom en skilsmässa, mist mina barn, hunden dött etc etc så hade jag inte tappat behärskningen när jag spelade. Så är jag, du är som du är. Så är det.

Självklart...

Permalänk
Medlem
Skrivet av StabTheDrama:

Självklart...

Hahaha, den typen av sarkasm tycker jag är underbar xD

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devildoll:

När jag var liten så sulade jag en microsoft optical 1.1 mouse så att den gick sönder.
Generellt sett så är jag mycket försiktig med mina ägodelar.

För ungefär ett halvår sedan hade jag dock en väldigt dålig dag, följt av ett antal rundor med riktigt korkade får som teammates i BF3.
Det som fick bägarn att rinna över var att jag inte kunde klå en polares varvtid i forza motorsport 4 den dagen. ( jag är alltid bäst på min friendslist annars ).

Det berodde delvis på att personen i fråga är skicklig, men också på att kontrollen ibland drar lite till höger.

Det slutade såhär, efter ett 80-tal varv utan framgång.
http://i.imgur.com/NS5hn.jpg

jag hade dock skaffat en till kontroll, för att få med wireless pc kittet, den var splitterny och drog inte till höger, så när jag var tvungen att börja använda den, av förklarliga skäl
så lyckades jag bräcka polarens varvtid.

Riktigt tjusig handkontroll där du. Det är lite synd att jag inte har någon bild på hur mitt tangentbord såg ut efter att ha förlorat i CS under en hel helg i mina yngre dagar. (Det var på LAN) Fanns nog inte nånting som fungerade efteråt.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Vissa, oavsett hur bra eller dåliga de är och oavsett om det är Harpan eller BF3 kan ta förluster på ett moget sett utan att bli förbannad eller peka fingrar på sina lagkamrater.

Jag vet inte om det direkt har med mognad att göra hur man uppför sig i sådana scenarion. Många har svårt att dämpa sina impulser när de spelar, trots att de är mogna och ansvarsfulla i övrigt. Jag kan inte tala för alla andra, men personligen har jag inte så stora problem med att förlora matcher. Det är när jag inte lyckas med saker som jag vet att jag egentligen klarar av som ilskan oftast uppstår. Men detta går aldrig ut över någon annan i spelet. Jag sitter inte och svär mot mina lagkamrater (eller någon annan heller), däremot kan jag svära långa ramsor för mig själv.

En liten notis bara: Jag borde verkligen ha använt funktionen "citera flera". Ska tänka på det i fortsättningen.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem

FIFA-kvällar/förfest med polarna med lite öl i kroppen kan ju medföra några väl valda ord till den som gör ett mål på en. Men i slutändan ska man ju alla tillsammans ha kul.

BF3 kan få blodet att koka, men inte när man åker på stryk av någon bättre utan när någon i samma lag förstör, exempelvis tar en jeep kör mot en o hoppar ur. Då är det tankar om mord som kan dyka upp

Men förstöra saker. Nja, lite för dyrt skulle jag vilja säga (eller korkat)

Permalänk

Kan slå till lite löst på musmattan eller handstödet på keyboardet, annars får jag inga utbrott

EDIT: Kan slå till hårt på knät beroende på hur jag sitter också ^^

Permalänk
Skrivet av skog1s:

Nä jag dömer ingen, skriver bara min åsikt i en tråd som heter "utbrott i spel"

Vill varken få mig själv att vara bättre än nån annan, eller på något vis trolla. Du ska inte ta åt dig så.

Men fast jag har haft en dålig dag, gått igenom en skilsmässa, mist mina barn, hunden dött etc etc så hade jag inte tappat behärskningen när jag spelade. Så är jag, du är som du är. Så är det.

Det blir väldigt svårt att ta dig seriöst när du börjar med att skriva att du inte vill få dig att verka bättre än andra och fortsätter sådär Om du inte skulle kunna få ett utbrott under såna förhållanden så är jag mer orolig för din psykiska hälsa än om någon som har slagit sönder ett tangetbord när de varit förbannade.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

jag har nog varit tvungen att köpa minst 4 tangent bord och 2 skärmar tack vare Cs

Permalänk
Medlem

haha spelar man Warz kan man räkna med att slåss lite

Permalänk
Medlem

Spela Super Meat Boy. Eller Dark Soul.

Lackar konstant på noobs i BF3 och andra idioter*

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem

om jag så har köpt ett nytt single spel och inte klarar det så spelar jag det aldrig igen

Visa signatur

Born to raise hell

Permalänk
Medlem

sdjälv har man också begravt ett tagentbord med en polare ...det funkade faktiskt men det var från ett annat århundrade hehe

Visa signatur

Born to raise hell

Permalänk
Medlem

Jag kan blir rätt irriterad och arg ibland beroende på hur gärna jag vill vinna. Inte arg på det sättet att jag får något slags utbrott och skriker och slår på saker dock.

Kör nästan bara Team fortress 2 just nu och surnar till rätt snabbt om jag gärna vill vinna och för femtioelfte gången måste försvara eller anfalla mot i princip hela fiendelaget själv, samtidigt som resten av laget byter hattar, står och boxar eller siktar in i en vägg, campar eller springer runt på meningslösa ställen på kartan, spelar helt värdelösa klasser (spy/sniper) osv.
Dessvärre ser det ut sådär på 95% eller mer av alla servrar. Ett schysst spel där folk spelar för att vinna och gör vad de borde är sällsynt.

Blir helt enkelt sur på folk som inte hjälper till. Visst, är de nybörjare eller inte så duktiga kan jag köpa, men folk som inte ens försöker stör jag mig otroligt på.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Blri aldrig direkt upprörd. Kan där emot sluta spela när det inte går vägen (Semi rage quit). En del av mina kamrater är dock både gaphalsar och gnälliga. Men jag stör mig inte på det utan brukar pika dom istället

Visa signatur

Jag förstår, men vad menar du?

Permalänk
Avstängd

Det roligaste med folk som blir förbannade när man äger dem är att många av dem kallar mig för fuskare. Haha, dock har det ju helt motsatt effekt, man blir ju egoboostad av det. Som igår kväll, tror fan jag blev kallad hacker 45 ggr av 89

http://battlelog.battlefield.com/bf3/battlereport/show/482125...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Enda spelen jag blir irriterad av när jag spelar är HoN, Dota, LoL etc för spelar ingen roll hur jag spelar, suger mina medspelare förlorar man och jag blir bara förbannad.

Permalänk
Medlem

Det händer väl att man svär till lite då och då när man spelar LoL t.ex. , oftast händer det väl när man sitter på skype med polarna. När jag sitter ensam och kör single player så kan det väl hända beroende på hur dagen har varit, om jag varit irriterad sen innan eller om man ätit dåligt. Det känns så mycket bättre än att långsamt låta vreden byggas upp tills man blir Hulken.

Permalänk
Medlem

Jag brukar sluta spela innan bägaren rinner över. Ingen som har testat det?

Permalänk
Skrivet av biorrith:

Jag brukar sluta spela innan bägaren rinner över. Ingen som har testat det?

Svårt om man spelar dota där gamesen i genomsnitt är 35-40min :/

Permalänk
Medlem

Äh, jag brukar ha stängt av spelet långt före jag börjar känna mig arg på riktigt över något. När det gäller multiplayer spel så byter jag server ganska fort om det är obalanserade lag eller fullt med idioter. Har inga problem med att hoppa ut mitt i en match om jag känner mig less.

Permalänk
Medlem
Skrivet av robineng:

Äh, jag brukar ha stängt av spelet långt före jag börjar känna mig arg på riktigt över något. När det gäller multiplayer spel så byter jag server ganska fort om det är obalanserade lag eller fullt med idioter. Har inga problem med att hoppa ut mitt i en match om jag känner mig less.

Många spel går det inte bara att lämna eller avsluta utan något typ av straff som gör det svårare att spela nästa gång.

Permalänk
Medlem

Beror helt på vilket humör jag är på, eller vilket spel jag spelar. Samt vilken situation jag är i. Ibland bryr jag mig inte och andra gånger kan jag bli riktigt lack, har slagit sönder ett par möss under åren. Men nu var det väl säkert 6-7 år sen något gick sönder, blir dyrt annars.
Men vill man ragequita snabbt, spela på tom mage samt efter kaffe/energidryck börjat dala ner, då tar det inte lång tid innan man lackar.

Visa signatur

Dator 1: Intel 6700k @ 4.5ghz |Asus Z170-A |Corsair 16GB Vengence LP |Palit 1080 Jetstream |Samsung 850 EVO 512GB + Crucial m4 128GB
Dator 2: Intel 2500k @ 4,4ghz |Asrock Z68 Extreme4 |Corsair 8GB Vengence |Gigabyte 970 G1 Gaming |Crucial m4 128GB

Permalänk
Snusfri

Händer väl ibland, i 99% av fallen så bara stänger jag av spelet och gör något annat.
Dock så kastade jag min xbox 360 kontroll i golvet en gång när det gick lite halvdåligt i Forza 4 med påföljden att en del vid batteripacken sprack så batteriet hoppar ur ibland

Bör nog försöka limma eller tejpa det.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Har aldrig direkt tagit sönder något. Men svordomar har flugit genom åren, skrivbordet har fått några mjuka smällar. Annars inte mycket mer ^_^

Visa signatur

”Once we accept our limits, we go beyond them.” - Brenden Francis

Permalänk
Medlem

fått byta tangentbord och bord på grund utav rage, men har alldrig skadat någon annan,
har dragit sönder skaddar och rage quitat men alldrig skadat någon annan.

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.

Permalänk

Skrattar snarare när det går riktigt dåligt.. när man kommer till bristningsgränsen för vad man klarar av och allt bara faller som ett korthus

Permalänk
Medlem

Brukar bli ganska arg när man enligt sig själv har "otur" eller gör något dumt fel.

Denna har man ju råkat ut för en del gånger..