Blir ni arga när ni spelar?

Permalänk
Medlem

Jag brukar sällan bli så arg att jag förstör nåt när jag spelar, jag brukar som tidigare nämnt i tråden tänka igenom varför jag dog och hur jag kan förbättra mig ( Glömmer dock bort det när jag spawnar igen )

Irriterad blir jag dock ibland

Hittils har det bara hänt en gång att jag slagit hårt i bordet, det var länge sedan när jag spela mw2 på ps3. Efter att jag hade slagit i bordet så skratta jag därimot ihjäl mig

Permalänk
Medlem

Blir aldrig arg, skrattar bara. Bäst är på cs när man hör andra skrika för man fick in ett turligt headshot på dem XD Haha, kan inte bli arg då det bara är ett spel. Dock har jag blivit lite smågrinig på The Heist då man får spela om hela skiten om man dör, men det går ändå snabbt och man lär sig mer och mer ju mer man får spela

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

NEJ DET BLIR JAG FAN INTE!!

Permalänk
Medlem

När jag var liten kunde jag bli frustrerad när det hände att man fick hela oflyt i spel. Idag blir jag aldrig arg över spel, det är aldrig värt att hetsa upp sig över.

Visa signatur

Asus M5A99X EVO | AMD PhenomII x6 1100T @3.3GHz | Hyper 212+ EVO | Corsair DDR3 1600MHz @16GB | Asus GeForce GTX 1060 @1GB | Crucial M4 SSD @128GB | OCZ Solid 3 SSD @60GB | Seagate barracuda HDD @2TB | Corsair TX650 @650W | benQ 24" @2ms | Logitech X-540 @70W 5.1-surround | Corsair Gaming K95 RGB

Permalänk
Medlem

Blev fruktansvärt frustrerad den tiden jag spelade äventyrsspel utan internet. Fy fasiken vilka prövningar man utstog, hopplösa problem och ingen hjälp någonstans. Ett och annat mus-dunk i bordet har man kostat på sig...

Annars är vrede nästan befogat ibland. Vissa spel är så svåra och så buggiga att man nästan kreverar som denna kille:

http://www.youtube.com/watch?v=q-vO76TAH9Q

Visa signatur

The individual is handicapped by coming face-to-face with a conspiracy so monstrous he cannot believe it exists.

-- J Edgar Hoover

Permalänk
Medlem

Händer fortfarande ibland, mest i multiplayer när man hamnat i en svacka och dör hela tiden. I SP brukar det hända när det buggar eller inte funkar som det ska. Resultatet blir oftast ragequit och några ofina ord

Permalänk
Medlem

Irriterad ja, arg inte längre.

Permalänk

HAAHA!! skojar inte!! Jag blev så arg för typ 1 år sedan när jag spela CS så att jag var tvungen att slå på något så blev de att jag slog till så in i helvete på skärmen så att den börja blinka som fan sedan bara slockna.

Permalänk
Medlem

Jopps

På gamla NES tiden när spel var svåra
pg av större buggar i spel , ex kanske man får starta om hela spelet
Troll i onlinespel typ DOTA

Permalänk

Klart som fan att man blir arg. Man (Jag) spelar ju online-spel för att jag vill vara bäst, när det då går dåligt så kan man få raseriutbrott. Jag lär mig dock oftast av mina misstag, men nästa gång så är det något annat man blir arg på. Jag vill verkligen vinna till varje pris (Allt utom fusk), så jag blir sjuhelvetes frustrerad när det inte går som jag vill.
Förr i tiden (Ca 10-15år sedan) så kunde jag ha sönder saker omkring mig, men nu är det alltid bara verbala raseriutbrott och endast när jag sitter själv. Sitter jag på skype så märker folk att jag blir irriterad/arg, men jag skulle aldrig höja rösten överhuvud taget när jag sitter med andra. Det är totalt respektlöst mot folk att sitta och skrika i en microfon för att man blir arg pga sina egna brister i ett spel.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av mangemani:

ADHD är möjligtvis boven bakom det hela, men inte asperger.
en person med asperger brukar oftast vara lugn och sansad medans en med ADHD kan skifta hej villt mellan lugn och tempramentsfull.
jag har aspergers och jag är en mycket lugn och sansad person, likaså alla jag känner inom attention(en förening för de med aspergers), medans de med ADHD i attention har ett temprament och humör som svingar hit och dit.
just saying:P

Nu börjar det låta som "Bro-science" har du överhuvudtaget några som helst belägg för dina påståenden? Har två kompisar med Asperger och dom var fan inte mindre arga för det :). Båda är väldigt intelligenta och har tillhört speleliten minst en gång under sin spelperiod. Dom har bokstavligt talat slagit sönder dörrar, väggar, bord och demolerat datorstolar (snackar Ikea stol i minst 50 bitar).

Permalänk

Bara när jag råkar på fuskare i multiplayer-spel. De sabbar för alla andra bara för att de är oskickliga egoister, och det gör mig förbannad.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bananas2thebeat:

Bara när jag råkar på fuskare i multiplayer-spel. De sabbar för alla andra bara för att de är oskickliga egoister, och det gör mig förbannad.

Jo man blir ju förbannad på dem ibland. Men det är inte alltid oskickliga spelare utan ofta märker jag att
det är folk som gör det för att medvetet irritera spelare för skojs skull.
En del fuskar med för att levla snabbare men jag tycker att man inte ska fuska oavsett i onlinespel,
singleplayer är väl okej eftersom man inte stör någon annan

Permalänk
Medlem

Brukar dra ur sladden och sätta mig i ett hörn med en filt och gråta någon timme.

Visa signatur

Burk 10700K@5.1GHz 7900 XTX
Ljud KRK RP8 G3 samt Audio Technica ATH-M50
Bild Samsung C27HG70

Permalänk
Medlem
Skrivet av rabiesekorre:

Brukar dra ur sladden och sätta mig i ett hörn med en filt och gråta någon timme.

Du lär ju ha ungefär lika bra spelprestanda när sladden inte ens är ikopplad iaf (tänkte på din GPU i sign)

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Absolut, mest när man spelar online i lagspel (Halo - Dominion) och ens kära "lagkamrater" är fullsätndigt inkompetenta. Man får själv försvara en bas medan de, (5 pers eller mer) misslyckas att hålla sin. Eller ännu bättre, bara lite hederlig slayer där man har en bra runda med 15-25 raka kills utan att dö, men ser att aget förlorar för att ett par tomtar snittar -15 eller mer...irriterande att förlora pga att andra är så dåliga och inte tycks lära av sina misstag heller.
Sen finns ju SP spel av den gamla skolan som ex. Dark Souls som medvetet är gjort för att testa själ och psyke, många kära ramsor och utbrott medan man spelat det spelet, men så sjukt belönande sen när man klarat en boss

Permalänk
Medlem

Jag blev ganska arg förr. Då hände det att man boxade på kudden i sängen i ren frustration.
Numera så vet jag oftast anledningen till att jag dör i spelet och då blir man helt enkelt inte lika arg.
Men! Lagg och lagkamrater som köper korv när matchen är i gång blir jag förbannad på.
Dock är man van vid det mesta nu..

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk
Medlem

Det värsta för mig var när man körde Street Fighter 4 AE på PS3 och gjorde en focus cancel - ulti combo men vid precis fel tillfälle blev det lite lagg och min ulti missade, vilket lämnade mig helt öppen för motståndarens ulti vilket slutade i förlust för mig... Finns inte mycket mer saker än lagg och buggar som får igång mig Den dagen dog en ps3 kontroll men fy fan va mycket skönare det vart efteråt, ibland är det nästan värt det. Kände också att det var dags att lämna det spelet efter det med så har inte ens försökt köra det seriöst sen dess.

Utöver det bet man sin MX518 en gång i CS 1.6 (vart efter source kom ut) då den utan förvarning började hacka till i responsen så jag kunde inte skjuta någon alls, men utöver de två sakerna har jag i stort sett aldrig gjort något allvarligt. Musen fungerade efteråt också så inget vart förlorat iaf, även om den vänstra knappen inte vart lika skön efter det.

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Medlem

Det ända spel jag kan bli arg när jag spelar är BF3, jag kan bli riktigt jävla sur! Jag använder dock inte våld, det blir lite svordomar! Värst är det när jag spelar Scavenger i Aftermath. Jag är helt hopplöst värdlös med 90% av vapnen som erbjuds xD!

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem

Jag brukar slå i bord / tangentbordet, och säga lite fula ord sen är det över.. Mest i LoL Dock, Andra spel skiter jag bara i det eftersom att det går bättre när jag spawnar

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

Blir inte sur/arg på spel utan på folk man spelar med framförallt folk som inte teamspelar i team spel, tillexempel LoL framförallt när man får spela med folk som inte pratar engelska eller går på sina solo missions.

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk

Njaa, skulle säga att jag blir väldigt sällan det idag. Som tidigare inlägg så var jag turbulent under min barndom då de skreks,bankades och det fälldes ett badhus volym i tårar

Man mognar väll upp lite och förstår att vad i helvete spelar det för roll egentligen. Ifall jag blir lite irreterad så är det antingen d p.g.a att jag tycker att jag själv spelar så dåligt , eller att andra håller på och flamear och beter sig barnsligt i /chat. Men detta brukar jag dock inte lägga mig i utan försöker att hålla mig undan, alternativt blocka personerna i fråga

Så fort ett flamewar har börjat i t.ex LoL eller i ett annat lagrelatat spel då är det över.
Så att bli arg över att man förlorar är som att skuta sig i pannan.
Därför försöker jag även om jag är riktigt irr så försöker jag hålla stämningen uppe:)
Spread the love

Permalänk

Jag blir sällan arg när jag spelar, däremot blir jag arg varje gång jag måste använda mig av Steam. Det måste helt seriöst vara den absolut sämsta programvara som mänskligheten haft den dumma idén att skapa. Det kraschar ständigt, man är illa tvungen att använda det då alla spel ska registreras genom skiten, sen en sån sak att om man laddar ner ett spel kan man inte ens fördriva tiden med att lira ett singelplayer spel på Steam, då pausas nerladdningen. Vad i hela fridens namn är det frågan om? Programmet har existerat sedan 2003 och trots ett svindlande antal uppdateringar sen dess misslyckas man med de mest fundamentala funktionerna.

Origin som har funnits ute sen 2011 är ärligt talat betydligt trevligare att använda, inget av det jobbiga lagg som Steam har, detta trots SSD. Det enda positiva med Steam är de reor man anordnar.

Hoppas innerligt att Steam och Valve dukar under inför sin egen inkompetens och oförmåga att förbättra produkten. Steam är bloatware.

EDIT:

Seriöst, kasta källkoden i Volga.

Visa signatur

i73820 | P9X79 PRO| Intel 330 120gb | 16gb Corsair 1600 | GTX680OC | Antec P280 |

Permalänk
Medlem

Är hyffsat lugn nuförtiden men händer att jag lackar på Assassin's Creed 3 (av alla spel) ibland p.g.a. att vissa optional objectives är halvt omöjliga att klara av, är f*n så man undrar om de lät praktikanten designa uppdragen ibland.

Skrivet av Heinkel92:

Jag blir sällan arg när jag spelar, däremot blir jag arg varje gång jag måste använda mig av Steam.
...

[OffTopic]
Har själv aldrig haft större problem med Steam (förutom när deras servrar kämpar under stora reor t.ex. ), men om du vill ladda ned medan du spelar så är en workaround att du pausar och sen resumar nedladdningarna efter att du väl har startat det spelet du vill spela på Steam. Håller dock med om att det är löjligt att de automatiskt pausar per default när man startar ett spel...

Permalänk

Fruktansvärt.

Fast är ej högljudd med det utan sitter mest och muttrar och tänker mordiska tankar ett bra tag, blir bra dyrt om man ska roidrage:a loss på diverse prylar

Visa signatur

MB:Asus P8P67pro REV 3.1 CPU: i7 2600k@ 4.5Ghz / Noctua NH-U12P SE2 GPU: Asus GTX670DCII @1100Mhz Minnen: 8gb Corsair CL9 Vengeance 1600Mhz(@1333Mhz) HDD: 120gb Intel 320 SSD, 2TB Seagate Barracuda Ljud: Asus Xonar Essence STX PSU: Cooler Master SilentPro 700W

Permalänk
Medlem

Blev generellt så arg att jag numer inte spelar datorspel.

För min del var det nästan bara MOBA-spelen som frambringade ilskan men när tendenserna började visa sig även vid MMORPG-spel lade jag ner allt spelande helt. Inte för att jag inte klarade av att hantera det utan för att jag inte ville gå runt och vara sur hela tiden.

Efter att slutat spela datorspel har jag blivit generellt mer positiv samt gladare.

Skriver detta mest för att jag själv alldeles för sent insåg att datorspel inte är ett substitut för fysiskt umgänge, vilket jag i nästan ett decennium försökt övertala allt och alla som ifrågasatte mitt spelande.

Jag vill starkt poängtera att jag fortfarande inte anser att jag varit spelmissbrukare. Detta av den enkla anledning jag inte kände något tvång att spela och ofta inte gjorde det utan istället valde att se filmer eller träna.

Kan nämna att jag är en helt vanlig kille/man på 26 år, fast jobb med bra inkomst lägenhet/bil och allt vad det medför. Jag har under dessa år haft fungerande förhållanden och även aktivt krogliv. Spelar även badminton på ganska hög tävlingsnivå (kan det vara härifrån den dåliga förloraren har formats?)

Nu när jag tittar tillbaka på alla spelminnen är det väldigt lätt att minnas hur roligt man haft med kompisarna när man spelat 5mo5 i CS, Item-maxat i Diablo1/2 eller tränat strategier i Starcraft 1.

Alla har olika intressen, och vad det nu må vara man håller på med är upp till var och en. Men väldigt få intressen är så tillgängliga som datorspelande, och väldigt få personer utom just datorspelare som jag umgåtts med genom åren har varit så uppslukade.

Vad hände med all tiden? Vad har jag att visa upp efter 15 år av spelande?
Lägg där då till att dessa år jag talar om pratas om av alla som genomgått denna perioden av sina liv som den bästa och mest innehållsrika.
Den tanken kan får mig att tänka efter.

Slutligen några snabba frågor:

Har jag haft roligt med datorspel?
-Ja!

Saknar jag det?
-Ofta, och mycket.

Skulle jag gjort samma val igen? (valt bort mycket annat)
-Förmodligen.

Med jag önskar att jag aldrig fattat något intresse för datorspel alls.

Permalänk

Känner igen mig helt i det du skriver förutom en sak, själv blir jag mest arg när jag själv misslyckas med något i SP-spel till skillnad från MP-spel.

Har för det mesta inga problem med MP-spel. Raiden wipe:ar i WoW? Är inte den enda som stått i eld då och då. Död i CS? han/hon (hen?) var bättre eller fel plats fel tillfälle. D2 undvek man PvP i för man var så pass rädd om grejerna man hade kämpat för

Men som senast när jag spelade igenom AC3 och kom fram till det sista uppdraget och misslyckades upprepade gånger på min egen tjockskallighet, ja då var det nära att gamepaden hamnade i skärmen :/

Visa signatur

MB:Asus P8P67pro REV 3.1 CPU: i7 2600k@ 4.5Ghz / Noctua NH-U12P SE2 GPU: Asus GTX670DCII @1100Mhz Minnen: 8gb Corsair CL9 Vengeance 1600Mhz(@1333Mhz) HDD: 120gb Intel 320 SSD, 2TB Seagate Barracuda Ljud: Asus Xonar Essence STX PSU: Cooler Master SilentPro 700W

Permalänk
Medlem

Jag kan bli riktigt förbannad ibland. Men min polare tar nog priset. Vi va på förfest och körde lite mario cart på wii. Istället för typ ha sönder nån kontroll vred han sönder knät och fick hoppa på kryckor i massa veckor.. De som säger att man inte kan bli tv-spelskadad har aldrig träffat min polare.

Visa signatur

Gaming: NZXT H440W NE, EVGA SuperNOVA G3 650W, Asus ROG Strix X470-F Gaming, AMD Ryzen 7 2700X, Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse, Samsung 970 EVO 500GB, Corsair Vengeance White RGB LED Pro DDR4 3200MHz 4x8GB, HDD: 4TB, Logitech G915 Lightspeed Tactile, Logitech G502 Lightspeed, Razer Leviathan, Corsair Void Pro RGB Wireless, 2x MSI Optix MAG271CQP.
Server: Fractal Design Arc, Corsair CMPSU-850AX, Asus P8P67 Pro B3, Intel Core i5 2500K, Asus GeForce GTX 1060 Dual OC 6GB, Samsung 850 EVO 250GB, Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL9 4x4GB, HDD: 11TB, Logitech G710, SteelSeries Rival 710, 2x Fujitsu SL27T-1 LED.
Laptop: Fujitsu Lifebook UH552, Samsung 840 EVO 250GB, Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL9 2x4GB.
Mobile: Apple iPhone 11 Pro Gold 256GB.

Permalänk
Medlem

Blir mest förbannad på mig själv när jag klantar til d et och beter mig som en N00b.

Visa signatur

AMD 5600x

Permalänk
Medlem

Visst har man blivit arg när man spelat, men aldrig såpass att jag tagit sönder något, känns ju väldigt onödigt...
Man kan ju fundera på om dom som slår sönder tangentbord och vem vet vad har fler tendenser till att vara våldsam?

Visa signatur

#framtiden