Blir ni arga när ni spelar?

Permalänk

brukar även skrika svordomar, könsord, ''förbjudna ord'', på hittade ord där åsna, inkompetent, utvecklingsstörd, k*k huvud, elefant penis, rövhål, din torre jävel och massa annat brukar finnas med, ta dejj din jävel, dö din jävla f*tt*, kn*ll* dej din jävla åsna, asåå vad i helvetes jävla skit?!?!, gå o kn*ulla dejj själv, jag ska dra bortt k*ken på dejj o tvinga dejj att svälja den och om du kräks upp den trycker ja ner helvetet i halsen på dejj igen, dö ditt jävla fanskap, jävl fega f*tta, sluta campa ditt fega as, jävla aimbot!, vafan jävla cheater!, va i helvete?, men skjut inte på mej ditt jävla fanskap!, men varför ska ja respawna där jävla skit spel!, men vafan fel knapp!, jävla skit spel!, men jävla sniper jävel!, jävla reklam på spotify!, vafan jävla lagg!, vafan det där ee ju fan omöjligt!!!!!, de där går ju fan inte!, va i helvetes jävla fanskap!?!?, nu jävlar!, omöjligt för helvete!!!!, FAAAAAAAAAN JÄVLA F*TTA ÅT HELVETE ME DEJJ DIN K*UKSUGANDE ÅSNEF*TTA! KN*LLA DEJJ SJÄLV I RÖVEN DIN JÄVLA K*UKSUGANDE ANAKA!

En vardag i mitt liv när jag spelar eller gjör läxor ja överdriver INTE blir så arg hela tiden

Visa signatur

OKEJ, JA KANSKE ÄR ARG? VEM FAN BRYR SEJ??!!

Permalänk
Medlem

Har väl hänt att ett o annat tangentbord fått sig båda en smäll och sönderslagning, även en skärm där jag svingade musen rakt in i den (kom på några sekunder efteråt vad tusen jag gjort).
Annars nu så är det väl mest långa fula ramsor av ord och slag i bordet som gäller, men det händer att headsetet flyger in i väggen ibland, tyvärr.

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 21TB HDD / Proxmox

Permalänk

Det enda spel jag kan bli riktigt ARG på är BF3, vet inte varför men BF3 får mig att bli riktigt arg. Men jag har aldrig slagit sönder något har dock slagit handen i bordet ett par gånger

Visa signatur

| Intel i5-4670k @ 4.6Ghz | Noctua NH-U12P SE2 | Asus GTX 980 | ASUS Z-87 A| Några SSD | Corsair TX V2 750W PSU | 12GB DDR3 Ram|

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Har aldrig haft utbrott i spel, någonsin. Jag triggar mitt eget misslyckande på att bli bättre! Och det gäller inte bara i digitalspel utan även i sporter/brädspel.

Att få utbrott tar bara en massa kraft, man kan förstöra saker, sprida dålig karma till resten av ens närhet.

Och ja, jag är äckligt disciplinerad! Är inte (och har aldrig varit) en dålig förlorare.

Att vara en dålig förlorare, har jag alltid ansett vara en väldigt dålig egenskap.

Typ som McEnroe som alltid kastade tennisracket och svor på allt o alla, när han fick pisk av den lugne Björn! Och Björn som alltid var lugn, fast han fick pisk av McEnroe (dom få gånger )

Det mina damer och herrar. Det kallas för Sportsanda

McEnroe har blivit diagnostiserad med ADHD, så det kan förklara hans temperament en hel del.
Personligen tycker jag att det tar mer kraft att försöka behålla lugnet och kväva eventuella utbrott, än att låta det explodera med en gång och sedan släppa det. Men alla är ju olika, helt klart.

Edit: Vad jag kan se så finns det inga bekräftade uppgifter på det påståendet om McEnroe, så jag får nog rätta mig själv lite på den punkten. Men det skulle kunna förklara hans utbrott om det stämmer.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wrathborn771:

Fel. Läs majoriteten av kommentarerna i denna tråd så får du se att de "normala" blir sura/arga i spel ibland.

JoJo, om du läste mitt tidigare inlägg hade du sätt att jag skrev "en normal person slår inte sönder saker för att han/hon dör på ett spel"
arg/sur när man dör blir väll de flesta, men att göra sönder saker är definitivt inte normalt.

Skrivet av €lysian:

Så du menar att det inte är normalt att ha känslor? Alla är olika bra på att dämpa sina känslor, men det är i allra högsta grad normalt att bli upprörd när saker inte går ens väg. Sedan kan man väl kanske tycka att vissa saker är onödiga att bli upprörd över, men det är en helt annan sak. Nu drar du upp saker som inte har med den här diskussionen att göra. Varför skulle någons utbrott vid spelande nödvändigtvis påverka något annat i vardagslivet? Jag har svårt att se kopplingen mellan dåliga matvanor, misskötsel av arbete eller skola för att jag blir förbannad när jag sitter hemma vid datorn.

Läs om inlägget, tolka rätt.
Jag skrev att en normal person inte missköter sitt övriga liv för spelandets skull. Jag blev jo ombedd att definiera en "normal" spelare enligt min uppfattning, det var precis vad jag gjorde. En som inte slår sönder saker för att spelet går dåligt.
Klart känslor är normalt, jag är inte dum. Vad jag menar är att om man tappar kontroll över sina känslor och slår sönder saker ska man inte spela så mycket, då det har det gått överstyr.

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av sten1930:

JoJo, om du läste mitt tidigare inlägg hade du sätt att jag skrev "en normal person slår inte sönder saker för att han/hon dör på ett spel"
arg/sur när man dör blir väll de flesta, men att göra sönder saker är definitivt inte normalt.

Läs om inlägget, tolka rätt.
Jag skrev att en normal person inte missköter sitt övriga liv för spelandets skull. Jag blev jo ombedd att definiera en "normal" spelare enligt min uppfattning, det var precis vad jag gjorde. En som inte slår sönder saker för att spelet går dåligt.
Klart känslor är normalt, jag är inte dum. Vad jag menar är att om man tappar kontroll över sina känslor och slår sönder saker ska man inte spela så mycket, då det har det gått överstyr.

Nej, jag bad dig att definiera begreppet "normal person", för det var vad du skrev först.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk

Folk som skriver "Jag blir aldrig sur" spelar bara harpan eller är så jävla dåliga att de förväntar sig att förlora från början.

Permalänk

Har väl slagit handen i bordet efter blivit spawn killad 2ggr i rad

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av €lysian:

Nej, jag bad dig att definiera begreppet "normal person", för det var vad du skrev först.

Det var ju vad jag gjorde också.
Du att det är fullständigt normalt att minst halva Sveriges befolkning slår sönder saker när man spelar eller?

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av WardonE:

Jag har märkt att det händer oftast i bilspel... Jävla bilar som inte kör dit jag vill att de ska

Jag blev så fruktansvärt arg när jag spelade Need For Speed Underground 1! Mina medtrafikanter var helt jävla blåst och körde sidled förbi 6 vägfiler bara för att frontalkrocka med mig på sista raksträckan! Tror jag grott 1cm tjockare skelett i högerhanden pga detta ;P

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av sten1930:

Det var ju vad jag gjorde också.
Du att det är fullständigt normalt att minst halva Sveriges befolkning slår sönder saker när man spelar eller?

Det är en normal reaktion för de som får utbrotten. Vart vill du komma?

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Skrivet av sten1930:

Det var ju vad jag gjorde också.
Du att det är fullständigt normalt att minst halva Sveriges befolkning slår sönder saker när man spelar eller?

Men va fan ni 2 asså... tror du att ni kan dra ut något statistiskt säkertställt från en "skoj" tråd här på Swec? bara för att denna tråden är till för att "skriva av" sig av sina utbrott så betyder väll fan inte de att alla är representerade här... dumb and dumber, anyone?

Visa signatur

AMD 2700x @ Stock | Asus B450-F Strix ROG | HyperX 2x16GB @ 3,6ghz | EVGA 980ti SC+ ACX+ | Corsair HX750w | 2x1TB Intel p660 M.2 | 3x1TB Seagate HDD | Corsair 300R

Permalänk

har gått så långt att jag har "mängd rabatt" på tangentbord inne på 6e i år tack vare World of tanks, kanske inte skall ta spelet så allvarligt men har man intresse så har man

Visa signatur

Moddat 700D | MSI Mpower |I5 3570k ~4,62Ghz | Corsair Dominator 1600MHz 16GB | XFX 6970 2GB CF | AX 850w | Phobia watercooling

Permalänk
Medlem
Skrivet av _AntiherO:

Men va fan ni 2 asså... tror du att ni kan dra ut något statistiskt säkertställt från en "skoj" tråd här på Swec? bara för att denna tråden är till för att "skriva av" sig av sina utbrott så betyder väll fan inte de att alla är representerade här... dumb and dumber, anyone?

När du skriver "ni två", menar du 'sten1930' och mig? Om det var mig du syftade på så ville jag bara ha en förklaring till hans påståenden, som handlar om ett begrepp som jag anser vara det absolut mest missvisande som existerar.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Skrivet av €lysian:

McEnroe har blivit diagnostiserad med ADHD, så det kan förklara hans temperament en hel del.
Personligen tycker jag att det tar mer kraft att försöka behålla lugnet och kväva eventuella utbrott, än att låta det explodera med en gång och sedan släppa det. Men alla är ju olika, helt klart.

Edit: Vad jag kan se så finns det inga bekräftade uppgifter på det påståendet om McEnroe, så jag får nog rätta mig själv lite på den punkten. Men det skulle kunna förklara hans utbrott om det stämmer.

ja har en diagnoiserad adhd o de ee förjävligt när man blir arg. hade köpt en lap top o några månader efter blev jag arg o slog sönder skärmen... som tur va kunde ja koppla upp den på teve skärmen men efter att jag varje dag blivit arg på den så blev den ganska käkke efter ett tag

Visa signatur

OKEJ, JA KANSKE ÄR ARG? VEM FAN BRYR SEJ??!!

Permalänk

Ja man har ju fått några riktiga rage några gånger, men har som tur aldrig eller kastat iväg något

Visa signatur

Chassi: Corsair 350D ljuddämpad Moderkort: MSI Z87M Gaming Processor: i7 4770k @4.5 Ghz Processorkylare: Be Quiet Dark Rock Pro 3. Grafikkort: Asus 780 DCII Minnen: Corsair 1600Mhz 8GB. SSD: Samsung Evo 256GB Lagringsenhet: Seagate Barracuda 7200rpm 1TB Nätagg: Corsair AX860 Tangentbord: Ducky Shine 3 TKL MX RED Högtalare: Argon 7450A Hörlurar: Dt 770 pro 80Ω + Fiio e10 Mikrofon: Modmic 4.0 Mus: Qpad 5k

Permalänk
Medlem
Skrivet av jackeek_the_bull:

ja har en diagnoiserad adhd o de ee förjävligt när man blir arg. hade köpt en lap top o några månader efter blev jag arg o slog sönder skärmen... som tur va kunde ja koppla upp den på teve skärmen men efter att jag varje dag blivit arg på den så blev den ganska käkke efter ett tag

Jag vet precis vad du menar. Jag har både ADHD och Asperger, så det där med att bli förbannad är en vardagsgrej. Det har helt klart lugnat ner sig med åren, men det är långt ifrån helt bra. Det är synd att saker går sönder, men vad gör man? ^^

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem

När jag va yngre kunde jag få till endel svordomar.
dock var oftast när man dog på precis samma ställe, eller gjorde samma fel om och om igen.

Nu blir det väl mer att man mumlar lite, dock ha det kommit något enstaka ord ur munnen men annars är det lugnt nu.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

hmm innan brukade jag boxa i väggen det har hänt fler gånger att skinnet spricker , lyckades en gång boxa ner en tavla på andra sidan väggen
men nu för tiden brukar jag ta och bita på saker som penna sladden från headset mm

Permalänk
Medlem
Skrivet av StabTheDrama:

Folk som skriver "Jag blir aldrig sur" spelar bara harpan eller är så jävla dåliga att de förväntar sig att förlora från början.

Nä där har du fel! Klart att man kan bli sur, och taggad, mer målmedveten etc etc (läs mitt inlägg längre upp så fattar du vad jag menar)

Men att tappa kontrollen och börja slå på saker, eller att börja att flippa ut totalt som en liten unge som gråter för att han inte får leka i sandlådan längre, skrika o gorma!

Det är en helt annan sak! det är inte "Jag blir aldrig sur"

Som jag skrev innan, jag har aldrig tappat fattningen när det går dåligt, never! Men visst blir jag sur, irriterad. Men jävligt taggad på att ge igen.

Jag tror det kallas för självdisciplin

Varför lägga en massa energi på "dumilska" det tar ju bara en massa kraft och tid!!

Stå o slå på kudden får ni gärna göra, eller varför inte ta o slå sänder allting, skärm, dator, hus, lägenhet. Det lär ju hjälpa jättemycket

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av BriLiAnT:

hmm innan brukade jag boxa i väggen det har hänt fler gånger att skinnet spricker , lyckades en gång boxa ner en tavla på andra sidan väggen
men nu för tiden brukar jag ta och bita på saker som penna sladden från headset mm

hur ofta byter du headset? =P
haha ser framför mig hur sladden ser ut som en råtta gått lös på den.

testa med en sladd från ett eluttag kanske? =P

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av €lysian:

Det är en normal reaktion för de som får utbrotten. Vart vill du komma?

Snälla, detta blir mtt sista inlägg på denna tråd för att jag helt enkelt inte pallar med hur vissa här vrider och vänder på mina ord som jag står för mot mig.

Jag har aldrig sagt att det är onormalt att få utbrott för folk som brukar få utbrott. Återigen, tydligt och enkelt så att alla ska kunna förstå: Om man får utbrott när man spelar och slår sönder saker, då är det inte normalt och spelandet har gått lite för långt PUNKT
Det var det ända jag ville komma fram till, men vissa kunde inte inse poängen med det och tyckte jag skulle definiera en normal person osv. bla blaaa blaaa....
Och så du som ifrågasatte det helt och hållet med logik som tolkas som:
Om man får utbrott när man spelar och slår sönder saker, då är det normalt och spelandet har inte gått för långt. OCH: folk som brukar få utbrott och slå sönder saker är det normalt för dem själva och därför är de normala och spelandet har inte gått för långt.

Nu, vart vill DU komma?

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av sten1930:

Snälla, detta blir mtt sista inlägg på denna tråd för att jag helt enkelt inte pallar med hur vissa här vrider och vänder på mina ord som jag står för mot mig.

Jag har aldrig sagt att det är onormalt att få utbrott för folk som brukar få utbrott. Återigen, tydligt och enkelt så att alla ska kunna förstå: Om man får utbrott när man spelar och slår sönder saker, då är det inte normalt och spelandet har gått lite för långt PUNKT
Det var det ända jag ville komma fram till, men vissa kunde inte inse poängen med det och tyckte jag skulle definiera en normal person osv. bla blaaa blaaa....
Och så du som ifrågasatte det helt och hållet med logik som tolkas som:
Om man får utbrott när man spelar och slår sönder saker, då är det normalt och spelandet har inte gått för långt. OCH: folk som brukar få utbrott och slå sönder saker är det normalt för dem själva och därför är de normala och spelandet har inte gått för långt.

Nu, vart vill DU komma?

Du har helt rätt i det du skriver.

" Om man får utbrott när man spelar och slår sönder saker, då är det inte normalt och spelandet har gått lite för långt PUNKT!

Det är helt rätt.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Själv har man ju slagit sönder en mus en gång. Och att det inte är hål i skrivbordet är nästan ett under, så mycket som jag har slagit näven i det xD Jag försöker att sansa mig när jag inte är ensam hemma dock. Det finns inte något som får mig så arg som FPS-spel

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Skrivet av skog1s:

Nä där har du fel! Klart att man kan bli sur, och taggad, mer målmedveten etc etc (läs mitt inlägg längre upp så fattar du vad jag menar)

Men att tappa kontrollen och börja slå på saker, eller att börja att flippa ut totalt som en liten unge som gråter för att han inte får leka i sandlådan längre, skrika o gorma!

Det är en helt annan sak! det är inte "Jag blir aldrig sur"

Som jag skrev innan, jag har aldrig tappat fattningen när det går dåligt, never! Men visst blir jag sur, irriterad. Men jävligt taggad på att ge igen.

Jag tror det kallas för självdisciplin

Varför lägga en massa energi på "dumilska" det tar ju bara en massa kraft och tid!!

Stå o slå på kudden får ni gärna göra, eller varför inte ta o slå sänder allting, skärm, dator, hus, lägenhet. Det lär ju hjälpa jättemycket

Om man är slår på saker är det en impuls som man inte kan/vill kontrollera. Det är något som händer otroligt fort efter att du blivit arg. Även om det är ett val så väger ilskan ganska tungt i just det tillfället. När det tillfället uppstår slår man på det man har i närheten. Man letar inte efter det billigaste eller tåligaste att slå på. Man vill förstöra. Om man slår på något som är exakt likadant efteråt finns ingen tillfredsställelse. Utöver det kan yttre faktorer spela roll. Jag skrev det inte i mitt inlägg men när jag slängde mina lurar så stod morsan och ropade "Maten är klar" hela tiden. Jag kanske hade haft en otroligt dålig dag och var skitnödig på det.

Jag säger inte att det är bra att slå sönder saker, men folk är jävligt snabba på att döma och tro sig vara bättre än andra. Du vet inte vem jag är, hur jag är men du har bestämt dig för att det du gör är rätt och att alla som gör motsatsen gör fel.

Jag skrev "Jag blir aldrig sur", inte "Jag slår inte på saker". Du ser vad jag skriver och rättar vad jag inte skrivit...? Jag svarade faktiskt inte på ditt inlägg, varför känner du dig så träffad?

Sen ska man komma ihåg att detta är internet. Finns säkert folk som skriver "Jag skulle aldrig slå sönder något. Har ju inte damp." på sitt nya tangentbord eftersom det gamla är avbrutet på mitten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

hur ofta byter du headset? =P
haha ser framför mig hur sladden ser ut som en råtta gått lös på den.

testa med en sladd från ett eluttag kanske? =P

sladden brukar jag laga då och då
har faktiskt inte testat med en sladd från eluttaget .
testade där emot att bita på mobilen för 2-3 veckor sedan , bet så att skärmen sprack trodde aldrig att nokias skärma kunde spricka

Permalänk
Medlem
Skrivet av sten1930:

Snälla, detta blir mtt sista inlägg på denna tråd för att jag helt enkelt inte pallar med hur vissa här vrider och vänder på mina ord som jag står för mot mig.

Jag har aldrig sagt att det är onormalt att få utbrott för folk som brukar få utbrott. Återigen, tydligt och enkelt så att alla ska kunna förstå: Om man får utbrott när man spelar och slår sönder saker, då är det inte normalt och spelandet har gått lite för långt PUNKT
Det var det ända jag ville komma fram till, men vissa kunde inte inse poängen med det och tyckte jag skulle definiera en normal person osv. bla blaaa blaaa....
Och så du som ifrågasatte det helt och hållet med logik som tolkas som:
Om man får utbrott när man spelar och slår sönder saker, då är det normalt och spelandet har inte gått för långt. OCH: folk som brukar få utbrott och slå sönder saker är det normalt för dem själva och därför är de normala och spelandet har inte gått för långt.

Nu, vart vill DU komma?

Jag har inte vänt någonting mot dig, men det vore helt klart en fördel om du i fortsättningen skriver att det är din åsikt. Kan ju hjälpa rätt mycket om du vill slippa missförstånd. När du uttrycker dig som du gör, bara påstår rakt upp och ner att det inte är normalt att slå sönder saker när man blir förbannad, tycker du att det är helt uppenbart att det bara är din åsikt då? Det var först efter att jag hade ifrågasatt dig ett par gånger som du ens nämnde något om att det är din åsikt. Hänger du med?

Du tycker att det är onormalt därför att du själv inte gör på det sättet, jag fattar. Det är så de flesta människor resonerar i sammanhang som 'normalt beteende'. Jag har dock en annan åsikt och jag tycker att termen 'normal' är skit rakt igenom, därför att det finns för många motsägelser för att det ska kunna vara någon form av faktamässig benämning. Det som folk menar egentligen är att det är vanligast att uppföra sig på ett visst sätt, men ofta handlar det om att den stora massan försöker anpassa sig till sin omgivning. Vissa människor varken kan, vill eller ser någon direkt mening i att göra på det sättet. För dem är det helt 'normalt' att göra på ett helt annat sätt. Det känns mest naturligt. Vem ska bedöma vad som är rimligt för varje enskild individ om inte individerna själva?

Nog om detta. Tråden handlar om utbrott vid spelande och jag är en av dem som får ubrott när jag spelar. Du får tycka vad du vill om det.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Skrivet av €lysian:

Jag vet precis vad du menar. Jag har både ADHD och Asperger, så det där med att bli förbannad är en vardagsgrej. Det har helt klart lugnat ner sig med åren, men det är långt ifrån helt bra. Det är synd att saker går sönder, men vad gör man? ^^

jävligt jobbigt äre. ja är nu som värst, de ee vell troligen för att jag är inne i tonåren o de ee jävligt jobbit när man blir arg ^^ de va en kaxig kille i skolan som lovade att ja skulle få kopiera hans läxa men så gorde han så de inte gick odå blev ja förbannad åta helvete o drog ner han på golvet o dammade golvet i skol salen med honnon. fast det va inte roligt med alla mail hem och att man va tvungen o säja förlåt till han haha de har inget o göra med att man blir arg i spel men man kan ju säga att jag fick ett ''spel''

EDIT: läste just igenom det mesta från tråden o man blir nästan lite ledsen när man ser vad vissa skriver. vill inte hacka på någon men det är både normalt och onormalt att slå sönder grejjer, vissa slår sönder grejjer för att dom vill ha uppmärksamhet, vissa slår sönder sakerna för att man vill ha nya saker och vissa slår sönder sakerna för att man blir så arg att man inte kan kontrollera sig. ADHD är en diagnos eller vad man ska kalla det där man har svårt att koncentrera sig, blir rastlös , har högt temprament och många andra saker. men när vissa med adhd blir arga så händer inte mkt mer än när vanliga personer blir arga. Men VISSA personer blir jätte arga, det är nästan omöjligt att kontrollera sig själv och när utbrottet är över kan man nästan bryta ihop eller svimma. det är en diagnos som många barn i sverige får men det betyder inte att dom inte är smarta, dom är LIKA smarta som vanliga människor men dom underskatas ofta ute i samhället. Personer med adhd och liknande diagnoser har ofta VÄLDIGT svårt med läxor och andra saker i skolan och har det ganska tuft. men dom är inte dumma för det, de flesta med adhd får kämpa mycket mer än andra får göra. det finns medicin för det men de hjälper inte alla och även fast man har medicin så hjälper den kanske inte 100% men den hjälper oftast en hel del. men eftersom medicinen går ut mot kvällen så kan det arga tempramentet och rast lösheten komma tillbaka och då kan man bli riktigt arg. det är riktigt jobbigt och en sak som är lika jobbig är att folk inte förstår hur man känner sig...

det jag vill säga med detta är att man ska försöka förstå folk med adhd och högt temprament. man måste inte ha adhd för att bli förbannad men om man blir arg lätt kan det nästan va omöjligt att stoppa sig så ja kan säga såhär: det är inte normalt för en vanlig person att bli så arg men för en person med adhd eller liknande sjukdom kan det vara en del av personens vardag och de får man insé och förstå och stötta personen. Så nu har jag berättat lite om adhd och hoppas att många har fått en ny uppfattning om varför man kan bli så arg och varför vissa är sånna. Vi med adhd är helt vanliga människor!

Visa signatur

OKEJ, JA KANSKE ÄR ARG? VEM FAN BRYR SEJ??!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av StabTheDrama:

Om man är slår på saker är det en impuls som man inte kan/vill kontrollera. Det är något som händer otroligt fort efter att du blivit arg. Även om det är ett val så väger ilskan ganska tungt i just det tillfället. När det tillfället uppstår slår man på det man har i närheten. Man letar inte efter det billigaste eller tåligaste att slå på. Man vill förstöra. Om man slår på något som är exakt likadant efteråt finns ingen tillfredsställelse. Utöver det kan yttre faktorer spela roll. Jag skrev det inte i mitt inlägg men när jag slängde mina lurar så stod morsan och ropade "Maten är klar" hela tiden. Jag kanske hade haft en otroligt dålig dag och var skitnödig på det.

Jag säger inte att det är bra att slå sönder saker, men folk är jävligt snabba på att döma och tro sig vara bättre än andra. Du vet inte vem jag är, hur jag är men du har bestämt dig för att det du gör är rätt och att alla som gör motsatsen gör fel.

Jag skrev "Jag blir aldrig sur", inte "Jag slår inte på saker". Du ser vad jag skriver och rättar vad jag inte skrivit...? Jag svarade faktiskt inte på ditt inlägg, varför känner du dig så träffad?

Sen ska man komma ihåg att detta är internet. Finns säkert folk som skriver "Jag skulle aldrig slå sönder något. Har ju inte damp." på sitt nya tangentbord eftersom det gamla är avbrutet på mitten.

Nä jag dömer ingen, skriver bara min åsikt i en tråd som heter "utbrott i spel"

Vill varken få mig själv att vara bättre än nån annan, eller på något vis trolla. Du ska inte ta åt dig så.

Men fast jag har haft en dålig dag, gått igenom en skilsmässa, mist mina barn, hunden dött etc etc så hade jag inte tappat behärskningen när jag spelade. Så är jag, du är som du är. Så är det.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av jackeek_the_bull:

jävligt jobbigt äre. ja är nu som värst, de ee vell troligen för att jag är inne i tonåren o de ee jävligt jobbit när man blir arg ^^ de va en kaxig kille i skolan som lovade att ja skulle få kopiera hans läxa men så gorde han så de inte gick odå blev ja förbannad åta helvete o drog ner han på golvet o dammade golvet i skol salen med honnon. fast det va inte roligt med alla mail hem och att man va tvungen o säja förlåt till han haha de har inget o göra med att man blir arg i spel men man kan ju säga att jag fick ett ''spel''

Ja, tonåren kan ju vara väldigt besvärliga för alla, men har man problem att kontrollera sina impulser blir det definitivt inte lättare. Du kommer säkerligen lära dig att hantera mycket av din ilska när du blir äldre, men vägen dit är ofta lång och krokig. Jag hamnade ofta i trubbel i skolan och fick massa jävla veckorapporter från lärare där de kritiserade mitt beteende. Mina reaktioner var alltid befogade, men jag gjorde fel.

Det är lite så jag tänker idag när jag spelar också. Man kan bli riktigt förbannad när det är mycket som krånglar och ilskan är mycket enklare att utagera än att dämpa. Det är klart att det är dumt att förstöra sina grejer så man måste köpa nytt långt tidigare än nödvändigt, men det finns inte så mycket att göra åt att man reagerar som man gör. Jag tycker att det är okej så länge det inte drabbar någon annan än sig själv.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.