Blir ni arga när ni spelar?

Permalänk
Medlem

Händer väll att man blir frustrerad och lite iriterad ibland, men det är ju på allt inte enbart spel. Spel gör mig överlag mindre arg en mycket annat.

Men vist, spela ett spel, dött i en timme mot en svår boss o.s.v kan få en lite arg att man stänger av spelet och går och gör annat en stund för att försöka igen senare med lite bättre inställning, brukar gå bättre :P.

Aldrig någonsin förstört något dock på grund av att jag har blivit arg.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk

Irriterad kan man väl bli nån gång. Men det är ju dock endast ett spel (spelar ej proff/turneringar för pengar). Learn by studying. Spela in er själva och titta på detta efteråt. Det gäller att lära sig hantera stressen, dessutom kan man inte förlora annat än tiden man spelat men det är ett val man gör när man sätter sig och spelar.

Ha en underbar dag och en trevlig helg och håll pannbebet nedkylt man spelar bättre då.

Permalänk
Medlem

Jag blir inte arg, men nog kan man slänga ut några svordomar

Visa signatur

Dator: Chassi: Anidees Crystal Cube Lite CPU: 5900x & Noctua NH-D15 RAM: 32GB DDR4 GPU: Asus RX 7900 XT OC Nätagg: Corsair RM 1000X OS: Windows 11

Permalänk
Medlem

jag har ett gäng tangentbord och möss på mitt samvete. senaste tok ragen gick dock musen genom skrivbordet och lämnade en stor krater 20*20cm. orkade inte köpa nytt skrivbord så lirade med detta i typ 6mån med en hård musmatta över. funkade sisådär...

Permalänk
Medlem

I vuxen ålder har jag trots dåliga lagkamrater och ännu sämre eget spelande inte direkt rageat på något spel värre än att jag stängt ner det och lugnat mig. Nyss blev jag dock nästan rädd för mig själv, spelade Wargame och vi åkte på stryk, inte enormt mycket men det kändes som precis ingenting funkade och vad man än anföll med så hade motståndarna svar på tal. Allt var skit. Gnällde i chatten och fick ingen tröst annat än att kolla på replayen! Jag trodde jag skulle brisera och övervägde visserligen inte att strypa en kattunge men en säl hade jag nästan kunnat slå tangentbordet i huvudet på om jag inte vore en sådan djurvän. Det var mycket nära att slå näven rakt i en Dell U2412 och sparka in sidan på ett provocerande fult Lian-li med en i7 920 i, blev inget raseriutbrott men så här nära en härdsmälta har det inte varit sedan jag brann av på Prince of Persia på Amigan ~1994. Av någon anledning har jag traditionellt alltid blivit på sämre humör av singleplayerspel än multiplayer även om detta var ett undantag. I vilket fall skrämmande att man är över 30 år och får såna här känslor över ett simpelt spel.

Så, nu känns det lite bättre att få skriva av sig. Tack för att ni lyssnade.

Visa signatur

Data: B650 + 7800X3D + 4080 Super + 64GB (2x32) + 2TB T700 + 850W
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk
Medlem

Haha. Jo, visst har man hojtat till lite, eventuellt några svordomar och bordbankande har hänt !
Men jag har aldrig förstört något!

Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI

Permalänk

Om det går dåligt så blir man ju näst intill galen ^^

Visa signatur

Citera mig för svar!!
CPU: i7 3770K @ 3,5 Ghz -- Ram: Corsair 16 GB -- Moderkort: Z77A-S01
Lagring: SSD- Samsung 840 EVO 250 GB// 2TB HDD -- GPU: Nvidia Geforce GTX 680

Permalänk
Medlem

Lite upprörd blir man ju när det går dåligt men jag blir sällan arg. Men vi har ju folk i klanen som blir komplett vansinninga när deras team är retarderat. En slog sönder sin mobiltelefon i veckan i ett utbrott. Lite onödigt.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Är mest ''ahh jag orkar inte mer ryssjävel'' sedan stänger man av.

No offence om ni är ryss men ni vet hur det är

EDIT: Beroende på spel såklart,utöver det så kan man bli frustrerad för det icke går bra och då får man ju inge väll mående utav det för man vill ju såklart vara alfahane när det kommer till MP spel sedan blir jag irriterad över mig själv för man inte lär sig av sina misstag ibland om man blir cheapshotad så borde man inte bli irriterad utan lösa det mer rationellt och lista ut varför det gick som det gick inte bara ''ahh fan vilken typ''

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk

Jag brukade bli så arg att jag sprang till grannen och skrek på honom ibland slogs vi.. det var väl ovanligt men det var oftast när han feedade om vi spelade lol elr dog så en kille fick nuke.. Ganska barnsligt men jag är mkt bättre på att slåss utifall nån vill ha nån muffin elr nåt.

Permalänk
Inaktiv

Frustrerad skulle jag själv säga, blir väl ett antal svordomar. Sedan skulle det ibland vara oerhört skönt att faktiskt slå till rejält i ett tangentbord typ, men är för ekonomisk för att göra sånt!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

vete fan alltså vist förbannad och arg på fuskare ibland. men också när det seriöst går bara fel hela tiden då kan man bli lite förbannad.

Visa signatur

CoD are for kiddos, Real men are playing Quake
Windows are for noobies real geeks uses Linux
Apple are for horses real animals uses non-fruit shit.

Permalänk
Medlem

Jag blir vansinnig och inser att alla andra fuskar sen stänger jag av. Efter någo timm inser jag att inte alla andra kan fuska så jag försöker igen. Naturligtvis fuskar ingen och jag suger....men det känns bättre att skulla på det

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk

Jag ser alltid rött, svordomar och en bärbar + ett antal möss, flera tangentbord och ett väldigt buckligt chassi.

EDIT: Finns inget spel någonsin som gjort mig så arg som "Need for Speed". Slungade musen i kabeln allt jag hade i bordet, slog sedan tills delar flög över hela rummet, bet sedan sönder sladden till mössen genom slit och drag.

Visa signatur

ASRock 880G Extreme3 | 60GB OCZ Vertex 3 | A-Data 4GB 1600Mhz | Asus Xonar DX | AMD Phenom2 X4 955 3,2GHz Black Edition | XFX Radeon HD6870 1024MB | Fractal Design Define R2, Titanium | FSP 650W Gold

Permalänk

Jag brukar kunna hålla mig lugn när jag spelar, går det dåligt händer det oftare att jag stänger av spelet än att jag smockar till skärmen...
Det har dock hänt en gång att jag fått sota för att jag blev arg. Jag var kanske 11-12 år och spelade Harry Potter på GameBoy Color, där fanns ett minispel ganska likt Simon Says (se och härma), och jag satt fast på en nivå ett bra tag. Efter ett tag blev jag så sur att jag började vifta vilt med gameboyen, och pang! flög spelkassetten ut och flög in i väggen för att inte kunna funka igen. Alla speltimmar bortkastade...

Permalänk
Medlem
Skrivet av antimashu:

Jag ser alltid rött, svordomar och en bärbar + ett antal möss, flera tangentbord och ett väldigt buckligt chassi.

EDIT: Finns inget spel någonsin som gjort mig så arg som "Need for Speed". Slungade musen i kabeln allt jag hade i bordet, slog sedan tills delar flög över hela rummet, bet sedan sönder sladden till mössen genom slit och drag.

Du bet sönder mussladden??? Thats amazing.

Visa signatur

MOBO: ASUS B550-i                                    CPU: Ryzen 5900X
RAM: GTZN-3600MHZ-CL14                       GPU: EVGA 3080 XC3
BOX: Ncase m1 v6.1                                    PSU: Corsair SF750
AIO: Kraken z53                                           SSD: Samsung 980 PRO             

Permalänk
Medlem
Skrivet av kcobil123:

Jag har några kompisar som blir riktigt arga ibland när det går dåligt för dem i spel, oftast är det när dem kör online spel. De har t.o.m haft sönder handkontroller/möss och tangentbord pågrund av att de har blivit arga. Själv kan jag inte minnas att jag någonsin blivit arg på grund av att det har gått dåligt i ett spel, visst har man gjort någon rage quit men inte mer än det. Så blir ni arga när ni spelar och varför?

1 skärm, ett datorchassi, ett antal keyboards, typ 5, och runt 6-7 möss har jag sparkat , kastat, slagit sönder genom mina år ^^
Sen kom jag på att det är väldigt dyrt i längden, men visst det händer fortfarande ibland... personligen fick jag reda på att jag har ADHD vid 27 års ålder, det förklarar en hel del... sätt dina vänner på behandling

Oftast handlar det inte om att det går dåligt, utan att du VET att du är bättre än andra, men du spelar pub games med folk som fedar sönder andra noobs som får attityd o tror dom är nåt.... att du själv e "fedad" tack vare att du är en bra spelare spelar ingen roll, du förlorar för att ditt lag är fullt av ryssar (ja jag syftar på dota/dota2)... detta är aggressionsmoment 2k ^^

Det är min version av det hela, lycka till med dina rage vänner

Permalänk
Medlem

Har tappat räkningen på hur många tangentbord som rykit när jag spelat racingspel (dunka xboxkontrollen i dom) och det i singelplayer, köpte till och med upp mig på 10st bra logitechbord näår Kjell&Com sålde dom för 29kr styck men det har gått över nu har faktiskt 4st kvar.
Men svär gör jag smått lite hela tiden fast inte som min kompis som går upp i falsett på skype så det bara skär i öronen

Visa signatur

I ate a clown once, he tasted funny :)

MB: Asus X99-A, GPU: Asus GTX980Ti, CPU: Intel 5820K, Ram: 16GB 2666Mhz, Ljud: Sound Blaster Z, Skärm: ASUS VG278H 120Hz., Datakunskap:Amatör

Permalänk
Skrivet av Grusburk:

Du bet sönder mussladden??? Thats amazing.

Tänk dig att det är tredje gången du kört om ett sånt 15 minuters race för att på sista rakan, sista varvet, krocka i en bil mitt på vägen.

Visa signatur

ASRock 880G Extreme3 | 60GB OCZ Vertex 3 | A-Data 4GB 1600Mhz | Asus Xonar DX | AMD Phenom2 X4 955 3,2GHz Black Edition | XFX Radeon HD6870 1024MB | Fractal Design Define R2, Titanium | FSP 650W Gold

Permalänk
Medlem

Det mest frustrerande är att spela ranked i League of Legends när det är någon som är totalt värdelös men som själv gnäller på alla andra att de suger.

Permalänk
Medlem

Arg? Nej.

Frustrerad? Ja. Går frustrationen över till irritation stänger jag ner spelet och tar mig en paus för återhämtning. Den tiden kan variera från 10 minuter till flera veckor.
Sen kan jag bli frustrerad på enskilda spelare i Online-Shooters som är riktigt duktiga, jag lägger deras namn på minnet och loggar ut om de dyker upp på samma server för att undvika irritationen, som jag vet kommer att uppstå när dom utklassar mig.

Dålig förlorare tror ni? Jag tror att man blir det om man låter aggressioner ta överhanden då man istället för att spela, angriper personer verbalt i chatten t.ex.
Jag ska också vara ärlig med det faktum att jag har skrivit ett och annat glåpord till andra, men man blir lugnare med åren, tro mig..

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Finns det ingen ''forskning'' om spel rage och folk som blir skogstokiga.

Hursomhelst så påminner det mig om et klipp på youtube där en Schimpans har lärt sig spela kort med vindruvor som pengar/belöning sen fuskar människan och då blir chimpen skogstokig, ironic aye..

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

För det mesta så brukar jag bara svära eller slå näven på bordet t.ex när jag dör i CS, men ibland när det går bara så för jävligt dåligt så brukar headsetten elr musen flyga iväg.

Visa signatur

Jag är väldigt ursel på att skriva på svenska.

Permalänk
Medlem

När jag inte kör med polare, så kan det hända nån gång, men det måste trigras från en incest skrikande unge som inte kan hålla käften och hålla b tillsammans med en för längre än en sekund innan han ska in i tunneln och ta livet av sig själv..

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem

Blir fruktansvärt förbannad emellanåt. Har slagit sönder ett antal tangentbord, möss och handkontroller.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem

Sist jag blev arg på ett spel så regnade det meteoriter över Ryssland.

Permalänk

Kan bli mest frustrerad och svära. Ibland blir jag så arg att jag smäller musen lätt på musmattan.

Visa signatur

- i7 3770K & P8Z77-V Pro - MSI GTX 680 - Vengeance 16GB 1600Mhz -

- The horror... the horror... -

Permalänk

JA det händer att morsan kommer in i rummet och säger åt en att inte skrika och svära så mycket. Det beror aldrig på mig bara på dom man möter

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 EVO B3 | Proccesor: i7 2600k @4,6Ghz Antec 620 PnP GT 1450rpm | Ram: Corsair 8gb Vengeance och 8gb Vengeance LP | Chassi: Fractal Design Arc | Grafikkort: MSI Gtx 660ti 2gb Power Edition Nätagg Corsair TX650w V2

Permalänk
Medlem

Och den här tråden är anledningen till att jag inte spelar online/MMO-spel, livet är så mycket lugnare i singleplayer

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

Kastade min gamla mobil i väggen och sa till mina föräldrar att jag hade tappat den när jag körde pingis.. Fast då sa min idiot kompis till mina föräldrar