Blir ni arga när ni spelar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av _AntiherO:

Vart kommer ditt namn ifrån?

Haha Det hade jag inte en tanke på. IRL så kan jag brusa upp mig ordentligt på en del nötter som inte vet bättre.
Smeknamnet fick jag någon gång utav Metallicas låt St.Anger.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem

Min lillebror blir förbannad när han spelar Fifa 13 så man hör honom slå och banka i sängen och väggen och brukar hitta gamla kontroller som ligger i delar på hans golv...

Visa signatur

Fractal Design Arc | Intel Core i5 3570k @ 3.4 Ghz | Corsair 8 GB 2 x 4GB LP | Gigabyte Geforce GTX 670 2GB OC | be quiet! Pure Power 630w 80+ Bronze Modular | MSI Z77A-GD55 ATX |Samsung Basic SSD 830 128 GB | W7HP

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacRyhage:

Brukar bli ganska arg när man enligt sig själv har "otur" eller gör något dumt fel.

Denna har man ju råkat ut för en del gånger..

http://i.imgur.com/9BXjc.jpg

Eller ännu värre, när man ska kasta en granat förbi ett hörn för man fick syn på en fiende, och precis när man ska slänga iväg den så dyker fienden så klart upp. Detta har fått mig att försöka undvika att göra det mer, men ibland kan man inte låta bli, och många gånger så händer samma sak igen!

Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H

Permalänk
Avstängd

Kastar av 3d glasögonen och slänger mig i väggen för att undvika bli skjuten när jag kör bf3.

Permalänk
Medlem

Hahaha, den här tråden har jag missat.
Mitt nick är ju Doctor Rage så.....

Kan bjuda på en fin playlist för er som vill se, bör notera att man dock blivit lugnare med åldern.

http://www.youtube.com/playlist?list=PL005EB95D581ED8B7&featu...

Visa signatur

5800X3D - RTX 3080 - LANCOOL 2 MESH

Permalänk
Medlem
Skrivet av kcobil123:

Jag har några kompisar som blir riktigt arga ibland när det går dåligt för dem i spel, oftast är det när dem kör online spel. De har t.o.m haft sönder handkontroller/möss och tangentbord pågrund av att de har blivit arga. Själv kan jag inte minnas att jag någonsin blivit arg på grund av att det har gått dåligt i ett spel, visst har man gjort någon rage quit men inte mer än det. Så blir ni arga när ni spelar och varför?

Blir aldrig arg. Jag kan bli frustrerad över min oförmåga, eller irriterad över att någon fuskar. Mitt bästa botemedel mot detta brukar vara att slå av spelet. Känner jag inte rent nöje när jag spelar kan jag lika gärna göra något annat.

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem

Är man över 14 år och har lite självbehärskning borde det inte vara något större problem.

När jag var i den åldern slog jag sönder en del möss och tangentbord.

Blir sällan sur för småsaker och har börjat undvika offentliga servrar i dem flesta spel. Blir bara privatlir tillsammans med polare. Skiter helt i att spela om jag inte har minst 3st irl-polare i mitt lag, detta för att slippa retards som inte kan spela och/eller ragear/flamear och leavar så fort det går dåligt.

Permalänk
Medlem

jag blir nästan aldrig arg när jag spelar. bara fifa på konsol med kompisar, för det hatar jag

Permalänk
Medlem

Jag blir inte så arg när jag spelar, framförallt så spelar jag istället när jag är arg. Bättre sätt att koppla bort problemen saknas. (Eller jo, ta en pilsner, men det vore att lägga grunden för en dålig vana..)

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem

Jag flippar ur när jag spelar league of legenda och Bloodline champions. Mumlar bara varför efterblivna folk spelar spel som dom inte kan...

Permalänk

Aldrig slagit sönder något men i objectives-baserade lagspel kan jag bli väldigt arg på mina medspelare om de är dåliga. Spelar ingen roll om jag själv dör eller så, det bryr jag mig inte mycket om. Men folk som inte gör objectives eller bara är idioter.
Sen i figthingspel då jag nu för tiden inte alls är så bra som jag var förut så inga kombos längre sitter blir jag sur på mig själv. Dock aldrig brytt mig om att vinna i något 1vs1 spel så slipper ju bli sur på grund av det i alla fall.

Sen ska man inte glömma Mario Kart. Där kan man ilska. Det där jävla blåskalet!

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk
Avstängd

Jag slog sönder mitt 17 år gamla Keytronics tgb för ett tag sedan, då vart jag lite ledsen på mig själv faktiskt. :/

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Rqgeezus:

Jag flippar ur när jag spelar league of legenda och Bloodline champions. Mumlar bara varför efterblivna folk spelar spel som dom inte kan...

Nu vart det ett tag sedan jag lirade LoL men jag blev kallad noob i varje match i dominion... när matchen ar över låg jag alltid etta, hade flest caps etc... så det finns två sidor av allt.

Skrivet av Rocklets:

Blir aldrig arg. Jag kan bli frustrerad över min oförmåga, eller irriterad över att någon fuskar. Mitt bästa botemedel mot detta brukar vara att slå av spelet. Känner jag inte rent nöje när jag spelar kan jag lika gärna göra något annat.

Singleplayer hjälper mot fuskare

Skrivet av Chamezz:

Är man över 14 år och har lite självbehärskning borde det inte vara något större problem.

När jag var i den åldern slog jag sönder en del möss och tangentbord.

Blir sällan sur för småsaker och har börjat undvika offentliga servrar i dem flesta spel. Blir bara privatlir tillsammans med polare. Skiter helt i att spela om jag inte har minst 3st irl-polare i mitt lag, detta för att slippa retards som inte kan spela och/eller ragear/flamear och leavar så fort det går dåligt.

Precis men det är väl just självbehärskningen som tryter när det gäller?

Jag själv blir arg och irriterad när jag är trött. Blir så jävla lätt tjurig när jag är trött och har ont i kroppen efter en tuff arbetsdag.

Allt är inte svart eller vitt och det är ok att bli arg om man är beredd att ta konsekvenserna för sitt handlande. Man måste bara komma ihåg att det är inte familjens fel att spelet kukar.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Nä jag dömer ingen, skriver bara min åsikt i en tråd som heter "utbrott i spel"

Vill varken få mig själv att vara bättre än nån annan, eller på något vis trolla. Du ska inte ta åt dig så.

Men fast jag har haft en dålig dag, gått igenom en skilsmässa, mist mina barn, hunden dött etc etc så hade jag inte tappat behärskningen när jag spelade. Så är jag, du är som du är. Så är det.

Om det är så som, du beskriver så har du större bekymmer än oss andra som kan få ut vårt skit som stör vårt system...

hört talas om apati?

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Kan gå Rage både i TS och i ingamechatten, har bindat bort mainchat-knappen i BF3 nu, blev lite väl mycket.

Oftast lackar jag ur på sopor som alltid ska flyga med heatseekers och hävda att de "Pwnade" mig. Eller de där som campar i ett hörn med LAV/Tunguska och tycker de är pr0. ZzzzZz

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Medlem

Jag brukar kolla på South Park när jag blir arg. Sen när man ser Cartman hur han beteer sig så blir jag glad

Permalänk
Medlem

absolut aldrig faktiskt. Var extremt hetlevrad för lite mer än halva mitt liv sedan, typ när man var 5-15 kanske. När jag spelade hockey t.ex. så kunde jag åka efter någon över hela plan bara för att dra på han med klubban när jag kände mig orättvist behandlad.

Sen i någon sådan situation så bara släppte det. Blev helt tvärt om, kände inte alls vad syftet var med att bli så arg. Sen dess har jag nog aldrig reagerat särskilt starkt varken i traditionella idrottssammanhang eller i tv-spelsvärlden.

Kan även komma ihåg att man planerat hur man ska söka upp någon och spöa den efter typ CS-irc-krig, något sånär som overkill Men det var nog också en 13-14 år sedan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Många spel går det inte bara att lämna eller avsluta utan något typ av straff som gör det svårare att spela nästa gång.

Sånt brukar jag strunta i, det är ju bara ett spel.

Permalänk
Skrivet av €lysian:

Jag vet precis vad du menar. Jag har både ADHD och Asperger, så det där med att bli förbannad är en vardagsgrej. Det har helt klart lugnat ner sig med åren, men det är långt ifrån helt bra. Det är synd att saker går sönder, men vad gör man? ^^

ADHD är möjligtvis boven bakom det hela, men inte asperger.
en person med asperger brukar oftast vara lugn och sansad medans en med ADHD kan skifta hej villt mellan lugn och tempramentsfull.
jag har aspergers och jag är en mycket lugn och sansad person, likaså alla jag känner inom attention(en förening för de med aspergers), medans de med ADHD i attention har ett temprament och humör som svingar hit och dit.
just saying:P

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Ja....det som jag blir mest arg över är League of Legends. Man spelar med ett par vänner och kommer i ett lag med några ryska noobs och möter några som vanligt alltid är bättre än både randomsen och mig/mina vänner i vårt lag. Man hoppas på att det ska gå bra men när man väl dör bara går allt sämre och sämre. Man dör ännu en gång och då skriker man. Att vara arg när man spelar gör inte det bättre, då dör man ytterligare en gång. Man börjar skriva vad fan som helst i /all och efter ett tag tappar man kontrollen. Man kastar iväg musen och slår handen i tangentbordet. Har börjat slå på kanterna av tangentbordet nuförtiden då jag har slagit sönder två spacebars på mitten, inget går sönder om man slår på kanterna, ett bra tips! Men ja, jag kan blir lite arg...

Visa signatur

Spec:
| Chassi: Antec P280 | PSU: Fractal Design Integra R2 750W | Mobo: MSI 870A-G54 | CPU: AMD Phenom II 965 BE OC 3,7GHz+ Cooler Master Hyper 212 Evo| GPU: Zotac GeForce GTX 770 4GB | RAM: 8GB 4x2GB 1300Mhz | HDD: 1TB + 250GB + 250GB + 150GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

ADHD är möjligtvis boven bakom det hela, men inte asperger.
en person med asperger brukar oftast vara lugn och sansad medans en med ADHD kan skifta hej villt mellan lugn och tempramentsfull.
jag har aspergers och jag är en mycket lugn och sansad person, likaså alla jag känner inom attention(en förening för de med aspergers), medans de med ADHD i attention har ett temprament och humör som svingar hit och dit.
just saying:P

Om du är i kontakt med Attention borde du i så fall veta vid det här laget att humörsvängningar är precis lika vanligt hos personer med Asperger, särskilt om personen ifråga inte får som han/hon vill. Orsakerna till utbrotten är däremot inte alltid samma. Jag har aldrig varit särskilt skiftande i humöret på det sättet du beskriver, men jag har absolut inget tålamod överhuvudtaget. Alla människor med dessa diagnoser är inte likadana som personer heller. Attention är också en förening för NPF, där Asperger är inräknat, men det är inte specifikt bara för det. Jag känner till det väl vid det här laget.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk

Om det går riktigt dåligt så kanske det kommer några frustrerade vrål, ibland kanske en liten kommentar om mina lagkamrater slinker in också, som tex; värdelösa apor.. Men, nej, slå sönder grejor har jag varken råd eller lust med.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Siemka-tåg i World of Tanks kan nog få vem som helst att se rött. Men att bli riktigt arg så man slår sönder saker och så? Nej, aldrig i närheten.

Permalänk
Avstängd

Igår slog jag nog personligt rekord i att vara arg pga ett datorspel, ett retard som snodde min heli medans jag reparera en engine failure. Ilskan förevigades tom i ett battlelog inlägg.. haha

http://battlelog.battlefield.com/bf3/battlereport/show/495275...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag har nog haft sönder ett par NES kontroller (SMB3), ett par möss har nog också rykt med. Nu för tiden är jag dock lite lugnare av mig, kan hända att man ryter till ibland när man spelar BF3 för att vissa är så jävla dryga med spawnkills, camping, fuskare m.m. Men oftast så hjälper det att bara byta server så glömmer man bort det sen.

När jag spelade Bad Company 2 så avinstallerade jag nog spelet i ren ilska typ 5 gånger hehe.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

förr i tiden när man lirade cs mer seriöst och andra spel, men nu är det inte alls lika farligt . I tonåren och gymnasiet kunde man ju slå sönder ett tangentbord eller två nu när man är oldie bryr man sig inte lika mycket. (29)

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rocklets:

Blir aldrig arg. Jag kan bli frustrerad över min oförmåga, eller irriterad över att någon fuskar. Mitt bästa botemedel mot detta brukar vara att slå av spelet. Känner jag inte rent nöje när jag spelar kan jag lika gärna göra något annat.

Är lite så jag också börjat tänka. Har man inte kul så kan man lika gärna göra nått annat. Brukar slå av spelet/datorn rätt ofta när det går åt helvete, det blir ändå som en ond spiral, man blir arg å så spelar man sämre å blir mer arg. Bättre att stänga av och kolla på The Big Bang Theory istället. Sen är det också skönt att stänga av när det gått som bäst, tom om ja lyckats bli MVP i Bf3, då stänger ja av för dan hehe

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Om jag blir? Helt sinnessjukt, och skadeglädje har man en gnutta av också..

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Bara när jag kör LoL elller DotA ;D

Permalänk
Medlem

Så in i hel.... Senast på new Super Mario U. Efter att ha dött 20 gånger på en irriterande vattenbana i jakt på guldmynt så gick näven i bordet... Hårt.

Så hårt att jag inte klarade av att spela under resten av kvällen, vilket nog var lika bra det.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006