Permalänk
Medlem

Minecraft 1.3

Har just skuttat omkring lite på youtube och kollat igenom lite updates för 1.3. Har än sålänge bara hittat lite om dessert och jungle temple, samt lite random saker såsom emeralds etc etc.
Har bara hunnit med cirka tio timmar speltid sedan updaten kom och mitt omdöme hittills är ganska bra! Lite nya roliga saker som kommit och lite bättre ljussättning. samt bättre stabilitet (?)
Har dock inte lyckats hitta något temple, någon som lyckats?

Vad tycker ni om 1.3 ?

OT: Otroligt att det inte finns en kategori för minecraft under övriga spel i forumdelen. Något red. kanske ska ta och införskaffa sig ?

Visa signatur

Den dagen, den sorgen

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av flipp3n:

Har just skuttat omkring lite på youtube och kollat igenom lite updates för 1.3. Har än sålänge bara hittat lite om dessert och jungle temple, samt lite random saker såsom emeralds etc etc.
Har bara hunnit med cirka tio timmar speltid sedan updaten kom och mitt omdöme hittills är ganska bra! Lite nya roliga saker som kommit och lite bättre ljussättning. samt bättre stabilitet (?)
Har dock inte lyckats hitta något temple, någon som lyckats?

Vad tycker ni om 1.3 ?

OT: Otroligt att det inte finns en kategori för minecraft under övriga spel i forumdelen. Något red. kanske ska ta och införskaffa sig ?

Du måste starta en hel ny karta troligen för att kunna hitta de "nya" sakerna
Testa det.

Själv spelar jag bara tekkit pack numera

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Har startat en ny karta, men hittar inget

Visa signatur

Den dagen, den sorgen

Permalänk
Medlem

kör själv enbart tekkit (nått ni ska prova på!!)

Men ja startade orginal minecraft 1.3.1 och de var faktiskt riktigt kul, en fördel som JAG har mycket nytta av är "open for lan" funktionen, dock kommer det inte dröja innan det kommer till tekkit o då är det full tekkit igen som gäller;)

Permalänk
Entusiast
Skrivet av markus9090:

kör själv enbart tekkit (nått ni ska prova på!!)

Men ja startade orginal minecraft 1.3.1 och de var faktiskt riktigt kul, en fördel som JAG har mycket nytta av är "open for lan" funktionen, dock kommer det inte dröja innan det kommer till tekkit o då är det full tekkit igen som gäller;)

Dock är tekkit väldigt tråkigt utan forestry, den modden typ knyter ihop allt

Permalänk
Medlem

Vill inte vara en surkart men håll gärna tekkit utanför den här tråden. (skapa annan diskussionstråd ?) Är endast intresserad av renodlat minecraftsnack och inga moddar.

Visa signatur

Den dagen, den sorgen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blargmode:

Dock är tekkit väldigt tråkigt utan forestry, den modden typ knyter ihop allt

Nu hammnar vi OFFtopic, men vad är forestry?:P

Permalänk
Medlem
Skrivet av markus9090:

kör själv enbart tekkit (nått ni ska prova på!!)

Men ja startade orginal minecraft 1.3.1 och de var faktiskt riktigt kul, en fördel som JAG har mycket nytta av är "open for lan" funktionen, dock kommer det inte dröja innan det kommer till tekkit o då är det full tekkit igen som gäller;)

"Open for lan" funktionen tycker jag är väldigt bra! Det var en bra idé från utvecklarteamet!

Visa signatur

Den dagen, den sorgen

Permalänk
Medlem
Skrivet av flipp3n:

Vill inte vara en surkart men håll gärna tekkit utanför den här tråden. (skapa annan diskussionstråd ?) Är endast intresserad av renodlat minecraftsnack och inga moddar.

Ber om ursäkt

Men mitt svar är att Majong har gjort en riktigt bra uppdatering tex: jungle tempels, spännande och hitta ettt tempel och inte bara kunna springa in och hämta de du vill ha, utan du måste kolla efter fällor m.m:) Sen har du ju TRADING!! det är det bästa ja sett i Minecraft!!

EDIT: HAHAHAHA Mojang menade ja såklart:P

Permalänk
Medlem
Skrivet av markus9090:

Ber om ursäkt

Men mitt svar är att Majong har gjort en riktigt bra uppdatering tex: jungle tempels, spännande och hitta ettt tempel och inte bara kunna springa in och hämta de du vill ha, utan du måste kolla efter fällor m.m:) Sen har du ju TRADING!! det är det bästa ja sett i Minecraft!!

Instämmer till fullo där! Dock så tycker jag att tradingsystemet skulle ha kunnat vara lite mer spektakulärt. Med tanke på att emeralds har samma spawnrate som lapiz lazuli (stavning?) så borde man kunna få ut lite häftigare items med en trade. EX: ett verktyg/vapen/armor som har en echantment. Samt att dom borde införa en gamble funktion i trading. Liknande den som är i diablo II. Skulle ha varit lite fränt !

Visa signatur

Den dagen, den sorgen

Permalänk
Medlem

Jag tycker trading-systemet är lite dumt. God tanke, men alldeles för ojämnt värde på emeralderna. Kolla här, http://media-mcw.cursecdn.com/1/1e/Trading-Chart.png

Bästa bytet är nog 18-22 kol mot en emerald, men det enda som är värt att köpa är diamant-armorn/Ender Pearl. Kol är extremt enkelt att hitta om man minear vid y;1-20. Varje chunk ger fan en stack med kol känns det som. För att få en full rustning krävs max 45 emeralder alá 16-17 stacks med kol. Att hitta den mängden kol är nog enklare än att hitta diamanter för rustningen. Problemet är att det finns knappt några som säljer skiten, utan alla vill bara tradea skit. Liksom, en emerald ger 4 glasblock. Ahh.

Förutom det var 1.3 en fin uppdatering. Förbättrad creative (minns för några år sen när man fick köra /give <player> <id> <#> när man ville skapa något, det var tider, haha), Enchantinggräns på lvl 30 och xp för att minea och smälta. Äntligen kan man enchanta på allvar. Ender Chest är också nice, vill ha Ender Pearls dock.. Hatar både Endermands och Blazes<3.

Adventure mode och böcker är en fröjd för custom maps. Längtar till jeb_ kommer med sitt "setting block" för adventure mode.. Man ska kunna ställa in vilka block spelaren får förstöra och använda samt i vilka områden.. Då kommer man kunna göra custom maps som inte går att fuska sig igenom (:

Minecraft har blivit bättre sen jeb_ tog över skutan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flipp3n:

Instämmer till fullo där! Dock så tycker jag att tradingsystemet skulle ha kunnat vara lite mer spektakulärt. Med tanke på att emeralds har samma spawnrate som lapiz lazuli (stavning?) så borde man kunna få ut lite häftigare items med en trade. EX: ett verktyg/vapen/armor som har en echantment. Samt att dom borde införa en gamble funktion i trading. Liknande den som är i diablo II. Skulle ha varit lite fränt !

Kolla med olika NPC, de har olika grejer att byta mot emerald, dock verkar de följa(EMC, uräkta tekkit:P)

Det ja menar är att en emerald är värd ett visst värde, därför får du inte så mycket bättre item mot vad det du har är värt , för att få nått liknande :S emerald är dock ganska "vanligt" att hitta enligt mig, gäller bara att mina hårt;)

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av flipp3n:

OT: Otroligt att det inte finns en kategori för minecraft under övriga spel i forumdelen. Något red. kanske ska ta och införskaffa sig ?

Lite svar på off topic..
Vi hade ett separat Minecraft-forum väldigt länge, säkert ett år eller mer. Aktiviteten dalade dock och blev tillslut ganska låg med endast ett fåtal inlägg i veckan, så forumdelen sammanfogades med "Övriga datorspel" under våren.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Gillar 1.3.1
Kul med trading och emeralder. Har inte sett något jungeltempel än.

Dock verkar det som att LAN-funktionen är lite defekt (funkar t.ex inte via Hamachi), samt att sen jag började med 1.3.1 har jag upptäckt fler buggar.
Spelar enbart med en kompis, och hittills har han "teleporterats till en mörk zon och dött lava-döden" två gånger när han bara står still och minar, och vi har båda två märkt av att är man ute och springer på natten ibland så kan man se zombies/skelett/creepers dyka upp runt om i världen under en millisekund eller två och sen försvinner dom igen - på peaceful. De gör ingen skada utan bara flashar till, men det är ändå störigt, och lite...creepy.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Emerald-blocken är otroligt söta.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator