Nvidia Geforce GTX 660 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shakademus:

Från Inets hemsida

Rek. nätdelsstyrka 450 W

Kan det verkligen stämma?

För nätagg av budgetskräpkvalité: ja. Annars nej.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Wtf? 660ti fick bättre prestanda/fps i bf3 1920x1080/High än ett 7970Ghz... och på ultra nästan lika. Jädra superkort nvidia gör

Visa signatur

i7-10700K 5Ghz / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Skrivet av zipmiX:

Wtf? 660ti fick bättre prestanda/fps i bf3 1920x1080/High än ett 7970Ghz... och på ultra nästan lika. Jädra superkort nvidia gör

Nja, snarare ett "jädra" nvidia optimerat spel de där bf3

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk

Siffrorna skiljer otroligt mycket mellan alla techsajter, hälften visar att GTX660ti presterar sämre än HD7950(utan boost) andra visar att den presterar bättre än HD7950 med boost.

Aja mitt GT9600 får kämpa lite till, nästa generation är väl egentligen inte så långt ifrån.

Burks: Det är IDLE, inte med släckt skärm då Zero Core kickar in.

Visa signatur

Spelburk: R7 5700X | 5700 XT | 32GB RAM | MSI B350M PRO-VDH

Permalänk
Skrivet av Burks:

Nu ska det läsas!

Riktigt fina resultat här

En sak som slog mig var att när Amd lanserade sin 7000 serie så visade dom en ny funktion, Amd zero core tror jag det hette. Det skuller redusera idle förbrukningen till 1-3 watt om jag minns rätt.

Var detta en myt av amd eller har Nvidia lika effektiva kort?

http://www.sweclockers.com/image/diagram/3188?k=07164eee1e1a2...

Du får tänka på att det där är energiförbrukningen för hela systemet, inte för bara grafikkorten.

Visa signatur

| Intel i5-4670k @ 4.6Ghz | Noctua NH-U12P SE2 | Asus GTX 980 | ASUS Z-87 A| Några SSD | Corsair TX V2 750W PSU | 12GB DDR3 Ram|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Albinfiskare:

Nja, snarare ett "jädra" nvidia optimerat spel de där bf3

Skrivet av Dumsnuten:

Alltid lika kul att köpa AMD;

Aha, behöver nya grafikkort; Kör nog på AMD (ger dem en chans till)..

Gtx 680; snabbare, nästan samma pris & stabila drivrutiner *Suck* mitt egna fel..

Gtx 670; Presterar lika bra, billigare & stabila drivrutiner *Jahapp, yippie för Amd, men men köpt är köpt..."

Gtx 660TI presterar nästan lika bra som CF 7970, billigare & stabila drivrutiner.

Ärligt talat, nu skitar jag i detta. Jag sitter fortfarande med halvkassa förbannade jävla CF 7970s som inte klarar av att ha en youtube flik uppe, VLC samt ett spel utan att insta-frysa hela datorn med ett sound loop, jag har väntat i ett halvår nu för att kunna bli av med en frysning som kommer mellan 30 sec efter uppstart till ca 15 timmar innan den fryser. Fortfarande förbannade grafik glitchar när jag scrollar i Google Chrome.

Sätter jag in mitt gamla 6990; Gtx 280; 5870 single; 5870CF då är det grönt ljus.

Kör jag in ett 7970 då är det rött.

TL;DR; Nästa kort jag köper blir Nvidia.

Ja okej, är det såpass!

Haha jag förstår din frustration, jag förväntade mig också mycket mycket mer av 7970, men som du sa, köpt är köpt. Jag har känslan att nvidia alltid är några fps bättre än amd... ändå säger många rescensioner att amd är snabbare och vassare många gånger, visst själva kortet kanske har den matken att kunna presetara asbra, men i verkligeheten eller ute i stugorna hos svenssons är verkligeheten annorlunda, speciellt gällande 7970, vi alla vet hur mycket stoj det har varit kring detta kort.

Visa signatur

i7-10700K 5Ghz / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk

Äntligen!

Visa signatur

Intel Core i5 3570K / MSI Gtx 660ti oc / MSI Z77 G43 / Samsung 830 128gb / Seagate 1Tb 7200rpm 64mb / Corsair vengeance low profile blue 2x4gb / Fractal design R4 / FD newton r3 600w 80+ platinum

Permalänk
Skrivet av Dumsnuten:

Alltid lika kul att köpa AMD;

Aha, behöver nya grafikkort; Kör nog på AMD (ger dem en chans till)..

Gtx 680; snabbare, nästan samma pris & stabila drivrutiner *Suck* mitt egna fel..

Gtx 670; Presterar lika bra, billigare & stabila drivrutiner *Jahapp, yippie för Amd, men men köpt är köpt..."

Gtx 660TI presterar nästan lika bra som CF 7970, billigare & stabila drivrutiner.

Ärligt talat, nu skitar jag i detta. Jag sitter fortfarande med halvkassa förbannade jävla CF 7970s som inte klarar av att ha en youtube flik uppe, VLC samt ett spel utan att insta-frysa hela datorn med ett sound loop, jag har väntat i ett halvår nu för att kunna bli av med en frysning som kommer mellan 30 sec efter uppstart till ca 15 timmar innan den fryser. Fortfarande förbannade grafik glitchar när jag scrollar i Google Chrome.

Sätter jag in mitt gamla 6990; Gtx 280; 5870 single; 5870CF då är det grönt ljus.

Kör jag in ett 7970 då är det rött.

TL;DR; Nästa kort jag köper blir Nvidia.

Verkar som du tittar väldigt mycket på hur korten presterar i bf3 där Nvidia är totalt överlägsna.

Tänk om det var Metro 2033 som var årets stor spel där Amd fullkomligt blåser bort Nvidia så hade det nog låtit annorlunda.

Edit: Min meningsuppbyggnad var visst inte den bästa

Visa signatur

| Intel i5-4670k @ 4.6Ghz | Noctua NH-U12P SE2 | Asus GTX 980 | ASUS Z-87 A| Några SSD | Corsair TX V2 750W PSU | 12GB DDR3 Ram|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dumsnuten:

Alltid lika kul att köpa AMD;

Aha, behöver nya grafikkort; Kör nog på AMD (ger dem en chans till)..

Gtx 680; snabbare, nästan samma pris & stabila drivrutiner *Suck* mitt egna fel..

Gtx 670; Presterar lika bra, billigare & stabila drivrutiner *Jahapp, yippie för Amd, men men köpt är köpt..."

Gtx 660TI presterar nästan lika bra som CF 7970, billigare & stabila drivrutiner.

Ärligt talat, nu skitar jag i detta. Jag sitter fortfarande med halvkassa förbannade jävla CF 7970s som inte klarar av att ha en youtube flik uppe, VLC samt ett spel utan att insta-frysa hela datorn med ett sound loop, jag har väntat i ett halvår nu för att kunna bli av med en frysning som kommer mellan 30 sec efter uppstart till ca 15 timmar innan den fryser. Fortfarande förbannade grafik glitchar när jag scrollar i Google Chrome.

Sätter jag in mitt gamla 6990; Gtx 280; 5870 single; 5870CF då är det grönt ljus.

Kör jag in ett 7970 då är det rött.

TL;DR; Nästa kort jag köper blir Nvidia.

Man får vad man betalar för?

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk

2 frågor ringer i min skalle.

1. Microstuttering? Har den höga skalningen skett på bekostnad av microstuttering ? 90-95% skalning i SLI får mig att misstänka att detta kort har mycket mer microstuttering
VILL SE EN TEST AV MICROSTUTTERING PÅ DETTA KORT

2. Priset ? Ok Nvidias "A good old tradition of love and hate" var väntat men... . Idag får man ett 7950 för 2516:- med SweC rabatten på CDON :http://cdon.se/hemelektronik/msi_radeon_hd7950_3gb_ddr5_pcie-18374111
Frågan är om inte det är ett bättre köp än: http://cdon.se/hemelektronik/nvidia_msi_gtx_660_ti_power_edition_2gb_ddr5_%2b_borderlands_2nvidia_msi_gtx_660_ti_power_edition_2gb_-21190111 för 2564:- med SweC rabatten.
7950 är mer överklocknings villigt och har tydligen fått bra drivrutiner med Catalyst 12.8 .
Hur som helst så om priset kommer ner till under 2400:- så kommer GTX660TI vara en vinnare annars..

Visa signatur

Varje svensk medborgare borde ha minst 3 PC/pers där hemma !

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shakademus:

Från Inets hemsida

Rek. nätdelsstyrka 450 W

Kan det verkligen stämma?

Hela systemet drar runt 300W, så har du ett 80+ brons nätagg så klarar du dig t.o.m. med ett 400W, men för att slippa problem så rekommenderar dom 450W. Bättre att ha lite marginal att spela på än att behöva ligga nära gränsen.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Hoppas kortet sjunker snabbt i pris... Annars kan effekten bli den att detta kort endast är till för att kunna hålla priset på GTX 670 uppe. Riktigt segt med bara två aktörer på GPU marknaden. Vill se hyfsade kort i 1500kr-klassen.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av roykio:

Senast jag kollade kostade 7970 fyra papp

http://cdon.se/start/sommarrea/rabattstegen/500_kr_rabatt/
lägg i det i kundkorgen så vips blir priset 2790 kr för ett 7970

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luxor ABC80:

2 frågor ringer i min skalle.

1. Microstuttering? Har den höga skalningen skett på bekostnad av microstuttering ? 90-95% skalning i SLI får mig att misstänka att detta kort har mycket mer microstuttering
VILL SE EN TEST AV MICROSTUTTERING PÅ DETTA KORT

2. Priset ? Ok Nvidias "A good old tradition of love and hate" var väntat men... . Idag får man ett 7950 för 2516:- med SweC rabatten på CDON :http://cdon.se/hemelektronik/msi_radeon_hd7950_3gb_ddr5_pcie-18374111
Frågan är om inte det är ett bättre köp än: http://cdon.se/hemelektronik/nvidia_msi_gtx_660_ti_power_edition_2gb_ddr5_%2b_borderlands_2nvidia_msi_gtx_660_ti_power_edition_2gb_-21190111 för 2564:- med SweC rabatten.
7950 är mer överklocknings villigt och har tydligen fått bra drivrutiner med Catalyst 12.8 .
Hur som helst så om priset kommer ner till under 2400:- så kommer GTX660TI vara en vinnare annars..

Vill också se ett ms-test.Skulle själv lätt välja 660ti över ett 7950 om det bara skiljer ngn hundring i pris,däremot ligger det för nära 670 i pris.Kommer väl snart att förändras som det brukar.

Annars väldigt trevligt kort men för högt prisatt just nu.

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dumsnuten:

Alltid lika kul att köpa AMD;

Aha, behöver nya grafikkort; Kör nog på AMD (ger dem en chans till)..

Gtx 680; snabbare, nästan samma pris & stabila drivrutiner *Suck* mitt egna fel..

Gtx 670; Presterar lika bra, billigare & stabila drivrutiner *Jahapp, yippie för Amd, men men köpt är köpt..."

Gtx 660TI presterar nästan lika bra som CF 7970, billigare & stabila drivrutiner.

Ärligt talat, nu skitar jag i detta. Jag sitter fortfarande med halvkassa förbannade jävla CF 7970s som inte klarar av att ha en youtube flik uppe, VLC samt ett spel utan att insta-frysa hela datorn med ett sound loop, jag har väntat i ett halvår nu för att kunna bli av med en frysning som kommer mellan 30 sec efter uppstart till ca 15 timmar innan den fryser. Fortfarande förbannade grafik glitchar när jag scrollar i Google Chrome.

Sätter jag in mitt gamla 6990; Gtx 280; 5870 single; 5870CF då är det grönt ljus.

Kör jag in ett 7970 då är det rött.

TL;DR; Nästa kort jag köper blir Nvidia.

Veckan efter att jag köpte mitt 7950 sänkte webhallen priset med 1100kr eller vafan det var hehe. Själv valde jag AMD för att mitt Nvidia 560ti fick drivrutinskrasher ända fram till 300.x (flera jävla månader). Nästa gång det blir byte får jag se vilket lag jag hamnar hos

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

Är det någon mening med att köpa ett 670 om 660 har samma prestanda?
Sanslöst! Hur tänkte nvidia där?
Passa på köpa ett 660 innan dom stryper prestandan lite för att 670 slipper skämmas.

Permalänk
Medlem

Finns ju ett med stock kylaren för 2699 på komplett: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=759660
Och då får man även Borderlands 2. Inte illa.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dumsnuten:

Alltid lika kul att köpa AMD;

Aha, behöver nya grafikkort; Kör nog på AMD (ger dem en chans till)..

Gtx 680; snabbare, nästan samma pris & stabila drivrutiner *Suck* mitt egna fel..

Gtx 670; Presterar lika bra, billigare & stabila drivrutiner *Jahapp, yippie för Amd, men men köpt är köpt..."

Gtx 660TI presterar nästan lika bra som CF 7970, billigare & stabila drivrutiner.

Ärligt talat, nu skitar jag i detta. Jag sitter fortfarande med halvkassa förbannade jävla CF 7970s som inte klarar av att ha en youtube flik uppe, VLC samt ett spel utan att insta-frysa hela datorn med ett sound loop, jag har väntat i ett halvår nu för att kunna bli av med en frysning som kommer mellan 30 sec efter uppstart till ca 15 timmar innan den fryser. Fortfarande förbannade grafik glitchar när jag scrollar i Google Chrome.

Sätter jag in mitt gamla 6990; Gtx 280; 5870 single; 5870CF då är det grönt ljus.

Kör jag in ett 7970 då är det rött.

TL;DR; Nästa kort jag köper blir Nvidia.

Förr i tiden köpte jag 90% AMD(då snackar vi 6 + år sedan) då man redan då läste på nätet om at 'NU har dom fått bra o stabila drivrutiner', och varje gång gick man på det, sedan gick jag 100% till nVidia på 'prestandadatorn', men fortfarande AMD på HTPC, men även där klarade dom aldrig få en drivrutin som va bra, det va allti från fel colourspace till ja jag minns inte riktigt nu mera utöver att dom kom med nya drivrutiner där dom ibland hade fixat någon bug, men då jävlar fick dom 2 nya bugs iställe..

Nu har jag varit kvar på nVidia på allt, och kan säga att *jag* har absolut inga tankar på att gå tillbaka till AMD, oavsätt vad 'alla' andra tycker.

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Medlem

På TechPowerUp! får GTX 660Ti mest prestanda per watt och på SweClockers får GTX 670 mest prestanda per watt så det verkar ha stor betydelse vilka spel man testar dem mot trots att båda är Kepler?

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Albinfiskare:

Nja, snarare ett "jädra" nvidia optimerat spel de där bf3

Det kallas bra och optimerade drivrutiner, något som nu AMD användare inte verkar känna till.
Det spelar ingen roll hur bra hårdvara man har om drivrutinerna är värdelösa, och om det är något som nVidia är riktigt vassa på så är det att göra bra drivrutiner och optimera dessa. Vilket också är anledningen till att deras kort nästan alltid presterar bättre än AMD kort i slutändan.

Nepp, när ett kort går sönder 3 gånger på 5 år, och drivrutinerna fungerar olidligt dåligt, då säger jag aldrig mer. Det Radeon X1950 kortet kunde dessutom kyssa tom mitt 8500GTs röv på samtliga punkter.
Brorsan sitter på 2x 9600GTs i SLI idag ser ingen anledning till att uppgradera idag, för att funkar så jäkla bra med dessa kort än idag!

Nu kanske ni tror att detta är några gamla historier och att dem har bättrat sig, men jag läser dagligen om problem, inte bara i Linux, med dessa kort. Mina kompisar körde förut på AMD men vi har alla mer eller mindre fått nog och håller oss mer till "Intel och nVidia hörnan".

Haters gonna hate men tro mig, det är verkligen värt dem extra hundralapparna i slutändan.

Visa signatur

[i]Those who don't understand UNIX are condemned to reinvent it, poorly. – Henry Spencer [/i]
[i]“Programmers are in a race with the Universe to create bigger and better idiot-proof programs,
while the Universe is trying to create bigger and better idiots.
So far the Universe is winning.”
[/i]

Permalänk
Medlem

Jag klarar inte av att läsa prestandadigrammen när de är fulla av crossfire och SLI värden.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av kira9204:

Det kallas bra och optimerade drivrutiner, något som nu AMD användare inte verkar känna till.
Det spelar ingen roll hur bra hårdvara man har om drivrutinerna är värdelösa, och om det är något som nVidia är riktigt vassa på så är det att göra bra drivrutiner och optimera dessa. Vilket också är anledningen till att deras kort nästan alltid presterar bättre än AMD kort i slutändan.

Nepp, när ett kort går sönder 3 gånger på 5 år, och drivrutinerna fungerar olidligt dåligt, då säger jag aldrig mer. Det Radeon X1950 kortet kunde dessutom kyssa tom mitt 8500GTs röv på samtliga punkter.

Nu kanske ni tror att detta är några gamla historier och att dem har bättrat sig, men jag läser dagligen om problem, inte bara i Linux, med dessa kort. Mina kompisar körde förut på AMD men vi har alla mer eller mindre fått nog och håller oss mer till "Intel och nVidia hörnan".

Haters gonna hate men tro mig, det är verkligen värt dem extra hundralapparna i slutändan.

Nej det kallas optimerat spel. Både AMD och Nvidia jobbar tillsammans med diverse speltillverkare för att optimera spel direkt mot deras hårdvara. Tittar du på fler titlar än bara BF3 så ser du att AMD i vissa fall har ett rätt stort försprång. Det beror inte bara på drivrutiner utan hur själva spelet är skrivet. Allt går inte att skylla på drivrutiner faktiskt.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

fortfarande för dyrt pris.. blir svårt att se detta som en ersättare för 560ti som vid flertalet gånger fåtts att få för 1700:- på dvs kampanjer. hade kortet kostat runt 2100:- där i krokarna hade jag inte haft ett dyft att klaga på.

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk
Medlem

Uppdaterade drivrutiner

Så grafikkort jämförs en hel del, dock tycker jag det är förvirrande att nya drivrutiner ständigt kommer ut och vid tidpunkten av denna recension har väl samtliga grafikkort som 660 Ti jämförs med fått nya drivrutiner. Om jag idag vill veta ifall jag borde köpa 7950 eller 660 Ti så gäller det väl att 660 Ti också jämförs med ett 7950 med dess senaste drivrutiner...

Man skulle åtminstone kunna förvänta sig att det fanns att läsa vilken drivrutin respektive test av ett grafikkort använt sig av. Eller??

Bra att ett nytt test gjordes på "7950 Boost", men t.ex. så ska senaste catalyst 12.8 drivrutinerna kunna öka prestandan med 3% till 25% för diverse populära spel. Något som borde göra rejält genomslag på tex Prestandaindexjämförelsen där endast ett fåtal poäng skiljer de populära grafikkorten åt.

Permalänk

670 har nu officiellt tappat mening..

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Avstängd

Intressant, dock så lägger jag hellre till ett par hundralappar och köper ett Asus GTX 670 med DirectCU II för ca 3600 kr.

Visa signatur

Asus Maximus IV Gene-Z - Intel Core i7 2600K - Corsair Vengeance 1866 MHz 4x4 GB - Asus GTX 670 DirectCU II
BenQ XL2410T - Zowie AM - Zowie Swift - Qpad MK-85

iPhone 5S - iPad Air

Permalänk
Medlem

Blir inget Nvidia kort denna generation den saken är ju fullkomligt klar efter recensionen. Priserna är alldeles för höga.

Permalänk
Avstängd

vart är Witcher 2 och Skyrim testen ? det känns som alla testerna här bara är spel som gynnar Nvidia korten som vi har sett tidigare, men ta Witcher 2 och skyrim även då witcher 2 är mer krävande än Bf3 och där Radeon sopar mattan med Nvidia.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zipmiX:

Wtf? 660ti fick bättre prestanda/fps i bf3 1920x1080/High än ett 7970Ghz... och på ultra nästan lika. Jädra superkort nvidia gör

7950 är 30% bättre på 2033. Jädra superkort AMD gör! ;p.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Password:

Jag klarar inte av att läsa prestandadigrammen när de är fulla av crossfire och SLI värden.

Indeed, skulle vara bättre att separera dom helt imo.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | Arctic Liquid Freezer II 420 | G.Skill Trident Z Neo 32GB 3600Mhz CL16 | Kingston KC2500 2TB x2 | ASUS ROG STRIX B550-F Gaming Wifi | ASUS ROG STRIX RTX 4090 OC | Corsair RM750x | Fractal Design Torrent | 6x Noctua NF-A14 PWM