Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

ECS på gång med Stealth-inspirerat moderkort

Permalänk
Melding Plague

ECS på gång med Stealth-inspirerat moderkort

Ett inkapslat kretskort med militärisk design är huvudnumret i kommande ECS X79R-AX Stealth för Intels högpresterande processorer med arkitekturen Sandy Bridge-E.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Tänk vad man kan åstadkomma i Paint...

Som vanligt så är jag skeptisk till nyheter om nya produkter då de presenteras med en bild som man snabbt kan slänga ihop i något bildredigeringsprogram.

Visa signatur

Under uppdatering. Nästan alltid.

Permalänk
Medlem

Man kan ju undra hur bra det är att kapsla in all värme..

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Medlem

Roligt när dom där "hålen" i sidorna blir igensatta med damm och hela skiten överhettas

Visa signatur

MSI Leopard GP66 liquid metal | 11800H @4.5GHz all-c | 3070m @1470MHz/0.7v | 32GB DDR4 3200MHz cl19
Bild: LG C2 42"
Ljud: Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk

tar väl en månad sen är det packat med damm under dom där skydden .. som inte går att få bort.

Permalänk
Medlem

Intressant men lite ironiskt och smådumt projekt, jag menar, hur mycket mer "stealth" kan ett moderkort vara när det redan har en plats i en datorlåda och inte syns alls. Tror också att luftflöde kan bli ett problem, samla damm gör ju alla datorer.

Permalänk
Medlem

skulle se snyggt ut i ett aluminiumchassi!

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Will it ever end? ..

Permalänk
Medlem

Visserligen är det väl teoretiskt möjligt att kunna få effektivare kylning med riktade luftströmmar och så vidare (tänker på inkapslade grafikkort) men är detta verkligen genomtänkt? Sitter det någon fläkt där i som blåser ut varmluften på baksidan av chassit? Och om det nu är "stealth" borde det väl vara optimerat för tystnad? Så är det tänkt att ljuden ska dämpas? Jag förstår inte riktigt hur det fungerar...

Permalänk

Borde vara förbjudet att slösa så mycket material på Moderkort..!

Visa signatur

Jag drömmer mardrömmar om att installera chassifläktar

Permalänk
Medlem

Såg ju riktigt fult ut...och säkert dyrt.

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Entusiast

Är värmesköld ett nytt ord för isolering?
Edit: Eller betyder det att moderkortet ska överleva ett inträde i jordens atmosfär från omloppsbana?

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Det lär iallafall överleva 2012, med den där skölden.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Haha, jag gillar återigen "Produkter kopplade till tråden"-grejjen

Fåniga idéer det här dock.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk

Snart ska man väl bli tvungen att tanka appar i uefi också

Permalänk
Medlem

Jag vet inte hur ni tänker, men själv har jag alltid varit lite orolig över att mina komponenter ska synas på fiendens radar, så det här blir en välkommen innovation.

Permalänk
Avstängd

Slöseri med material och resurser.
Ökad kostnad.
Mer damm, svårare att rengöra, varmare, går sönder lättare?

Undra om de går ta bort det där höljet eller om det är fast med proprietära sexkantsskruvar och lim så att slutanvändare inte ska kunna mixtra med kortet?

Skitkort.

Moderkort där man inte kan se kretskortet är för noobs. Är man pro ska ha ett kort där man kan se alla kretsar och vad det står på dom.

Permalänk
Medlem

Jag tittar lite snabbt på mitt moderkort genom sidofönstret på chassit. Ungefär utrymmet mellan grafikkort och CPU är det som är synligt. Varför skulle man betala för det där lilla extra man ändå inte kommer att se sen?

Ungefär som att kakla om toaletten och välja ut vissa kakelplattor med mönster bara för att sätta ut dush, handsfat och toalett framför...

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk
Medlem

Sorry, vi glömde FP_HEADERS.. Oops.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk

Synd att resten av moderkortet är skit.

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk

4dimm på ett X79 *facepalm*

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 2600K | 4x4 GB Corsair XMS3 Vengeance@1866 MHz | Corsair AX1200i | Corsair Carbide Air 540 | 2xAsus GTX 780 DCII | OCZ Vector 512GB | Asus VG278H | Kylning: EK 240 XT-RAD | EK 360 XT-RAD | 2x VPP645 | EK Supremacy | EK-FC780 GTX DCII | 6xAkasa Viper

Permalänk

jag måste dock säga trots vad ni säger om damm och luftflöde att jag då bra mycket hellre har ett moderkort med svart täckplåt än ett med en plastpistol på...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Någon som vet något bra att skriva här?

Permalänk
Medlem

Kan ju vara bra för att skydda mot skvättande vätskor om man har det i närheten av ett öppet chassi, i övrigt ser jag ingen fördel med detta

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk / AMD 7800X3D / 2x16 GB Kingston Fury 6000Mhz DDR5 / ASUS TUF RTX3080 10GB / Corsair RM850x Shift / + Acer Predator XB27HU / Schiit Fulla 2 + Sennheiser/Massdrop 58X + XTZ Tune 4

Permalänk
Skrivet av Atlas Tasume:

Haha, jag gillar återigen "Produkter kopplade till tråden"-grejjen

Fåniga idéer det här dock.

Tackar, det var mitt bidrag, hehe =D

Visa signatur

3570K, MSI Z77A-GD65, GTX670 WF3 OC, 16GB DDR3@1600MHz

2600x, ASUS ROG STRIX B450-F GAMING, GTX1070Ti, 16GB DDR4@ 2666MHz

Permalänk
Medlem

Jag tycker att detta är bakåtsträvande, att inte kunna byta saker.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk
Medlem

Titeln fick mig att hoppas på ett nytt FPGA amiga enchanted chip set moderkort men icke så nicke

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Skrivet av muppens:

Jag tycker att detta är bakåtsträvande, att inte kunna byta saker.

Om man ändå gett sig på att börja löda bort saker på moderkortet har man nog inga större problem med att skruva bort en "liten" plastbit.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Avstängd

Måste säga att jag är positiv till komponenter som täcks av någon form av metall.

Backplaten som sitter på mitt 7970 top gör att kortet känns mycket mer hanterbart på något vis, när en sån inte sitter där så är de som att man inte vill röra kortet riktigt för de känns som att man kan ha sönder något. Det samma gäller moderkort, MSI's som är täckt med en hel platta känns väldigt hanterbart.

Permalänk
Medlem

Å herregud. "Ja jag vill gärna betala för massa plåt som inte har någon funktion överhuvudtaget." Jävlar vad damm det lär samlas under där och komponenterna lär bli varmare än utan. Om jag köper ett moderkort vill jag se komponenterna jag betalat för, är ju halva nöjet. Ren idioti.

Visa signatur

[EVGA P55 FTW] [i5 750 @ 4.2GHZ] [HyperX @1680 16GB 9-9-9-24] [HD6970 Xfire 1010/1475] [AX1200] [Samsung 830 256GB] [Lian-Li A71FB] [XSPC RX480, Cooltek Maxistream 360, Laing D5, Dtek Fuzion V1, Maze4 + Maze5]
Projektlogg Prestanda HTPC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aloysius:

Jag vet inte hur ni tänker, men själv har jag alltid varit lite orolig över att mina komponenter ska synas på fiendens radar, så det här blir en välkommen innovation.

Gjorde min arbetsdag

Visa signatur

Rolig signatur