Microsoft byter logotyp

Permalänk
Medlem

Säg vad man vill, jag tycker det är snyggt i alla fall!

Permalänk
Medlem

Varför alla dessa kuber?!

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Skrivet av Wifi:

Varför alla dessa kuber?!

http://en.wikipedia.org/wiki/Metro_(design_language)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjaflipp:

Skojar ni eller? Stilrent ju!

Håller med!

Permalänk
Medlem

Snyggt

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Inget fel på loggan tycker jag. Snyggt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Helt seriöst nu... hoppas verkligen dvdvideosoft stämmer ms för att ha kopierat deras logotyp.

http://www.121press.com/wp-content/themes/technologic/scripts...

http://blogs.technet.com/cfs-filesystemfile.ashx/__key/commun...

Är ju dvdvideosoft som kopierat MS logga...

Permalänk
Medlem

Nej usch vad fult!
Jag stannar kvar på Windows 7 och skulle Windows 9 vara lika fult och ogenomtänkt som Windows 7 byter jag banne mig till Linux eller Mac..

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

Snyggt tycker jag, och ny loga kan man inte riktigt kalla det. Det är ju bara att de bestämde sig för att använda retro-loggan till w8.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk

Stilren som sagt. Även om jag gillar den gamla logotypen. Denna påminner lite om Microsoft Store loggan känner jag.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hawkeye01:

Är ju dvdvideosoft som kopierat MS logga...

Källa?

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Tycker den är helt ok

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Helt seriöst nu... hoppas verkligen dvdvideosoft stämmer ms för att ha kopierat deras logotyp.

http://www.121press.com/wp-content/themes/technologic/scripts...

http://blogs.technet.com/cfs-filesystemfile.ashx/__key/commun...

Tvärt om skulle jag säga med tanke på att windows har haft den loggan sen 95...

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem

Loggan är tidlös och stilren vilket jag gillar.

Permalänk
Medlem

Helt klart en bra och stilren logga. Att göra den mer avancerad skulle göra risken överhängande att den kändes överarbetad.

Permalänk
Medlem

Förändrar inte faktumet att jag är trött på dem.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

twintip

Visa signatur

KTH student, programmerare, arch användare

Permalänk

Ganska snygg, men den förra va bra mycket snyggare! Eller är det bara för att man är van med den?

Ändrade uppfattning efter att ha tittat på loggan lite närmare
Visa signatur

En del har undrat varför jag ständigt tar av mig glasögonen. Det är för att slippa se er...

-Göran Persson, Inför den socialdemokratiska riksdagsgruppen, 2 oktober 1999.

Permalänk

Kul grej, inte så snygg dock :/

Permalänk
Medlem

Helt okej logga, me like

Dock förstår jag inte varför Windows 8 ska vara blå fönster och Microsofts ska vara Windows färgade...
Blev det fel på designavdelningen eller?

Permalänk
Medlem

Intressant att om man söker efter "squares logo" på google så får man denna bild som första träff

Permalänk

Säga vad man vill om Microsoft, men jag gillar deras nya grafiska stil skarpt. Väldigt cleant all around.

Permalänk

Bättre än den helblåa snea som w8 har i alla fall

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Sebastian R:

RIP gamla hederliga logotypen.

Det här är ju den gamla? Snarare RIP flaggan:)

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk
Avstängd

Vafan?! jävla sterila as gubbar som inte förstår sig på design för fem öre...Vad hände med allt det fina?! nu är det bara platta och fyrkatiga saker här i världen :/

Detta är design...

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweLingonBerry:

Bättre kan ni Microsoft...

Uppenbarligen inte.

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

AMD R7 1700X | Gigabyte Aorus AX370 Gaming K7 | Zotac 1070Ti Mini 8GB | 16GB Corsair Vengeance DDR4 @ 3000MHz | Seasonic Prime 650W Platinum | NZXT Elite S340

Permalänk
Medlem

Old school shit

Permalänk
Medlem

Meh, vad gör en ny logga. Gör ju ingen skillnad på operativsystemet. Men ja, den är bättre än den blåa saken man har sett tidigare, tror även fler kommer känna igen denna (brand recognition).

Visa signatur

Desktop: i5 2500K, 32GB RAM, Intel 330 60GB SSD, 1TB HDD, GTX 670, Fractal Design Arc, Arch Linux
Laptop: Asus U32u, Intel 330 60GB SSD, 8GB RAM, Arch Linux

Permalänk
Medlem

Ena dagen byter de logo, andra dagen går de i konkurs, skämt åsido

Permalänk
Medlem

Recycling like a boss.

Visa signatur

Cooler Master HAF 912 * MSI P67A-GD65 * Intel i5 2500k 3,3 gHz med Cooler Master Hyper 212 Evo * 8 GB Ram * Sapphire R9 280X Vapor-X 3 GB GDDR5* 3 TB HDDs * XFX 650W 80+ * Asus Xonar DGX *

Edifier S530 2.1
Razer Kraken 7.1 v2
Intellimouse Explorer 3,0 anno 2001