Helgsnack: "Vad är den sämsta produkt du någonsin inhandlat?"

Permalänk
Medlem

Motorola MOTO Z8 utan tvekan. (Bild.)
Den var väldigt dyr i inköp och jag var jättenöjd - till en början. Sedan började det krångla: ständiga reboots och helt omöjligt att få den att starta upp. Så den åkte in på reparation, fick tillbaks den men grejen var att så fort batteriet råkade ta slut under användning så återkom problemet vilket resulterade i att man var tvungen att skicka in den på nytt. Det var underbart härligt tröttsamt, ingen mer Motorola sedan dess.

Visa signatur

LOL! Check this out! :)

Permalänk

Det allra sämsta köpet jag gjort måste vara en SuperPad (tidig Android-tablet) som verkade mycket bra sett till specifikationen, men som hade en motvillig resistiv touch-skärm, bara USB-host (så jag kunde inte koppla in den till en PC; jag utvecklar Android-appar, så det var aningen störande), extremt dålig prestanda, ett UI som försökte efterlikna iPhone/iPad utan att lyckas, 3 timmars batteritid, GPS som krävde extern antenn, Wi-Fi med sub-Mbps prestanda som dessutom hördes som ett kontinuerligt knaster (!), etc.

Varför jag inte lämnade tillbaks den är en gåta.

Permalänk
Medlem

Allt jag köpt på onoff inget jag någonsin köpte där funkade längre än 1 månad

Visa signatur

I think there is a world market for maybe five computers.

Permalänk

Jag har en del kandidater. Den som ligger högst på listan är nog en mus- och tangentbordskombo från Targus, med mediakontroller på musen.

Riktigt regelrätt skräp. Musen började spontant lagga då och då, och då funkade varken höger- eller vänsterklick, och muspekaren betedde sig åt skogen galet. Mediaknapparna fungerade bara lite när de kände för det. Tangenterna på tangentbordet kunde man inte skriva för fort på, för motståndet ökade ju fortare man tryckte, så man kunde trycka på en tangent maximalt ungefär två gånger i sekunden.

Visa signatur

Udda testrigg: Gigabyte A75-UD4H | 3,6GHz AMD A8-3850 | 120GB Intel 520 SSD | En drös hårddiskar | Corsair AX1200 | 8GB Corsair Vengeance.

Permalänk

Razer Lycosa. Touchpanel med mediaknappar som hänger sig och en usb hub som inte orkar driva ett usb minne.

Visa signatur

Asus Maximus Extreme IV ● Intel 2600K @ 4.7Ghz ● Zalman CNPS9900 MAX ● Corsair XMS3 4x4096mb 1600Mhz ● EVGA Geforce GTX 980 Ti ● SB X-Fi Titanium Pro ● Corsair AX850 Gold

Permalänk
Medlem

HTC Hero, bytte till den från en iphone då 2g hastigheter inte riktigt dög, men så fruktansvärt dålig den var.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk

Ett Zotac gtx550Ti.. lät som en byggfläkt som någon glömde stänga av..
efter ca 2 timmars användande (oklockat) började det hända lustiga saker på skärmen. å komplett vägrar ta tillbaka det.. suck, ägd!

Visa signatur

CM NR200P | AMD Ryzen5 3600 | 5700 XT | 64GB DDR4 | 1080p@165HZ

Permalänk
Medlem

märkesdator på elgiganten -.- och samsung jet s8000, den har en cpu på 800 mhz, mer än iphone 3gs (tror jag, orkar inte kolla upp det nu) och ändå seg som fan, kändes som om en 80 mhz:are... kosta mig 4000 kr också och f*n heller att det var värt det...

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk

Plastig Asus laptop på mellandagsrean för ett par år sedan. Herregud vad man ångrar sig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|Silverstone Fortress II|Intel i5 2500k @ stock|Asus Maximus IV Extreme B3 Intel P67|CM V8|Gainward GTX 570 Phantom|Corsair Vengeance 2x4|Corsair HX 750|Iphone 4 16 Gb|Nokia Lumia 920|Macbook Air 13" 2012 8 gb|

Permalänk
Skrivet av _MmattiasS_:

Vit 13" Macbook 2010. Satt en c2d i som gick upp i över 90c så fort något rörde sig på skärmen. Upplösningen var hemsk. Plasten under smälte och lossnade, plasten på skalen sprack vid gångjärnen vid skärmen, och vid laddar-uttaget. (Alla i skolan hade varsin, det hände på 9/10 datorer, så det var inget fel bara på min).

Detta är något jag känner igen allt för väl. Min gamla gymnasieskola tillsammans med resten av kommunen hade ett dator-projekt där alla eleverna fick en MacBook till låns. I princip alla datorjävlar gick sönder, underplasten smälte, skalet sprack etcetera. Saken var inte bättre av att jag satt hemma på en MacBook Pro med tusen gånger bättre byggkvalité eftersom de är gjorda i aluminium och inte badtoffleplast. När jag tog studenten hade de mage att be om nästan 4000 kr om jag ville behålla datorn (som var knappt 2 år men otroligt usel), plus att alla program skulle raderas. Jag vill minnas att vaktmästaren fick bära mig ur lokalen för jag skrattade så mycket åt dumheterna.

Sämsta köpet får nog var en Nokia 5300. Allt började bra men efter kanske 3-4 månader började högtalaren få spel, knapparna hänga sig och interfacet var allmänt anskrämligt. Dagen jag bytte ut fanskapet var en högtid må jag säga.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Inteno:

Samsung galaxy s2

Motivera? Inte för att jag har en men det är ju en grym mobil enligt mig och många andra.

Skrivet av Hawkeye01:

Logitech G35, headset som drivs via usb....

Även här, motivering? Har haft ett förut som jag var väldigt nöjd med, isolerade ljud utifrån grymt bra samtidigt som den inte var något fel på ljudkvalitén. Dessutom höll det för det mesta då jag brukade ligga i sängen och kolla på film med det.

Visa signatur

Asus Maximus IV Gene-Z - Intel Core i7 2600K - Corsair Vengeance 1866 MHz 4x4 GB - Asus GTX 670 DirectCU II
BenQ XL2410T - Zowie AM - Zowie Swift - Qpad MK-85

iPhone 5S - iPad Air

Permalänk
Medlem

En top-of-the-line laptop av märket Acer för typ 16 000 för 6-7 år sedan, med kvalitet under all kritik. Tätt följd av en SonyEricsson W890.

Permalänk

Jag brukar forska lite kring det jag ska köpa innan vilket har gjort att jag inte brukar göra några större felköp. Det köp jag blivit minst nöjd med var musen BoomSlang från Razer. Själva musen gick i det långa loppet inte riktigt ihop med mina små händer. Dock låg musen i en plåtburk som jag använder flitigt så värt pengarna var nog köpet iallafall. :]}

Permalänk
Medlem

Xtreamer sidewinder v2
massa falsk marknadsföring med funktioner som inte fanns och lovade uppdateringar som aldrig kom

Permalänk
Medlem

Nokia N-Gage

Nokia engage är den igenom tidernas sämsta elektronikprylen jag ägt.
Det är en väldigt stor speltelefon som på flera siter redan blivit känd som en beundransvärt dålig produkt.

Varför?

- Stor, otymplig, ful och tacoformad
- Hade för sin tid ingen bra skärm för spel egentligen
- Menad som spelmobil , men hade inga bra spel till!
- Pratades i sidledes som såg och kändes onaturligt och mystiskt. Korkad design
- I de få spel som fanns fungerade den inte särskilt bra
- I övrigt inga som helst speficikationer att skryta med för sin tid

Visa signatur

Intel Core i7 9700K 3.6 GHz 12MB - CM hyper 212 evo
970 EVO 500 Gb + Kingston NV2 M.2 NVMe Gen 4 2TB
MSI RTX 4080 SUPRIM X - Gigabyte M28u, Benq TK800M
Kingston HyperX 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16
Gigabyte Z390 AORUS ELITE, EVGA BQ 850W, Övrigt: MX keys, Razer Viper Pro v2, Samsung S22 plus, Meta Quest 2&3

Permalänk
Medlem
Skrivet av grottsten:

Jag har ett powercolor med referenskylare, som knappt är fastskruvad. Borde jag försöka fixa ett nytt på garanti?

Skickades från m.sweclockers.com

Aha, visste inte att du hade referens-kylare. Det förklarar ju saken med ljudet. Fast krascha ska det ju inte göra. Har du senaste drivisarna? Om inte borde du ju försöka få ett nytt på garantin.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Ett ganska dåligt köp jag gjort var ju min netbook (Asus 1005HA-H). En dator av samma stuk var ju precis vad jag var ute efter, och just då var det väl bästa man kunde få under 4k. Skulle väntat ett halvår och köpt den för 3k eller en mycket bättre netbook/liten notebook för 4,5k. Köpte den precis innan de dåliga slöa netbooksen byttes ut mot billiga lite snabbare 13"are. Produkten i sig var väl iofs inte så dålig (då).

Köpte ett 16gb usb-minne i Kina också. Detta var -05, så det var rätt fett med 16gb. Var ju självklart kopior (snyggt gjorda kopior dock) - och var egentligen på 64mb, så filerna försvann ju (typ bilder från semestern).

Men det värsta är nog en mus från Jula. Den var så dålig så den gick inte att använda. (tänk er att använda en kulmus med kulan utbytt mot sand eller nåt, har man tur rör sig pekaren ibland)

Visa signatur

Desktop|i5 3570k(@4,4GHz)|Asus P8Z77-V|AMD 6950|12GB RAM|Crucial BX500 480GB|Manjaro|
Laptop|Lenovo T440s|i7|8GB RAM|Debian Jessie|
Server|Fujitsu Primergy TX1310|G1820|8GB RAM|15TB|Unraid|
Ring, lånad mail

Permalänk
Medlem
Skrivet av deepforce:

du kan börja med att läsa om den på swedroid, där nämns de flesta felen, såsom dålig batteritid, inga programvaruuppdateringar, tappar lätt 3g anslutningen, allmänt seg utan root, men även med root är den seg.

Har inte läst på så mycket förutom användarrecensioner. Tack för att du delade med dig, lär tänka om

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdaN:

Nån a4tech skit som bara hade WSAD delen av tangentbordet, använde den i 1 sekund innan jag insåg att jag var helt efterbliven.

På sätt å vis, en mac mini jag köpte väldigt nydligen. Hade tänkt använda den myckt mer än vad jag gör, så den gör inte så mkt i dagsläget. Blir nog en fin HTPC någon dag. Iofs gillar jag den för lan (då den är liten), men det var inte värt 5500.

Hade en sån fast den är borttappad men jag gillade den faktiskt, grymt härlig! ^^

Mitt sämsta måste vara ett headset från deltaco, det sprack vid hörlurarna och den hade aldrig varit tappat eller något liknande.

Visa signatur

CITERA SÅ JAG HITTAR TILLBAKA!
Fraktfritt på Inet

Permalänk
Medlem

Moderkort från Soyo och alla produkter från Mitsumi.

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

ett äckligt trådlöst logitech MX kitt med världens svagaste sändare och mottagare i. käkade batterir som FAN och kan kunde inte nyttja det från soffan när mottagaren var 2m bort, fritt siktfält. åkte i sopen och ingnandades en nyare modell som gick över wifi istället. funkar på 10m ledigt, och drar inte ens en tiondels så mycket batterier. (för under 300kr ett kap, mx250 heter det nog vill jag minnas)

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Skrivet av Silenceville:

OEM DVD brännare, så kallade Optiarc. Värdelösa i mitt tycke, riktigt budget skit.

Haha har också en optiarc, låter som en jetmotor.

Visa signatur

i5 3570K | Corsair Vengeance 8GB | ASRock Z77 EXTREME4 | Gigabyte GeForce GTX 670 | Asus Xonar D1 | Samsung 830 128GB | Corsair HX 650W | FD R3

Permalänk
Medlem
Skrivet av SebboD:

Motivera? Inte för att jag har en men det är ju en grym mobil enligt mig och många andra.

Halvtaskig byggkvalité, repor i skärmen av ingenting, blir extremt varm, buggar extremt mycket. Vet att det mesta beror på mjukvaran men jag har provat alla möjliga varianter av android, romar å allt de där men det blir aldrig bättre. Har fabriksåterställt den ett x antal gånger utan förbättring!

Visa signatur

1: i5 3570k @4.2ghz---1070TI---ASRock extreme4---Noctua NH-U12A---Fractal Design R3---Be quiet L8 630w---Intel 330 180gb---Seagate/Samsung HDD 1tb---Asus Xonar DX---Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP

Permalänk
Medlem

En DVD-brännare inhandlad i Kina, fungerade till att bränna två skivor. Sedan slutade den fungera.

Permalänk
Medlem

Corsair HX750 750W

...till en dator som drar <200W

Okej, tråden var sämsta, den är inte dålig med det är utan tvekan den mest onödiga produkt jag köpt

Permalänk
Medlem

Ett trådlöst tangentbord + mus från ACE...fullständigt värdelöst på alla sätt man kan föreställa sig när det gäller ett trådlöst tangentbord + mus...

mvh

Permalänk
Medlem

Har säkert blivit en hel del som man förträngt genom åren men den senaste var Sony Xperia S. Gula fläckar på skärmen, kapacitiva knappar som var snudd på omöjliga att träffa på första (eller tredje) försöket, knarrande plast-bakstycke, dålig batteritid, ej utbytbart batteri, skärm som ej var lika responsiv som min tidigare iPhone eller nuvarande Galaxy S3.

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Medlem

Q-tec "500W" PSU, som knappt klarar 300W i praktiken.
Tog med sig mitt NF7-S. =/

Men man lärde sig... idag kör man Seasonic.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem

Detta skulle varit en poll med olika märken Bara för att jag VILL se hur överrepresenterade Apple kommer vara mot alla andra.

Min sämsta produkt är min Razer Naga.. Knappen har börjat jävlas efter ett halvår.
Tacka vet jag min gamla I.e 3.0 Färgen är bortnött men jag har aldrig haft minsta problem med knapparna, trotts flera års spelande...

Permalänk
Medlem

Kom på en till. Jul för ett par år sedan och netonnet reade ut dvd-spelare billigt. Årets julklapp tänkte jag och köpte en bunt att ge bort till diverse släktingar som satt kvar med vhs...

Som tur var testade jag dem hemma först. Kommer inte ihåg om det var tre eller fyra jag köpte men alla var trasiga. De hängde sig efter c:a 10 minuter användning.

Som grädde på moset var ljudet katastrofalt brummande så man knappt hörde något. Och bilden var katastrof.

Köpte dyrare dvd-spelare till släktingarna. Med facit i hand ett ännu sämre köp då de använt dem så pass sällan att de kunde nöjt sig med den trasiga billiga. Den duger ju till att stå under tv:n i alla fall