Lian Li på gång med gigantiska PC-D8000

Permalänk
Melding Plague

Lian Li på gång med gigantiska PC-D8000

Den som får cellskräck av vanliga fulltowerchassin kan se fram emot en ny jätteskapelse från taiwanesiska Lian Li. Kommande PC-D8000 har plats för hela 20 hårddiskar.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Lite coolt, första gången jag hör "kylskåpsklassen" i alla fall XD

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Brb ska bara slå in en vägg så jag får plats med det där monstret...

Permalänk
Medlem

Min reaktion, ---> :O.
Är det ett kylskåp?

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk

Perfekt om man har mycket pr0n!

Mer seriöst; häftig pjäs, vore skoj att veta vad folk gör med ett sånt chassi. Förr i tiden kände jag flera med full towers och upp till 10 diskar, men idag kommer man långt med bara ett par stycken lagringsdiskar pga den enorma kapacitet moderna diskar har

Visa signatur

3570K, MSI Z77A-GD65, GTX670 WF3 OC, 16GB DDR3@1600MHz

2600x, ASUS ROG STRIX B450-F GAMING, GTX1070Ti, 16GB DDR4@ 2666MHz

Permalänk
Hedersmedlem

Jösses vad stort! Och jag tycker att mitt ATCS 840 är i största laget...

Visade sambon när hon gick förbi. "Nej." var hennes enda reaktion x)

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk

Hur kan det väga så "lite"?:o

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk
Skäggig legend

Perfekt HTPC, jag tror inte kärringen kommer märka den.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem
Skrivet av Failbygge:

Hur kan det väga så "lite"?:o

Aluminium är ju det material som Lian Li använder i deras chassin.

Skrivet av XHI:

Perfekt HTPC, jag tror inte kärringen kommer märka den.

Absolut!

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem

Stöd för mini-ITX? Ursäkta, men vem tusan skulle stoppa ett mITX kort i det där monstret? Haha!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

det här skulle jag vilja ha på vinden där servern står med alla mina digitala bluray filmer på mina 5 2tb diskar börjar ju bli fulla

Permalänk
Skrivet av Atlas Tasume:

Stöd för mini-ITX? Ursäkta, men vem tusan skulle stoppa ett mITX kort i det där monstret? Haha!

Nej, du har rätt. Dom borde verkligen ha tänkt ut ett system som gör det omöjligt att montera m-ITX.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk

Bara jag eller blev nån annan överraskad av priset? Trodde det skulle kosta skjortan!

Permalänk
Medlem

Känns som man vill köpa bara för att. Nas kanske?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
Moderator

Tur att möjligheten för extern vattenkylning finns, blir nog väldigt tajt annars.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

perfekt vardagsrumsbord+htpc!

Permalänk

Blir svårt att lana med den:p

Permalänk
Medlem
Skrivet av vargeEEEEn:

Jösses vad stort! Och jag tycker att mitt ATCS 840 är i största laget...

Visade sambon när hon gick förbi. "Nej." var hennes enda reaktion x)

haha känner igen det dära.

samma visa var det när jag visade Cosmos 2 lådan.
och sen när kollit kom... "för helvete", att dom aldrig kan lära sig

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Perfekt chassi att ta med på LAN

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk

perfekt att låsa in småsyskonen i när dom blir för jobbiga

Visa signatur

Intel 2600k överklockad 4.5gzh | 8 gb corsair vengeance | asus sabertooth | Cruiser ssd 120 gb | Ati Radeon 7970 |Antec twelvehundred

Permalänk
Entusiast

Tycker de kunde slängt med en plats för m-ITX också så man kan köra dubbla datorer. Speldator och filserver i samma chassi!

Vad blir nästa steg? LAN-dator i storlek europapall med tillhörande pallyft? Garanterat stöldsäker på stora LAN eftersom ingen människa orkar lyfta den?

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av vargeEEEEn:

Jösses vad stort! Och jag tycker att mitt ATCS 840 är i största laget...

Visade sambon när hon gick förbi. "Nej." var hennes enda reaktion x)

Min flickvän säger precis samma sak, vad det än handlar om (inom datorhårdvara). Det värsta är att man inte kan få hennes intresse att öka heller. Jag försökte till och med genom att skaffa vattenkylning och hon skulle få hjälpa till. Grymt erbjudande och hon tackar typ nej.. Så inget sådant här chassi för mig heller, kvinnorna har för mycket makt..

Visa signatur

CPU: i5 2500K @ 4,7GHz | GPU: Gigabyte GTX 670 OC | Mobo: MSI P67A-GD55 | PSU: BeQuiet Dark Power Pro10 550W | CPU-kylare: Noctua NH9-UB |Chassi: Inget | HDD: 2+1TB WD Green | SSD: Corsair Force GT 120GB | RAM: Corsair 16GB Vengeance CL9

Permalänk
Medlem

Huvudrubriken nämner att chassit heter PC-D8000, men överallt i artikeln benämner ni det bara som PC-8000. Felskrivet eller bara ren miss? Coolt chassi hur som, även om jag inte känner nån som ens har mer än 5 diskar som en själv, så vad jag skulle behöva 20 hd-platser till vette fan

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Ser ut att vara ett rejält och rymligt chassi. Borde bli rätt tungt när det är fyllt med hårddiskar.

"Gott om plats är bara förnamnet när Lian Li syr ihop ett nytt chassi i kylskåpsklassen"

Haha klockrent skrivit!

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Bra till filserver som går utåt mot andra användare med många HDD's

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Härligt med lite större chassin istället för alla fjuttiga midi-towers som dominerar marknaden idag.
Fast hade varit mycket trevligare ifall det hade varit enbart 5,25", så man hade kunnat hänga upp hårddiskarna istället.
Men detta chassi är väl inte direkt riktat mot den tysta marknaden

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk
Medlem

Prisvärda chassin med många hårddiskplatser finns det ganska gott om, prisvärda hårddiskar lika så, men kontrollerkort?

Vad finns det för prisvärda och bra alternativ på den fronten?

Permalänk
Medlem

Dags för chassirecension, Jonas?

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Finns klart en liten marknad för kylskåp, möbleringsvänligare filservrar som inte ser ut som "filservrar" och vattenkylda monster.

Har själv ett av LianLi:s gamla kylskåp 343B, kallas för övrigt kylskåpet ;), underlättar en hel del när man vattenkyler, inte många chassin som man "lätt" får in 3+3+2 120 mm radiator i utan en massa magiska knep.

Sen är det lätt underskattat med hjul under chassit, och det kan behövas i den här storleken.

Visa signatur

"Jag har inte gått 5 år på Chalmers, men till och med jag vet att det är en dum idé att blanda vatten och elektronik"
Min Fru

Permalänk

Ett sånt ska jag ge mig själv i julklapp hehe

Visa signatur

Corsair 800D\Asus P9x79 Deluxe\Intel i7 3930\Corsair H80i\Minne G.Skill 32Gb 2133Mhz Ripjaws Z Performance\2X Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5\ SSD A-Data 511s 120GB\3 WD 2TB\PSU Corsair HX 1000W\Win7 Ultimate