Euro Truck Simulator 2

Permalänk
Medlem

Någon som har upptäckt alla lastbilsåterförsäljare på Sverige kartan och vill dela med sig av en skärmdump?

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Någon som har upptäckt alla lastbilsåterförsäljare på Sverige kartan och vill dela med sig av en skärmdump?

/Lifooz

Här har du för Sverige.

Kalmar - Mercedes-Benz
Göteborg - Volvo
Linköping - MAN
Stockholm - Scania

Om du/någon är intresserad av andra ställen.
Länk.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goteborgan:

Här har du för Sverige.

Kalmar - Mercedes-Benz
Göteborg - Volvo
Linköping - MAN
Stockholm - Scania

Om du/någon är intresserad av andra ställen.
Länk.

Underbart, Jag har alltid kört Mercedes-Benz, och lär fortsätta, men vill testa R730. Den verkar så jävla fet.
EDIT: Lär stanna på R730 shit vad skön, ingen superskillnad kraftmässigt mot Mercedes-Benz starkaste. Men körkänslan i R730 är en helt annan. Inte lika seg/slapp som Volvo's. Men inte lika huggig som Mercedes-Benz.
Helt perfekt.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Någon mer än jag som inte kan synka mot world of trucks helt plötsligt?

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem

Hej alla!
Har skaffar euro truck simulator 2 DLC Scandinavia,så har jag skaffat ratt med pedaler trustmaster Ferrari racing wheel red legend edition, men nÄr jag skall försöka att ställa in det i spelet så min Steel series rival 300 så rör sig musen neråt hela tiden har den senaste drivrutinerna. Vet ej vad jag skall göra

Permalänk
Medlem
Skrivet av andy2582:

Hej alla!
Har skaffar euro truck simulator 2 DLC Scandinavia,så har jag skaffat ratt med pedaler trustmaster Ferrari racing wheel red legend edition, men nÄr jag skall försöka att ställa in det i spelet så min Steel series rival 300 så rör sig musen neråt hela tiden har den senaste drivrutinerna. Vet ej vad jag skall göra

Testat att koppla ur musen och sedan i den igen när du har kickat igång allt?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem

@frizzy10: japp testat det med

Permalänk
Medlem
Skrivet av andy2582:

@frizzy10: japp testat det med

Hittade en tråd med folk med samma problem: http://steamcommunity.com/app/227300/discussions/0/558751660793409608/?l=swedish

Ett par utdrag: "hi guys had the same problem. went into game options, controllers, scrolled to bottom and there was an option for ALTERNATE MOUSE CURSOR CONTROLLER - RESET. Good luck."

"Did you set your wheel as a device for mouse cursor? Launch the game with the safe mode, it should reset known mouse pointer devices."

Hoppas det löser sig för dig

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem

@frizzy10:

tja Frizzy10!

Testade detta men det går ändå inte hmm vet ej hur jag skall göra då?

Permalänk
Medlem

jag har lite problem när jag ska snabb spara i spelet.....under sparningen så fryser spelet i ca 15-20 sek och detta ställer till stora problem om nån ligger bakom mig
när kompisarna sparar så tar det knappt 5 sek

är det nån som har samma problem eller tips på en lösning..

har spelet på en snabb ssd, har även provat att byta till en annan disk men det är samma resultat

Permalänk
Medlem
Skrivet av a-team:

jag har lite problem när jag ska snabb spara i spelet.....under sparningen så fryser spelet i ca 15-20 sek och detta ställer till stora problem om nån ligger bakom mig
när kompisarna sparar så tar det knappt 5 sek

är det nån som har samma problem eller tips på en lösning..

har spelet på en snabb ssd, har även provat att byta till en annan disk men det är samma resultat

Har du många anställda i ditt företag? Jag hade runt 50 st, och det tog ~5 sek att quicksave'a. Tog borta och allt, nu tar det inte ens 1 sek.
Spelar bara online, så behöver inga mer längre eftersom man har €1.6 miljarder.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av a-team:

jag har lite problem när jag ska snabb spara i spelet.....under sparningen så fryser spelet i ca 15-20 sek och detta ställer till stora problem om nån ligger bakom mig
när kompisarna sparar så tar det knappt 5 sek

är det nån som har samma problem eller tips på en lösning..

har spelet på en snabb ssd, har även provat att byta till en annan disk men det är samma resultat

Du har systemet/Windows på samma SSD eller annan SSD, menar så just det inte ligger på en långsam HDD?

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

spelet och win ligger på samma ssd

men jag tror nog att felet beror på att jag har alldeles för många anställda
har nog närmare 200

ska testa och kicka alla

Permalänk
Medlem

wow
plockade bort 350 bilar plus 350 anställda

sparningen tar nu 0.5 sek
så tack för hjälpen

´har ca 15.4 miljarder så jag klarar mig ;D

Permalänk

@a-team: Wow, hur länge har du spelat för att få ihop så många anställda?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalleboston:

@a-team: Wow, hur länge har du spelat för att få ihop så många anställda?

Ganska lätt faktiskt, bara spela online så kommer du märka du får en del pengar (du behöver ha några anställda redan, annars funkar det inte).
Då är det bara köpa lastbilar och skaffa folk, sen spelar man online igen. Bara att göra samma grej igen, stort sett.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk

Finns det något sätt att resetta sina skill points? Jag har nyligen förstått att det huvudsakligen lång- distans som är viktigt och sedan åtminstonde ett på de andra (förutom eco-driving).
Jag hade ingen aning om att det var viktigt så jag lade alla min skill points först på alla ADR, sedan 3 på valuable cargo och 1 på lång-distans.
Jag är nu level 10 så att få ihop XP till lång distans och de andra kanske är "för sent"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JumpyWizard:

Finns det något sätt att resetta sina skill points? Jag har nyligen förstått att det huvudsakligen lång- distans som är viktigt och sedan åtminstonde ett på de andra (förutom eco-driving).
Jag hade ingen aning om att det var viktigt så jag lade alla min skill points först på alla ADR, sedan 3 på valuable cargo och 1 på lång-distans.
Jag är nu level 10 så att få ihop XP till lång distans och de andra kanske är "för sent"?

Nej då det är inte för sent. Du har varenda skillpoint klar vid level 40. Bara att köra vidare och lägga allt på Long Distance from nu.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Avstängd

Nu har jag blivit Trucker så frågan är vilka mods är must have i detta spel. Köpte nu på steam rean.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Avstängd

Nu har jag kört ett par timmar och gjort 8 leveranser innan man hoppade på onlinedelen. Körde ett jobb som jag tror var ca 1300 km och när jag kom fram så stod det att jag var 3652 dagar försenad men egentligen var jag 2 dagar för tidig nästan.
Fick inte heller varken XP eller pengar för detta jobb så det blev tokminus och nu står det dessutom i min statistik att jag spelat i 3656 dagar och har nått till nivå 5.

Har också fått problemet med att det inte finns några jobb på kartan.

När man kör online, kan man prata med dem man kör förbi, hörde en ryss som snackade när jag mötte honom. Kom upp text i väster övre hörn också vem som pratade. Vad kör man för program för att få till detta.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Du bör inte använda samma profil för online och offline då online-tiden rullar på ett annat sätt, vilket skapar en del konstigheter i offline.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av L'ombra:

Du bör inte använda samma profil för online och offline då online-tiden rullar på ett annat sätt, vilket skapar en del konstigheter i offline.

Jag har bara en profil, och jag kör väldigt ofta online. Men jag har aldrig sett eller varit med om några konstigheter när jag spelar SP.
Vad för "konstigheter" syftar du på?

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem

nån som har koll när man formaterar om sin dator och lägger in euro igen om man har kvar alla sina pengar och sin nivå?

Permalänk
Medlem

@a-team: Nope tyvärr inte. Inget cload save här

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Avstängd

Jag fick ta bort onlinedelen då det blev en hel del strul med denna men kanske ska testa igen då och göra en helt ny spelare.
Samtidigt är det lite som att spela själv ändå även om man kör online.

Vilka är de viktigaste moddsen som man ska ha i detta spel?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Skrivet av Stefflo:

Jag fick ta bort onlinedelen då det blev en hel del strul med denna men kanske ska testa igen då och göra en helt ny spelare.
Samtidigt är det lite som att spela själv ändå även om man kör online.

Vilka är de viktigaste moddsen som man ska ha i detta spel?

Promods och Scandinavia dlc skulle jag säga

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av a-team:

nån som har koll när man formaterar om sin dator och lägger in euro igen om man har kvar alla sina pengar och sin nivå?

Sparfilen ligger i Dokument>Euro truck simulator 2>
Lägg tillbaka den efter formatering så borde allt finnas kvar

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goteborgan:

Jag har bara en profil, och jag kör väldigt ofta online. Men jag har aldrig sett eller varit med om några konstigheter när jag spelar SP.
Vad för "konstigheter" syftar du på?

Som sagt problem med spelklockan. Som jag har förstått det så har det gått lång tid när du går tillbaka till offline efter att ha spelat online, och har du då anställda så har du plötsligt tjänat ihop många miljoner. Inget som skapar "problem" så sett.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av L'ombra:

Som sagt problem med spelklockan. Som jag har förstått det så har det gått lång tid när du går tillbaka till offline efter att ha spelat online, och har du då anställda så har du plötsligt tjänat ihop många miljoner. Inget som skapar "problem" så sett.

Det vet jag om, eftersom du skrev "en del konstigheter" så blev jag nyfiken på vad mest. Men att klockan/pengarna, har jag inga problem med.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kalleboston:

Promods och Scandinavia dlc skulle jag säga

Skickades från m.sweclockers.com

Oki, ska plocka hem dessa.

När kan man börja köra med tung last. Har än så länge inte sett något sånt uppdrag men har den uppgraderingen? Den ligger inte i Anslutsdelen men jag har den och den är installerad. Köpte den mindre bundeln från steam på rean. Inte de andra delarna finns heller med däär utan där finns endast Go East och Scandinavien.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10