Euro Truck Simulator 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Vad får dessa människor ut av att förstöra? Hela nöjet med spelet går förlorat och tyvärr finns dessa personer i alla spel.
Jag ska testa de andra kartorna när tid finnes och hoppas att det blir bättre.

Jag kör med tangentbord och visst att det är svårare men så hopplöst är det inte så man ska komma i 70 km/h på fel sida av vägen och försöka träffa andra. Hade tidigare ratt men körde då en piratverision av spelet och det var några år sen. Sålde tyvärr av ratten då den tog väldigt mycke plats men har börjat att titta på att köpa en ny.

Det finns alltid de som gillar att förstöra för andra. Inte bara i ETS2 tyvärr. Jag förstår inte heller vad man får ut av att sabba för andra men tydligen så finns det ett behov hos vissa individer.

Det finns ett antal administratörer som gör sitt bästa för att kicka/banna de som förstör för andra i spelet. Man kan hjälpa de genom att filma sina resor och spara de klipp där du blir påkörd av andra. Du kan rapportera de som kör in i dig på TruckersMP Repport. Men det krävs videobevis, de accepterar inget annat.

Ratt är nästan ett måste tycker jag. Det var för stressigt att köra med tangentbordet. Jag kör med en G29a och rekommenderar den varmt, men den är lite dyr. Det finns billigare alternativ som också är bra. Vilka rattar använder ni andra? Vad rekommenderar ni?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kertander:

Det finns alltid de som gillar att förstöra för andra. Inte bara i ETS2 tyvärr. Jag förstår inte heller vad man får ut av att sabba för andra men tydligen så finns det ett behov hos vissa individer.

Det finns ett antal administratörer som gör sitt bästa för att kicka/banna de som förstör för andra i spelet. Man kan hjälpa de genom att filma sina resor och spara de klipp där du blir påkörd av andra. Du kan rapportera de som kör in i dig på TruckersMP Repport. Men det krävs videobevis, de accepterar inget annat.

Ratt är nästan ett måste tycker jag. Det var för stressigt att köra med tangentbordet. Jag kör med en G29a och rekommenderar den varmt, men den är lite dyr. Det finns billigare alternativ som också är bra. Vilka rattar använder ni andra? Vad rekommenderar ni?

Tidigare hade jag en G27 och tyckte den var helt kalas. Tyvärr så har man som sagt sålt den men börjar fundera på något nytt, kanske en G2, G27 eller G920.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av kertander:

Det finns alltid de som gillar att förstöra för andra. Inte bara i ETS2 tyvärr. Jag förstår inte heller vad man får ut av att sabba för andra men tydligen så finns det ett behov hos vissa individer.

Det finns ett antal administratörer som gör sitt bästa för att kicka/banna de som förstör för andra i spelet. Man kan hjälpa de genom att filma sina resor och spara de klipp där du blir påkörd av andra. Du kan rapportera de som kör in i dig på TruckersMP Repport. Men det krävs videobevis, de accepterar inget annat.

Ratt är nästan ett måste tycker jag. Det var för stressigt att köra med tangentbordet. Jag kör med en G29a och rekommenderar den varmt, men den är lite dyr. Det finns billigare alternativ som också är bra. Vilka rattar använder ni andra? Vad rekommenderar ni?

Använder för närvarande Thrustmaster T150 för både PC/PS3/P4. Enda jag saknar till min ratt för närvarande är H-shift , kör med sequensiel växellåda just nu, men ska nog försöka ge mig på o göra en egen h-shift med hjälp av en xbox360-kontroller.

Visa signatur

Stationär »AMD RYZEN 5 5600X | MSI MAG B550M Mortar
| PSU Corsair TX 850 80+Bronze | Chassi Jonsbo W2 | 32 Gb ram @ 3200 Mhz | KFA2 RTX 3060 12Gb | Kingston NVME 250 Gb M.2 + WD Blue SN550 NVMe 1TB M.2 | OS Win 11

Netbook | Asus Eee Pc 1000 H |

Permalänk
Medlem

Ny World of Trucks EVENT!

Hej boys, ny World of Trucks event har startat och håller på tills 1:a oktober.

Trade Connections - France

Klarar man av det får man lite priser...

Har nu klarat 9 av 10, bara en kvar

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av kertander:

Hej boys, ny World of Trucks event har startat och håller på tills 1:a oktober.

Trade Connections - France

Klarar man av det får man lite priser...

Har nu klarat 9 av 10, bara en kvar

Märks att man kör på tok för lite... Kanske dags att ligga i lite.

Permalänk
Avstängd

Jag försöker få min mic att funka i MP men känns lite hopplöst.
Jag trycker på V som jag förstår att man ska göra men det kommer inget i högtalarna och inte heller någon ikon uppe i vänstra hörnet att jag pratar.
Hör givetvis andra som pratar, mest ryssar som vanligt.

Jag har inte hittat någon inställning i spelet om att aktivera micken och det finns heller ingen ruta i inställningar som säger att micken aktiveras med V men detta är det jag hittat på nätet.
Kan vara så att jag lagt tangenten V på något annat och sen tagit bort detta igen när jag höll på med inställningar för spelet.

Någon som har en bra ide?

Skrivet av OttO36:

Använder för närvarande Thrustmaster T150 för både PC/PS3/P4. Enda jag saknar till min ratt för närvarande är H-shift , kör med sequensiel växellåda just nu, men ska nog försöka ge mig på o göra en egen h-shift med hjälp av en xbox360-kontroller.

Ratt är överlägset men när jag körde tidigare med ratt så testade jag faktiskt aldrig med växellåda utan körde bara enkel manuell med paddlarna. Mest av lathet. När man nu spelar med tangentbord och helautomatisk låda så skulle det vara väldigt skönt att kunna växla ibland.
Jag har idag en PS3 men är inne på att byta ut den till en Xbox istället och då är det en G920 som gäller för att få det att passa till båda.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Stefflo:

Jag försöker få min mic att funka i MP men känns lite hopplöst.
Jag trycker på V som jag förstår att man ska göra men det kommer inget i högtalarna och inte heller någon ikon uppe i vänstra hörnet att jag pratar.
Hör givetvis andra som pratar, mest ryssar som vanligt.

Jag har inte hittat någon inställning i spelet om att aktivera micken och det finns heller ingen ruta i inställningar som säger att micken aktiveras med V men detta är det jag hittat på nätet.
Kan vara så att jag lagt tangenten V på något annat och sen tagit bort detta igen när jag höll på med inställningar för spelet.

Någon som har en bra ide?

Ratt är överlägset men när jag körde tidigare med ratt så testade jag faktiskt aldrig med växellåda utan körde bara enkel manuell med paddlarna. Mest av lathet. När man nu spelar med tangentbord och helautomatisk låda så skulle det vara väldigt skönt att kunna växla ibland.
Jag har idag en PS3 men är inne på att byta ut den till en Xbox istället och då är det en G920 som gäller för att få det att passa till båda.

Tror faktiskt att dom ändrade från V till en annan tangent. Eller så var det just V man ändrade till? Inte så länge sedan detta skedde iaf. Någon som kan bekräfta? Längesedan man körde nu...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon258054:

Tror faktiskt att dom ändrade från V till en annan tangent. Eller så var det just V man ändrade till? Inte så länge sedan detta skedde iaf. Någon som kan bekräfta? Längesedan man körde nu...

Är X som gäller för mic i ets2mp , då scs satte diffen på V

Visa signatur

Stationär »AMD RYZEN 5 5600X | MSI MAG B550M Mortar
| PSU Corsair TX 850 80+Bronze | Chassi Jonsbo W2 | 32 Gb ram @ 3200 Mhz | KFA2 RTX 3060 12Gb | Kingston NVME 250 Gb M.2 + WD Blue SN550 NVMe 1TB M.2 | OS Win 11

Netbook | Asus Eee Pc 1000 H |

Permalänk
Medlem

@OttO36: Har själv en t150 ferrari, kände samma så jag köpte Logitech g29 med växelspak istället för att köpa pedaler och spak till min t150 , Fick g29 på rea, under 2000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Surxx:

@OttO36: Har själv en t150 ferrari, kände samma så jag köpte Logitech g29 med växelspak istället för att köpa pedaler och spak till min t150 , Fick g29 på rea, under 2000.

Var det inklusive växelspak eller var det bara ratten för 2000?

Visa signatur

En gammal cpu från AMD. Ett par äldre grafikkort i Cross-Fire. En del minne. Gamla slö-diskar. Antik nätdel. En ok kylare. Ett nedsuttet chassi. En del fungerande tillbehör.
Ett moderkort som brann upp. Ytterligare CPU och GPU från AMD. Mer minne. En SSD och ett par hårddiskar. En nyare PSU.

Permalänk
Medlem

@Laccy: Nej jag hamnade under 2500 för allt. Köpte ratten + pedaler för under 2000kr.
Dåligt förklarat av mig, srry

Edit, kollade igenom hur det skrevs .
Fick g29 på rea, under 2000. menade jag ratt och pedaler då det kommer med i samma paket

Permalänk
Medlem

Tjena swetruckers

Tänkte testa på det sociala experimentet multiplayer. Sett en del koas på tuben. Nu till problemet. Efter jag skaffat konto, laddat ned och installerat. Startar upp truckers mp och ska logga in. Kan inte skriva "@" som krävs för skriva in min e-mejl. Kan skriva tills jag trycker in "alt gr". Måste sen klicka ur e-mejl-fältet och markera det på nytt för kunna skriva. Kan skriva "@" annars men inte i inloggningsfältet till multiplayer.

Gjorde ett test. Skrev "abcabc" i e-melj-fältet - funkade
Skrev "abc" tryckte bara "alt gr" och försökte skriva "abc" igen. Inga nya bokstäver uppenbara sig. Vet att det är buggigt men känner någon igen det här? Skulle vara kul att testa på när ratt och pedaler är på plats.

Låter helt sinnessjukt när jag läser igenom mitt problem innan jag trycker "Skicka inlägg"

Mvh REWplayFF

Edit: Såg nyss en G29 på blocket med nåt spel för 1400 bagis. Blocket är blocket som alla vet. Egen risk... https://www.blocket.se/vastmanland/Logitech_G29_75217698.htm?...

Permalänk
Medlem
Skrivet av REWplayFF:

Tjena swetruckers

Tänkte testa på det sociala experimentet multiplayer. Sett en del koas på tuben. Nu till problemet. Efter jag skaffat konto, laddat ned och installerat. Startar upp truckers mp och ska logga in. Kan inte skriva "@" som krävs för skriva in min e-mejl. Kan skriva tills jag trycker in "alt gr". Måste sen klicka ur e-mejl-fältet och markera det på nytt för kunna skriva. Kan skriva "@" annars men inte i inloggningsfältet till multiplayer.

Gjorde ett test. Skrev "abcabc" i e-melj-fältet - funkade
Skrev "abc" tryckte bara "alt gr" och försökte skriva "abc" igen. Inga nya bokstäver uppenbara sig. Vet att det är buggigt men känner någon igen det här? Skulle vara kul att testa på när ratt och pedaler är på plats.

Låter helt sinnessjukt när jag läser igenom mitt problem innan jag trycker "Skicka inlägg"

Mvh REWplayFF

hade precis samma problem. löste det genom att skriva min email någon annan stans, ctrl+c och ctrl+v i inloggninsfältet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Avstängd
Skrivet av REWplayFF:

Tjena swetruckers

Tänkte testa på det sociala experimentet multiplayer. Sett en del koas på tuben. Nu till problemet. Efter jag skaffat konto, laddat ned och installerat. Startar upp truckers mp och ska logga in. Kan inte skriva "@" som krävs för skriva in min e-mejl. Kan skriva tills jag trycker in "alt gr". Måste sen klicka ur e-mejl-fältet och markera det på nytt för kunna skriva. Kan skriva "@" annars men inte i inloggningsfältet till multiplayer.

Gjorde ett test. Skrev "abcabc" i e-melj-fältet - funkade
Skrev "abc" tryckte bara "alt gr" och försökte skriva "abc" igen. Inga nya bokstäver uppenbara sig. Vet att det är buggigt men känner någon igen det här? Skulle vara kul att testa på när ratt och pedaler är på plats.

Låter helt sinnessjukt när jag läser igenom mitt problem innan jag trycker "Skicka inlägg"

Mvh REWplayFF

Det där problemet har funnits hur länge som helst. Skriv din e-post någon annanstans och kopiera in det bara istället. Tydligen är det ett oerhört svårt problem att lösa för TruckersMP devsen...

Visa signatur

*Inlägg med reservation för eventuell censur av admin ;-)

Permalänk
Medlem

@Kiirozu: @frizzy10: Tusen tack. Det löste sig. Sicken skitbugg.

Permalänk
Medlem

Började från scratch i multiplayer. Ställde in ratt, pedaler etc. Fick en körning 200-300 meter. "Försenad"

Sen fanns inga jobb som frilansare. Vilket man börjar som. Fick garaget men ingen egen lastbil. Väntade och väntade på kneg. Sen blev jag kickad från servern pga AFK. Vilken skitpannkaka...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Surxx:

@Laccy: Nej jag hamnade under 2500 för allt. Köpte ratten + pedaler för under 2000kr.
Dåligt förklarat av mig, srry

Jag antog att det var så!
Jag köpte också G29 för 1900 (på Black Friday förra året). Har inte köpt växelspaken än dock. Funderar på om det är värt att köpa den för ca 350kr från Amazon just nu...

Visa signatur

En gammal cpu från AMD. Ett par äldre grafikkort i Cross-Fire. En del minne. Gamla slö-diskar. Antik nätdel. En ok kylare. Ett nedsuttet chassi. En del fungerande tillbehör.
Ett moderkort som brann upp. Ytterligare CPU och GPU från AMD. Mer minne. En SSD och ett par hårddiskar. En nyare PSU.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av REWplayFF:

Började från scratch i multiplayer. Ställde in ratt, pedaler etc. Fick en körning 200-300 meter. "Försenad"

Sen fanns inga jobb som frilansare. Vilket man börjar som. Fick garaget men ingen egen lastbil. Väntade och väntade på kneg. Sen blev jag kickad från servern pga AFK. Vilken skitpannkaka...

Det buggar alltid i MP om du kör första jobbet där. Du måste resetta ekonomin i spelet (googla "reset economy ets2").
Det bästa är om du kör SP tills du har en egen lastbil. Det är även bra om du kör en profil för singleplayer och en annan för multiplayer.

Visa signatur

*Inlägg med reservation för eventuell censur av admin ;-)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Laccy:

Jag antog att det var så!
Jag köpte också G29 för 1900 (på Black Friday förra året). Har inte köpt växelspaken än dock. Funderar på om det är värt att köpa den för ca 350kr från Amazon just nu...

Om det är den tillhörande växelspaken till G29 som det talas om så är den väldigt plastig och ger låg kvalitetskänsla. Den gör sitt jobb men inte mycket mer. Hade köpt en bättre, t ex Thrustmaster TH8A.

Visa signatur

*Inlägg med reservation för eventuell censur av admin ;-)

Permalänk
Medlem

@Kiirozu: Startade en ny profil vid mitt första försök då jag tidigare läst denna rekommendation någonstans. Sära på singel- och multiplayer.
Ska följa dina andra råd nästa gång jag testar multiplayer. Tack så mycket.

Permalänk
Medlem

@Laccy: Köpte min på komplett.
Mycket kul att växla i ets2, sen går det fortare än automat.

Spelar även Forza horison 3 på pc med den. Kan bara rekomendera spaken.
Blir en roligare känsla

Permalänk
Medlem

Måste man kunna styra satelliter och månlandare för få skiten att funka? Kollat på ekorrens youtube-tutorial om installation av multiplayer. Dock är den två år gammal. Men enligt den ska man kunna använda existerade profiler. Har två st. En på level 39 och en på level 15.
Ingen av dessa profiler syns när jag loggar in via truckers mp. Endast min testprofil från tidigare idag, som inte har någon egen lastbil.

Använder min level 15 profil, går in på edit profile. Skriver in mina truckersmp-uppgifter under "online account"
"...does not exist" hmmm...

Är truckersmp och world of trucks samma sak? Tycker det är väldigt otydligt för en lite äldre ickedatakunning filur som mig då det står bara "online account" i edit-tabben.

Inga moddar aktiverade i min level 15-profil. Då multiplayer inte stödjer några moddar tydligen om någon undrar.

Nu ska jag ta ett glas och se om truckersmp kan trolla fram min level 15-profil så man kan puttra runt bland andra truckers.....Nope, bara min obrukbara testprofil.

Mvh REWplayFF

Edit: Rotat bland mappar och skit. Kan man bara kopiera över profilerna till profilesmappen som ligger i dokument? Man skulle kolla datumen för lista ut vilka profiler som är vilka enligt tutorial:en jag sett.

Ingen förhoppning om att någon ska förstå vad jag menar. Kan det bli riktigt knas om jag testar en enkel kopiering?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av REWplayFF:

Måste man kunna styra satelliter och månlandare för få skiten att funka? Kollat på ekorrens youtube-tutorial om installation av multiplayer. Dock är den två år gammal. Men enligt den ska man kunna använda existerade profiler. Har två st. En på level 39 och en på level 15.
Ingen av dessa profiler syns när jag loggar in via truckers mp. Endast min testprofil från tidigare idag, som inte har någon egen lastbil.

Använder min level 15 profil, går in på edit profile. Skriver in mina truckersmp-uppgifter under "online account"
"...does not exist" hmmm...

Är truckersmp och world of trucks samma sak? Tycker det är väldigt otydligt för en lite äldre ickedatakunning filur som mig då det står bara "online account" i edit-tabben.

Inga moddar aktiverade i min level 15-profil. Då multiplayer inte stödjer några moddar tydligen om någon undrar.

Nu ska jag ta ett glas och se om truckersmp kan trolla fram min level 15-profil så man kan puttra runt bland andra truckers.....Nope, bara min obrukbara testprofil.

Mvh REWplayFF

Edit: Rotat bland mappar och skit. Kan man bara kopiera över profilerna till profilesmappen som ligger i dokument? Man skulle kolla datumen för lista ut vilka profiler som är vilka enligt tutorial:en jag sett.

Ingen förhoppning om att någon ska förstå vad jag menar. Kan det bli riktigt knas om jag testar en enkel kopiering?

Har du startat upp Steam innan du startat Truckers MP?
Vet inte om detta löser problemet men värt att testa.

Själv tyckte jag det var rätt enkelt att få igång detta. Ladda ner Truckers MP. Gör en profil och starta spelet. Men viktigt att ha två gubbar, en för online och en för offline då onlinedelen kan hitta på lite eget med försenade leveranser, speltid, strul med jobb om man inte äger egen lastbil och annat. Tydligen inget de jobbar på att få till heller och de borde inte vara så lurigt då EST borde hjälpa dem också. Du måste ändå ha orginalspelet för att kunna köra onlinedelen.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lukz45:

Jävlar, aldrig varit så sugen på att köra lastbill

Det är bara att sätta igång och starta din lilla lastbilsfirma och börja transportera varor till kunderna.
Det jag saknar just nu i spelet är att lägga pengar på något. Det kommer in mer än vad jag hinner göra av med nästan. Har kommit till läget att det inte finns fler att anställa heller så nu bygger man bara garage och fyller dem med lastbilar som bara står.
Hoppas att de tar bort spärren på antalet anställda snart.

Nu jagar man mest utmaningar och att få hela kartan, är på straxt över 80% bara så det är nästan 20% kvar innan man har allt.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Har du startat upp Steam innan du startat Truckers MP?
Vet inte om detta löser problemet men värt att testa.

Själv tyckte jag det var rätt enkelt att få igång detta. Ladda ner Truckers MP. Gör en profil och starta spelet. Men viktigt att ha två gubbar, en för online och en för offline då onlinedelen kan hitta på lite eget med försenade leveranser, speltid, strul med jobb om man inte äger egen lastbil och annat. Tydligen inget de jobbar på att få till heller och de borde inte vara så lurigt då EST borde hjälpa dem också. Du måste ändå ha orginalspelet för att kunna köra onlinedelen.

Steam är igång och TruckersMP har hittat min kopia av ETS2 på steam, så den delen är kirrad. Min online test-profil ligger sparad i ETS2:s dokumentmapp medans mina offline-profiler är sparade på annat ställe.
Just nu ligger ETS2 och truckersmp på olika diskar, ska testa installera truckersmp på samma disk som Eurotruck. Kan det lösa problemet tro? Är som sagt jävligt okunnig på sånt här men försöker lära och ta lärdom av mina misstag.

Tackar för inlägget.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av REWplayFF:

Steam är igång och TruckersMP har hittat min kopia av ETS2 på steam, så den delen är kirrad. Min online test-profil ligger sparad i ETS2:s dokumentmapp medans mina offline-profiler är sparade på annat ställe.
Just nu ligger ETS2 och truckersmp på olika diskar, ska testa installera truckersmp på samma disk som Eurotruck. Kan det lösa problemet tro? Är som sagt jävligt okunnig på sånt här men försöker lära och ta lärdom av mina misstag.

Tackar för inlägget.

Jag tror du är på rätt spår, att installera allt på samma disk. Kommer säkert lösa dina problem. När jag startar vanliga est2 så ser jag båda mina profiler, både offlinegubben och onlinegubben. Kan använda båda om jag skulle vilja det men håller isär dessa helt då MP som sagt hittar på lite andra konstigheter som jag skrev om innan.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av REWplayFF:

Började från scratch i multiplayer. Ställde in ratt, pedaler etc. Fick en körning 200-300 meter. "Försenad"

Sen fanns inga jobb som frilansare. Vilket man börjar som. Fick garaget men ingen egen lastbil. Väntade och väntade på kneg. Sen blev jag kickad från servern pga AFK. Vilken skitpannkaka...

Hej,

Det är inte att rekommendera att köra från Level 1 i MP mode, mest pga alla dårar som kör där och du får enorma kostnader i skador på din truck som du sen är tvungen att betala för. På Level 1 har man inte pengar till det.

När det gäller "Försenad"-buggen så är det ingen bugg, bara en konstighet (en bland många). Du får denna bara om du gör följande:
1. loggar in på MP
2. tar ett jobb (inte External Contracts jobb)
3. klickar på DRIVE.

Vad som händer här är att först när du trycker DRIVE-knappen som du börjar den faktiska kopplingen till din MP-server. Dessa servers har tickat länge nu och har en helt annan speltid än du på din lokala PC. Spelklockan får spatt när den jämför ditt nyligen accepterade jobbkontrakt enligt din lokala spelklocka med MP-serverns spelklocka som du nu kör på efter när du väl har fått logga in. På en millisekund har du hoppat många år framåt, därför får du "Försenat" innan du ens har börjat köra din last. Hoppas att du förstår denna förklaring. Fråga annars.

Lösning på problemet ovan:
1. logga in på MP
2. klicka på DRIVE-knappen
3 VÄNTA tills du är inloggad (det brukar stå i övre vänstra hörnet vilken plats du har i kön).
4. Klicka på ESC och ta ett jobb först nu (om du inte ser några jobb i listan åk till en parkeringsplats och sov en eller 2 ggr)

Nu blir du bara försenad om du är mycket långsam förare

De kickar folk för AFK eftersom de vill inte ha inaktiva spelare på servrarna. Detta är pga att det är oftast köer till att få logga in, speciellt på EU2-servern.

Permalänk
Medlem
Skrivet av REWplayFF:

Måste man kunna styra satelliter och månlandare för få skiten att funka? Kollat på ekorrens youtube-tutorial om installation av multiplayer. Dock är den två år gammal. Men enligt den ska man kunna använda existerade profiler. Har två st. En på level 39 och en på level 15.
Ingen av dessa profiler syns när jag loggar in via truckers mp. Endast min testprofil från tidigare idag, som inte har någon egen lastbil.

Använder min level 15 profil, går in på edit profile. Skriver in mina truckersmp-uppgifter under "online account"
"...does not exist" hmmm...

Är truckersmp och world of trucks samma sak? Tycker det är väldigt otydligt för en lite äldre ickedatakunning filur som mig då det står bara "online account" i edit-tabben.

Inga moddar aktiverade i min level 15-profil. Då multiplayer inte stödjer några moddar tydligen om någon undrar.

Nu ska jag ta ett glas och se om truckersmp kan trolla fram min level 15-profil så man kan puttra runt bland andra truckers.....Nope, bara min obrukbara testprofil.

Mvh REWplayFF

Edit: Rotat bland mappar och skit. Kan man bara kopiera över profilerna till profilesmappen som ligger i dokument? Man skulle kolla datumen för lista ut vilka profiler som är vilka enligt tutorial:en jag sett.

Ingen förhoppning om att någon ska förstå vad jag menar. Kan det bli riktigt knas om jag testar en enkel kopiering?

Hej,

TruckersMP och World of Trucks är två olika saker.

TruckersMP - Multiplayer konto skapas här

World of Trucks - SCS sida där du skapar ett konto och kopplar till din singelplayer för att få tillgång till "External Contracts"-jobb, extra achievements, events, screenshot library, etc.

Det är den första som är viktigast för att köra MP. Den andra är dock bra att ha också för mera innehåll i spelet.

Permalänk
Medlem

@REWplayFF: Du ska nog skaffa din första lastbil om du vill köra multiplayer, min brorsa var admin innan han tog " semseter"
Fick höra att jag inte skulle köra med snabb jobb, alltså låna lastbil och köra åt andra.
Vill du ha pengar snabbt så tanka hem detta. Kan inte bli bannad i spelet för detta, även Admins använder det
http://ets2downloads.com/tools/money-cheat-ets2
Så vill du köra multiplayer utan att köra snabb jobb, tanka ner den och släng in pengar så att du kan köpa en lastbil .
Worldoftrucks är bra att skaffa, kan även byta reg nummer som ovan sa
Sen vill du slippa bli kickad, tryck upp chatten sen skriv en punkt eller mellan slag sen enter, fått lär mig att de måste jag göra för att slippa bli kickad
Mvh Surxx

Om det inte är tillåtet att länka denna sida så får ni ta bort om så är.

la till extra
Permalänk
Medlem
Skrivet av Surxx:

@REWplayFF: Du ska nog skaffa din första lastbil om du vill köra multiplayer, min brorsa var admin innan han tog " semseter"
Fick höra att jag inte skulle köra med snabb jobb, alltså låna lastbil och köra åt andra.
Vill du ha pengar snabbt så tanka hem detta. Kan inte bli bannad i spelet för detta, även Admins använder det
http://ets2downloads.com/tools/money-cheat-ets2
Så vill du köra multiplayer utan att köra snabb jobb, tanka ner den och släng in pengar så att du kan köpa en lastbil .
Worldoftrucks är bra att skaffa, kan även byta reg nummer som ovan sa
Sen vill du slippa bli kickad, tryck upp chatten sen skriv en punkt eller mellan slag sen enter, fått lär mig att de måste jag göra för att slippa bli kickad
Mvh Surxx

Om det inte är tillåtet att länka denna sida så får ni ta bort om så är.

Det finns ett annat sätt att få mycket pengar i MP. Men det funkar bara om man äger några garage och några anställda. När man loggar på MP-server när man har anställda så får du retroaktiv betalt för alla deras jobb sen uppstarten av MP-servern, så i praktiken flera års körningar gånger antalet anställda. Men man måste jobba upp sig till några garage och anställda först som sagt. Detta blir man inte bannad för.