Euro Truck Simulator 2

Permalänk
Medlem

Jag gjorde en kopia på min save och i den nya så kickade jag alla chaffisar, så nu har jag en väldig massa garage och lastbilar som bara står. Tur att man inte betalar underhåll när dom bara står

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon258054:

Ja, du kan använda samma, MEN, eftersom tiden i SP inte är synkad med MP, kommer du få typ 10000000000000000000 kr på ditt konto... När du sedan loggar ut från MP, stannar ju inte tiden som den gör i SP, så dina arbetare kommer fortsätta tjäna in pengar, vilket gör att när du loggar in igen kommer du ha fått ytterligare 10000000000000 kr...

Inte roligt, så jag rekommenderar därför att använda en annan Save. Du skulle ju kunna göra en kopia av den Save du har nu, och använda i MP. Det finns även färdiga Savegames att ladda ner på TruckersMPs hemsida, där du är i typ lvl 3, kan ta ett banklån och köpa en lastbil. Du skulle ju även kunna göra så att du sparkar alla arbetare du har, så de inte kan dra in några pengar.

Skumt fenomen det där, finns väl andra spel som klarar av att köra samma profil i både sp och mp läge? Har för mig att bland annat Diablo 3 som gumman spelar klarar av det. Någon som hört någon anledning varför man inte rättar till det om man nu vet att det är knas

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av FlashTec:

Skumt fenomen det där, finns väl andra spel som klarar av att köra samma profil i både sp och mp läge? Har för mig att bland annat Diablo 3 som gumman spelar klarar av det. Någon som hört någon anledning varför man inte rättar till det om man nu vet att det är knas

Nej, Diablo 3 är always online.
Inte skumt fenomen eftersom ETS2MP räknas som en mod.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Nej, Diablo 3 är always online.
Inte skumt fenomen eftersom ETS2MP räknas som en mod.

Så D3 räknas som online även om man spelar som singelplayer, då har jag lärt mig nåt nytt

Scs får väl bygga in funktionen i spelet då?

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av FlashTec:

Så D3 räknas som online även om man spelar som singelplayer, då har jag lärt mig nåt nytt

Scs får väl bygga in funktionen i spelet då?

Vet inte vad du menar riktigt med "bygga in funktionen i spelet", men att lägga till stöd för ett småbuggigt MP-mod är antagligen inte jätteintressant för SCS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon258054:

Vet inte vad du menar riktigt med "bygga in funktionen i spelet", men att lägga till stöd för ett småbuggigt MP-mod är antagligen inte jätteintressant för SCS.

Nej tänkte väl mera på att bygga ut spelet med ett ordentlig mp läge och inget liten småbuggig mpmod

Så om singelplayer är offline, varför och vart loggar den då in varje gång jag startar min profil

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem

Påbörjad fanart work in progresss tjosanhoppsanbild

P.S. skulle man skriva att den inte har någon officielt samband med sweclockers eller hur var det ?

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem

Insåg precis att antingen så är jag sinnesslö eller så är det något fel på spelet. Kollar på Externa kontrakt och står det då till exempel att det återstår 1h15min så spelar det ingen roll om jag sover i 24 timmar samma jobb finns fortfarande kvar och det står att det återstår 1h15min. Vad är det som gäller egentligen?

Kollar man på Gods marknaden så står det ju en tid när jobbet beräknas ska vara framme men vad gäller egentligen för Externa kontrakt?

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem

Externa kontakt använder IRL-tid. Allt annat speltid.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av L'ombra:

Externa kontakt använder IRL-tid. Allt annat speltid.

Skickades från m.sweclockers.com

Tack det förklarar ju en del

För att vara ett offlinespel i singelplayer tycks det synka väldigt mycket mot online

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem

Det är för att du har kopplat ditt konto till World of Trucks.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem

Säkert ingen nyhet för er här men det var det för mig i alla fall så jag skriver det ändå

Nytt DLC, Scandinavian pack. Äntligen kan man köra i sin hemstad. Ska bli grymt kul att ladda ner och börja köra. Det är inte hela Sverige representerat men väl den viktigaste delen Mellersta och södra delen hahaha.

Kör ni den här eller? Blir en revival för mig, så på med truckerkepsen så syns vi ute på de svenska vägarna

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

Säkert ingen nyhet för er här men det var det för mig i alla fall så jag skriver det ändå

Nytt DLC, Scandinavian pack. Äntligen kan man köra i sin hemstad. Ska bli grymt kul att ladda ner och börja köra. Det är inte hela Sverige representerat men väl den viktigaste delen Mellersta och södra delen hahaha.

Kör ni den här eller? Blir en revival för mig, så på med truckerkepsen så syns vi ute på de svenska vägarna

Hehe nej det är nog ingen direkt nyhet för dom flesta som truckar runt

Apropå att det bara är nedersta och typ halva mellersta delen, vilket Scs tydligen tyckte räckte för att representera Sverige så hittade jag en mod som verkar lite halvintressant för att täcka upp resten

Länk

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av FlashTec:

Hehe nej det är nog ingen direkt nyhet för dom flesta som truckar runt

Apropå att det bara är nedersta och typ halva mellersta delen, vilket Scs tydligen tyckte räckte för att representera Sverige så hittade jag en mod som verkar lite halvintressant för att täcka upp resten

Länk

Den modden kan vara intressant att pröva:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Den modden kan vara intressant att pröva:)

Jo det verkar vara ett gediget arbete norrbaggen lägger ner i det hela. Men om jag fattade saken rätt så är det en fristående karta från övriga spelet. Antar att man använder den som en vanlig mod men undrar hur/vart man får börja då. Om man sen stänger av modden återgår man då till vanliga spelet?

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlashTec:

Jo det verkar vara ett gediget arbete norrbaggen lägger ner i det hela. Men om jag fattade saken rätt så är det en fristående karta från övriga spelet. Antar att man använder den som en vanlig mod men undrar hur/vart man får börja då. Om man sen stänger av modden återgår man då till vanliga spelet?

Men är det en modd? Jag kan ha förstått det fel men är det inte så att du kör på färjan från Tyskland tex. om du ska köra till Sverige etc. Så ja den är ju fristående på det sättet men jag tror nog inte man stänger av eller sätter på utan den är nog integrerad.

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

Men är det en modd? Jag kan ha förstått det fel men är det inte så att du kör på färjan från Tyskland tex. om du ska köra till Sverige etc. Så ja den är ju fristående på det sättet men jag tror nog inte man stänger av eller sätter på utan den är nog integrerad.

Kan erkänna att jag bara läst första sidan och då dragit slutsatsen att det är en stand-alone mod, vilket kan vara fel då jag insåg nu att det fanns en massa sidor i tråden

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av FlashTec:

Kan erkänna att jag bara läst första sidan och då dragit slutsatsen att det är en stand-alone mod, vilket kan vara fel då jag insåg nu att det fanns en massa sidor i tråden

Vet inte om jag missförstår er, men jag är nog rätt så säker på att det är ett mod...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon258054:

Vet inte om jag missförstår er, men jag är nog rätt så säker på att det är ett mod...

Jo att det är en mod är nog ganska säkert, tror frågan mera va vart man kommer in i spelet

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem

har börjat köra lite trucker men jag undrar lite om det här med att köra tillsammans i samma företag?
hur går man tillväga för att kunna köra tillsammans med sina kamrater i ett och samma företag?
nån som kan hjälpa en novis

Permalänk
Medlem
Skrivet av a-team:

har börjat köra lite trucker men jag undrar lite om det här med att köra tillsammans i samma företag?
hur går man tillväga för att kunna köra tillsammans med sina kamrater i ett och samma företag?
nån som kan hjälpa en novis

Köra tillsammans kan man göra på MultiPlayer-modden. Sen att köra i samma företag är mest på "låtsas" eftersom det kommer inte synas någonstans i själva spelet. Men man kan skapa eller joina ett existerande VTC (virtuellt företag) och skriva upp alla körningar man gör i ETS2 (och/eller ATS). Det blir som ett slags rollspel. Jag kör för Swec VTC. Vi kör tillsammans på MP eller själva på SP och tar en screenshot på jobbsammanställningen på slutet som vi sen använder som en jobbrapport. Man kan även använda siter som VTM som gör rapporten åt dig och lägger upp den på http://virtualtruckingmanager.com.

Hojta till om du behöver mer info. Du kanske vill joina oss?

Permalänk
Medlem

@kertander:
oki
är det nått man ska installera för att kunna starta sitt företag?
hur får man med sina kompisar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av a-team:

@kertander:
oki
är det nått man ska installera för att kunna starta sitt företag?
hur får man med sina kompisar?

För att starta ett Virtuellt företag måste du först regga dig på http://virtualtruckingmanager.com. I högra hörnet klickar du sen på din nick och väljer "My companies". Hitta på ett coolt namn, kanske även en logga och det är klart. Dina kompisar måste också regga sig på samma site. När det är klart klickar de på "Search" och letar upp ditt nya företag. Klicka på namnet och sen klicka på "Apply". Du godkänner sen deras ansökningar och de blir dina förare. Du kan även ge de andra roller som Staff manager och General manager, etc. Företaget och anställda - KLART. Sen bör ni även installera VTMLive från samma site som tickar i bakgrunden när ni spelar ETS2 och registrerar era körningar.

Om ni vill köra ATS så måste du även skapa samma företag på en separat site (eftersom ATS är separat från ETS2) och det gör du på http://ats.virtualtruckingmanager.com. Exakt samma procedur där.

Sen är det bara att logga in på ETS2 MP (eller ATS) och köra hårt

Permalänk
Medlem

tackar
har startat Vara Trans nu
så jag och kompisen håller på att testa

vi har ett lite problem...
efter varje körning så kan jag acceptera min körjournal men det kan inte kompisen....vet du va det kan vara för fel??

Permalänk
Medlem

vi har löst problemet

Permalänk
Medlem
Skrivet av a-team:

vi har löst problemet

Bra, berätta sen hur det går för er

Permalänk
Medlem
Skrivet av a-team:

vi har löst problemet

Berätta gärna hur ni gjorde det, ifall någon i framtiden har samma problem och söker i tråden.

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SvanteP:

Berätta gärna hur ni gjorde det, ifall någon i framtiden har samma problem och söker i tråden.

Jag misstänker att de märkte att bara chefer får acceptera rapporter

Permalänk
Medlem
Skrivet av kertander:

Jag misstänker att de märkte att bara chefer får acceptera rapporter

Rätt korkat att det inte accepterats automatiskt, kollade lite på VTM. Går inte ställa in att det ska accepteras automatiskt heller. :/
Dåligt enligt mig, åtminstone ge folket chansen att lita på sina chaffisar.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goteborgan:

Rätt korkat att det inte accepterats automatiskt, kollade lite på VTM. Går inte ställa in att det ska accepteras automatiskt heller. :/
Dåligt enligt mig, åtminstone ge folket chansen att lita på sina chaffisar.

Fast å andra sidan när du har ett stort företag med många chaffisar och bara en av de råkar vara en "fuskare", så kan denne förstöra hela grejen med att lägga upp en massa skitrapporter. Jag tycker att det är bra att bara vissa har förtroendet att godkänna rapporterna som det även sker IRL. Vi försöker ju simulera ett riktigt Trucking Company, eller hur

Men vill man så kan man göra alla till chefer så är problemet löst.