Euro Truck Simulator 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av kertander:

Fast å andra sidan när du har ett stort företag med många chaffisar och bara en av de råkar vara en "fuskare", så kan denne förstöra hela grejen med att lägga upp en massa skitrapporter. Jag tycker att det är bra att bara vissa har förtroendet att godkänna rapporterna som det även sker IRL. Vi försöker ju simulera ett riktigt Trucking Company, eller hur

Men vill man så kan man göra alla till chefer så är problemet löst.

Jo visst, förstår vad du menar. Men tycker ändå att det ska finnas som val i inställningarna att alla journaler ska automatiskt godkännas, så mindre eller större företag ska slippa godkänna alla körningar.
Finns ju de som bara har företaget för skoj skull med.
Jag tyckte det var störande att godkänna alla gånger bara för jag har kört.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goteborgan:

Jo visst, förstår vad du menar. Men tycker ändå att det ska finnas som val i inställningarna att alla journaler ska automatiskt godkännas, så mindre eller större företag ska slippa godkänna alla körningar.
Finns ju de som bara har företaget för skoj skull med.
Jag tyckte det var störande att godkänna alla gånger bara för jag har kört.

Jag förstår dina argument också, men det är som med allt annat. Man kan inte göra alla glada. Jag är säker på att om det var som du vill ha det i VTM - att alla förare kan godkänna sina rapporter som default - då skulle många klaga här på forumet att det är inte bra och argumentera för striktare rapporthantering. Eller vad tror du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kertander:

Jag förstår dina argument också, men det är som med allt annat. Man kan inte göra alla glada. Jag är säker på att om det var som du vill ha det i VTM - att alla förare kan godkänna sina rapporter som default - då skulle många klaga här på forumet att det är inte bra och argumentera för striktare rapporthantering. Eller vad tror du?

Joda, finns allt bra och dåligt med allt. Synd dem inte hade så varje företag kunde välja hur man ska ha det.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goteborgan:

Joda, finns allt bra och dåligt med allt. Synd dem inte hade så varje företag kunde välja hur man ska ha det.

Du kan ju göra alla till chefer, men då är det inte så realistiskt.

Man får utnyttja de möjligheter man har. Man kan även skicka in förslag till VTM-supporten. Föreslå din lösning så kanske de implementerar det. Kanske att man har inte bara kategorin Driver utan Rookie Driver och Pro Driver eller liknande, där Pro Driver kan acceptera sina egna rapporter medan Rookie Drivers måste hållas i handen lite och acceptera åt de tills de lär sig

Testa detta forum:
https://forum.truckersmp.com/index.php?/topic/32277-virtual-t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av kertander:

Du kan ju göra alla till chefer, men då är det inte så realistiskt.

Man får utnyttja de möjligheter man har. Man kan även skicka in förslag till VTM-supporten. Föreslå din lösning så kanske de implementerar det. Kanske att man har inte bara kategorin Driver utan Rookie Driver och Pro Driver eller liknande, där Pro Driver kan acceptera sina egna rapporter medan Rookie Drivers måste hållas i handen lite och acceptera åt de tills de lär sig

Testa detta forum:
https://forum.truckersmp.com/index.php?/topic/32277-virtual-t...

Jo, funderar på skicka in lite feedback. Fast tror inte jag är den enda som har tänkt på detta.
Kollade lite på detta, har inte testat än.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem

felet var att det fanns en annan version av spelet på hans dator så när han la in vtmlive så länkade han till den andra versionen......@SvanteP:

Permalänk
Medlem
Skrivet av a-team:

felet var att det fanns en annan version av spelet på hans dator så när han la in vtmlive så länkade han till den andra versionen......@SvanteP:

Kör han olika versioner av ETS2 eller var det ATS han länkade till?

Hittade Vara Trans på VTM. Ser bra ut. Ni kör på bra för att vara ett nystartat bolag. Hitta på en cool logga också. Hojta till om ni vill samköra någon gång med oss - SwecVTC.

Permalänk
Medlem

Apropå andra chaufförer, vet att ni pratar irl folk men hur är det med chaufförer som man har anställda i sitt företag (botar?). Har typ 30 anställda i mitt företag men det medför ett litet problem känns det som, så fort jag ska anställa en ny gubbe så har dom typ en level på 1,7 eller lägre. Ska det bara vara så och man får acceptera det eller missar jag nåt?

Hur ska man ställa in hur gubbarna ska göra sina körningar för att dom snabbast ska öka i level, ska man ställa dom så att dom gör det dom är bra på t.ex om någon har fyra pinnar på ömtåligt gods och färre på dom andra så ställer man gubben på att kötta på med ömtåligt gods körningar?

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlashTec:

Apropå andra chaufförer, vet att ni pratar irl folk men hur är det med chaufförer som man har anställda i sitt företag (botar?). Har typ 30 anställda i mitt företag men det medför ett litet problem känns det som, så fort jag ska anställa en ny gubbe så har dom typ en level på 1,7 eller lägre. Ska det bara vara så och man får acceptera det eller missar jag nåt?

Hur ska man ställa in hur gubbarna ska göra sina körningar för att dom snabbast ska öka i level, ska man ställa dom så att dom gör det dom är bra på t.ex om någon har fyra pinnar på ömtåligt gods och färre på dom andra så ställer man gubben på att kötta på med ömtåligt gods körningar?

AI-chaufförerna jobbar helt random i bakgrunden när du kör dina körningar i spelet. Du kan välja vad de skall lägga sina erfarenhetspoäng på varje gång de ökar i level. Default är "Ballanced" vilket i stort betyder jämnfördelat erfarenhet, men jag rekommenderar det inte. Själv valde jag att se till att de kan ta långa jobb "Long Distance" till max först, sen Vikt, sen bräckligt, sen ADR, sen "On Time" och sist "Eco Driving". Vet ej om detta är bäst optimerat men det kändes bra och jag tjänade bra med pengar från alla mina anställda.

Sen när det gäller att anställa så brukar jag ta först de som redan har en eller två EPs (Experience Point) på långkörning eller tunga last eller ADR (eller en mix av dessa). Tar de med bara Eco Driving sist. Det som händer då är att din nyanställda AI-driver tjänar lite mer från början än de som har lägre level, så ta de med högst level först. Du väljer vad de skall lägga sin erfarenhet på här

.

Hoppas detta hjälper

Permalänk
Medlem
Skrivet av kertander:

AI-chaufförerna jobbar helt random i bakgrunden när du kör dina körningar i spelet. Du kan välja vad de skall lägga sina erfarenhetspoäng på varje gång de ökar i level. Default är "Ballanced" vilket i stort betyder jämnfördelat erfarenhet, men jag rekommenderar det inte. Själv valde jag att se till att de kan ta långa jobb "Long Distance" till max först, sen Vikt, sen bräckligt, sen ADR, sen "On Time" och sist "Eco Driving". Vet ej om detta är bäst optimerat men det kändes bra och jag tjänade bra med pengar från alla mina anställda.

Sen när det gäller att anställa så brukar jag ta först de som redan har en eller två EPs (Experience Point) på långkörning eller tunga last eller ADR (eller en mix av dessa). Tar de med bara Eco Driving sist. Det som händer då är att din nyanställda AI-driver tjänar lite mer från början än de som har lägre level, så ta de med högst level först. Du väljer vad de skall lägga sin erfarenhet på här http://i.imgur.com/NyyR4pE.png.

Hoppas detta hjälper

Jo vart man ställer in det hade jag koll på, undran var ju mera hur man skulle ställa in det hela för bästa resultat. Tror jag får ta och ställa om mina inställningar då

Snart är åtminstone Europa kört, bara en körning från rostock till Calais och sen Frankrike kvar. Sen upp till England och köra klart det innan Skandinavien, procententickarlångsamt.nu

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlashTec:

Jo vart man ställer in det hade jag koll på, undran var ju mera hur man skulle ställa in det hela för bästa resultat. Tror jag får ta och ställa om mina inställningar då

Snart är åtminstone Europa kört, bara en körning från rostock till Calais och sen Frankrike kvar. Sen upp till England och köra klart det innan Skandinavien, procententickarlångsamt.nu

Menar du kartöppningsprocenten? Ja den är på 99,85% hos mig nu. Svårt att hitta de sista gråa ytorna som är kvar att upptäcka. Jag misstänker att många av dessa är Recruitment Agencys och de har ju en för stor ikon på kartan som gör att man kan inte se om man har parkerat där tidigare eller inte. Får helt enkelt parkera där varje gång jag ser en

Så nära att ta den sista Achievement i ETS2 (Pathfinder)....

Permalänk
Medlem
Skrivet av kertander:

Menar du kartöppningsprocenten? Ja den är på 99,85% hos mig nu. Svårt att hitta de sista gråa ytorna som är kvar att upptäcka. Jag misstänker att många av dessa är Recruitment Agencys och de har ju en för stor ikon på kartan som gör att man kan inte se om man har parkerat där tidigare eller inte. Får helt enkelt parkera där varje gång jag ser en

Så nära att ta den sista Achievement i ETS2 (Pathfinder)....

Ja fast det var bara lite off topic

Ska finnas nån/några mod som tar bort ikonerna och ger oupptäckt väg en mera framträdande färg har jag läst nånstans. Har du 99% med alla expansioner, jag har inte hunnit köpt vive la France än

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlashTec:

Ja fast det var bara lite off topic

Ska finnas nån/några mod som tar bort ikonerna och ger oupptäckt väg en mera framträdande färg har jag läst nånstans. Har du 99% med alla expansioner, jag har inte hunnit köpt vive la France än

Japp, 99,85% med alla expansioner. Har hittat några ramper i Frankrike som jag inte har kört på än men det kan inte vara hela 0,15% som jag har kvar. Blir lite detektivarbete att hitta allt. Vill inte fuska med mods... än iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av kertander:

Menar du kartöppningsprocenten? Ja den är på 99,85% hos mig nu. Svårt att hitta de sista gråa ytorna som är kvar att upptäcka. Jag misstänker att många av dessa är Recruitment Agencys och de har ju en för stor ikon på kartan som gör att man kan inte se om man har parkerat där tidigare eller inte. Får helt enkelt parkera där varje gång jag ser en

Så nära att ta den sista Achievement i ETS2 (Pathfinder)....

Pathfinder var betydligt enklare än båtjäklarna, har sett en enda båt sedan dom DLC'erna släpptes

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Pathfinder var betydligt enklare än båtjäklarna, har sett en enda båt sedan dom DLC'erna släpptes

Jag borde ha tagit Pathfinder innan jag Köpte alla kartor. Hade faktiskt 95% när jag köpte Vive La France och då gick det ner igen. Tänkte inte på det då.

Ja vissa achievements är svåra men om du inte hittar de jobb du vill ha så är det bara att Refresha på External Contracts (eller vänta några timmar IRL). Om du inte hittar de jobb du vill ha på Freight Market (och Quick Jobs) så är det bara att sova i spelet och sen kolla listorna igen. Quick Jobs kan du ta vilket jobb du vill eftersom du teleporteras direkt till staden du transporterar ifrån, så jag tog ofta dessa för att få achievements. Freight Market visar också alla jobb, men du måste köra dit med din truck först och oftast så är jobben du vill ta långt borta och du hinner inte dit innan jobbet upphör. Du kan teleportera mellan dina garage men tiden för körningen dit dras av och jobbet är oftast inte kvar på marknaden när du gör det.

När du köper Vive La France kommer du märka samma problem med bl.a. "Gas must flow", "Check in, Check out" och "Go Nuclear!". Tog evigheter för mig att ta dessa. Men jag tog de

Permalänk
Medlem

American Truck Simulator SALE! 50% på Steam till den 22/2. Passa på ni som ännu inte äger denna. Snart kommer även New Mexico karta.

Permalänk
Avstängd

Någon som hört eller sett relese för ets3. Körde en del på tvåan tidigare då jag hade ratt men det behövs något mer av spelet än nya kartor, nya bilar och mer mods. Jag ledsnade när jag hade 20 chaufförer i stallet och alla var mer eller mindre höglevlade.
Hoppas 3:an kommer med mer variation i spelet för det är det som saknas. Kanske något bättre onlineläge så man kan ta in vänner på företaget som kör åt en och att även kör på samma karta.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Stefflo:

Någon som hört eller sett relese för ets3. Körde en del på tvåan tidigare då jag hade ratt men det behövs något mer av spelet än nya kartor, nya bilar och mer mods. Jag ledsnade när jag hade 20 chaufförer i stallet och alla var mer eller mindre höglevlade.
Hoppas 3:an kommer med mer variation i spelet för det är det som saknas. Kanske något bättre onlineläge så man kan ta in vänner på företaget som kör åt en och att även kör på samma karta.

Lär nog vara lååångt tills något ETS3.. Tänk på att online till ETS2 inte är utvecklat av SCS Software, utan är skapat av communityn.

Visa signatur

*Inlägg med reservation för eventuell censur av admin ;-)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kiirozu:

Lär nog vara lååångt tills något ETS3.. Tänk på att online till ETS2 inte är utvecklat av SCS Software, utan är skapat av communityn.

Oki, det med onlinedelen hade jag ingen aning om, som sagt så la jag ner mitt ets2 för 2år sen, straxt innan nordenkartan kom.
Det jag lyckas googla mig fram till är detta men är inte kunnig i det tyska språket. Som jag förstår så jobbas det på detta men ligger en bit fram.
http://www.giga.de/spiele/euro-truck-simulator-3/

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Det finns ingen information om en uppföljare. Allt du hittar är spekulationer eller helt enkelt fejk.

De jobbar ständigt med nya funktioner och expansioner till ETS2 och ATS. Jag har svårt för att se att en uppföljare ens ligger på kartan just nu. Allt som en uppföljare kan tänkas innehålla kan de lika gärna lägga in i befintliga spel, och särskilt när (om?) de uppgraderar grafiken så tycker jag nästan en uppföljare känns lite överflödig.

Multiplayer set jag inte riktigt vitsen med. Det vore nog kul om man kunde skapa företag via World of Trucks (deras onlineplattform), men att kunna se varandra i spelet i realtid tillför inte något tycker jag. "Roligt att kunna se andra" känns inte värt mödan att implementera multiplayer.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem

Tjena alla ETS-2 vänner där ute. Jag har om-installerat W-10 på burken och jag vill i Steam om-installera ETS-2 (för att undvika eventuella problem) och då har jag en liten fråga.
När jag skall göra det så säger Steam att spelet kommer att tas bort vilket ju är vad jag tillfälligt vill.
Men hur blir det med mina speldata? Kommer dessa också att försvinna, eller hämtas de hem av Steam?

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Tjena alla ETS-2 vänner där ute. Jag har om-installerat W-10 på burken och jag vill i Steam om-installera ETS-2 (för att undvika eventuella problem) och då har jag en liten fråga.
När jag skall göra det så säger Steam att spelet kommer att tas bort vilket ju är vad jag tillfälligt vill.
Men hur blir det med mina speldata? Kommer dessa också att försvinna, eller hämtas de hem av Steam?

/Lifooz

Din data lagras lokalt och kommer försvinna om du inte sparar ned den innan. Det är bara att kopiera din profil från Dokument > Euro Truck Simulator 2 > Profiles och lägga den där den är säker innan du installerar om. När du installerat om är det bara att lägga tillbaka filen där du tog den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av L'ombra:

Multiplayer set jag inte riktigt vitsen med. Det vore nog kul om man kunde skapa företag via World of Trucks (deras onlineplattform), men att kunna se varandra i spelet i realtid tillför inte något tycker jag. "Roligt att kunna se andra" känns inte värt mödan att implementera multiplayer.

Med tanke på att ca 25% av alla aktiva spelare just nu spelar multiplayer-modden finns det definitivt ett stort intresse för det. En sådan siffra är väldigt hög för ett tredjeparts-mod och har svårt att se att inbyggd multiplayer kommer ignoreras av SCS i framtiden. Det jag och gissningsvis de flesta andra kör multiplayer för är att kunna åka med och se sina vänner främst, sedan att det är andra människor som kör ger möjligtvist en mer varierad och "realistisk" (även om de flesta kör som idioter) bild av spelet.

Visa signatur

Corsair Carbide 500R | i5 4670K | Asus 1070 Dual | Ballistixsport 4x4GB | GB Z87-HD3 | Samsung 850 Pro 128GB SSD | Seagate 1TB HDD | CM 600W | Samsung DVD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av TroubleBaker:

Med tanke på att ca 25% av alla aktiva spelare just nu spelar multiplayer-modden finns det definitivt ett stort intresse för det. En sådan siffra är väldigt hög för ett tredjeparts-mod och har svårt att se att inbyggd multiplayer kommer ignoreras av SCS i framtiden. Det jag och gissningsvis de flesta andra kör multiplayer för är att kunna åka med och se sina vänner främst, sedan att det är andra människor som kör ger möjligtvist en mer varierad och "realistisk" (även om de flesta kör som idioter) bild av spelet.

Intresse finns det ju uppenbarligen (var har du sett den siffran, dock? låter väldigt högt), men jag ser själv inte vitsen med det, som sagt. Det tillför ju noll gameplay. (om man nu inte räknar kaotiska mottrafikanter då) Har väldigt svårt för att tro att de skulle lägga till officiellt multiplayer-stöd utan att lägga till relevant gameplay, men kan de komma på något vettigt multiplayer-gameplay så absolut.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av vrmlnd:

Din data lagras lokalt och kommer försvinna om du inte sparar ned den innan. Det är bara att kopiera din profil från Dokument > Euro Truck Simulator 2 > Profiles och lägga den där den är säker innan du installerar om. När du installerat om är det bara att lägga tillbaka filen där du tog den.

Ah i see, som jag brukade göra på fd burken som var en riktig strulhög.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Skrivet av vrmlnd:

Din data lagras lokalt och kommer försvinna om du inte sparar ned den innan. Det är bara att kopiera din profil från Dokument > Euro Truck Simulator 2 > Profiles och lägga den där den är säker innan du installerar om. När du installerat om är det bara att lägga tillbaka filen där du tog den.

Har du någon aning om varför de kör på detta och inte Steam cloud? Känns väldigt bökigt och otroligt förlegat.
Har inte startat spelet sen jag ominstallerade datorn och upptäckte att de inte använde molnlagring för ens sparade data.

Visa signatur

Testar telefoner och tillbehör: www.apetech.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av L'ombra:

Intresse finns det ju uppenbarligen (var har du sett den siffran, dock? låter väldigt högt), men jag ser själv inte vitsen med det, som sagt. Det tillför ju noll gameplay. (om man nu inte räknar kaotiska mottrafikanter då) Har väldigt svårt för att tro att de skulle lägga till officiellt multiplayer-stöd utan att lägga till relevant gameplay, men kan de komma på något vettigt multiplayer-gameplay så absolut.

Jag jämförde antalet anslutna spelare på moddets servrar just nu (ca 2550) med antalet som spelar ets2 på steam vid det här tillfället (ca 11000). Båda siffrorna finns tillgängliga officiellt på hemsidorna de tillhör.

Visa signatur

Corsair Carbide 500R | i5 4670K | Asus 1070 Dual | Ballistixsport 4x4GB | GB Z87-HD3 | Samsung 850 Pro 128GB SSD | Seagate 1TB HDD | CM 600W | Samsung DVD |

Permalänk

Gasar på mot Stockholm med dagens last

Permalänk
Medlem
Skrivet av TurboTruck:

Snyggt

Visa signatur

Msi b250m mortar|I7 7700k|Asus GeForce RTX 2070 ROG Strix Gaming OC|Corsair Vengeance RGB PRO 16GB|Corsair RM750X V2 750W|Samsung 960 Evo 500gb M2|Cooler Master ML240L V2 RGB|Nzxt H400i|ASUS ROG Strix XG49VQ 49" Super Ultra-Wide HDR
Hemmbio:
Epson EH-LS500B|Kingpin Short Throw Frame Screen 104"|Dali Blue 5.2.1 Dolby Atmossystem|Onkyo TX-NR676E Receiver|Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Mitt första skin jag gjort :
(Gjord efter en riktigt bil Hj truckings gamla R500

Visa signatur

Msi b250m mortar|I7 7700k|Asus GeForce RTX 2070 ROG Strix Gaming OC|Corsair Vengeance RGB PRO 16GB|Corsair RM750X V2 750W|Samsung 960 Evo 500gb M2|Cooler Master ML240L V2 RGB|Nzxt H400i|ASUS ROG Strix XG49VQ 49" Super Ultra-Wide HDR
Hemmbio:
Epson EH-LS500B|Kingpin Short Throw Frame Screen 104"|Dali Blue 5.2.1 Dolby Atmossystem|Onkyo TX-NR676E Receiver|Xbox Series X