Euro Truck Simulator 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goteborgan:

Det vet jag om, eftersom du skrev "en del konstigheter" så blev jag nyfiken på vad mest. Men att klockan/pengarna, har jag inga problem med.

Stefflo nämnde ovan att han blev tio år försenad med en leverans, så jag antog att det också hörde ihop.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av L'ombra:

Stefflo nämnde ovan att han blev tio år försenad med en leverans, så jag antog att det också hörde ihop.

Jo visserligen, det är typ en av de gyllne reglerna. Joina aldrig online om man har ett oklart uppdrag.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem

fixat det
tack för hjälpen

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Goteborgan:

Jo visserligen, det är typ en av de gyllne reglerna. Joina aldrig online om man har ett oklart uppdrag.

Jag hade inget uppdrag öppet mer än att gubben jag gick online med hade gjort ca 5 resor offline först. När jag sen tog jobb online så stod det 0 på återstående tid och när jag sen kört mina 1300 km så stod det att leveransen var försenad med ca 3600 dagar. Blev inga pengar alls kan jag väl säga.

Fick sen problemet med att det inte finns några jobb i listan och då bestämde jag mig för att skita i onlinedelen och avinstallera denna ett tag och ska jag dit igen så får jag helt enkelt köra med en ny karaktär.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Jag hade inget uppdrag öppet mer än att gubben jag gick online med hade gjort ca 5 resor offline först. När jag sen tog jobb online så stod det 0 på återstående tid och när jag sen kört mina 1300 km så stod det att leveransen var försenad med ca 3600 dagar. Blev inga pengar alls kan jag väl säga.

Fick sen problemet med att det inte finns några jobb i listan och då bestämde jag mig för att skita i onlinedelen och avinstallera denna ett tag och ska jag dit igen så får jag helt enkelt köra med en ny karaktär.

Om du inte ser några jobb online, spara och sen synkar du med detta program sen laddar du bara sparfilen. Du behöver inte stänga ner spelet när du gör det heller. Fast du måste aktivera console och ändrade sparformatet.
Dock du får nog googla på hur man ändrade om g_saveformat och det.

https://github.com/davidsantos-br/ETS2Sync-Helper-4/releases

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Goteborgan:

Om du inte ser några jobb online, spara och sen synkar du med detta program sen laddar du bara sparfilen. Du behöver inte stänga ner spelet när du gör det heller. Fast du måste aktivera console och ändrade sparformatet.
Dock du får nog googla på hur man ändrade om g_saveformat och det.

https://github.com/davidsantos-br/ETS2Sync-Helper-4/releases

Tackar, ska testas när jag börjar köra online igen och om problemet uppstår igen.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk

Hade tänkt anställa förare nu och köpa lastbil till dem, jag har 190k på kontot men vet inte hur jag ska göra.
Antingen kan jag ta ett lån på 100k och därmed få råd med att köpa mig ett garage och en lastbil.
Eller så lånar jag 400k och köper ett garage och tre (eller två) lastbilar.

Vad är mest värt? Att låna 100k, kunna anställa en förare och på så vis ha mindre som måste betalas tillbaks eller
400k och kunna anställa tre förare men ha mer att betala tillbaka?

Permalänk
Medlem

@JumpyWizard: Du lär väll kunna betala av lånet något snabbare om du anställer fler chrafförer med det större lånet, trots att det är större?

Min erfarenhet är att det inte spelar någon större roll vilket av lånen man väljer sålänge man siktar in sig på att köra de jobb som ger mest betalt konstant.
Jag har speciallicerat min karaktär på långdistans och värdefulla transporter, vilket ger långa härliga körningar genom Europa och bra betalt i slutändan.

Brukar köra lite poddar över spelets ljud för att stimulera hjärnan samtidigt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JumpyWizard:

Hade tänkt anställa förare nu och köpa lastbil till dem, jag har 190k på kontot men vet inte hur jag ska göra.
Antingen kan jag ta ett lån på 100k och därmed få råd med att köpa mig ett garage och en lastbil.
Eller så lånar jag 400k och köper ett garage och tre (eller två) lastbilar.

Vad är mest värt? Att låna 100k, kunna anställa en förare och på så vis ha mindre som måste betalas tillbaks eller
400k och kunna anställa tre förare men ha mer att betala tillbaka?

Jag tror helt ärligt att det inte går att gå minus i detta spel så det är bara att satsa fullt och låna så mycket det går. Första tiden kommer de nya förarna inte dra in direkt stora summor men så fort de går upp i rang så kommer det rulla in stora slantar.
Satsa på långdistans till att börja med.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Jag var tvungen att installera om Windows 10 (gick inte att bota)
Är min profil borta för alltid?
Eller finns det något magiskt trick att återställa profilen.

Visa signatur

Windows 11 pro, Corsair 4000D Airflow, MSI PRO B660M-A WIFI D4, Intel Core i5 12600K, Corsair 32GB (2x16GB), PowerColor Radeon RX 6900 XT, Kingston NV1 500GB M.2 NVMe, WD Black SN850 1TB Gen 4, Seasonic Focus GX 850W, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pergro:

Jag var tvungen att installera om Windows 10 (gick inte att bota)
Är min profil borta för alltid?
Eller finns det något magiskt trick att återställa profilen.

Har du sparat ner savefilen på annan plats så ska det nog inte vara något problem, se info några poster bort vart fil och sånt ligger. Har du inte sparat ner den så är du nog rökt och får börja med ett liv med lånade lastbilar igen.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

@Stefflo:

Tack för svar.
Det blir att börja om, 70 timmar borta.
Verkar som det är läge att göra backup i fortsättningen.

Visa signatur

Windows 11 pro, Corsair 4000D Airflow, MSI PRO B660M-A WIFI D4, Intel Core i5 12600K, Corsair 32GB (2x16GB), PowerColor Radeon RX 6900 XT, Kingston NV1 500GB M.2 NVMe, WD Black SN850 1TB Gen 4, Seasonic Focus GX 850W, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pergro:

@Stefflo:

Tack för svar.
Det blir att börja om, 70 timmar borta.
Verkar som det är läge att göra backup i fortsättningen.

Hade inte varit fel med molnsparning på spel när de ändå ligger på Steam.
Jobbigt att börja om men kanske gjorde du några fel vid första körningen som du nu kan rätta till när du får chansen igen.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Skrivet av Bille:

@JumpyWizard: Du lär väll kunna betala av lånet något snabbare om du anställer fler chrafförer med det större lånet, trots att det är större?

Min erfarenhet är att det inte spelar någon större roll vilket av lånen man väljer sålänge man siktar in sig på att köra de jobb som ger mest betalt konstant.
Jag har speciallicerat min karaktär på långdistans och värdefulla transporter, vilket ger långa härliga körningar genom Europa och bra betalt i slutändan.

Brukar köra lite poddar över spelets ljud för att stimulera hjärnan samtidigt

Skrivet av Stefflo:

Jag tror helt ärligt att det inte går att gå minus i detta spel så det är bara att satsa fullt och låna så mycket det går. Första tiden kommer de nya förarna inte dra in direkt stora summor men så fort de går upp i rang så kommer det rulla in stora slantar.
Satsa på långdistans till att börja med.

Tack! Jag körde på stora lånet och det verkar absolut varit det bästa valet.
Mängden pengar förarna tjänar ökar ändå ganska snabbt tycker jag så det var absolut det bättre valet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JumpyWizard:

Tack! Jag körde på stora lånet och det verkar absolut varit det bästa valet.
Mängden pengar förarna tjänar ökar ändå ganska snabbt tycker jag så det var absolut det bättre valet.

Allt du behöver göra för att sova gott är att köra ett jobb per dygn (i spelet) som är värt minst 5800, där har du amorteringen klar 👍

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Avstängd

När man startar spelet via Steam så får man upp ett antal olika typer att starta via. Vad väljer ni?

Alltså rutan med:
Starta med DirectX eller Open GL eller ett par förslag till.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Avstängd

jag köpte även Euro Truck Simulator 2 - Heavy Cargo Pack DLC på rean men jag har än så länge inte fått testa något av de tunga lasterna.
Vad är det som låser upp denna del av spelet, jag har än så länge bara en av de billigare Scaniamodellerna så jag tror inte heller att jag klarar av att dra dessa lass men öppnar de upp sig per automatik så fort man har rätt lastbil.
Saknar också möjlighet att kunna höja nivån inom detta område med "Heavy Cargo" då jag även gärna hade sett den funktionen också.

Just nu lvl 19 och två garage men går snabbare uppåt nu, iallafall mängden garage.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

jag köpte även Euro Truck Simulator 2 - Heavy Cargo Pack DLC på rean men jag har än så länge inte fått testa något av de tunga lasterna.
Vad är det som låser upp denna del av spelet, jag har än så länge bara en av de billigare Scaniamodellerna så jag tror inte heller att jag klarar av att dra dessa lass men öppnar de upp sig per automatik så fort man har rätt lastbil.
Saknar också möjlighet att kunna höja nivån inom detta område med "Heavy Cargo" då jag även gärna hade sett den funktionen också.

Just nu lvl 19 och två garage men går snabbare uppåt nu, iallafall mängden garage.

Du behöver bli lite högre level så syns heavy cargoes. Du kommer kunna dra dem även med den minsta Scanian, bara går tungt. Skulle tippa på att de flesta, mig själv inkluderat kör på Direct X, 64.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aldric T:

Du behöver bli lite högre level så syns heavy cargoes. Du kommer kunna dra dem även med den minsta Scanian, bara går tungt. Skulle tippa på att de flesta, mig själv inkluderat kör på Direct X, 64.

Skickades från m.sweclockers.com

Tackar för snabbt svar, Är det lvl 25 som gäller eller ännu högre? Lär gå ruskigt tungt med lilla Scanian då jag har det jobbigt om man kör mer än 25 ton på flaket.
Jag brukar också köra på Direct X 64 så där kör vi lika.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Tackar för snabbt svar, Är det lvl 25 som gäller eller ännu högre? Lär gå ruskigt tungt med lilla Scanian då jag har det jobbigt om man kör mer än 25 ton på flaket.
Jag brukar också köra på Direct X 64 så där kör vi lika.

Minns inte exakt nivå men någonstans 25 låter rimligt, du kan säkert googla fram det annars.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Avstängd

Någon som vet när man kommer kunna köra MP online med nya uppdateringen 1.2.8 (dubbelsläp)?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Stefflo:

Någon som vet när man kommer kunna köra MP online med nya uppdateringen 1.2.8 (dubbelsläp)?

När den är färdig och släpps... http://truckersmp.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tcntad:

När den är färdig och släpps... http://truckersmp.com

Dum fråga får dumt svar tydligen😀
Hur lång tid från uppdateringar på ETS2 brukar det ta innan MP är ikapp?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Stefflo:

Dum fråga får dumt svar tydligen😀
Hur lång tid från uppdateringar på ETS2 brukar det ta innan MP är ikapp?

Allt från några dar tror jag till 2 veckor. -ish.

Permalänk
Avstängd

Testade lite online under gårdagen men då många bara går in för att krocka folk och förstöra så känns det som att det blev lite tråkigt om man nu själv ville köra ordentligt.
Är det så här på alla servar eller finns det någon som är bättre.
Jag testade europa 2 servern då det var mest folk där.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Testade lite online under gårdagen men då många bara går in för att krocka folk och förstöra så känns det som att det blev lite tråkigt om man nu själv ville köra ordentligt.
Är det så här på alla servar eller finns det någon som är bättre.
Jag testade europa 2 servern då det var mest folk där.

Nej, det är oftast bara så på EU2-servern. Det finns en NO COLLISION - server som du kan testa (fast den har varit offline några dagar nu). EU1 är också bra med 90 km/h hastighets cap. Jag rekommenderar denna. Servern "ETS2 - Europe [Trial Test Rules]" har börjat fyllas med troll redan så denna har också blivit lite som EU2-servern. Du får testa dig fram helt enkelt eller undvika vägar där trollen håller till (just nu oftast runt Bergen och Calais). Tänk också på att det finns många spelare som kör med tangentbordet vilket är svårare och många olyckor kan ha med detta att göra.

Du kan kolla denna för live info ETS2Map men det är beta så jag vet inte hur bra den är.

Testa köra i en konvoj då hjälper man varandra med information om farliga förare på vägen, man har pilot-förare, etc. Kolla denna länk om du är intresserad: Convoy sign-up

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kertander:

Nej, det är oftast bara så på EU2-servern. Det finns en NO COLLISION - server som du kan testa (fast den har varit offline några dagar nu). EU1 är också bra med 90 km/h hastighets cap. Jag rekommenderar denna. Servern "ETS2 - Europe [Trial Test Rules]" har börjat fyllas med troll redan så denna har också blivit lite som EU2-servern. Du får testa dig fram helt enkelt eller undvika vägar där trollen håller till (just nu oftast runt Bergen och Calais). Tänk också på att det finns många spelare som kör med tangentbordet vilket är svårare och många olyckor kan ha med detta att göra.

Du kan kolla denna för live info ETS2Map men det är beta så jag vet inte hur bra den är.

Testa köra i en konvoj då hjälper man varandra med information om farliga förare på vägen, man har pilot-förare, etc. Kolla denna länk om du är intresserad: Convoy sign-up

Vad får dessa människor ut av att förstöra? Hela nöjet med spelet går förlorat och tyvärr finns dessa personer i alla spel.
Jag ska testa de andra kartorna när tid finnes och hoppas att det blir bättre.

Jag kör med tangentbord och visst att det är svårare men så hopplöst är det inte så man ska komma i 70 km/h på fel sida av vägen och försöka träffa andra. Hade tidigare ratt men körde då en piratverision av spelet och det var några år sen. Sålde tyvärr av ratten då den tog väldigt mycke plats men har börjat att titta på att köpa en ny.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Vad får dessa människor ut av att förstöra? Hela nöjet med spelet går förlorat och tyvärr finns dessa personer i alla spel.
Jag ska testa de andra kartorna när tid finnes och hoppas att det blir bättre.

Jag kör med tangentbord och visst att det är svårare men så hopplöst är det inte så man ska komma i 70 km/h på fel sida av vägen och försöka träffa andra. Hade tidigare ratt men körde då en piratverision av spelet och det var några år sen. Sålde tyvärr av ratten då den tog väldigt mycke plats men har börjat att titta på att köpa en ny.

Jag kör med mus och det fungerar väldigt bra, kanske värt att testa?

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Har kommit till nivå 28 med:
54 Garage
252 Anställda
253 Lastbilar

Har garage med plats för flera anställda.
Nu kan jag inte anställa fler , det är tomt på arbetsförmedlingen.
Vad händer är det en bug eller är detta taket på vad man kan ha?

Visa signatur

Windows 11 pro, Corsair 4000D Airflow, MSI PRO B660M-A WIFI D4, Intel Core i5 12600K, Corsair 32GB (2x16GB), PowerColor Radeon RX 6900 XT, Kingston NV1 500GB M.2 NVMe, WD Black SN850 1TB Gen 4, Seasonic Focus GX 850W, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zirgo:

Har kommit till nivå 28 med:
54 Garage
252 Anställda
253 Lastbilar

Har garage med plats för flera anställda.
Nu kan jag inte anställa fler , det är tomt på arbetsförmedlingen.
Vad händer är det en bug eller är detta taket på vad man kan ha?

Om du har upptäckt alla Recruitment agencys på kartan och ser inga fler du kan anställa då har du nått maximum antal anställda du kan ha. Har du alla kartor (Scandinavien, Going East och Frankrike) då kan man anställa flera än om man bara äger spelet utan extra kartor.

Jag hoppas att vi får flera recruitment agencys med i Italien-DLCn.