Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Boeing genomför lyckad provflygning av datordödande missil

Permalänk
Melding Plague

Boeing genomför lyckad provflygning av datordödande missil

Försvarsjätten Boeing meddelar att företaget genomfört en lyckad provflygning av missilen Champ, som använder kraftfulla radiovågor för att slå ut datorer och annan elektronik.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Nu börjar det, domedagen är nära

Visa signatur

CPU: i7 8700K@4.3Ghz med MSI Frozl R | GPU: MSI GTX 1080 Gaming | MB: MSI Z370 Gaming+ | PSU: EVGA 650W GQ | RAM: G.Skill Ripjaws 16GB@3000Mhz | DISK:Samsung 970evo m.2 250GB | SSD Samsung 850evo 250GB | Skärm: AOC 32" 1440p@75Hz | Input: Asus Cerberus2+Razer Diamondback | Audio: Razer Megalodon

Permalänk
Avstängd

Man kanske kan skydda sig med TEMPEST tekniker eller en faraday cage.

Permalänk
Medlem

Det är säkert sant. Men tillåt mig vara skeptisk när det inte finns på film eftersom även kamerorna slogs ut.

Permalänk
Medlem

Så om den slog ut kamerorna som skulle fotografera miraklet kanske den inte var så enkel att rikta på enskilda hus..

Permalänk
Medlem

Antipirat byråns nya vapen lol

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

Foliehatten kanske funkar på riktigt nu?

Permalänk
Medlem

Klassiskt att beviset råkar försvinna!

Visa signatur

CITERA MIG SÅ ATT JAG HITTAR TILLBAKA!
| MSI B550 Gaming Plus | Ryzen 5 5600x | Strix RTX 4080 | 32GB Corsair Vengeance | EVGA Supernova G2 850W | ROG Chakram (liten joystick ju!!) | L33T Muninn Headphones | KeyChron K3 | Predator X34 |

Permalänk
Medlem

Mina datorer har foliehattar, tror ni de klarar sig?

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Då kommer det ta ett par år för en portabel som kan sitta på en nyckelknippa. Alldeles perfekt för föräldrar som vill att ungen inte ska fortsätta med sin favoritsyssla.

Visa signatur

öh öh har den äran!

Permalänk

läskigt fasen

Visa signatur

Define R4 - Msi G45 Z87 - 4670k (4.2ghz) - Be Quiet Dark Rock 2 - 16GB Vengeance 1600mhz - MSI GTX760 - Tesla R2 650W - Asus 24" 144hz 1ms

Permalänk
Medlem

Snart kommer alla stora media-bolag köpa in såna här för
att motverka piratkopiering.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem

Vart är världen på väg...

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Snart sitter ändå alla stormakters datorer med EMP-skydd i alla fall, om inte det vanliga rös-skyddet räcker. De som inte har denna typ av skydd är antingen irregulära styrkor eller styrkor som inte förlitar sig på datorer

Permalänk
Medlem

Ingen som reagera varför cd-skivan på en dator bokstavligen talat HOPPADE ur CD släden?

Om det nu var så effektivt att de inte lyckats filmat, hur lyckades de då filma den som visades?

Tillåt mig vara skeptisk..

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem

Jag undrar om den slår ut elektroniken tillfälligt eller om den verkligen förstör den. Någon som vet?

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem

*Går hem och klär in datorn i aluminiomfolie*

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Så priset på bly kommer nog att öka i framtiden...

Permalänk
Medlem

Borde inte missilen och flygplanet slås ut i samma veva?

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tozzi:

Ingen som reagera varför cd-skivan på en dator bokstavligen talat HOPPADE ur CD släden?

Om det nu var så effektivt att de inte lyckats filmat, hur lyckades de då filma den som visades?

Tillåt mig vara skeptisk..

Den film som visades var från ett tidigare test.

Kamerorna från det nya testet blev enligt deras uppgifter förstörda i testet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tozzi:

Ingen som reagera varför cd-skivan på en dator bokstavligen talat HOPPADE ur CD släden?

Om det nu var så effektivt att de inte lyckats filmat, hur lyckades de då filma den som visades?

Tillåt mig vara skeptisk..

För de, påstod, att det var ett tidigt steg i utvecklingen. Dvs, inte den slutgilltiga produkten och testet de pratade om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av arboC:

Nu börjar det, domedagen är nära

Tvärt om, min vän! Skynet kommer få det körigt!

Permalänk
Medlem

Kör de den fram och tillbaka över EA's serverar där de kör Origin?

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem

Inga sorts vapen är bra vapen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tozzi:

Borde inte missilen och flygplanet slås ut i samma veva?

*Hatar när posts kommer efter man har postat*

Nej, det är riktad verkan. Fungerar på ungefär samma sätt att du inte dör när du avfyrar ett eldhandvapen.

Permalänk
Medlem

Jaha, bättre än att ta människoliv men vart är världen på väg..

Och rikta den där åt ett annat håll än mot min dator!!! Else you'll have to pay!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tozzi:

Borde inte missilen och flygplanet slås ut i samma veva?

Den är nog smart nog så att man kan slå på och av den, Så flyget är lungt mm.
Sen så är den ju tydligen byggd för att kunna slå ut enbart vissa områden och inte bara allt inom 100m (100m som ett exempel bara). Så det går ju rikta den på något vänster.
Vet dock inte om jag skulle säga att testet va lyckat om det slutade med att kamera teamets saker vart utslagna också. Så länge det inte var planerat att slå ut deras saker också dvs.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk

Nästa mål Piratebay då hahahaha

Visa signatur

|i5 2500k@4ghz |Gigabyte z68X-ud3h-b3|
Gigabyte HD7970 |16GB corsair xms3 1600 mhz|HDD 2 Tb|

Permalänk
Medlem
Skrivet av thomas_skane:

Snart sitter ändå alla stormakters datorer med EMP-skydd i alla fall, om inte det vanliga rös-skyddet räcker. De som inte har denna typ av skydd är antingen irregulära styrkor eller styrkor som inte förlitar sig på datorer

"skydd"

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Acriax:

Tvärt om, min vän! Skynet kommer få det körigt!

Nja, Skynet hinner ju sprida sig så fort, så det tar över kontrollen
över flygplanet och missilen och skickar tillbaka dem till de få datorer
som inte hunnit bli "smittade" av Skynet ännu.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron