[Diskussion] Samsung Galaxy S4 (Android 4.2)

Permalänk
Skrivet av alex5555:

För er som undrar hur skärmen är uppbyggd:

http://www.sammobile.com/wp-content/uploads/2013/03/s41.jpg

Det man bör ha i åtanke är att bilden kommer ifrån en kinesisk sida, som publicerade en recension av S4:an innan den ens var släppt

den har dock verifierats av bland andra http://www.youtube.com/watch?v=diLD42QafIo

Visa signatur

R I P
PSU:XFX PRO750W (tog sitt egna liv tillsammans med moderkortet)
Chassi:Obsidian 550D Moderkort:Asus P8Z68 PRO/GEN3 Processor:Intel i5 2500K 4,3Ghz (kyld av Noctua U12P) Ramminne:16Gb Kingston Hyperx 1600Mhz Grafikkort:MSI Twin Frozr V GTX 970

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Vad baserar du "Bättre kamera än HTC One" på? Har du sett testerna med deras kamera där de jämför med en rad olika mobiler och även med en kamera från Canon som den slår på fingrarna, enda kameran som var i närheten var den i iPhone 5, men även den fik pisk i lågt ljus...sedan skärmen i Samsung är förkastlig på många punkter pga att skärmen må vara bra på en förkastlig panel

Skickades från m.sweclockers.com

Har för mig att Xperia Z var klart bättre än HTC One enligt GSMarena test, de sa det med ord själva till och med :

" GSMArena Mod • 10 days ago −
Surely the Xperia Z 13MP samples are quite a mess, but when downsized to the HTC One 4MP resolution...well... Z's pictures are better. Or way better. Really good job, Sony!

Never thought I'd be so happy with my decision to exchange my S III with Xperia Z. The design is awesome, the battery life too. If only it could take as awesome panorama shots as the iPhone 4S/5, the camera would have been perfect. But nothing is that perfect, right?

We'll do a lot more camera tests for our review, don't worry

Kyle "

Sen har jag för mig att S4 hade några jämförleser och den var liknande kvalitet som Xperia Z.
Ett tidigt kameratest S4 vs Iphone 5 vs Xperia Z:
http://blog.gsmarena.com/samsung-galaxy-s-iv-camera-samples-s...

Permalänk
Medlem

Ingen som lyckats hitta några benchmark på en S4:a med Exynos 5 Octa än? Är väldigt nyfiken på hur den står sig mot Snapdragon 600.

Permalänk
Skrivet av S_Z:

Ingen som lyckats hitta några benchmark på en S4:a med Exynos 5 Octa än? Är väldigt nyfiken på hur den står sig mot Snapdragon 600.

Exynos versionen släpps inte förran Q2.. så det lär dröja.

Visa signatur

R I P
PSU:XFX PRO750W (tog sitt egna liv tillsammans med moderkortet)
Chassi:Obsidian 550D Moderkort:Asus P8Z68 PRO/GEN3 Processor:Intel i5 2500K 4,3Ghz (kyld av Noctua U12P) Ramminne:16Gb Kingston Hyperx 1600Mhz Grafikkort:MSI Twin Frozr V GTX 970

Permalänk
Medlem

Jag håller med om att Samsungs mobiler är för plastiga, och AMOLED ser lite konstig ut på min gamla sgs, randiga mönster i vissa färger... Annars är deras mobiler imponerande. Dock är jag mer intresserad av LG nexus 4 för tillfället.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plasmatic:

Exynos versionen släpps inte förran Q2.. så det lär dröja.

Ah, det hade jag missat. Tack för infon. Ja då lär vi få vänta ett tag till då antar jag innan första Cortex A15 baserade smartphonen kommer då Tegra 4 inte heller lär dyka upp i någon enhet inom den närmsta framtiden. :/

Permalänk

Avstår S4:an. Är riktigt nöjd med min Nexus 4.

Permalänk
Medlem

Hade jag behövt en ny mobil i dagsläget hade det säkerligen blivit S4. Det finns dock inget behov för mig att uppgradera då jag redan har en S3

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Avstängd
Skrivet av NiV3Rt:

Hade jag behövt en ny mobil i dagsläget hade det säkerligen blivit S4. Det finns dock inget behov för mig att uppgradera då jag redan har en S3

I dagsläget är denna intressant
http://m3.idg.se/2.1022/1.496933/htc-one--nu-ar-ettan-forst-pa-riktigt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Ah, det hade jag missat. Tack för infon. Ja då lär vi få vänta ett tag till då antar jag innan första Cortex A15 baserade smartphonen kommer då Tegra 4 inte heller lär dyka upp i någon enhet inom den närmsta framtiden. :/

Iphone5 har väl A15 dualcore?

Permalänk
Skrivet av Boss302:

Iphone5 har väl A15 dualcore?

men S4:an har A15 Quad. samt A7 Quad, alternativt, en Snapdragon 600

Visa signatur

R I P
PSU:XFX PRO750W (tog sitt egna liv tillsammans med moderkortet)
Chassi:Obsidian 550D Moderkort:Asus P8Z68 PRO/GEN3 Processor:Intel i5 2500K 4,3Ghz (kyld av Noctua U12P) Ramminne:16Gb Kingston Hyperx 1600Mhz Grafikkort:MSI Twin Frozr V GTX 970

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plasmatic:

men S4:an har A15 Quad. samt A7 Quad, alternativt, en Snapdragon 600

Ja o man kan anta att denna är en hel del mer komplex med tanke på att samsung kan spotta ut proppar i parti o minut till apples telefonmontering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Du hatar ju samsung & älskar apple.. varför länkar du HTC one i [Diskussion] Samsung Galaxy S4 (Android 4.2) ??

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Iphone5 har väl A15 dualcore?

Nej, Apple har ju precis som Qualcomm (med Krait) gått sin egen väg och designat sin egen CPU kallad Swift. Varken Swift och Krait är riktigt lika kraftfulla som ARMs egna Cortex A15, dock är de betydligt strömsnålare.

Så jag vill gärna se en smartphone med ARMs Cortex A15 (finns ju i tablets som Nexus 10 t ex) för att se hur mycket bättre de faktiskt presterar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Jo.. det ska bli intressant att se hur den håller ihop...
http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=39336448&postc...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plasmatic:

Exynos versionen släpps inte förran Q2.. så det lär dröja.

26 april ligger också i Q2...

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Nej, Apple har ju precis som Qualcomm (med Krait) gått sin egen väg och designat sin egen CPU kallad Swift. Varken Swift och Krait är riktigt lika kraftfulla som ARMs egna Cortex A15, dock är de betydligt strömsnålare.

Så jag vill gärna se en smartphone med ARMs Cortex A15 (finns ju i tablets som Nexus 10 t ex) för att se hur mycket bättre de faktiskt presterar.

Ja där ser man. Dåligt uppdaterad.

Permalänk
Medlem

En första recension, av Phone Arena - 9,3/10

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Vad baserar du "Bättre kamera än HTC One" på? Har du sett testerna med deras kamera där de jämför med en rad olika mobiler och även med en kamera från Canon som den slår på fingrarna, enda kameran som var i närheten var den i iPhone 5, men även den fik pisk i lågt ljus...sedan skärmen i Samsung är förkastlig på många punkter pga att skärmen må vara bra på en förkastlig panel

Skickades från m.sweclockers.com

Med tanke på att HTC One blir slagen rätt bra i jämförelser med Xperia Z som i sin tur blir slagen av S4 så är det int så svårt att räkna ut.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Prodigys:

e det säkert att den svenska får snapdragonprollen?

Vad jag läst så verkar europa få snapdragon soc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prodigys:

e det säkert att den svenska får snapdragonprollen?

GT-I**** = Not decided yet.
GT-I9500 = Exynos
GT-I9505 = Snapdragon
GT-I9500 / GT-I9505 = Samsung to bring both versions

Africa
GT-I9500 – Afghanistan
GT-I9500 – Algeria
GT-I9500 – Egypt
GT-I9500 – Kenya
GT-I9500 – Lybia
GT-I9500 – Marocco
GT-I9500 – Nigeria

Asia / Middle East
GT-I9500 – Bangladesh
GT-I9500 – China
GT-I9500 / GT-I9505 – Hong Kong
GT-I9500 – India
GT-I9500 – Indonesia
GT-I9500 – Iran
GT-I9500 – Iraq
GT-I**** – Israel
GT-I9500 – Kazakhstan
GT-I9500 / GT-I9505 – Korea
GT-I9500 / GT-I9505 – Malaysia
GT-I9500 – Nepal
GT-I9500 – Pakistan
GT-I9500 / GT-I9505 – Philippines
GT-I9500 – Russia
GT-I9500 / GT-I9505 – Saudi Arabia
GT-I9505 – Singapore
GT-I9500 – Sri Lanka
GT-I9500 – Taiwan
GT-I9500 – Thailand
GT-I9500 – Turkey
GT-I9500 / GT-I9505 – United Arab Emirates
GT-I9500 – Uzbekistan
GT-I9500 – Vietnam

Australia
GT-I9505 – Australia

Europe
GT-I9505 – Austria
GT-I9505 – Baltic
GT-I9505 – Belgium / Luxemburg
GT-I9505 – Bosnia and Herzegovina
GT-I9505 – Bulgaria
GT-I**** – Croatia
GT-I9505 – Cyprus
GT-I9505 – Czech Republic
GT-I9500 / GT-I9505 – France
GT-I9500 / GT-I9505 – Germany
GT-I9505 – Greece
GT-I9500 / GT-I9505 – Italy
GT-I9505 – Macedonia
GT-I9505 - Nordic Countries
GT-I9500 / GT-I9505 – Poland
GT-I9505 – Romania
GT-I9500 – Russia
GT-I9505 – Portugal
GT-I**** – Serbia
GT-I9505 – Slovakia
GT-I9505 – Slovenia
GT-I9505 – Spain
GT-I9505 – Switzerland
GT-I9505 – The Netherlands
GT-I9500 / GT-I9505 – United Kingdom
GT-I9500 – Ukraine

Snapdragon till oss i norden.

http://www.sammobile.com/2013/03/20/your-country-will-get-exy...

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Permalänk
Medlem

Det känns som S4 vinner på allt förutom premuimkänsla / utsidan.

Samsung S4 vs HTC One

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av leafbranch:

Det känns som S4 vinner på allt förutom premuimkänsla / utsidan.

Samsung S4 vs HTC One
http://www.youtube.com/watch?v=YP348ZcmvWs

Högst persnlig åsikt:) Det verkar ju vara vad han i videon säger, du och andra (kanske t.o.m jag) ändrar uppfattning.

Permalänk
Medlem

Ny hands-on av GSM Arena. För en gångs skulle den svarta varianten!

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem

GSM Arena har också publicerat en utförlig jämförelse mellan HTC One och Galaxy S4 - Länk

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem

the final weak point of the Super AMOLED screens has been taken care of and the Galaxy S4 offers image quality like no other smartphone on the market. Its impressive contrast and almost perfect viewing angles make everything on the screen pop-up regardless of your view point.

The color saturation is beyond the reach of any LCD out there, which make even the dullest image appear remarkably vibrant. Still, if you are not a fan of the oversaturated look of the AMOLEDs Samsung gives you the option to tune down the saturation to more natural levels and enjoy the best of both worlds.

Many people complain about the oversaturated colors of AMOLED screens (while others prefer them), but Samsung quells such complaints with the special Adobe RGB mode for the display, which greatly improves color accuracy.

Where the One runs into a problem is sunlight legibility - it's good, but not great. It's comparable to that of a Sony Xperia Z and noticeably better than that of the HTC Butterfly. However, the Galaxy S4 screen is just less reflective, giving it better sunlight legibility even if the maximum brightness is lower.

-gsmarena

Permalänk
Medlem

En rysk sida har publicerat en recension med Exynos 5 Octa (GT-i9500) - Länk

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless