Permalänk

Har en likadan kabelkanal under mitt skrivbord. Har dock satt grendosan under med hjälp av stripes. Finns ett galleri på min sida du kan kolla i.

Grymt snyggt rum IMO.

Visa signatur

Felstavningar skylles på alkohol, droger, sex och tangentbord.

Permalänk
Skrivet av Skogsmulletrance:

Mycket stilrent må jag säga!!

Hur får du informationen som visas på tv? Den som visar GPU, klocka etc etc?
Rainmeter eller liknande?

Skrivet av Duusty:

Skulle gärna vilja veta vad det är med Tack !

Jajmen det är Rainmeter! Elementary heter den så har gjort lite ändringar så den passar bättre samt visar grader på grafikkortet!
Orginalet hittar ni här: http://browse.deviantart.com/art/Elementary-Rainmeter-1-5-1-2...

Skrivet av FrozenYoghurt:

Stilrent, exceptionell kabeldragning.

Skrivet av DubStepBooy:

Har en likadan kabelkanal under mitt skrivbord. Har dock satt grendosan under med hjälp av stripes. Finns ett galleri på min sida du kan kolla i.

Grymt snyggt rum IMO.

Tackar tackar! Ska kolla in det, kanske blir att fixa själv någon gång när jag orkar!

Permalänk
Skrivet av zyber_swede:

4p. Anledning: DU HAR JU FÖR FAN INGEN MUSMATTA!!!

Visste inte att detta var en sån hjärtepunkt för så många så du fick dig ett eget svar! Använder faktiskt musmatta i vanliga fall men den var så otroligt sliten att jag tog bort den när jag tog korten... Har länge tänkt på att köpa en ny så idag drog jag ner och köpte mig en ny matta! En Mionix Sargas 900 som även ligger under tangentbordet. Lite ovant men vart faktiskt nöjd med hur det ser ut, hoppas ni blir det med haha

Lägger upp lite bilder på hur det ser ut snart!

Permalänk
Medlem

Tack för infon!

Visa signatur

" Modding is not equal to cheating. You don't 'mod' on your wife, do you? "

Permalänk
Skrivet av LuDDeDeKuDDe:

Jajmen det är Rainmeter! Elementary heter den så har gjort lite ändringar så den passar bättre samt visar grader på grafikkortet!
Orginalet hittar ni här: http://browse.deviantart.com/art/Elementary-Rainmeter-1-5-1-2...

Tackar, ska ta och titta lite på det..

Är lite less på mitt skin som är gjort sen några år tillbaks, dags att uppdatera.

Visa signatur

CPU: i5-200k @3.30GHz, HDD SSD OCZ Agilty... boot failer........
Technical information:
*** STOP: 0x00000019 (0x00000000, 0xC00E0FF0, 0xFFFFEFD4, 0xC0000000) BAD_SSD_DISK
Ps. Alla grammatik polis ombeds ej att hava ett föreskrivit svar, då något ej kommer ges till handa tillbaks.

Permalänk
Skrivet av LuDDeDeKuDDe:

Visste inte att detta var en sån hjärtepunkt för så många så du fick dig ett eget svar! Använder faktiskt musmatta i vanliga fall men den var så otroligt sliten att jag tog bort den när jag tog korten... Har länge tänkt på att köpa en ny så idag drog jag ner och köpte mig en ny matta! En Mionix Sargas 900 som även ligger under tangentbordet. Lite ovant men vart faktiskt nöjd med hur det ser ut, hoppas ni blir det med haha

Lägger upp lite bilder på hur det ser ut snart!

Men dåså, nu kan jag sova om nätterna igen
Varför det är en hjärtepunkt är pga att jag lider med mössens glides som jobbar så fruktansvärt hårt och slits ut utan musmatta!

Schysst matta du införskaffade förresten, är själv rätt sugen på att testa mionix gamingprylar.

Visa signatur

"Skillnaden mellan manlighet och idioti är hårfin"

Asrock 970extreme4, Corsair 8Gb Vengance 1600Mhz, AMD 965BE @4ghz, Zotac gtx580, Corsair cx600, Fractal design arc och självklart ingen ssd.

Permalänk
Medlem

Snyggt, men ergonomiskt horribellt i längden, skärmar skall du se snett nedåt på så det dummaste du kan göra är att höja upp dom från bordet. du får ändå 4+ för det är en stilren hörna helt klart

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem

Satfläsk vilken snygg kabeldragning under skrivbordet.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

SÅ SINNESJUKT SNYGG HÖRNA. WOW!

Visa signatur

Lista på min dator och kringutrustning hittar du HÄR
Citera för svar! Beskök gärna min Youtubekanal! Där lägger jag upp musik jag skapar!

Permalänk
Medlem

snyggt system!

Undrar bara hur din förstärkare "andas" ? den ser inte ut att ha något spelrum alls

Permalänk
Medlem

Tjusigt!

Gillar i synnerhet benämningen Sanctum, som direkt för tankarna till det eminenta rollspelet Ars Magica!

Visa signatur

http://www.kindredspirits.nu - skön goth utan förbehåll

Permalänk
Medlem

Skit snygg spelhörna :)!!. gillar verkligen dator bordet :).Har du byggt det ?

Permalänk

Sjukt snyggt! En liten detalj bara som stör mitt arbetsskadade elektrikeröga, är inte listen under TVn lite väl sne?

Permalänk

Jävligt nice mannen.
Gillar kabeldragningen. Är det lätt att få till allting med buntband och en ränna?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Fy fan vad najs! Äntligen en hörna som både är stilren, tech-fylld och ruskigt nice gjord!

Inte fem 60" skärmar bara "för att" utan tre bra skärmar som faktiskt går att använda utan att riskera nackspärr.

Du kan dock hitta en color fixer på nätet. Den består av en kamera som kollar vilka färger dina skärmar outputtar och ger dig information om vad du behöver ändra för att få samma kontrast/färg på alla tre skärmarna.
Tror att ett sådant verktyg kan kosta 2-300kr.

Annars så har du ett helt klart godkänt bygge!

5/5 från mig

Tips, om du vill så borde du ganska lätt kunna slänga in en ps3 och / eller xbox i den svarta byrån.

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk
Skrivet av Bakgrund:

Satfläsk vilken snygg kabeldragning under skrivbordet.

Skrivet av grisapa1:

SÅ SINNESJUKT SNYGG HÖRNA. WOW!

Skrivet av pandemon:

Tjusigt!

Gillar i synnerhet benämningen Sanctum, som direkt för tankarna till det eminenta rollspelet Ars Magica!

Skrivet av Burks:

snyggt system!

Undrar bara hur din förstärkare "andas" ? den ser inte ut att ha något spelrum alls

Tack till alla!
Det är som sagt 1cm mellanrum ovanför förstärkaren och så drar den in luft under och bakom kanske inte optimalt men den får sig allt luft för att överleva!

Skrivet av Fredzon:

Skit snygg spelhörna :)!!. gillar verkligen dator bordet :).Har du byggt det ?

Tackar, inte riktigt har IKEA att tacka för det mesta. Det är bordskivan Vika Amon och benen Godvin sen är hyllskivan specialsågad från Bauhaus.

Skrivet av UltraLord:

Sjukt snyggt! En liten detalj bara som stör mitt arbetsskadade elektrikeröga, är inte listen under TVn lite väl sne?

Haha det är faktiskt en "platt hdmsladd" (dyr jävel) men ja den satt lite snett där faktiskt men går lätt att putta till!

Skrivet av Megagurra:

Jävligt nice mannen.
Gillar kabeldragningen. Är det lätt att få till allting med buntband och en ränna?

Tack, ja det var väl relativt lätt och man är beredd att lägga lite tid på det!

Skrivet av Pan.Pan:

Fy fan vad najs! Äntligen en hörna som både är stilren, tech-fylld och ruskigt nice gjord!

Inte fem 60" skärmar bara "för att" utan tre bra skärmar som faktiskt går att använda utan att riskera nackspärr.

Du kan dock hitta en color fixer på nätet. Den består av en kamera som kollar vilka färger dina skärmar outputtar och ger dig information om vad du behöver ändra för att få samma kontrast/färg på alla tre skärmarna.
Tror att ett sådant verktyg kan kosta 2-300kr.

Annars så har du ett helt klart godkänt bygge!

5/5 från mig

Tips, om du vill så borde du ganska lätt kunna slänga in en ps3 och / eller xbox i den svarta byrån.

Tack så mycket, skärmarna har faktiskt exakt lika inställningar och ser bra ut i verkligheten, det är bara att inställningen på kameran + vinkeln skapar lite olika färger. Har faktiskt tänkt på att köpa mig en konsol men ser ingen större anledning när steam bpm och simulatorer funkar så bra!

Permalänk

Hej, jag har en 17" skärm och heter Carl!

Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Permalänk

Asnice om jag hade pengarna för att göra en sån här datorhörna skulle jag göra det!

Visa signatur

I5 2500K 4,5Ghz, Gigabyte Z68-UD3H-B3, XFX Radeon 6870 1GB "Double Dissapation", Ocz Agility 3 60GB SSD, Western Digital 500GB HDD, Corsair 8GB XMS3 1600Mhz, Corsair 650D, Corsair TX650W

Permalänk

har du din tv inkopplad till datorn så du kan använda alla 4 skärmar samtidigt?
i så fall, hur har du gjort?

Visa signatur

CPU: Intel core i5 3570k 4,6 MHz | MODERKORT:Asus maximus v formula| GPU: XFX Radeon HD 6870 1GB edition - Sapphire Radeon HD 6870 1GB | PSU: corsair AX850 80+ | CHASSI: cooler master II| RAM: corsair xms3 12GB | OS: Windows 7 64 bit

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av söderström123:

har du din tv inkopplad till datorn så du kan använda alla 4 skärmar samtidigt?
i så fall, hur har du gjort?

Man kan enkelt koppla in en 4dje skärm till att utöka skrivbordet med via ett externt grafikkort alá USB.
Detta är en ganska billig lösning och det fungerar väldigt bra för kontor/surf.

På kontortet har jag själv kört med 4st skärmar (22" - 24" - 24" - 22") i en liknande setup - men där stod alla på rad, som en ring runt mig, och då via en vanlig laptop med bara 1st HDMI och 1st VGA -ut.

Det jag gjorde var att köpa 2st sådana här;
DELTACO USB 2.0 TILL VGA-ADAPTER DVI/HDMI

Finns även fler alternativ med samma lösning; http://www.dustinhome.se/search/usb%20grafikkort

Som jag förstått det så kan kan koppla in hur många sådana här USB-grafikkort man vill, och utöka skärmen / bygga roliga lösningar.

Men nackdelen är att du inte kan spela på dessa lösningar.
Se film går bra, men efter kontor/bildbearbetning/surf/video är det stopp - alltså i pricip gaming orkar inte denna lösning med, det mesta andra - funkar fint.

Hur fungerar det här då?
Jo, detta är inte ett grafikkort.
Detta är en adapter som gör om USB-porten till en DVI/VGA eller HDMI port.
Med hjälp av mjukvara i datorn (en liten drivrutin på c:a 5mb) så belastas CPU'n för hur uppritningen av bilden skall göras.

Detta innebär att i DOS/BIOS eller utanför operativsystemet kommer inte skärmarna ge någon bild - eftersom drivrutinen är ett måste.

En annan lösning är att bara sätta en vilket skit PCI-Gfx som helst och koppla in den 4dje skärmen (i ditt fall TV'n) så kommer Windows automatiskt visa denna i skärmupplösningsegenskaperna (vilket långt ord, hänga gubbe nästa! )

Så. för att sammanfatta;

Du kan ha alla 4 skärmar, eller fler, i en enkel setup utan att det kostar skjortan.
Men du kan inte spela på mer än 3st.

Däremot är detta kanske inte alltid ett måste, jag som kodar mycket och även arbetar mycket med bildredigering är det guld att kunna ha Illustrator på en skärm, Photoshop på en annan, webbsida på en tredje osv osv...
Allting uppe, alltid tillgängligt.

Go for it!

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Skrivet av andreas_dock:

Man kan enkelt koppla in en 4dje skärm till att utöka skrivbordet med via ett externt grafikkort alá USB.
Detta är en ganska billig lösning och det fungerar väldigt bra för kontor/surf.

På kontortet har jag själv kört med 4st skärmar (22" - 24" - 24" - 22") i en liknande setup - men där stod alla på rad, som en ring runt mig, och då via en vanlig laptop med bara 1st HDMI och 1st VGA -ut.

Det jag gjorde var att köpa 2st sådana här;
DELTACO USB 2.0 TILL VGA-ADAPTER DVI/HDMI

Finns även fler alternativ med samma lösning; http://www.dustinhome.se/search/usb%20grafikkort

Som jag förstått det så kan kan koppla in hur många sådana här USB-grafikkort man vill, och utöka skärmen / bygga roliga lösningar.

Men nackdelen är att du inte kan spela på dessa lösningar.
Se film går bra, men efter kontor/bildbearbetning/surf/video är det stopp - alltså i pricip gaming orkar inte denna lösning med, det mesta andra - funkar fint.

Hur fungerar det här då?
Jo, detta är inte ett grafikkort.
Detta är en adapter som gör om USB-porten till en DVI/VGA eller HDMI port.
Med hjälp av mjukvara i datorn (en liten drivrutin på c:a 5mb) så belastas CPU'n för hur uppritningen av bilden skall göras.

Detta innebär att i DOS/BIOS eller utanför operativsystemet kommer inte skärmarna ge någon bild - eftersom drivrutinen är ett måste.

En annan lösning är att bara sätta en vilket skit PCI-Gfx som helst och koppla in den 4dje skärmen (i ditt fall TV'n) så kommer Windows automatiskt visa denna i skärmupplösningsegenskaperna (vilket långt ord, hänga gubbe nästa! )

Så. för att sammanfatta;

Du kan ha alla 4 skärmar, eller fler, i en enkel setup utan att det kostar skjortan.
Men du kan inte spela på mer än 3st.

Däremot är detta kanske inte alltid ett måste, jag som kodar mycket och även arbetar mycket med bildredigering är det guld att kunna ha Illustrator på en skärm, Photoshop på en annan, webbsida på en tredje osv osv...
Allting uppe, alltid tillgängligt.

Go for it!

tack för ditt otroligt bra svar och att du tog dig tid att förklara ordentligt, de var till stor hjälp

Visa signatur

CPU: Intel core i5 3570k 4,6 MHz | MODERKORT:Asus maximus v formula| GPU: XFX Radeon HD 6870 1GB edition - Sapphire Radeon HD 6870 1GB | PSU: corsair AX850 80+ | CHASSI: cooler master II| RAM: corsair xms3 12GB | OS: Windows 7 64 bit

Permalänk
Livsnjutare 😎

Kul att bidra och se byggen som man kan sticka in med sina egna erfarenheter på

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk

Är "Sexigt." rätt beskrivning på detta mästerverk :)? Snyggt!

Permalänk

Extremt snyggt!! Var köpte du din musmatta?

Visa signatur

Fractal Design Define R5, EVGA GTX 970, HyperX 16GB DDR4, Intel Core i5 6600K 3.5 GHz, ASUS H170 PRO GAMING, Corsair HX 650W. Corsair K70, Steelseries Rival, Sennheiser Game zero

Permalänk
Medlem

Fint! Men, helt fel vinkel på skärmarna. Du ska titta mer neråt, just nu är det för mycket uppåt.
Fixa 3st väggfäste så får du bort skärmfötterna med + att du kan vinkla dom som du vill. Jag rekommenderar 4 ledat väggfäste med arm, kör mina tre 24" på det och det är stor skillnad.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Skrivet av söderström123:

har du din tv inkopplad till datorn så du kan använda alla 4 skärmar samtidigt?
i så fall, hur har du gjort?

Det finns lite olika lösningar och Andreas utförliga svar hade jag ingen aning om men han verkar veta vad han snackar om!

Jag kör dock på ett annat alternativ som funkar utmärkt. Du måste först ha ett grafikkort med totalt 4st videoutgångar men kruxet är att minst 2st utav de måste vara displayport (eller minidisplayport)! Har att göra med hur grafikkortet sänder data och klara inte av att dela signaler på vanliga vga/dvi. Vet egentligen inte exakt hur det är men går att läsa på om du orkar.

Det viktiga nu är att man behöver aktiva displayportadaptrar som "hjälper" grafikkortet att konvertera och dela signalerna!
Jag kör på 2st XFX MiniDisplayPort to DVI-Single Link adapter som funkar perfekt. Fast det finns många fler, här finns en list på AMD's alla godkända adaptrar: http://support.amd.com/us/eyefinity/Pages/eyefinity-dongles.a...

Så om du har ett kort med displayportutgångar är det nog ett billigare alternativ men annars är det bara att köra på Andreas sätt!

Permalänk
Skrivet av Drassboss:

Extremt snyggt!! Var köpte du din musmatta?

Tack, köpte den på NetonNet faktiskt bara att söka på Mionix Sarga 900!

Skrivet av skog1s:

Fint! Men, helt fel vinkel på skärmarna. Du ska titta mer neråt, just nu är det för mycket uppåt.
Fixa 3st väggfäste så får du bort skärmfötterna med + att du kan vinkla dom som du vill. Jag rekommenderar 4 ledat väggfäste med arm, kör mina tre 24" på det och det är stor skillnad.

Alla verkar tycka att skärmarna står alldeles fel men jag känner inget besvär alls! Fast ja vem vet kanske slår till på nått sånt där i framtiden i alla fall, tack för tipset!

Permalänk
Skrivet av LuDDeDeKuDDe:

Det finns lite olika lösningar och Andreas utförliga svar hade jag ingen aning om men han verkar veta vad han snackar om!

Jag kör dock på ett annat alternativ som funkar utmärkt. Du måste först ha ett grafikkort med totalt 4st videoutgångar men kruxet är att minst 2st utav de måste vara displayport (eller minidisplayport)! Har att göra med hur grafikkortet sänder data och klara inte av att dela signaler på vanliga vga/dvi. Vet egentligen inte exakt hur det är men går att läsa på om du orkar.

Det viktiga nu är att man behöver aktiva displayportadaptrar som "hjälper" grafikkortet att konvertera och dela signalerna!
Jag kör på 2st XFX MiniDisplayPort to DVI-Single Link adapter som funkar perfekt. Fast det finns många fler, här finns en list på AMD's alla godkända adaptrar: http://support.amd.com/us/eyefinity/Pages/eyefinity-dongles.a...

Så om du har ett kort med displayportutgångar är det nog ett billigare alternativ men annars är det bara att köra på Andreas sätt!

har faktiskt kollat och såg att de var billigare att köpa en aktiv adapter men tack för svar av er båda

Visa signatur

CPU: Intel core i5 3570k 4,6 MHz | MODERKORT:Asus maximus v formula| GPU: XFX Radeon HD 6870 1GB edition - Sapphire Radeon HD 6870 1GB | PSU: corsair AX850 80+ | CHASSI: cooler master II| RAM: corsair xms3 12GB | OS: Windows 7 64 bit

Permalänk
Medlem

Grymt snyggt. 4/5! Måste bara fråga var du fick tag på ditt Wallpaper? Helvetiskt snyggt.

Permalänk
Skrivet av ferplay:

Grymt snyggt. 4/5! Måste bara fråga var du fick tag på ditt Wallpaper? Helvetiskt snyggt.

Vilket av de? Har ju lite olika haha