Windows 8.1 "Blue" kan låta användaren starta direkt till skrivbordet

Permalänk
Avstängd

Fast fortfarande är det bara ett "kan" som i kanske, att MS släpper på tvånget att använda Metro/Modern/MUI.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Bra jobbat, Micro$oft! Det enda som fattas nu är att ni tar bort apparna och att drivrutinerna till tusentals olika enheter fungerar...

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Som många brukade säga, "7 is vista done right". Kanske det upprepar sig.

8 is vista done right?

Permalänk

Hoppas att det här blir typ ett Service Pack till Windows 8, vill ha ett par av dessa changes men vill inte behöva köpa ett helt nytt OS.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Heinel:

Man kommer sakna msdnaa.. Angåend priset har det ju diskuterats jättelänge, så det var knappast här vi hörde det först;)

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, verkligen MSDNAA är bra skit.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Inaktiv

Och så är vi tillbaka till Windows 7.

Permalänk
Medlem

Jag hoppas innerligt att de inte lägger ett pris på Blue. När jag läste detta kändes det som att Windows 8 blev värt att testa igen, och kanske till och med köpa.

Permalänk
Medlem

Om det stämmer så fattas det bara att man kan välja startmenyn istället för startskärmen, inaktivera hot corners och välja klassiska menyer istället för Ribbon så blir det ett köp sen

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av light44:

Helt klart på tiden men väljer nog ändå att stanna kvar på 7an ett bra tag till. Konkurs för utvecklarna av Start 8 och liknande?

Nja, även om det här och global search är steg i rätt riktning så kommer vi nog fortfarande ha själva modern UI-menyn som ett irritationsmoment. Så start 8 m.fl. kommer leva vidare ändå Det har ju inte sagts något om man slipper, som någon så fint kallade det "babian-menyn" så risken att startmeny-programmen försvinner är minimal i nuläget.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Kom precis o tänka på denna bilden.

Visa signatur

When the last tree is cut down, the last fish eaten, and the last stream poisoned, you will realize that you can not eat money

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burks:

8 is vista done right?

But they forgot all the eyecandy...

Visa signatur

LianLiPC-V355bequiet!E9-480W-MSIB350M-MortarW10-WD-BlackSN750Ryzen7™2700MSI RX6500XTSONY-65"TV-ZD9
Övriga datorer ej i drift

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Nu skall dom bara ge möjligheten att använda den traditionella startmenyn så ingen tvingas till det ena eller det andra.

Windows 8 börjar faktiskt se lockande ut. Saknar som sagt bara den gamla startmenyn.
Sitter med två licenser till windows 8 hemma så hade vart skoj om man haft lust att använda dom XD

Du vet att det finns program som uppfyller just detta?
Start 8 exempelvis.

Visa signatur

Stationär: RTX 4090 OC ASUS | Ryzen 9 5950X | G.Skill Trident Z NEO 3600mhz 32GB | Arctic Liquid Freezer III 360 | Corsair HX1000i | Asus Rog Strix X570-F Gaming | Samsung 990 PRO 2TB | Samsung 980 PRO 2TB | Fractal Design North XL

Jobbdator: MacBook Pro 16" i7 6C, 16GB ram DDR4, AMD Radeon Pro 5300M 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shockwave:

Kom just o tänka på denna bilden, tycker den stämmer ganska bra.
http://coreight.com/sites/default/files/windows8_troll.jpg

Haha fet like på denna!

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

Dom har kollat hur mycket stålar stardock får in och hur populärt alla dessa program är.
Kanske dom äntligen fattat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Jag var inte ironisk tyvärr =).
MS har ju kopierat hela konceptet från apple och skrämmer bort de flesta användarna på köpet.
Dom användarna som är villiga att betala för bugfixar gör redan det då dom sitter på OSX.
Och dörren är numera vidöppen för apple nu att kliva in med nån stor OEM deal och släppa sitt OS billigt och på bred front.

Enda anledningen att W8 faktiskt säljer överhuvudtaget är att det bundlas med i princip alla nya datorer vare sig köparen vill det eller inte.
Och det kostar en massa pengar/tid att återställa, vilket de flesta saknar kunskap för.

Men det är ju nåt fel när man ska ta betalt för en uppdatering eller buggfixar. Då är det ju den ursprungliga produkten det är fel på och nån har kommit på ett sätt att utnyttja det.

Sjukt!

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem
Skrivet av klotim:

Du vet att det finns program som uppfyller just detta?
Start 8 exempelvis.

Visseligen men jag vill inte "behöva" tredjeparts program för att få det som jag vill.
Vet att det blir mer av en principsak som inte skadar någon annan än mig själv i och med att jag redan har köpt nycklar. (Kampanjen som kosta ~138kr st)

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shockwave:

Kom just o tänka på denna bilden, tycker den stämmer ganska bra.
http://coreight.com/sites/default/files/windows8_troll.jpg

Jag tycker att hela den där bilden med att vartannat OS från MS är crap är lite överexploaterad och felaktig. T.ex vad var det som var så hemskt med Windows 95? Underbart OS på den tiden det begav sig, var ju då man först började på riktigt för en själv. Enda os:et jag verkligen verkligen hatade var Millenium Edition, det tycktes ha ett helt eget liv och drog tamefan in virus efter virus, spyware efter spyware och blåskärm på blåskärn. Trots att man surfade som vanligt, hade Norton som antivirus (kan ju ha vart därför iofs), det var ett riktigt skräp-os som aldrig borde ha släppts helt enkelt. Vista han jag aldrig använda tillräckligt så jag kan inte riktigt uttala mig om det, Windovs blue ser ut att bli trevligt och det är likaså trevligt att MS för en gån gs skull verkligen försöker lyssna på sina användare.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Man lägger till funktioner som borde funnits med från början. Bra att de inser att många vill ha dessa funktioner och att man lägger till det. Sen får man hoppas att det blir en gratis uppdatering. Detta kan bli bättre för de som kör på sina datorer och bara vill köra det klassiska vilket många verkar vilja.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Avstängd

Två saker jag vill se igen:
- Möjlighet att se ledigt utrymme i varje enhet utan att kolla i egenskaper
- Möjlighet att byta bakgrundsfärg i windows explorer från vitt.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Om det stämmer så fattas det bara att man kan välja startmenyn istället för startskärmen, inaktivera hot corners och välja klassiska menyer istället för Ribbon så blir det ett köp sen

Ja, win7 var bra - ta tillbaka det och släng ut allt misslyckat GUI från åttan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Man lägger till funktioner som borde funnits med från början. Bra att de inser att många vill ha dessa funktioner och att man lägger till det. Sen får man hoppas att det blir en gratis uppdatering. Detta kan bli bättre för de som kör på sina datorer och bara vill köra det klassiska vilket många verkar vilja.

Man kan ju alltid hoppas på en "free upgrade", dock tror jag inte det är realistiskt. Liten slant kommer dom nog med all sannolikhet att ta ut, även om summan blir samma som för uppgraderingen till 8:an så tror jag nog att jag med största sannolikhet slänger in blue då det har en del av dom funktioner man saknat från just 8:an.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Blir inget köp. Skall inte stödja denna idiotiska idé. (Idiotisk idé = Metro, etc etc...)

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

När kommer windows 9?

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk

Namnet på DLL-filen tycker jag antyder på möjlighet att välja mellan gränssnitt?
Kanske Aero och Metro?

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk

Har kört 8:an sedan den släpptes, kör dock inte modern ui, men kan inte säga att jag saknat startmenyn. Gick från xp till win8 och hoppade helt över 7:an eftersom jag aldrig gillade det.

Visa signatur

"?"

Permalänk
Medlem

*Vista och 7

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av bengt-re:

Ja, win7 var bra - ta tillbaka det och släng ut allt misslyckat GUI från åttan.

Personligen gillar jag det nya gui't, jag finner det betydligt snabbare och mer användbart. Men självklart om du hävdar att det är misslyckat så måste det ju vara så, eller hur?

Permalänk
Medlem
Skrivet av plutoachilleus:

Personligen gillar jag det nya gui't, jag finner det betydligt snabbare och mer användbart. Men självklart om du hävdar att det är misslyckat så måste det ju vara så, eller hur?

Det är ju några fler som tycker att det är misslyckat...så det ligger nog något i det han säger.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Jag hoppas verkligen att Microsoft inte hade tänkt ta betalt av oss som redan har Windows 8. Annars är deras nya affärsidé ganska så enkelt att genomskåda. Släpp en ofärdig produkt och sälj sedan till den sista och viktigaste pusselbiten. Då förlorar dom en kund snabbare än kvickt.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av blomqvist:

Namnet på DLL-filen tycker jag antyder på möjlighet att välja mellan gränssnitt?
Kanske Aero och Metro?

Aero kommer de fasen inte ta tillbaka hoppas jag iaf!

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200