Windows 8.1 "Blue" kan låta användaren starta direkt till skrivbordet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Va kommer MSDNAA att försvinna? Ersätts det med Dreamspark Premium eller?

"ens MSDNAA försvinner". Låter som om någon har slutat plugga:)

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Om det stämmer så fattas det bara att man kan välja startmenyn istället för startskärmen, inaktivera hot corners och välja klassiska menyer istället för Ribbon så blir det ett köp sen

Vad är det egentligen för fel på ribbon i explorer? Jag tycker att det snyggare, snabbare och smidigare

Visa signatur

| AMD Phenom II x6 1100T @ 4 GHz || Thermalright ultra 120 eXtreme || Asus Crosshair IV Formula 890FX |
| 8GB Corsair Vengeance LP @ 7-8-8-19 1500 MHz || Asus GTX 560 ti directCUII @ 1000/2300 MHz |
| Adata XPG SX900 512 GB SSD || Corsair HX Series 520W || Antec p182 |

Permalänk
Medlem

kom just på mig själv med att tänka att jag ju faktiskt gillar windows 8 som det är nu. Trodde jag inte att det skulle hända.
Man kommer direkt till sin startmeny när datorn startar! Hur är det fel?

Startmenyn är i fullskärm istället för liten. Det är den enda skillnaden, förutom att den nya är snabbare att hitta i.
Man t om klickar på exakt samma ställe. Dvs släng musen så långt ner till vänster som möjligt och klicka.

Det jag älskar bäst med windows 8 är statusfältet i utforskaren. Äntligen slippa stora tjocka kanten längst ner som windows 7 envisades med och som ändå aldrig visade nåt vettigt.
Windows 8 kör med xp-stil på statusbar. Smal kant med rätt info. Den har jag saknat.

Permalänk
Medlem

Jag sitter bara och väntar på att MS ska återinföra start-menyn och hävda att det är något helt nytt.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag finner det tragikomiskt att det ens behöver skrivas en nyhet om detta.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Glömde Win 2000 , vilket gör att 8an inte blir bajs, förövrigt jävligt dålig bild.

Många blandar ihop 2000 med ME då dom släpptes i nära nog samma tid med namn som kan blandas ihop. Jag även själv det fram tills jag gick med i detta forum.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Windows Server 2012 som arbetsstation tillåter boot to desktop med registerhack

Självklart måste Microsoft göra sin position tydligare när det gäller Windows 8.X.

Ja någon gång kommer det säkert en feature där du kan köra startskärmen i ett fönster i stället för helskärm som en nyhet. Mjukvarumässigt kommer det försöka vidareutveckla det nya systemet dock.

Permalänk
Avstängd

Jag gillar startskärmen, gör man inte det är man troligtvis inte så van vid snabbtangenter, utan klickar sig fram överallt. Kör man mycket med tangenter är startskärmen bara en stor förbättring jämfört med startmenyn.

skulle dock vilja kunna tweaka utseendet på den mer.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hur jävla svårt kan det vara att inte särskriva?!

Permalänk
Medlem

En MAGISK uppgradering! Helt revolutionerande!

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Nej nej nej, men jag kommer inte längre vara student

ah

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arion:

Vad är det egentligen för fel på ribbon i explorer? Jag tycker att det snyggare, snabbare och smidigare

Där ser man vad olika uppfattning man kan ha. Jag tycker det är fulare, långsammare och klumpigare.. Och så tar det upp en massa plats. Man kan visserligen inaktivera det med hjälp av registret eller något program eller hur det var men så himla svårt kan det väl inte vara att sätta dit en kryssruta så att folk får välja, Microsoft? Koden finns ju redan där uppenbarligen.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Skrivet av Shockwave:

jag slet som ett djur efter "uppgraderingen från 3.XX till 95 ingenting ville fungera... enda andra tillfället med liknande erfarenhet var 98se till xp och bara så att all "kidz" vet det så var det general konsensus att xp sög hårt medan 98se var hur bra som helst... ungefär som xp mot vista...missade hela vista debaclet, köpte vista när det komm men byte aldrig os...fick nått nasty virus och installerade vista...hade inga problem var hur smooth som helst...runt ett år efteråt

kontentan av denna lilla anekdot är att varje gång det kommer ett nytt Windows så skriks det bland geeksen....
för övrigt så blir jag lite förvirrad bland w8 datorerna på jobbet...en tekniker fick visa mig hur man kom till kontrollpanelen:)

Visa signatur

I am the Leech King!

Permalänk
Medlem

Förstår fortfarande inte varför dom envisas att inte låta PC användare använda den vanliga hederliga startmenyn.
Metro är gjort för pekplattor, inte mus och tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Förstår fortfarande inte varför dom envisas att inte låta PC användare använda den vanliga hederliga startmenyn.
Metro är gjort för pekplattor, inte mus och tangentbord.

Håller helt klart med här! De borde släppt ett win 8 UTAN metro!

Permalänk

Undra varför man mååste logga in med mailen.. är kanske lite att man inte "typ" äger den.
lustigt

Visa signatur

cm HAF 922|x6 1090t @3.7ghz|noctua NH-C12P SE14|8gb xms3 1600 cl9|asus M4A89TD pro|HIS 7970|240gb SSD|samsung 840 500gb avlastar C:\|2x2tb till annat|HX 750watt|AOC U2868PQU|TTbord MX svart mus mx518. MammaPappaLådda overkill :D >>>P8H77-I> i5 3450-S @2.8>XMS3 8gb>HIS 7850 2gb<overkill.>CX430watt>noctua NH-L9i>intel 320 80gb>Bitfenix liten.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av wi33:

Även om modern UI är skandal så är stabiliteten och prestandan värt det jämte win 7...

Nu sas det ju likadant om Windows 7, men har du något konkret exempel på vad som skulle vara "stabilare" i 8:an. Jag kan förstå att det görs förbättringar, men att fortfarande behöva ta upp stabilitet låter märkligt.

Prestandan: är du helt säker på att det inte blir samma med 8:an som 7:an, att det ändå efter ett år visar att det håller sig inte så rappt som det var från början?

Jag säger inte att du har fel, men ställer mig ändå lite undrande till det hela. Detta är ju faktiskt också Microsofts dilemma (samma produkt som förväntas köpas i regelbundna intervall): för att sälja en ny produkt måste de lite lagom insinuera att den förra versionen ändå inte riktigt var så bra som den då sas vara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Många blandar ihop 2000 med ME då dom släpptes i nära nog samma tid med namn som kan blandas ihop. Jag även själv det fram tills jag gick med i detta forum.

Menar du att ME och Windows 2000 är samma OS?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av blomqvist:

Jag tänker mig att Aero är otroligt viktigt att kunna använda eftersom företag kanske inte vill utbilda personal på ett nytt gränssnitt. Det kan inte kosta många hårddisksektorer att behålla det.

Det finns väldigt många anledningar att deskippade det med Windows 8, och tacka gudarna för det kan jag säga iaf när man jobbar med att Deploya OS, men det är också jobbigt för spel och annat gött som stället till det med Aero. Utbildning på ett plattare gränssnitt ? tror jag inte så mycket på, folk har kört Office (2010) framåt med ribons nu att det inte är ett problem.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Master of Overkill

Någon här som använt Windows 8 padda? dom är ju helt ej användar vänliga.
Jag har HP Elite pad 900 och en Lumia 920.

DET BORDE VA WINDOWS 8 PHONE OS PÅ PADDORNA !!!!!!
Edit : Lumia 920 bästa telefon jag någons har haft och telefon jag har testat !

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Tror inte du fattar vad han menar.

Aero finns på vissa teman bara för att få genomskinlighet och massa skit, när man installaerar Windows 7 har du inte Aero aktiverat som standard.
Bara för du har en startknapp heter det inte Aero. Finns Standard-tema och Aero-tema, skillnaderna är små.

Man sätter på Aero för att få mer blingbling.

Jag var glad att de tog bort Aero och fixade snyggt desktop UI som inte använder det, flyter bättre och DX11 spel krånglar mindre.

Fattar inte hur folk kan gilla den kommentaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Där ser man vad olika uppfattning man kan ha. Jag tycker det är fulare, långsammare och klumpigare.. Och så tar det upp en massa plats. Man kan visserligen inaktivera det med hjälp av registret eller något program eller hur det var men så himla svårt kan det väl inte vara att sätta dit en kryssruta så att folk får välja, Microsoft? Koden finns ju redan där uppenbarligen.

Men man kan ju med ett klick gömma hela menyn och göra hela fönstret väldigt rent och enkelt. Trycker man fram menyn så erbjuder den ju fler funktioner med färre klick än vad tidigare meny gjorde, vad är dåligt med det förutom att det känns ovant/personligt tycke och smak?

Visa signatur

| AMD Phenom II x6 1100T @ 4 GHz || Thermalright ultra 120 eXtreme || Asus Crosshair IV Formula 890FX |
| 8GB Corsair Vengeance LP @ 7-8-8-19 1500 MHz || Asus GTX 560 ti directCUII @ 1000/2300 MHz |
| Adata XPG SX900 512 GB SSD || Corsair HX Series 520W || Antec p182 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arion:

Men man kan ju med ett klick gömma hela menyn och göra hela fönstret väldigt rent och enkelt. Trycker man fram menyn så erbjuder den ju fler funktioner med färre klick än vad tidigare meny gjorde, vad är dåligt med det förutom att det känns ovant/personligt tycke och smak?

Föredrar man att ha det på det sättet så är det bra, men jag tycker att de "gamla hederliga" menyerna har en utmärkt balans mellan funktion och att inte vara i vägen, så det är inget jag personligen tycker de hade behövt ändra på. Men det är som du säger väldigt personligt och även polariserande vad det verkar. Så om de hade gjort det valbart hade de sluppit diskussioner om det över huvud taget. Precis som med startmenyn.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen man kan välja i 8.1 och framtida Windows-versioner.

Windows 8 har dock redan fått sin stämpel, finns ingenting Microsoft kan göra för att "rädda" det operativsystemet.

Permalänk
Medlem

Fan sen jag slutade använda startmenyn så är jag sjukt nöjd, och det gjorde jag redan 2006.
Windows 8 är riktigt bra som det är. Och med 8.1 (blue) låter det som att det kommer att bli ännu bättre

Visa signatur

not so fast

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Där ser man vad olika uppfattning man kan ha. Jag tycker det är fulare, långsammare och klumpigare.. Och så tar det upp en massa plats. Man kan visserligen inaktivera det med hjälp av registret eller något program eller hur det var men så himla svårt kan det väl inte vara att sätta dit en kryssruta så att folk får välja, Microsoft? Koden finns ju redan där uppenbarligen.

Går det? Snälla, visa!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Inaktiv

Inkludera startmenyn, eller far åt pipsvängen era förrädare vid namn Microsoft!

Permalänk
Medlem
Skrivet av pollisoong:

Undra varför man mååste logga in med mailen.. är kanske lite att man inte "typ" äger den.
lustigt

Det måste man ju inte? Det går att ha ett lokalt konto precis som förut, men man kan logga in med ett MS-konto för att få fler funktioner.

Visa signatur

| AMD Phenom II x6 1100T @ 4 GHz || Thermalright ultra 120 eXtreme || Asus Crosshair IV Formula 890FX |
| 8GB Corsair Vengeance LP @ 7-8-8-19 1500 MHz || Asus GTX 560 ti directCUII @ 1000/2300 MHz |
| Adata XPG SX900 512 GB SSD || Corsair HX Series 520W || Antec p182 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Menar du att ME och Windows 2000 är samma OS?

Indeed. Klantig/trött meningsbyggnad där.

Trodde förr, inte nu för tiden då.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Skrivet av Shockwave:

Win 8 is some goood shit

Kommer det att kosta att uppgradera från W8 till W8.1?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RzrTrek:

Inkludera startmenyn, eller far åt pipsvängen era förrädare vid namn Microsoft!

Men.. sååå svårt är det ju faktiskt inte o lägga till den "inkluderade" start menyn. Jo, visst, det hade kanske varit bättre o inkludera en kryssruta men 99% av folk jag pratar med som verkligen testat W8 vill inte ha tillbaka den gamla start menyn. Om man hade gjort det för lätt så hade nog den större massan bara kryssat i o använt den gamla start menyn o inte ens testat W8 ordentligt. Knivigt!

Testa:
1. Höger klicka på Taskbaren, Klicka Toolbars o sen New Toolbar
2. Gå till pathen C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\
3. Välj Programs o klicka select.

Vips... gratis start meny som uppdateras automatiskt. Sen kan man ju köra ett av flera gratisprogram för o hoppa direkt till desktopen om man vill. På min media dator hoppar jag direkt till desktopen samt startar XBMC tex.