Windows 8.1 "Blue" kan låta användaren starta direkt till skrivbordet

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Shockwave:

Och den är fortfarande lika fel.

Skrivet av phoenix4m:

Jag tänker vägra använda något annat än Win 7 tills när micro$oft presenterar ett OS där jag har ett VAL.
Punkt slut.
Jag vill att Microsoft själva ska vara så ödmjuka att de låter mig välja om jag vill ha startmeny eller "Metro".
Försök inte tvinga på mig något om jag inte vill....
Jag vill att alla ska ha valmöjligheten i den produkt de köpt.

Skickades från m.sweclockers.com

Vad menar du, hade du val i Windows 7?

Skrivet av trolliban:

Jag gillar startskärmen, gör man inte det är man troligtvis inte så van vid snabbtangenter, utan klickar sig fram överallt. Kör man mycket med tangenter är startskärmen bara en stor förbättring jämfört med startmenyn.

skulle dock vilja kunna tweaka utseendet på den mer.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har inga problem med startskärmen och jag använder inte kortkommandon, vanligtvis.

Skrivet av LeVvE:

Tror inte du fattar vad han menar.

Aero finns på vissa teman bara för att få genomskinlighet och massa skit, när man installaerar Windows 7 har du inte Aero aktiverat som standard.
Bara för du har en startknapp heter det inte Aero. Finns Standard-tema och Aero-tema, skillnaderna är små.

Man sätter på Aero för att få mer blingbling.

Jag var glad att de tog bort Aero och fixade snyggt desktop UI som inte använder det, flyter bättre och DX11 spel krånglar mindre.

Fattar inte hur folk kan gilla den kommentaren.

Fast nu är det ju så att Aero, eller snarare liknande funktioner, finns i Windows 8.
Aero är INTE genomskinligheten. Råkar bara vara så att den funktionen finns i Vista/7.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sscnz:

Men.. sååå svårt är det ju faktiskt inte o lägga till den "inkluderade" start menyn. Jo, visst, det hade kanske varit bättre o inkludera en kryssruta men 99% av folk jag pratar med som verkligen testat W8 vill inte ha tillbaka den gamla start menyn. Om man hade gjort det för lätt så hade nog den större massan bara kryssat i o använt den gamla start menyn o inte ens testat W8 ordentligt. Knivigt!

Testa:
1. Höger klicka på Taskbaren, Klicka Toolbars o sen New Toolbar
2. Gå till pathen C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\
3. Välj Programs o klicka select.

Vips... gratis start meny som uppdateras automatiskt. Sen kan man ju köra ett av flera gratisprogram för o hoppa direkt till desktopen om man vill. På min media dator hoppar jag direkt till desktopen samt startar XBMC tex.

99% av de som verkligen testat w8 fortsätter att köra w7. Varför skulle de vilja ha startmenyn i ett os de inte vill ha?

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av sscnz:

Men.. sååå svårt är det ju faktiskt inte o lägga till den "inkluderade" start menyn. Jo, visst, det hade kanske varit bättre o inkludera en kryssruta men 99% av folk jag pratar med som verkligen testat W8 vill inte ha tillbaka den gamla start menyn. Om man hade gjort det för lätt så hade nog den större massan bara kryssat i o använt den gamla start menyn o inte ens testat W8 ordentligt. Knivigt!

Testa:
1. Höger klicka på Taskbaren, Klicka Toolbars o sen New Toolbar
2. Gå till pathen C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\
3. Välj Programs o klicka select.

Vips... gratis start meny som uppdateras automatiskt. Sen kan man ju köra ett av flera gratisprogram för o hoppa direkt till desktopen om man vill. På min media dator hoppar jag direkt till desktopen samt startar XBMC tex.

Fast nu så startar ju skrivbordet så fort du startar ett Win32-program alltså XBMC. Behövs inga tredjepartsprogram så länge man är ok med att det dyker upp något fönster på skärmen. Det är bara att välja att starta något vid logon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

99% av de som verkligen testat w8 fortsätter att köra w7. Varför skulle de vilja ha startmenyn i ett os de inte vill ha?

Jag håller inte med om att massor går tillbaka till 7an. De som gör det har ofta något specifikt företagsprogram som inte helt stöds än eller så hör de till den gruppen som inte testat ordentligt, eller har hakat upp sig på Metro/Startmenyn av ren princip verkar det som.

Jag vet många som precis som jag insåg att det var trevligt med förbättringarna i Windows 8 och var luriga nog att kunna ladda hem ClassicShell och UXStyle.

Varför skulle jag gå tillbaka till Windows 7 när alla andra saker "under huven" bara blir bättre och bättre i nyare Windows, när det är så enkelt att fixa de få utseendemässiga grejerna som visserligen störde mycket, men ändå inte påverkar effektiviteten?

Jag tänker ju inte köra ett gammalt OS bara för att "de borde ha skickat med valet att köra desktop direkt från början", så nu har jag Windows 8 på både spel-PCn och HTPCn och det flyter på som 7an gjorde, fast aningen bättre lite här och där. Lite snabbare på diverse saker och mer features om man vet var man ställer in systemet.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Fast nu är det ju så att Aero, eller snarare liknande funktioner, finns i Windows 8.
Aero är INTE genomskinligheten. Råkar bara vara så att den funktionen finns i Vista/7.

Metro/Startskärmen är bara Explorer.exe med twinui.dll och shcore.dll. Windows Runtimeprogram som är mening att hanteras av twinui.dll och shcore.dll samt köras i sandlåda i den miljön som appx-paket kan användas direkt från skrivbordet med lite tweaks i Visual Studio, så det är en helt artificiell begränsning som snarare stoppar utvecklare från att använda det. Aero är där och är alltid igång, med mjukvarurendering om hårdvaran inte finns. Det är bara att det inte finns något Aero-tema. Vanligt fönsterhantering även av Windows Store-program behöver flytta ut till DWM och fungera som vilket skrivbordsprogram som helst.

Pekgester med musen (med touch), multitouch trackpad eller pekskärm måste fungera med alla typer av program för de är inte begränsade till program i startmenyn på surfplattor, att ha två olika system som ändå använder samma resurser och abstraherar samma APIer men beter sig olika behöver vi inte. Aningen blir det en förstaklassig Win32-miljö eller så dödar dem det. Det finns inga andra alternativ.

Det är inget som kan ersätta Windows när det är ett skal helt beroende av all Windows-teknik under. Ta bort möjligheten att utveckla Win32 och du tar bort möjligheten att utveckla Windows och "Metro". Finns ingen vits att begränsa konfigurationsmöjligheterna heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Tyvärr så kommer nog "8.1" att kosta pengar (ni hörde det här först !).

Ja det är ju ett nytt OS, som Vista och 7:an.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Förstår inte meningen med Metro ens på mobiltelefoner, det är ju bara kladdigt och svårt att få en bra överblick.
Har det med Hipster-eran att göra?

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceogar:

Ja det är ju ett nytt OS, som Vista och 7:an.

Med en helt splitterny funktion som gör att man kan starta direkt till skrivbordet. Banbrytande!

Nej, tillbaka till ruta ett.

Permalänk
Medlem

För att förtydliga det så behöver de se till så immersive-anpassade program i princip kan fungera som vanliga program och att man kan använda Windows Runtime från skrivbordet som ett vanligt program precis som ett WPF-program ritar upp i DX och hanteras av DWM. Att ha det som två gränssnitt som miljöer fungerar inte och är inte önskvärt det tillplattade UI:t är faktiskt inte till för eller designat med pekskärm och används även inom Ribbonprogram som formspråk, det finns inget som säger att ett WPF-program eller ett MFC-program inte skulle kunna byggas för pek precis lika bra, alla funktioner i WinRT finns i underliggande drivrutiner, dller osv. De kan lika gärna lägga in lite nya apier och lägen för "äldre" program för att dra nytt av samma funktioner om utvecklarna så väljer.

En miljö är vad det är så det måste bete sig som det så småning om, annars får det ingen att använda alla nya ramverk de utvecklar.

Är inte riktigt säker på att det är rätt strategi för mobiler heller, för det betyder att du får direkt åtkomst till massor Win32-apier i telefonerna och ändå en miljö som är mindre kraftfull än konkurrenternas än så länge. Fast det är mest för att de väljer så.

Mer enhetligt måste de få till det, att de ens får tanken att döpa programbiblioteken twinui.dll säger ju en del. Dubbla gränssnitt, de kan lika gärna döda immersive och flytta in allt i DWM så det fungerar som vanliga Win32/.NET program. Varför ska utvecklare bry sig om Windows Store/Windows Runtime bara för att de valt att (samma) gester inte ska fungera med Windowsprogram?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av FribBe:

Med en helt splitterny funktion som gör att man kan starta direkt till skrivbordet. Banbrytande!

Nej, tillbaka till ruta ett.

Ja, för det är ju enda skillnaden *facepalm*

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Ja, för det är ju enda skillnaden *facepalm*

Givetvis inte. Men det är knappast så att många vill använda ett OS som har många förbättringar om det nu använder sig utav ett interface som Win8.

Permalänk
Medlem

om dem bara gör om hela W8 så det blir mer likt W7 så kommer nog fler köpa, dock om man redan har W7 varför ska man då byta? Ne jag väntar till W9 innan jag byter. W7 flyter på bra och funkar jättebra så det får stanna på burkarna tills ngt bättre kommer

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extremaz:

om dem bara gör om hela W8 så det blir mer likt W7 så kommer nog fler köpa, dock om man redan har W7 varför ska man då byta? Ne jag väntar till W9 innan jag byter. W7 flyter på bra och funkar jättebra så det får stanna på burkarna tills ngt bättre kommer

Jag bytte till W8 för på min burk var det betydligt snabbare och imo bättre.

Lägg inte för mycket hopp på W9, du kommer säkert bli besviken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Går det? Snälla, visa!

Jag tror det var den här jag använde: http://techmell.com/windows-tips/disable-ribbon-enable-window... (rätt länk den här gången)
Sedan är det bara klicka på layout och bocka i "menu bar" som vanligt

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Jag tror det var den här jag använde: https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/12484_...

Sedan är det bara klicka på layout och bocka i "menu bar" som vanligt

Jag tror att du skrivit in fel länk.

Visa signatur

I5 9600K | 16GB CORSAIR | AORUS MASTER-CF | 1TB SAMSUNG 970 NVME | CORSAIR 850W | PHANTEKS ENTHOO | msi g241, xtrfy k4, xtrfy m4, xtrfy musmatta, logitech g533.

Permalänk
Avstängd

Det skönaste är ju nästan att vi kommer få testa Windows 8.1 Preview om lite drygt två månader när Build 2013 går av stapeln!

http://www.buildwindows.com/

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sewerin:

Jag tror att du skrivit in fel länk.

Haha! Ja jävlar... Den får jag väl bjuda på Ytterligare ett bevis på att jag inte har vid en dator att göra innan koffeinet satt in.

Det här är rätt länk: http://techmell.com/windows-tips/disable-ribbon-enable-window...

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Inaktiv

Gott att höra, jag tillhör väl en av de få som orkar klicka på "Desktop" när Windows bootat up?

Tycker faktiskt att Win8 "metro" är ganska så fint att titta på som välkomstbild, men därefter helt värdelöst att använda.

Dock ett stort misstag av MS att inte ha en valmöjlighet för oss kunder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Det skönaste är ju nästan att vi kommer få testa Windows 8.1 Preview om lite drygt två månader när Build 2013 går av stapeln!

http://www.buildwindows.com/

Frågan är ju varför de har previews när de inte lyssnar på de som ger feedback. Om nu folk skriker sig hesa över den saknade startmenyn (som förra gången) och Microsoft inte lyssnar så vet jag inte vad meningen är. Men vi får väl se. De som sa att Windows 8 skulle floppa medialt fick ju rätt, så Microsoft kanske lyssnar på folk den här gången. Nykelordet är valfrihet. Microsoft har inget att förlora på att låta folk välja startmeny och så vidare. Ju fler valmöjligheter som finns desto mer framstår det som ett alternativ som passar alla. Om de å andra sidan fnyser åt kritiken, som förra gången, så lär de nog ha betydligt färre personer som bryr sig om att testa 8.2 eller vad det kommer heta.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ozzed:

Frågan är ju varför de har previews när de inte lyssnar på de som ger feedback. Om nu folk skriker sig hesa över den saknade startmenyn (som förra gången) och Microsoft inte lyssnar så vet jag inte vad meningen är. Men vi får väl se. De som sa att Windows 8 skulle floppa medialt fick ju rätt, så Microsoft kanske lyssnar på folk den här gången. Nykelordet är valfrihet. Microsoft har inget att förlora på att låta folk välja startmeny och så vidare. Ju fler valmöjligheter som finns desto mer framstår det som ett alternativ som passar alla. Om de å andra sidan fnyser åt kritiken, som förra gången, så lär de nog ha betydligt färre personer som bryr sig om att testa 8.2 eller vad det kommer heta.

Det finns inte "en chans i helvetet" att startmenyn kommer tillbaks i Windows, någonsin. Det är bara att släppa det Ozzed, du får fokusera på något annat helt enkelt.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Hedersmedlem

Bra då fattas bara att slippa en startmeny som tar upp hela skärmen så är vi tillbaka till något som går att använda. Inte ens på min HTPC känns "modern UI" vettigt för min användning.

Edit: Ska det behöva vara så svårt att inte utnyttja sin ställning för att försöka knipa lite andelar av mobil/surfbräd-marknaden (eller hur de nu resonerar) på bekostnad av att inte låta användarna anpassa UI efter deras preferenser/behov?

Skrivet av Orici:

Du är inte den enda som satte morgonkaffet i halsgropen. Behöva börja betala för win? Huga hemska tanke

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Det finns inte "en chans i helvetet" att startmenyn kommer tillbaks i Windows, någonsin. Det är bara att släppa det Ozzed, du får fokusera på något annat helt enkelt.

Och hur vet du det? Helt uppenbart är att en av anledningarna till att Windows 8 inte går så bra är dess interface. Det har gått drygt 5 månader nu. Det handlar inte om ovana längre. Antingen så menar du att Microsoft är naiva och fortfarande hoppas att den stora massan kommer vänja sig, vilket inte verkar troligt, eller också menar du att de helre tar med sig sin stolthet i graven än att gå med vinst.

Jag ser det som högst troligt att startmenyn kommer tillbaka. Global sök och "boot to desktop" ryktas ju återinföras. Därifrån är steget inte jättelångt till startmenyn.

Dessutom får vi komma ihåg att Windows 7, utan "modern UI" har support till 2020. 7 år till. Och jag tror inte att Microsoft vill ha ett "nytt XP" i Windows 7. Och därför kommer de se till att alla "gamla rävar" blir nöjda. Det finns ingenting som säger att man inte kan ha både ock. Dessutom har ju Microsoft visat att man är beredd att rätta till misstag (Vista) ganska snabbt om så krävs.

Den som lever får se. Men jag tror du är fel ute.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk

Nja, är inte så värst upphetsad över denna nyhet, för vi blir ändå påtvingade Modern UI skräpet, enda skillnaden är att man kan få datorn att starta på skrivbordet. Men, det är klart att det är ett steg i rätt riktning.
Ifall de skulle lägga till startmenyn och göra hela Modern UI helt valfritt så svär jag att jag köper Windows Blue på direkten.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ozzed:

Och hur vet du det? Helt uppenbart är att en av anledningarna till att Windows 8 inte går så bra är dess interface. Det har gått drygt 5 månader nu. Det handlar inte om ovana längre. Antingen så menar du att Microsoft är naiva och fortfarande hoppas att den stora massan kommer vänja sig, vilket inte verkar troligt, eller också menar du att de helre tar med sig sin stolthet i graven än att gå med vinst.

Jag ser det som högst troligt att startmenyn kommer tillbaka. Global sök och "boot to desktop" ryktas ju återinföras. Därifrån är steget inte jättelångt till startmenyn.

Dessutom får vi komma ihåg att Windows 7, utan "modern UI" har support till 2020. 7 år till. Och jag tror inte att Microsoft vill ha ett "nytt XP" i Windows 7. Och därför kommer de se till att alla "gamla rävar" blir nöjda. Det finns ingenting som säger att man inte kan ha både ock. Dessutom har ju Microsoft visat att man är beredd att rätta till misstag (Vista) ganska snabbt om så krävs.

Den som lever får se. Men jag tror du är fel ute.

Exakt, de vill inte ha ett nytt Windows XP i Windows 7. Därför är det av yttersta vikt att man lyckas skapa ett mervärde i Windows 8/8.1 som inte finns i Windows 7. Hundratusentals nya moderna grymma appar till exempel. Det har vi inte nu men förhoppningsvis längre fram.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Exakt, de vill inte ha ett nytt Windows XP i Windows 7. Därför är det av yttersta vikt att man lyckas skapa ett mervärde i Windows 8/8.1 som inte finns i Windows 7. Hundratusentals nya moderna grymma appar till exempel. Det har vi inte nu men förhoppningsvis längre fram.

Det jag menade var att många har hängt kvar på XP då de är missnöjda med senare operativ, och många kommer förmodligen stanna kvar på Windows 7 för att de är missnöjda med Windows 8 och frammåt, om de inte får tillbaka startmenyn. Många klöks vid blotta tanken på appar på desktop. Vad gör det dem om de är "grymma".

Och återigen. Microsoft vinner ingenting på tvånget. De som ogillar låter helt enkelt bli att skaffa Windows 8 och stannar på Windows 7. Som sagt så måste de erbjuda dem en miljö de vill ha. Annars stannar de på Windows 7 i många år, och då har vi en ny XP-situation igen. Det tror jag Microsoft vill undvika, därför tror jag de kommer införa valmöjligheten till en startmeny, så att gränssnitten kan existera paralellt.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Skrivet av Oneone:

Det finns väldigt många anledningar att deskippade det med Windows 8, och tacka gudarna för det kan jag säga iaf när man jobbar med att Deploya OS, men det är också jobbigt för spel och annat gött som stället till det med Aero. Utbildning på ett plattare gränssnitt ? tror jag inte så mycket på, folk har kört Office (2010) framåt med ribons nu att det inte är ett problem.

Gudarna svarar varsågod.

Får jag fråga vad din första mening betyder? De skippade det (Aero?) och du tackar gudarna när du installerar operativsystem?

Vad är det som ställer till det med Aero?
Du tror inte att det var en inlärningskurva till Ribbons i Office 07/08/10/11?

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk

Wow, tack Microsoft, vad snälla ni är som inte totalt skiter i er användarbas. Ni har bara tappat två år på det här. Fast det var tydligen för mycket begärt att inte vilja bli inlåst i Microsoft Store.

Den stora frågan är: kan Steve Ballmer sitta kvar? Han har uppenbarligen inget omdöme alls.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ozzed:

Det jag menade var att många har hängt kvar på XP då de är missnöjda med senare operativ, och många kommer förmodligen stanna kvar på Windows 7 för att de är missnöjda med Windows 8 och frammåt, om de inte får tillbaka startmenyn. Många klöks vid blotta tanken på appar på desktop. Vad gör det dem om de är "grymma".

Och återigen. Microsoft vinner ingenting på tvånget. De som ogillar låter helt enkelt bli att skaffa Windows 8 och stannar på Windows 7. Som sagt så måste de erbjuda dem en miljö de vill ha. Annars stannar de på Windows 7 i många år, och då har vi en ny XP-situation igen. Det tror jag Microsoft vill undvika, därför tror jag de kommer införa valmöjligheten till en startmeny, så att gränssnitten kan existera paralellt.

Tycker du inte att det är ett märkligt resonemang? Att man ska lyckas locka över användare från ett operativsystem till ett annat genom att göra det nya operativsystemet mer likt det gamla? Varför ska jag välja Windows 8 om det fungerar och ser ut på samma sätt som Windows 7?

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av blomqvist:

Gudarna svarar varsågod.

Får jag fråga vad din första mening betyder? De skippade det (Aero?) och du tackar gudarna när du installerar operativsystem?

Vad är det som ställer till det med Aero?
Du tror inte att det var en inlärningskurva till Ribbons i Office 07/08/10/11?

Är du seriös nu?

Jag säger att det är ett problem med aktivering av Aero vilket innebär att med vissa modeller, speciellet bärbara så aktiveras inte alltid Aero gränssnittet med automatik utan man får göra en speciallösning så att alla användare blir nöjda och får Aero.

Något annat som ställer till det med Aero och spel och när man kör i fullskärmsläge och till exempel alt-tabbar fram och tillbaka kan få Aero gränssnittet att växla mellan vanligt utseende och Aero utseende vilket resulterar i att drivrutinen kan krasha, vilket också resulterar i att ditt spel krashar. Sen finns det mer problem du kan väll googla lite på det

Jo det tror jag med majoriteten av alla användare både företag,kommuner samt vanliga användare kör åtminstånde office 2010 idag så det borde inte vara ett problem inte vad jag har upplevt iaf.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Tack!
En startmeny ala Win7 och vi är uppgraderade!

Visa signatur

"Trust Me, I'm an Engineer"