Bilder på ditt senaste inköp (2014)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ficklampa:

Det var tanken.

Detta kanske avslöjar lite mer vad det är?

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem
Skrivet av ficklampa:

Detta kanske avslöjar lite mer vad det är?

http://i.imgur.com/CFt4Rb9.png

http://shield.nvidia.com/wireless-game-controller/

Permalänk
Medlem

Ja, och tableten i bilden innan.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Blev ett bar guldiga Xiaomi Pistons 2, väntar på ett par silvriga också, de är ännu läckrare än de här, men hur som helst, nedan är par bilder tagna med min Oneplus One som de ska användas med

Riktigt prisvärda lurar må jag säga, låter nästan lika bra som mina ath-m50, mediakontrollknappar, kabelstrumpa i tyg och gjorda av metall, allt detta för ca 200 spänn inkl frakt från Kina. Tog bara 7 dagar innan jag hade dem i handen från att jag klickade på köpknappen.

http://i.imgur.com/BWb4n0V.jpg

http://i.imgur.com/YWfWVPO.jpg

http://i.imgur.com/PghLP67.jpg

Orkar inte kriga head-fi, läcker en del ljud antar jag?

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonw:

Orkar inte kriga head-fi, läcker en del ljud antar jag?

Inte så värst, lyssnar man på normala ljudnivåer läcker de bara en aningen mer än mina gamla helslutna Klipsch s4. Drar man igång högsta ljudet så läcker de såklart rätt rejält. Om man håller sig inom normala ljudnivåer är jag hur som helst helt övertygad om att de inte läcker tillräckligt för att störa omgivningen. Om det är lite mer ljud omkring en så kan man säkerligen dra igång högsta ljudet utan att det hörs också.

Sen får vi ju inte heller glömma fördelen med att de är en aningen öppna, basen blir kraftigare och känns mer naturlig, enligt mig såklart. Ljud är ju trots allt subjektivt.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Leafo:

http://i.imgur.com/WZQNESh.jpg

http://i.imgur.com/71MeZLQ.jpg

http://i.imgur.com/abPEot1.jpg

http://i.imgur.com/HigT0Yo.jpg

http://i.imgur.com/qYFAmFj.jpg

Tänkt som en Julklapp till storebrorsan, så han kan byta ut sin rosthög till så kallad kniv (fiskare). Däremot så lutar det åt att jag kanske behåller den.

Varifrån köpte du första tröjan? Den var fin.

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Inte så värst, lyssnar man på normala ljudnivåer läcker de bara en aningen mer än mina gamla helslutna Klipsch s4. Drar man igång högsta ljudet så läcker de såklart rätt rejält. Om man håller sig inom normala ljudnivåer är jag hur som helst helt övertygad om att de inte läcker tillräckligt för att störa omgivningen. Om det är lite mer ljud omkring en så kan man säkerligen dra igång högsta ljudet utan att det hörs också.

Sen får vi ju inte heller glömma fördelen med att de är en aningen öppna, basen blir kraftigare och känns mer naturlig, enligt mig såklart. Ljud är ju trots allt subjektivt.

Alright, var sugen på ett prova ett par nya slit och släng-lurar till telefonen. Brukar lyssna kring 80-85%, antar att det är ett no-go för min del i så fall?

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem
Skrivet av amanito:

Varifrån köpte du första tröjan? Den var fin.

Tradera, hjälper inte dig så mycket tror jag

Visa signatur

💻GPD WIN 1 Portable "3DFX" | 💻 CATICORN (22")Lappy | 💻Compaq Armada 1592 DT | 💻Thinkpad x240 Linux Mint |
🖥️Desktop | i9 10850k | Kraken X53 CPU |Trident Z 4000MHz 32GB RAM | PALIT RTX 3090 | BYKSKI AIO WC GPU | 3x NVME | 2x SSD | Kolink Stronghold Overseer |
💻IBM Thinkpad T42 | 32GB IDE SSD | 128MB RAM | Radeon 7500 | 14" |
Länk till över 20 års Egenkomponerad Musik

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonw:

Alright, var sugen på ett prova ett par nya slit och släng-lurar till telefonen. Brukar lyssna kring 80-85%, antar att det är ett no-go för min del i så fall?

Om du lyssnar på så hög volym tror jag du ska hitta något annat tyvärr, testade på 80-90% nyss och kunde höra musiken rätt tydligt, i ett tyst rum.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Skrivet av Bakgrund:

Sen får vi ju inte heller glömma fördelen med att de är en aningen öppna, basen blir kraftigare och känns mer naturlig, enligt mig såklart. Ljud är ju trots allt subjektivt.

Öppna låter som en bra sak. Jag får "övertryck" i skallen, lättare lock för öronen och så när jag har in-ear i mer än några minuter i sträck. Ska ge dessa en chans. Börjar sakna att ha musik med när jag pendlar

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Öppna låter som en bra sak. Jag får "övertryck" i skallen, lättare lock för öronen och så när jag har in-ear i mer än några minuter i sträck. Ska ge dessa en chans. Börjar sakna att ha musik med när jag pendlar

Öppna var nog lite fel uttryckt av mig, det där "meshade" på baksidan lär nog inte hjälpa så värst mycket på symptomen du beskriver, är mest ljudet det påverkar.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Skrivet av Bakgrund:

Öppna var nog lite fel uttryckt av mig, det där "meshade" på baksidan lär nog inte hjälpa så värst mycket på symptomen du beskriver, är mest ljudet det påverkar.

Fast det är ju mer eller mindre samma sak, antar jag. Mina tidiga dagars In-Ear hade "vents" på baksidan, då märkte jag inte alls av samma sak,
Nåväl, dom är både snygga och billiga, så det skadar absolut inte att testa med ett par

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Fast det är ju mer eller mindre samma sak, antar jag. Mina tidiga dagars In-Ear hade "vents" på baksidan, då märkte jag inte alls av samma sak,
Nåväl, dom är både snygga och billiga, så det skadar absolut inte att testa med ett par

Ah, jag har inte så stora referensramar när det gäller in-ears, är egentligen bara de här och Klipsch s4, men om du är villig att chansa så slå till

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Behövde en ny switch. Zyxel gs-105b v2. Känns stabli med metallchassi strömsnål (green). Köpte även lite kablar 10+2 meter cat6

Visa signatur
Permalänk

Köpte mig det här.
Drakborgen samt expansionen.

Nu blir det brädspelskväll

Permalänk
Medlem

Tröttnade på Avast av flera anledningar igår, det är väl en annan story men hur som helst så skickade de 30, ja 30(!) dyra sms till Tjeckien för att jag hade deras jävla anti-theft installerat, och dels så får man uppleva Avasts misslyckade false-positives varje dag.

Tänkte jag att man kanske skulle prova Malwarebytes men blev lite sur när jag såg att de hade ersatt livstidslicenserna med nån årsprenumeration. Fast efter lite googlande trillade jag in på Amazon och hör och häpna så fanns det en livstidslicens för ynka 29 USD. Kunde inte vara nöjdare.

Och eftersom det här är bilder på ditt senaste inköps-tråden och inte "berätta om hur avast är värdelöst" så slänger jag in en bild.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Ny mobil, väntar bara på ett skydd

Visa signatur

R4 Titan, 5800x, 16 Gig , Dell U2410, G502 ,Philips HP 800 hörlurar, Ducky shine 3 cherry black, Nvidia 3070, Samsung 840 basic 250 GB, WD blue 1TB m2 SSD
"Where knowledge ends, religion begins." -- Benjamin Disraeli"

Permalänk
Medlem

Jag gick så långt att betala 400kr mer för höj och sänkbara armstöd i slutändan.

Visa signatur

💻GPD WIN 1 Portable "3DFX" | 💻 CATICORN (22")Lappy | 💻Compaq Armada 1592 DT | 💻Thinkpad x240 Linux Mint |
🖥️Desktop | i9 10850k | Kraken X53 CPU |Trident Z 4000MHz 32GB RAM | PALIT RTX 3090 | BYKSKI AIO WC GPU | 3x NVME | 2x SSD | Kolink Stronghold Overseer |
💻IBM Thinkpad T42 | 32GB IDE SSD | 128MB RAM | Radeon 7500 | 14" |
Länk till över 20 års Egenkomponerad Musik

Permalänk
Avstängd

Kom över denna vinylspelare idag på en loppis för 345kr och den funkar hur fint som helst.

Och så blev det en film till kvällen.

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem

500 kr på webhallen, riktigt nöjd. Har tyckt dom var för dyra innan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prodigys:

500 kr på webhallen, riktigt nöjd. Har tyckt dom var för dyra innan.http://i.imgur.com/EflCcwX.jpg

Hur är dom?

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Medlem
Skrivet av running_wild:

Hur är dom?

Inte för att jag var den som du svarade på.
Men fick mina igår, och de är ruskigt sköna att ha på sig, och ett väldigt klart ljud i mikrofonen samt riktigt bra ljud från lurarna.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eldritzh:

Inte för att jag var den som du svarade på.
Men fick mina igår, och de är ruskigt sköna att ha på sig, och ett väldigt klart ljud i mikrofonen samt riktigt bra ljud från lurarna.

Allright! Har själv ett steelseries v2 någonting... Har ganska stort huvud som är lite äggformat, så de sitter inte så bra på mitt huvud. Har kollat en del på detta headset och tänkte höra mig för innan man köper. Ska försöka åka ut någonstans och testa med!

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Medlem
Skrivet av running_wild:

Allright! Har själv ett steelseries v2 någonting... Har ganska stort huvud som är lite äggformat, så de sitter i så bra på mitt huvud. Har kollat en del på detta headset och tänkte höra mig för innan man köper. Ska försöka åka ut någonstans och testa med!

Har själv ett enormt huvud, och tyckte att detta satt väldigt bra när jag hade det på största möjliga inställning.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem
Skrivet av running_wild:

Hur är dom?

Riktigt sköna och ljudet är också rätt bra.

Permalänk
Medlem

2 t-shirts kom hem från Threadless. Beställde med en kompis så jag behövde inte betala frakten. 21 dollar blev det totalt för mig. Lite nördiga sådär.
Nummer 1:

Nummer 2:

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem

Xiaomi Pistons 2, kunde inte låta bli efter rekommendationerna i tråden!

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

Idag kom min Silver-Gröna Z3 med lurar på köpet. Gjorde en unboxing också https://www.youtube.com/watch?v=ARDoLzI7AU0

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

Xiaomi Pistons 2, kunde inte låta bli efter rekommendationerna i tråden!

Vad tycker du om dem så här långt?

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Det senaste som jag köpte:

Bandets namn är på finska och det betyder ungefär Barnmorskor av Ondska.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.