Crusader-build. Behöver tips, verkar så klen?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BergEr:

Ah, är bara 68 på min crusader (för upptagen med att glida runt och critta 200mille på min wizard
Gick på builds som jag lirat med som gjort bra dmg.

Med full cdr har väll bombardment 20sec~ cd? Om man nästan dödar en grupp med en sån lär man ju ha den igen till nästa.

Jo, men grejen är inte att CD-baserade skills gör skada. Utan resterande som är helt värdelösa, framförallt Secondarys och allmänna Wrath-spenders.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Tycker inte att den är klen på något sätt. Allt handlar om rätt gear till builden man använder.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Delita:

Tycker inte att den är klen på något sätt. Allt handlar om rätt gear till builden man använder.

Finns en anledning till att Blizzard kommer göra flest klassjuteringar för Crusadern till nästa patch

Skadan är för låg med många(alla?) Wrath-spenders i nuläget. Det är även rätt tradigt att det är ett måste att köra med Heavenly Strength då enhandsvapen är riktigt värdelösa för klassen.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Finns en anledning till att Blizzard kommer göra flest klassjuteringar för Crusadern till nästa patch

Skadan är för låg med många(alla?) Wrath-spenders i nuläget. Det är även rätt tradigt att det är ett måste att köra med Heavenly Strength då enhandsvapen är riktigt värdelösa för klassen.

Själv har jag inga som helst problem med klassen, men jag kan hålla med om att den kan finjusteras en del.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Delita:

Själv har jag inga som helst problem med klassen, men jag kan hålla med om att den kan finjusteras en del.

Typ varenda Crusader-ability kommer bli buffade i nästa patch Visserligen är detta inte officiella uppgifter utan är data-minade.

Crusader har helt klart varit en dålig klass rent skademässigt. När jag lirat i en grupp med 4 pers så märks det hur underlägsen man är, utan man får mest hjälpa mest till med sin bombardment samt Laws.

Den enda egentliga nerfen är en runa i Heavens Fury som tappar skada.

http://www.diablofans.com/news/48018-diablo-3-reaper-of-souls...

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

sitter på en ca 1.3 mil skada selfbuffed på min crusader, använder stalgards decimator som vapen.. plöjjer elite packs i torment 2 på några få sekunder.. fungerar ypperligt.. använder samma gear på barben, får ca 3mil damage med cds poppade... går sjukt snabbt!

om där finns intresse kan jag länka profil när jag är hemkommen

Visa signatur

New:| 4930k 6 core @ 4.4ghz | 16gb corsair platinum 1866mhz | Asus X79 Deluxe | sli 780 lightning | Cooler master v1000w+ | Corsair 540 air |

old:| i7 2600k @ 4.5ghz | 16gb Corsair Vengeance | MSI-P67A-GD65 | MSI GTX680 Lightning | Corsair TX650 | Fractal Design R3 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av LaFace:

sitter på en ca 1.3 mil skada selfbuffed på min crusader, använder stalgards decimator som vapen.. plöjjer elite packs i torment 2 på några få sekunder.. fungerar ypperligt.. använder samma gear på barben, får ca 3mil damage med cds poppade... går sjukt snabbt!

om där finns intresse kan jag länka profil när jag är hemkommen

Den vill jag se
Sitter på veka 500k i skada :/
Men ska inte klaga jag gillar att spela lite tankigt hehe

Permalänk
Medlem

http://eu.battle.net/d3/en/calculator/crusader#aZXfYR!aTVS!aa...

Såhär bygger jag min crusader när jag spelar i grupp med andra, framförallt wizards. Agerar mer av en dpshöjare för gruppen än min egen dps samtidigt som jag bygger mer åt tankhållet. Elitpacks dör oerhört fort. Sedan har jag vapnet som summonar en demonic slave (kommer ej ihåg vad det heter) men det är egentligen all min dps grundad på. Hoppas du hittar ditt sätt att spela klassen på

Permalänk
Medlem

Jag kör en tank-crusader (15 mil thoughness, ~550k dps), men jag steamrollar T2 utan större problem (har inte testat T3 solo än).

Jag har dock haft tur och hittade ett av de bättre vapnena för Crusaders: http://i.imgur.com/7Pj4pR4.png

Så jag kör naturligtvis Condemn med Vacuum-runan.
Utöver detta kör jag Attack-speed lagen med runan som ökar crit dmg med +100%, Judgement med runan som ökar critchans med +80%, Champion of Akarat med runan som gör att jag exploderar för 100% weapondamage per 20 Wrath spenderat, samt Punish med +HPreg on block och Sweep med 50% chance to stun.

Gå in i elitpack (eller massvis med mobs rent allmänt), aktivera lagen och judgement och se hur allting exploderar. Elite-packs dör på någon sekund.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Intressanta builds, ska nog testa
Körde lite igår på T1 och brände igenom allt med min gubbe Hade nog mest problem innan pga extrem lagg, när jag satt på laptopen och lirade i helgen (var och besökte syrran och hennes gubbe och vi körde heldagar D3 )

Så här ser min Crusader ut just nu.
http://eu.battle.net/d3/en/profile/TheDoor-2587/hero/39007035

Minsc det där vapnet hittade jag dock med 2,4K i skada skoj att använda med condemn, dock funkade inte den builden jag körde då. Kör du mycket CDR?

/Erik

Permalänk
Medlem

Crusadern fick ju lite boost här och var i senaste patchen, hur tycker folk det fungerat sedan dess?
För min egen del var det väl den lilla kicken min crusader behövde för att hoppa från t1 till t3 utan några påträngande problem, än om vissa elites kanske tar lite för lång tid att hugga ner ändå.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem

Jag har inte hunnit testa än, ska bli trevligt att komma hem från jobbet och köra någon timme

Permalänk
Medlem

Min fungerar ganska bra nu måste jag säga, däremot behöver jag få upp min vitality som är typ 100-150k för lite känner jag för den tankaktiga build jag är ute efter. Gör hyggligt med skada dock! bara testat T1 med den än så länge...

http://eu.battle.net/d3/en/profile/trickeh-1488/hero/39590381

MEN, har en fråga. Är det så att fienden skalas till vilka man spelar med? Verkar onekligen så, vissa rundor så pufflar jag på bra med skada medans när det kommer in en eller ett par med paragon lvl 200+ så gör jag knappt någon skada längre medans de verkar röja ned det mesta rätt snabbt.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av trickysaer:

Min fungerar ganska bra nu måste jag säga, däremot behöver jag få upp min vitality som är typ 100-150k för lite känner jag för den tankaktiga build jag är ute efter. Gör hyggligt med skada dock! bara testat T1 med den än så länge...

http://eu.battle.net/d3/en/profile/trickeh-1488/hero/39590381

MEN, har en fråga. Är det så att fienden skalas till vilka man spelar med? Verkar onekligen så, vissa rundor så pufflar jag på bra med skada medans när det kommer in en eller ett par med paragon lvl 200+ så gör jag knappt någon skada längre medans de verkar röja ned det mesta rätt snabbt.

Det skalar med antalet spelare.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Det skalar med antalet spelare.

Fast nej, det har varit en sjukt stor skillnad med samma antal spelare för mig så det känns som om det skalar efter hur pass starka mina medspelare är.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av trickysaer:

Fast nej, det har varit en sjukt stor skillnad med samma antal spelare för mig så det känns som om det skalar efter hur pass starka mina medspelare är.

Nej, det är placebo isåfall. Det skalar bara i steg efter antalet spelare, inte efter paragon-levels.
Det hade blivit otroligt frustrerande som ny spelare om så hade varit fallet.

Citat:

2-player game: 10% Bonus to Gold Find, Magic Find, and Experience
Monster hit points increased to 150%.

3-player game: 20% Bonus to Gold Find, Magic Find, and Experience
Monster hit points increased to 200%

4-player game: 30% Bonus to Gold Find, Magic Find, and Experience
Monster hit points increased to 250%.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Nej, det är placebo isåfall. Det skalar bara i steg efter antalet spelare, inte efter paragon-levels.
Det hade blivit otroligt frustrerande som ny spelare om så hade varit fallet.

http://i.imgur.com/181nV3p.png

Jag tyckte också det var konstigt, måste ha missat något men såg inga synliga buffs eller dylikt och från att slaktat vanliga monster hyfsat lätt så krävdes det betydligt mer... Nåja. Den där charten var dock matnyttig, tack för den

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zicsoen:

Crusadern fick ju lite boost här och var i senaste patchen, hur tycker folk det fungerat sedan dess?

Kör man Blade of Prophecy, 6-set bonusen från Armor of Akkhan samt stackar cooldown reduction så gör man löjligt mycket skada genom att spamma Condemn. Då behöver man inte mer än ett par hundra tusen unbuffed sheet dps för att döda elite packs på Torment 6 på ett par sekunder.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Skrivet av Gramner:

Kör man Blade of Prophecy, 6-set bonusen från Armor of Akkhan samt stackar cooldown reduction så gör man löjligt mycket skada genom att spamma Condemn. Då behöver man inte mer än ett par hundra tusen unbuffed sheet dps för att döda elite packs på Torment 6 på ett par sekunder.

Gött, då ska jag bara hitta de där grejorna också
Hittills har jag Akkhans armor (utan socket), bara fem kvar!

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk

Kan någon ge lite tips på vad jag bör förbättra och ändra? Klarar inte bossarna i T1. Gör för lite skada och hälsan dalar ständigt trots hyffsat mycket life on hit. Inbillar mig jag behöver mer resistance iallafall. Upplever att jag får banka alldeles för länge även på enskilda monster i T1. Master funkar hyffsat, även om det tar lite lång tid även där.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/whiskyfyllot-2875/hero/390...

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 32gb | Samsung 980 Pro | GTX 3070 | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |

Permalänk
Medlem

Har nu lvlat upp en crusader till lvl 70 fick lite boost men ändå var det ett slöseri med tid! Så jäkla tråkigt klass?

"Autoattack vänta på cooldowns" är det enda man gör, eller har jag missat nåt?

Är ju enbart långa cooldowns som "onehittar" och wrath build attackerna är riktigt kassa.

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dennisen:

Har nu lvlat upp en crusader till lvl 70 fick lite boost men ändå var det ett slöseri med tid! Så jäkla tråkigt klass?

"Autoattack vänta på cooldowns" är det enda man gör, eller har jag missat nåt?

Är ju enbart långa cooldowns som "onehittar" och wrath build attackerna är riktigt kassa.

Autoattack? nejnej.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/carlen-2396/hero/38779675

Här är min build! Testa gärna. Klickar för fullt när jag spelar!

Enda som kan räknas till auto får väl vara bombardment men den går ju inte så ofta.. Byt ut akkarats champion till phalanx eller condemned råder jag till en början.
Gambla hos Kadala o håll tummarna på Jekangboard skölden + reapers wraps sen är det bara o spamma sköldar som studsar fram o tillbaks.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dennisen:

Har nu lvlat upp en crusader till lvl 70 fick lite boost men ändå var det ett slöseri med tid! Så jäkla tråkigt klass?

"Autoattack vänta på cooldowns" är det enda man gör, eller har jag missat nåt?

Är ju enbart långa cooldowns som "onehittar" och wrath build attackerna är riktigt kassa.

Du har flera vägar att gå, du kan köra block monster med hög HP och res så kan du med passiva typ nöta ner vad som helst (inte den mest action fyllda builden), finns även flera items som gör vissa skills effektivare som du kan bygga runt. Det du måste ha är dock oftast ett Crusader vapen att bygga runt så som;

Blade of Profecy med gear eller runan som sänker CD (jag kör runan), vid t.ex. 3:48 drar jag Condemn som resetar direkt när den smäller pga antalet mobs runt mig. Jag har även Armor of the Kind Regent som gör smite till en dual osv finns massa bra items.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Holok-2741/hero/41146278 (mina bracers är men gimp roll jag vet :´( men ska göra om dem, bara varit 70 i tre dagar)

Gyrfalcons Foote, gärna med Jekangbord och mycket vital + armor och block så kommer du kunna spamma dig genom det mesta, enligt någon som körde så åt han elite grupper solo på t5 utan problem.

Sedan var kreativ, kolla crusader gear du får och vad de egentligen gör, folk har en tendens till att ruta in sig i spel som detta tills det att någon annan kommer på en lösning, sätt dig och räkna och testa själv och vill du präva något så lyssna inte på andra, min bror som utan tvekan är bättre än mig på d3 och spelat mer men inte crus är ofta negativ till mina idéer men vissa av dem har fungerat ganska bra.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Ja jag menar wrath builds som autoattacker, får slå riktigt länge innan man har tillräckligt med wrath.
Har provat block specs med roar/punish men är ju värdelös i grupp spel där man ofta inte tankar. Antar den stackar skills som ökar skada via block?

Speccs med Fissure är det enda roliga hittils men samma sak där skadan är ju löjligt jämfört med andra klasser, speciellt single target.

Verkar som man måste ha en specifik legendary för att överhuvudtaget kunna köra crusader ordentligt?

Tveksammt jag orkar klydda med den, kanske provar att köpa sköldar med shards som du sa.

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dennisen:

Ja jag menar wrath builds som autoattacker, får slå riktigt länge innan man har tillräckligt med wrath.
Har provat block specs med roar/punish men är ju värdelös i grupp spel där man ofta inte tankar. Antar den stackar skills som ökar skada via block?

Speccs med Fissure är det enda roliga hittils men samma sak där skadan är ju löjligt jämfört med andra klasser, speciellt single target.

Verkar som man måste ha en specifik legendary för att överhuvudtaget kunna köra crusader ordentligt?

Tveksammt jag orkar klydda med den, kanske provar att köpa sköldar med shards som du sa.

Mjo för att bryta sig ur skill låsningen lite ja då behövs crus gear, tankning blir mer aktivt på högre nivåer.

Annars kan du ju köra crusader som en caster istället om du hellre vill det?

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dennisen:

Har nu lvlat upp en crusader till lvl 70 fick lite boost men ändå var det ett slöseri med tid! Så jäkla tråkigt klass?

"Autoattack vänta på cooldowns" är det enda man gör, eller har jag missat nåt?

Är ju enbart långa cooldowns som "onehittar" och wrath build attackerna är riktigt kassa.

Tycker detta är en av de roligare klasserna, nu vet jag dock inte om mina skills eller items är de bästa, men e fan ball atts pela, den smälter det mesta i T1,
Extra roligt blir det med firechain elites osm dödar sig själva när de helar mig Fort går det med
Se gärna nedan.
http://eu.battle.net/d3/en/profile/TheDoor-2587/hero/39007035

Den kommer i alla fall vara oförändrad under dagen, eftersom jag måste jobba hehe.
Lite kort är det en fire build, med Punish/roar, BH/Fire runan, Provoke/charged up. Det är dessa skills som gör det mesta jobbet.

Sedan har den Maximus, magefists och bracers med 15% fire. Ska öka firedamage mer när jag hittar ngt bra för det

Skoj är den och inte mycket vänta på cooldowns, dock kan den bli seg på bossar om demonen inte vill dyka upp, men om han vaknar så går det fort

Permalänk
Medlem

Såhär ser min crusader ut: http://eu.battle.net/d3/en/profile/CynXen-2151/hero/39230342

Vapnet är jag riktigt nöjd med då det dubblar skadan på punish om inte mer då den piercar genom flera lager av fiender. Det finns självklart bättre vapen eller bättre stats på samma vapen att hämta men det funkar fint för T1 själv eller i grupp på T2

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk
Medlem

Levlade upp en Crusader igår efter att ha kollat på några videos. Kastade på ett Blade of Prophecy och lite jewelry som jag hittade med min Wizard, och craftade items till resten av slotsen. Kunde sen i princip hoppa direkt in i rifts på T6 och cleara dem. Betydligt roligare än att spela Wizard, speciellt efter att de gjorde så att Frozen Orb inte är viable längre

Så länge Akarat's Champion är igång dödar man saker, sen när den tickar ut tar man och samlar ihop fler fiender. Har ~60% cooldown reduction så det är inte så farligt lång downtime på den. 6 delar Akkhan är så klart optimalt då man kan ha den igång hela tiden men det tar väl en stund att farma det, speciellt om man ska lyckas få vettiga rolls på allt.

Det är ju givetvis mer effektivt att köra på t.ex. T4 eller T5, men det är inte lika roligt.

Tyvärr kan man nog vara säker på att det kommer nerfas med tanke på att det har skett med alla andra roliga builds/items som har varit "above average", så man får väl försöka ha kul tills dess.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gramner:

Levlade upp en Crusader igår efter att ha kollat på några videos. Kastade på ett Blade of Prophecy och lite jewelry som jag hittade med min Wizard, och craftade items till resten av slotsen. Kunde sen i princip hoppa direkt in i rifts på T6 och cleara dem. Betydligt roligare än att spela Wizard, speciellt efter att de gjorde så att Frozen Orb inte är viable längre

Så länge Akarat's Champion är igång dödar man saker, sen när den tickar ut tar man och samlar ihop fler fiender. Har ~60% cooldown reduction så det är inte så farligt lång downtime på den. 6 delar Akkhan är så klart optimalt då man kan ha den igång hela tiden men det tar väl en stund att farma det, speciellt om man ska lyckas få vettiga rolls på allt.

Det är ju givetvis mer effektivt att köra på t.ex. T4 eller T5, men det är inte lika roligt.

Tyvärr kan man nog vara säker på att det kommer nerfas med tanke på att det har skett med alla andra roliga builds/items som har varit "above average", så man får väl försöka ha kul tills dess.

Lust å länka din crusader? Dingade 70 idag och inte riktigt fått till nån vidare build tycker jag..

Permalänk
Skrivet av Gramner:

Levlade upp en Crusader igår efter att ha kollat på några videos. Kastade på ett Blade of Prophecy och lite jewelry som jag hittade med min Wizard, och craftade items till resten av slotsen. Kunde sen i princip hoppa direkt in i rifts på T6 och cleara dem. Betydligt roligare än att spela Wizard, speciellt efter att de gjorde så att Frozen Orb inte är viable längre

Så länge Akarat's Champion är igång dödar man saker, sen när den tickar ut tar man och samlar ihop fler fiender. Har ~60% cooldown reduction så det är inte så farligt lång downtime på den. 6 delar Akkhan är så klart optimalt då man kan ha den igång hela tiden men det tar väl en stund att farma det, speciellt om man ska lyckas få vettiga rolls på allt.

Det är ju givetvis mer effektivt att köra på t.ex. T4 eller T5, men det är inte lika roligt.

Tyvärr kan man nog vara säker på att det kommer nerfas med tanke på att det har skett med alla andra roliga builds/items som har varit "above average", så man får väl försöka ha kul tills dess.

Har kört 100 timmar på min crusader nu och jag har svårigheter redan i T3
Vissa har det bra!

Visa signatur

StorBurken | CPU:i5 4670K@ 4.3ghz 1.275v | Moderbord:Asus Maximus VI Hero | Ram:Crucial ballistiX sport 16gb 1600mhz | GPU:EVGA GTX 780 Classified@1293/6804| Storage:Samsung 840 Pro 256gb + 3 tb Seagate Barracuda | Kylare:Noctua NH-D14